Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
urpiainen
Kitisijä

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.07.2025 12:03
urpiainen kirjoitti: 30.07.2025 11:19 Mun mielestä kirjoittaja näytti sanovan suurinpiirtein, että holhoojahallitus (i) haluaa lisätä ihmisten liikkumista ja edistää liikunnallista elämäntapaa ylhäältä johdetusti poliittisin toimenpitein ja (ii) on valmis käyttämään siihen julkista rahaa (ottamaan siihen lainaa), mutta (iii) rahoitetut toimenpiteet eivät todennäköisesti toimi tavoitteiden toteuttamisessa. Mun mielestä toi kolmosväite on vähän ontuvasti perusteltu, mutta jos kirjoittaja itse uskoo siihen, niin onhan se ihan perusteltua kirjoittaa tämä julki, vaikka ei parempiakaan ideoita esitä.
Eikös tämä ole toimittajan kirjoittama juttu, eikä mielipidekirjoitus? Saisi olla muutakin pihviä kuin toimittajan luulo ja usko. Sekava kirjoitus.
Tämä on analyysi. Toimittajan analyysi on, että hallituksen tavoitteet ja toimenpiteet eivät kohtaa kovin hyvin. Kuten krjoitin, mun mielestä tämä analyysi ei vaikuta kovin hyvin perustellulta. Olen samaa mieltä, että hallituksen linjaukset vaikuttavat pääsääntöisesti olevan ihan ok, vaikka pallo äitiysoakkauksessa kuulostaakin noin niinku politiikkatoimena vähän vitsiltä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 30.07.2025 11:32 ^No sittenhän näyttää siltä, että kirjoittaja on aivan samaa mieltä kuin minäkin:
James Potkukelkka kirjoitti: 30.07.2025 10:56 Liikunta lähtee tai on lähtemättä henkilön korvien välistä. Aivan sama, mitä hallitus puuhaa.
Mun mielestä kirjoittaja oli ihan vastaanottavainen sille hallituksen johtoajatukselle, että politiikkatoimilla voidaan vaikuttaa (ja pitäisi vaikuttaa) ihmisten halukkuuteen lähetä liikkumaan. Hän vain argumentoi, että hallituksen kaavailemat politiikkatoimet ovat epäoptimaalisia. Viimeinen askel jää minusta aika kevyesti perustelluksi. Mutta toimittaja ja hallitus eivät siis ole sitä mieltä, että aivan sama mitä hallitus puuhaa.

Vastoin ensimmäistä viestiäsi, minusta toimittaja ei tässä ensisijaisesti vaadi hallitusta tekemään asioita alueella, joka ei hallitukselle kuulu. Vaan hallitus on ihan itse päättänyt touhuta tällä alueella, mutta toimittajan mielestä toimet ovat epäoptimaalisia. Perustelut vain ovat aika sekavat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 30.07.2025 12:49 ... vaikka pallo äitiysoakkauksessa kuulostaakin noin niinku politiikkatoimena vähän vitsiltä.
Grokin mukaan leikkimatto tukee parhaiten vastasyntyneen ja vanhemman yhteistä liikkumista. Pallon Grok nimeää vasta yli 6kk vanhoille yli helistimien ja mobiilien. Tätä taustaa vasten sanoisin pallon olevan aivan fantastinen valinta, kun huomioidaan hinta. Eihän leikkimattokaan mitään maksa, mutta äityispakkauksen tuotteenna pallo on hinta-hyöty-suhteeltaan järkevämpi. Väittäisin pallon kustannushyötyanalyysin tuottavan paremman tuloksen kuin Kruunusiltojen.
urpiainen
Kitisijä

^ Joo. Siksi suhtauduinkin siihen myönteisesti, ilmeisestä komiikkapotentiaalista huolimatta.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/156f ... 9642bddfc7
peiton alla tapahtui nopeaa edestakaista liikettä jalkojen välissä
Oikeuden resurssit ovat oikeassa käytössä..
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Tuossa on vielä menty oikeuteen sen takia, että hommaa on lähdetty selvittämään vasta intistä poistuttua. Intissähän homma olisi hoidettu sisäisenä ja halvemmalla.
James Potkukelkka
Kitisijä

Lisää inttiuutisia:

https://www.is.fi/nhl/art-2000011407187.html

Ikuinen mysteeri, miten huippu-urheilijat toistuvasti ovat niin sairaita, että eivät pysty armeijaan.

Eikö joku polkupyöränkorjaajan tai lähetin homma onnistuisi?
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
urpiainen
Kitisijä

Joo. Mun aamupaheksunta taas kohdistui tähän juttuun. Iso juttu pari viikkoa nyrkkeilyä harrastaneen urpon ensimmäisestä matsista ikämies-ääliötä vastaan. Miksi Hesari puffaa näitä pelleilyjä ja onnistuu samaan aikaan sekä loukkamaan vakavia kamppailu-urheilijoita että edistämään epämiellyttävää väkivaltakulttuuria?

Henkilö | Matias Niemi kohtaa kehässä Jere Karalahden, vastustajan ikä arveluttaa
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011359291.html
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2025 8:42 Lisää inttiuutisia:

https://www.is.fi/nhl/art-2000011407187.html

Ikuinen mysteeri, miten huippu-urheilijat toistuvasti ovat niin sairaita, että eivät pysty armeijaan.

Eikö joku polkupyöränkorjaajan tai lähetin homma onnistuisi?
Kovaa hommaa se tetsaaminen ja tunnetusti urheilija ei tervettä päivää näe. Monilla kiekkoilijoilla esim. polvet siinä kunnossa ettei armeijan kannata ottaa riskiä, että ne hajoaisi lopullisesti intissä. Hintzillä oli just nilkka paskana kauden jälkeen ja ikää sen verran, että olisko sillä saanut vapautuksen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 05.08.2025 8:53

Kovaa hommaa se tetsaaminen ja tunnetusti urheilija ei tervettä päivää näe. Monilla kiekkoilijoilla esim. polvet siinä kunnossa ettei armeijan kannata ottaa riskiä, että ne hajoaisi lopullisesti intissä. Hintzillä oli just nilkka paskana kauden jälkeen ja ikää sen verran, että olisko sillä saanut vapautuksen.
Miinanpolkijoitakin tarvitaan. Mun on hyvin vaikea uskoa, että henkilö pystyy pelaamaan ammatikseen jääkiekkoa, mutta ei pystyisi esim. polkupyöränkorjaajan hommiin.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2025 8:57 Miinanpolkijoitakin tarvitaan. Mun on hyvin vaikea uskoa, että henkilö pystyy pelaamaan ammatikseen jääkiekkoa, mutta ei pystyisi esim. polkupyöränkorjaajan hommiin.
Ei niitä pyöränkorjaajia niin paljoa tarvita ettei niitä saisi helposti täytettyä palveluksen suorittavien joukosta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 05.08.2025 9:27
James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2025 8:57 Miinanpolkijoitakin tarvitaan. Mun on hyvin vaikea uskoa, että henkilö pystyy pelaamaan ammatikseen jääkiekkoa, mutta ei pystyisi esim. polkupyöränkorjaajan hommiin.
Ei niitä pyöränkorjaajia niin paljoa tarvita ettei niitä saisi helposti täytettyä palveluksen suorittavien joukosta.
Oletko sitä mieltä, että ammattiurheilijan pitäisi saada vapautus armeijasta muita henkilöitä helpommin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä kannatan miljoonia kaudessa ansaitsevien ammattiurheilijoiden vapautuksen arviointia erikseen.

Alokasajanhan kaikki käyvät läpi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Jos Börje Ehnrooth tienaa miljoonia "kaudessa", niin saako hänkin vapautuksen?
James Potkukelkka
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.08.2025 9:37 Mä kannatan miljoonia kaudessa ansaitsevien ammattiurheilijoiden vapautuksen arviointia erikseen.

Alokasajanhan kaikki käyvät läpi.
Eihän esim. Hintz käy edes alokasaikaa. Hänet on jutun mukaan vapautettu armeijasta.
minulla oli sellainen homma, etten pystynyt armeijaan menemään, Hintz kertoo.
Miksi miljoonia tienaavan ammattilaisurheilijan palveluskelpoisuus pitäisi arvioida jotenkin eri tavalla?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2025 9:42 Miksi miljoonia tienaavan ammattilaisurheilijan palveluskelpoisuus pitäisi arvioida jotenkin eri tavalla?
Miksi "pää"syyllä saa armeijasta vapautuksen, jos näin haluaa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Alokasajan pakollisuus liittyi luonnollisesti siihen, että vaikka erikoistuisi VMTK;n puheenjohtajaksi, joudut tetsaamaan yms. Eli jalaton ja kädetön et voi olla.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 05.08.2025 9:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.08.2025 9:45
James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2025 9:42 Miksi miljoonia tienaavan ammattilaisurheilijan palveluskelpoisuus pitäisi arvioida jotenkin eri tavalla?
Miksi "pää"syyllä saa armeijasta vapautuksen, jos näin haluaa?
Ei "pääsyyllä" halutessaan saa vapautusta. Lääkäri kunnian ja omantunnon kautta kirjoittaa lääkärinlausunnon ja armeija sitten vapauttaa tai ei vapauta.

Voi toki olla, että Hintzillä on mielenterveysongelma, joka estää asepalveluksen, mutta ei estä pelaamasta jääkiekkoa. Ei se varmastikaan mahdotonta ole.
James Potkukelkka
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.08.2025 9:48 Alokasajan pakollisuus liittyi luonnollisesti siihen, että vaikka erikoistuisi VMTK;n puheenjohtajaksi, joudut testaamaan yms. Eli jalaton ja kädetön et voi olla.
Ok, ymmärsin viestisi väärin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Mun mielestä armeijapakossa on tekopyhiä piirteitä. Esmes urheilukoulu on aivan riittämätön sotilaskoulutukseltaan. Rotevasti kevennetty ammattiurheilijoille tarkoitettu koulutus ei anna riittäviä eväitä pitkälle tulevaisuuteen palvella sodassa. Ymmärrän, että kyseessä on kompromissi ja kädenojennus, mutta onhan se jo sellaisenaan epäoikeudenmukainen järjestely.

En kannata automaatiovapautusta kenellekään, mutten myöskään jaksa paheksua miljoonia tienaavan ammattiurheilijan nuivaa suhtautumista armeijaan.
James Potkukelkka
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.08.2025 9:57 mutten myöskään jaksa paheksua miljoonia tienaavan ammattiurheilijan nuivaa suhtautumista armeijaan.
JOkainen saa suhtautua omaan asepalvelukseensa niin nuivasti kuin haluaa, ei se ole kiellettyä (poislukien tietysti palvelusrikkomukset). Meillä on kuitenkin miehiä koskeva asevelvollisuus, josta urheilijoita ei ole vapautettu jonkun tulotason jälkeen.

En siis kritisoi ensijaisesti lusmuilevia urheilijoita vaan systeemiä, joka salli sen.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 05.08.2025 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Onko sulla siis jotain näyttöä, että heidän palveluskelpoisuuttaan arvioitaisiin eri tavalla? Jos on, niin kerro toki lisää, sillä olisi mulle uutta tietoa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 05.08.2025 11:10
Onko sulla siis jotain näyttöä, että heidän palveluskelpoisuuttaan arvioitaisiin eri tavalla? Jos on, niin kerro toki lisää, sillä olisi mulle uutta tietoa.
Ei ole mitään tietoa kuin vahva mutu.

Asettaako oman arviosi mukaan armeijan alokasaika kovemmat fyysiset vaatimukset kuin ammattilaisurheilu esim. NHL:ssä?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 05.08.2025 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Sopiva kompromissi olisi varmasti mahdollistaa reilu lykkäys kaikille. Meinaan normijantterille armeija kannattaa yleensä suorittaa heti lukion jälkeen, mutta joillakinhan voi olla tilanne, jossa inttiin menisi mieluummin 35-40 vuotiaana. Toki lykkäykselle pitäisi esittää joku peruste.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2025 9:48 Voi toki olla, että Hintzillä on mielenterveysongelma, joka estää asepalveluksen, mutta ei estä pelaamasta jääkiekkoa. Ei se varmastikaan mahdotonta ole.
Hintzillä tämä vuosi oli viimeinen mahdollisuus suorittaa asepalvelus, niin vapautus perustuu suurella todennäköisyydellä murtuneeseen nilkkaan. Ei puolustusvoimat ota loukkaantuneita sisään. Nuoremmilla tulee lykkäystä, mutta tässä tapauksessa vapautus kun ikä tulee vastaan. NHL statuksella ja miljoonilla ei ole vaikutusta, vaan ihan normi jantterille on ihan samat säännöt.