Elokuu 2025
-
- Kitisijä
Re: Elokuu 2025
Aina kun syön lasagnea syön sitä tosi paljon. Eilen meni kilo "tuulensuojaan"... 

"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Enkös edellä kirjoittanut. Töissäni tarvitsen niiden (onneksi harvojen) potilaiden kanssa, jotka haluavat puhua ruotsia. Nykyään multa onnetonta sönköttämistä.Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2025 15:56Mihin sitä tarvitsee?James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2025 10:28 Latasin eilen sekä Worddiven että Duolingon.
Pörriäisessä on ruotsi merkitty kielitaidoksi, niin noloa kun ei osaa nykyään yhtään sönköttää.
Vaikka lukion jälkeen sitä osasikin, niin aktiivinen käyttämättömyys 40 vuotta on tehnyt tehtävänsä...
Saa nähdä, riittääkö into..
Andas djupt in och ut.
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
-
- Kitisijä
James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2025 16:44Enkös edellä kirjoittanut. Töissäni tarvitsen niiden (onneksi harvojen) potilaiden kanssa, jotka haluavat puhua ruotsia. Nykyään multa onnetonta sönköttämistä.Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2025 15:56Mihin sitä tarvitsee?James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2025 10:28 Latasin eilen sekä Worddiven että Duolingon.
Pörriäisessä on ruotsi merkitty kielitaidoksi, niin noloa kun ei osaa nykyään yhtään sönköttää.
Vaikka lukion jälkeen sitä osasikin, niin aktiivinen käyttämättömyys 40 vuotta on tehnyt tehtävänsä...
Saa nähdä, riittääkö into..
Andas djupt in och ut.

-
- Kitisijä
Mä pelasin Ruotsin Duolingon läpi, sanotaanko näin että kyllähän se kouluruotsilla meni helposti, mutta ei se kyllä kielitaitoa kovin paljon paranna.James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2025 10:28 Latasin eilen sekä Worddiven että Duolingon.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
- Kitisijä
Kuten sanottu, joskus olen ruotsia jotenkin osannut. Kirjoitin siitä laudaturin ja mm. kuuntelusta sain täydet pisteet. Mutta kun en ole sitä 40 vuoteen käyttänyt käytännössä lainkaan, niin se on nykyään kovin huono. Toivoisin, että virkistyisi tällä.aasi kirjoitti: 18.08.2025 17:47Mä pelasin Ruotsin Duolingon läpi, sanotaanko näin että kyllähän se kouluruotsilla meni helposti, mutta ei se kyllä kielitaitoa kovin paljon paranna.James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2025 10:28 Latasin eilen sekä Worddiven että Duolingon.
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
-
- Kitisijä
Äitini kämpän myynti on loppusuoralla. Erikoista, kun kaikki tapahtuu sähköisesti. Isoja vaikuttavia klikkauksia paljon. Mutta onhan tämä ketterämpää näin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Meillä sama mökin oston suhteen. Erikoisin rasti oli, että ilmoitus maanmittauslaitokselle (vai mikä se on) pitää tehdä oikeaan kellonaikaan, jotta varainsiirtoverosta ei tule myöhästymismaksua. Tai ainakin noin, jos kauppapäivä sattuu perjantaille, kuten meillä.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.08.2025 9:54 Äitini kämpän myynti on loppusuoralla. Erikoista, kun kaikki tapahtuu sähköisesti. Isoja vaikuttavia klikkauksia paljon. Mutta onhan tämä ketterämpää näin.
-
- Kitisijä
Tulin juuri pankkiin palauttaakseni pelkästään osakekirjan. Olisi pitänyt varata aikaJames Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2025 10:00Meillä sama mökin oston suhteen. Erikoisin rasti oli, että ilmoitus maanmittauslaitokselle (vai mikä se on) pitää tehdä oikeaan kellonaikaan, jotta varainsiirtoverosta ei tule myöhästymismaksua. Tai ainakin noin, jos kauppapäivä sattuu perjantaille, kuten meillä.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.08.2025 9:54 Äitini kämpän myynti on loppusuoralla. Erikoista, kun kaikki tapahtuu sähköisesti. Isoja vaikuttavia klikkauksia paljon. Mutta onhan tämä ketterämpää näin.

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Noikin nykyään sähköisiä. Ilmeisesti vielä siirtymäaika menossa vanhojen paperisten suhteen.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.08.2025 10:13Tulin juuri pankkiin palauttaakseni pelkästään osakekirjan. Olisi pitänyt varata aikaJames Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2025 10:00Meillä sama mökin oston suhteen. Erikoisin rasti oli, että ilmoitus maanmittauslaitokselle (vai mikä se on) pitää tehdä oikeaan kellonaikaan, jotta varainsiirtoverosta ei tule myöhästymismaksua. Tai ainakin noin, jos kauppapäivä sattuu perjantaille, kuten meillä.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.08.2025 9:54 Äitini kämpän myynti on loppusuoralla. Erikoista, kun kaikki tapahtuu sähköisesti. Isoja vaikuttavia klikkauksia paljon. Mutta onhan tämä ketterämpää näin.![]()
Onko paperissa monta omistajaa kertynyt vuosien saatossa?
-
- Kitisijä
Tulikin Mieleen, että pitäisi lähettää osakekirja Vaasaan. Onhan tässä tosin muutama vuosi aikaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Mulla taitaa jäädä osakekirjan muuttaminen sähköiseksi välistä, jos taloyhtiö tullaan myöhemmin selvitystilan kautta lopettamaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
- Kitisijä
Ainakin alussa ei ollut mitään nääpärää keinoa muuttaa paperista sähköiseksi, joten pankit tarjosivat suolaisen hintaista palvelua. Silloin johtopäätös oli, että ei kannata tehdä mitään, vaan odottaa kunnes rekisterinpitäjä saa palvelunsa kuntoon.James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2025 10:16 Noikin nykyään sähköisiä. Ilmeisesti vielä siirtymäaika menossa vanhojen paperisten suhteen.
-
- Kitisijä
Itse siis skannasin osakekirjan ja palautin. Kaikki tapahtuu DIAS asiointipalvelun kautta. Sain muuten palvelua poikkeustapauksena ilman ajanvarausta.
-
- Kitisijä
En ole vielä TARKISTANUT onko herra P oikeasti maksanut velkansa. Täytyy tarkistaa.
"Luottamus hyvä, kontrolli parempi." - V. I. Lenin
"Luottamus hyvä, kontrolli parempi." - V. I. Lenin
-
- Kitisijä
The saying "Trust but verify" is closely tied to the Russian proverb "Doveryai, no proveryai" (Доверяй, но проверяй), which translates directly to "Trust, but verify." This proverb has deep roots in Russian culture, reflecting a practical, cautious approach to trust that likely stems from historical and social contexts where reliability couldn’t always be assumed—whether in trade, governance, or personal dealings.The phrase gained international prominence during the Cold War, particularly in the 1980s, when U.S. President Ronald Reagan adopted it during nuclear arms control negotiations with the Soviet Union.
Interestingly, when Reagan used the phrase in meetings with Soviet leader Mikhail Gorbachev, it reportedly amused Gorbachev, who recognized it as a Russian saying. This shared cultural moment helped lighten tense negotiations, showing how a simple proverb could bridge diplomatic divides. The phrase’s Russian roots thus gave it authenticity and weight, making it more than just a catchy soundbite—it was a nod to a worldview shaped by centuries of cautious pragmatism.
Pinpointing the earliest documented use of the Russian proverb "Doveryai, no proveryai" (Доверяй, но проверяй) is tricky, as proverbs often originate in oral tradition and may predate written records. However, available evidence suggests the phrase likely emerged in the late 19th or early 20th century, though no single source definitively marks its first appearance.
The most concrete early reference comes from the 1939 Soviet film Big Life (Bolshaya Zhizn), where the proverb is used word-for-word. This suggests it was already familiar enough to be included in popular media, implying prior circulation in Russian culture. However, the film isn’t necessarily the origin, just an early documented instance.
How ironic - the nation that built 60% of all ice-breakers hates small talk.
-
- Kitisijä
Pyykillä taas.
Homeboy
aka ninni
(missing you, missing you...)
Homeboy
aka ninni
(missing you, missing you...)
-
- Kitisijä
Homeboy65 kirjoitti: 20.08.2025 18:11 En ole vielä TARKISTANUT onko herra P oikeasti maksanut velkansa. Täytyy tarkistaa.

Ihmiset ovat tietenkin erilaisia, mutta itse hakkaisin F5:sta 1 Hz:n taajuudella heti kun velallisen ilmoitus maksusta ilmaantuisi.