Tuli käytyä pitkästä aikaa Lauttasaaren Trattoria Limonessa syömässä. Joo, oon mainostanut ennenkin, mutta kun mä tykkään tosta paikasta. Ei mitään fine diningia vaan sellaisen italialaisen kortteliravintolan tunnelmaa. Rentoa, yksinkertaista ja hyvää. Ihan pizzalinjalla olin ja paras lätty pitkään aikaan. Ei mikään napolilaistyylinen lätty hienostelutäytteillä, vaan asiallinen peruspizza hyvistä aineista. Pitäisi käydä useammin, mutta on niin kaukana
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
HSn jutun innoittamana tuli käytyä Dolce Italiassa tarkastamassa heidän gelatotarjontaa. Kun oltiin brunssihenkisesti liikkeellä, niin aloittelin cappuccinolla ja piadinalla, joissa oli ihan autenttinen maku vaikka piadinan lämmitys oli turhan suomalaishenkinen. Parilalla tai pizzauunissa olisi syntynyt rapeampi pinta ja täyte olisi voinut olla hieman viileämpi. Gelato oli kelvollista. Viinirusina maku oli uusi mielenkiintoinen tuttavuus. Mutta jos ihan Gelaton perässä vaeltaa, niin sanoisin että Jädelino on edelleen se ykköskohde suomessa. Asiointi sujui myös italiaksi mikä aina luo kivasti tunnelmaa. Pelkällä suomella vaikeampi pärjätä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Kolilla Break Sokos Hotel Kolissa tilasin Entrecôten. Tarjoilija kysyi haluanko medium + vai kypsänä. Sanoin, että ottaisin mediumina. Se ei ollut mahdollista
Viereisessä pöydässä myöhemmin pariskunta sanoi tarjoilijalle, että heidän pitsansa aivan kylmät..
Ilmeisesti keittiö käytti puolivalmisteita.
Täytyy laittaa tästä Hesariin juttuvinkkiä.
Toki puolivalmisteiden jonkinasteinen käyttö on kait aika yleistä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
^ jotenkin Suomeen sopisi se, että.pihvi tulee tukusta esikypsennettynä medium+ ja sitten se vaan lämmitetään haaleaksi tai paistetaan kengänpohjaksi asti. Pihvin paisto kun muuten on niin vaikeaa uunimenetelmällä.
sivustahuutaja kirjoitti: 16.07.2025 15:41
^ jotenkin Suomeen sopisi se, että.pihvi tulee tukusta esikypsennettynä medium+ ja sitten se vaan lämmitetään haaleaksi
Mä veikkaan tätä vaihtoehtoa
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija