Mun mielestä Tapiolan kirkossa betonibrutalismi on viety sen verran puhtaasti sen verran pitkälle, että on oikeastaan oikeinkin hieno ulkoa, mutta ehkä erityisesti sisältä. Lisäksi toteuttaa jotenkin sellaista protestanttisuuden eetokseen hyvin osuvasti liittyvää ikonoklastista, koruttoman jylhää linjaa. Hieno kirkko.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Olen saavuttanut sen sievistelevän pikkuporvarillisuuden tason, että minusta oikeastaan kaikki muraalit ovat huonoja ja vain tuottavat slummifiilistä ympäristöönsä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti: 07.08.2025 12:25
Olen saavuttanut sen sievistelevän pikkuporvarillisuuden tason, että minusta oikeastaan kaikki muraalit ovat huonoja ja vain tuottavat slummifiilistä ympäristöönsä.
Mä en saa oikein tuosta kiinni. Kesälomareissujen yhteydessä tuli ajettua Mäntyharjun kautta. Sinänsä ankean keskustan selvä valopilkku oli 50-lukulaisen näköinen kauttaaltaan hyvillä väreillä maalattu kerrostalo, jonka toisessa päädyssä oli muraali: https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto: ... yharju.JPG
Sopivaan paikkaan tehdyt isot ja hienot graffititkin on minusta edelleen kivoja. Kuten nyt vaikka metrotyömaiden aitoja koristaneet teokset. Tai siis osa niistä.
Nyt kun Mäntyharju tuli puheeksi, niin sinne poikettiin taidekeskus Salmelan takia. Pysähdys kannattaa jo puistoalueiden takia. Sijainti on sen verran hienolla paikalla. Nyt kun tuli ensimmäistä kertaa nähtyä Särestoniemen taidetta livenä, niin sitä ymmärtää paljon paremmin. En ole oikein aikaisemmin käsittänyt miksi siitä kohkataan. Kuvista kun puuttuu syvyys ja tekstuuri.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2025 14:05
sääennusteen mukaan klo 15 ennuste selkää, valoisaa, mutta 60%:n todennäköisyydellä sataa, sademäärä kuitenkin 0 mm?
Tulkitsen tuon alle 0,05mm.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Jahas, UEFA C futisvalkkututkinto valmis. Aamulla suoritin suunnittelemani reenitapahtuman toteutuksen valvonnassa ja sain palautteen. Sekä peli- että reenitapahtumasta tuli pelkkää posia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Eilen illalla ostajapariskunta hyväksyi vastatarjouksen vastatarjouksen ja viimeinkin saimme äitini keskustakämpän myytyä. Mulla siis tästä osuus. Kylläpä kesti ja varsinkin ketjuuntumisilmiö jarrutti.
Tuli Kroatian numerosta huijauspuhelu. En vastannut, mutta vastaajasta kuuntelin "siirretty tilille 375 euroa, etkö tehnyt tätä siirtoa? Jos et, paina 1 saadaksesi yhteys asiakaspalvelijaan"
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.08.2025 8:21
Tänään olis sitten täysi päivä. Töistä suoraan Särkänniemeen lasten kanssa ja ysiltä pois. Onneksi kivaa kieliä luvattu.
Kovat on ajat mutta niin on hinnatkin. Huvipuistossa oli tarjolla jokaisessa kioskissa samanhintaista kahvia. Pieni pahvimukillinen kuraa olisi irronnut 3,9€:lla. Harmistuin ja kieltäydyin
Kauheen ikävä fiilis täällä. Keskustelut pelkkää sotaa, pakolaisia ja pörssiromahdusta. Ei oikein istu kesälomafiilikseen tälläinen.
Parempi laittaa kone kiinni ja siirtyä terassille kirjan kanssa riippumattoon makaamaan
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.