Zlatan sanoi et sit se ei ole jalkapalloa.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.03.2025 12:11Tekonurmia ne kaikki nykyään on.urpiainen kirjoitti: 26.03.2025 11:05 Toivokaamme tällaista Espooseenkin. Tammelassa lienee siis tekonurmi? Muistaakseni Tapiolan vanhalla stadionilla ("stadionilla") se oli nimenomaan luonnonnurmen suojelu, joka rajasi käytön edustusjoukkueen otteluihin.
Espoon kauppalan kehittäminen
-
- Kitisijä
- Viestit: 18321
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 18321
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Mun mielestä kuulostaa lähtökohtaisesti aika hyvältä
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011166041.html
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011166041.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 24367
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Kaikki ainekset hyvään mamuparatiisiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23902
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
^^
Aika hidasta on. Tuo on ilmeisesti tämä pikku alue: https://admin.espoo.fi/sites/default/fi ... 3.2025.pdf
Yhteensä Kaitaa-Iivisniemi alueella pitäisi tulla 6000 uutta asukasta. Vrt. Finnoo 17000 asukasta. Ihan hyvä, että metroasemat rakennetaan tiiviisti ja korkeasti. Muuten kaitaalla on aika vähän tilaa siinä aseman seudulla. Tiiviilla asemanseudulla alueelle saadaan edes jotain palveluita. Nyt on kai yksi k-market. Kivijalkafiksaatio vähän arveluttaa. Onko se nyt todistettu, että kivijalka on suomessa toimiva konsepti? Pieni ostari aseman yhteydessä tuntuisi toimivammalta.
Aika hidasta on. Tuo on ilmeisesti tämä pikku alue: https://admin.espoo.fi/sites/default/fi ... 3.2025.pdf
Yhteensä Kaitaa-Iivisniemi alueella pitäisi tulla 6000 uutta asukasta. Vrt. Finnoo 17000 asukasta. Ihan hyvä, että metroasemat rakennetaan tiiviisti ja korkeasti. Muuten kaitaalla on aika vähän tilaa siinä aseman seudulla. Tiiviilla asemanseudulla alueelle saadaan edes jotain palveluita. Nyt on kai yksi k-market. Kivijalkafiksaatio vähän arveluttaa. Onko se nyt todistettu, että kivijalka on suomessa toimiva konsepti? Pieni ostari aseman yhteydessä tuntuisi toimivammalta.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29210
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Mutta kun Pariisissa voi ostaa patongin kivijalasta ja kaikki ovat niin tyylikkäitä!sivustahuutaja kirjoitti: 13.04.2025 17:38 Kivijalkafiksaatio vähän arveluttaa. Onko se nyt todistettu, että kivijalka on suomessa toimiva konsepti? Pieni ostari aseman yhteydessä tuntuisi toimivammalta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18321
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Joo, saa nähdä. Olisiko tämä vähän kuin järkevästi toteutettu Suurpelto, kun kiinnittyy metroasemaan ja lupaa lähipalveluja myös ilman autoa liikkuville kaupunkilaisille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 24367
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Espoon kivijalat == kauneushoitoloita, karvakäsipitserioita ja itämaisia ruokakauppoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23902
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Suurpellon tavoite on 15 000. Aika paljon isompi.urpiainen kirjoitti: 14.04.2025 9:02 Joo, saa nähdä. Olisiko tämä vähän kuin järkevästi toteutettu Suurpelto, kun kiinnittyy metroasemaan ja lupaa lähipalveluja myös ilman autoa liikkuville kaupunkilaisille.
Tuskin kaitaalle mitään kummoisia palveluja tulee kun omppu on niin lähellä.ja viereiseen.Finnooseen tulee tuplasti asukkaita. Eikä pääse autolla, joten Bauhausin, XXL:n kaltaiset pysyvät kaukana. Ruokakauppa, pizzakebab, jne.
En ymmärrä miksi edes pitäisi olla palveluita. Poljemme ihan rutiinilla esim.tapiolaan saman matkan kun kaitaalta on omppuun.
Palvelujen tulo vaatisi paljon enemmän asiakaspotentiaalia. Monessa erikoiskaupassa vaaditaan iso asiakaspohja esim.5 km säteellä, että kauppa kannattaa. Ei kannata hämääntyä.siitä, että jossain kalliossa on joku putiiki samanlaisessa kivijalassa. Kalliossa sen kiipeilykaupan ympärillä 15 min matkan päässä on ihan eri määrä.ihmisiä kuin jonkun espoon metsän kerrostalosolussa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10190
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Plantsun entiseen kiinteistöön ei sitten ole tulossa uutta puutarhamyymälää. Ainakaan pitkällä tähtäimellä. Saattaa siinä joku vähän aikaa olla vuokralla ennen kuin HOK Elanto pukkaa siihen ruokakauppaa.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011210947.html
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011210947.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23902
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Espoo panee miljoonia euroja siihen, että espoolaiset vaihtaisivat auton polkupyörään – Tutkija epäilee
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011230305.html
Moni noista "baanoista" sijaitsee vastenmielisessä ympäristössä. Havaintojeni mukaan isojen väylien varsia pitkin ei haluta pyöräillä. Ymmärrän, että onhan se kevari helppo sijoittaa ison väylän viereen, jos siihen ei pykälien mukaan muutakaan saa rakentaa. Eivät tuollaiset "baanat" kuitenkaan pyöräilyä lisää.
Keskukset pitää yhdistää viherkäytävillä, joiden sisään sitten sijoitetaan kevarit. Koirankusettajille riittävästi pienempiä polkuja, niin pysyvät pois tieltä.
Liikennesuunnittelijoilla tuntuu olevan sellainen käsitys, että pyöräilijät mielellään ajaisivat länsiväylää pitkin, jos se vain olisi mahdollista. Vinkki: eivät ajaisi.
Baanat vihreällä:

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011230305.html
Moni noista "baanoista" sijaitsee vastenmielisessä ympäristössä. Havaintojeni mukaan isojen väylien varsia pitkin ei haluta pyöräillä. Ymmärrän, että onhan se kevari helppo sijoittaa ison väylän viereen, jos siihen ei pykälien mukaan muutakaan saa rakentaa. Eivät tuollaiset "baanat" kuitenkaan pyöräilyä lisää.
Keskukset pitää yhdistää viherkäytävillä, joiden sisään sitten sijoitetaan kevarit. Koirankusettajille riittävästi pienempiä polkuja, niin pysyvät pois tieltä.
Liikennesuunnittelijoilla tuntuu olevan sellainen käsitys, että pyöräilijät mielellään ajaisivat länsiväylää pitkin, jos se vain olisi mahdollista. Vinkki: eivät ajaisi.
Baanat vihreällä:
-
- Kitisijä
- Viestit: 18321
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Ei sittenkään tornitaloja Keilaniemeen
Rakentaminen | Keilaniemen pilvenpiirtäjät kutistuvat kerrostaloiksi
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011267521.html

Rakentaminen | Keilaniemen pilvenpiirtäjät kutistuvat kerrostaloiksi
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011267521.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 23902
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
^
SRV:n uusi havainnekuva kehä I:sestä:

SRV:n uusi havainnekuva kehä I:sestä:

-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10190
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
Toivottavasti eivät myönnä kaavamuutosta vaan ennemmin lykkäävät rakentamista siihen saakka että ne on kannattavaa toteuttaa. Tosi pettymys, jos tohon nyt pykätään jotain perusblokkia.urpiainen kirjoitti: 30.05.2025 15:43 Ei sittenkään tornitaloja Keilaniemeen![]()
Rakentaminen | Keilaniemen pilvenpiirtäjät kutistuvat kerrostaloiksi
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23902
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Espoon kauppalan kehittäminen
^ miten näissä menee tontin hinta? Onko SRV maksanut markkinahinnan vai saanut tontin halvalla luvatessaan rakentaa maamerkin? Vai onko hinta aiottu rakennettaviin neliöihin? Luulisi Tapiolan seudulle kannattavan rakentaa sen verran kun oikeutta on.