Orpon hallitus 2023-

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Bhven
Kitisijä

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Suomi on niin pieni ja merkityksetön maa, että raakasti vaan kirvestä peliin. Kuuntelin taannoin jotain keskustelua, missä Helsingin yliopistolla on kuulemma egyptologian HUIPPUosasto, ainoo vaan, että rahoitus puuttuu. Kertoili, että amerikkalaisilla ja saksalaisilla on Indiana Jones -tyyliset kaivaukset menossa, niin olisi kiva jos Suomessakin laitettaisiin hilloa tiskiin saman verran. Nyt ei ole varaa muuhun kuin käydä Egyptissä turistina ryyppäämässä.
How ironic - the nation that built 60% of all ice-breakers hates small talk.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 25.08.2025 16:38 Suomi on niin pieni ja merkityksetön maa, että raakasti vaan kirvestä peliin. Kuuntelin taannoin jotain keskustelua, missä Helsingin yliopistolla on kuulemma egyptologian HUIPPUosasto, ainoo vaan, että rahoitus puuttuu. Kertoili, että amerikkalaisilla ja saksalaisilla on Indiana Jones -tyyliset kaivaukset menossa, niin olisi kiva jos Suomessakin laitettaisiin hilloa tiskiin saman verran. Nyt ei ole varaa muuhun kuin käydä Egyptissä turistina ryyppäämässä.
Noissa Indiana JOnes kuvioissa suomalaiset ovat varmaankin pahisten joukossa? LÖytyykö Liiton Arkki Helsingin Yliopiston kellarista?

Kuva

SS-Sturmbannführer Arnold Ernst Toht
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

??
Liiton Arkki sijaitsee Tigrayn osavaltiossa pohjois-Etiopiassa.

Church of Our Lady Mary of Zion
https://en.wikipedia.org/wiki/Church_of ... ry_of_Zion
How ironic - the nation that built 60% of all ice-breakers hates small talk.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Peitetarina
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Naurattaa tämä turkkilalainen paluu perusasioihin. Tai siis naurattaisi, jos ostaribaarien jengi ei olisi niin tavattoman pöljää, että tällainenkin menee läpi. Joo, persut kyllä leikkaa pienituloisilta, vaikka nimenomaan persujen yksiselitteinen vaalilupaus oli, että se hei heille käy. Mutta tämä sanojen syöminen onkin maahanmuuttajien vika, ja ilmaistaan tämä vielä väkivaltaisen äärioikeiston termein, jossa ulkomaalaiset ovat eksistentiaalinen uhka koko suomalaiselle elämänmuodolle. Ja Orpo teeskentelee, että ihan normaali eurooppalainen hallitus on tässä. Tulee värikäs matka seuraaviin vaaleihin.

”Väestön vaihtuminen on suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan loppu” (https://yle.fi/a/74-20179373)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

Ja lisää kasvavia persukierroksia: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011453699.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Penix-lintu
Kitinän väärinkäyttäjä

Viesti Kirjoittaja Penix-lintu »

urpiainen kirjoitti: 27.08.2025 9:02 Ja lisää kasvavia persukierroksia: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011453699.html
Itse olen huntu/naamoitumiskiellon kannattaja, ilman sukupuolisidonnaisuuksia. Rikoksiahan se ei estä, mutta selvittelytyössä on varmasti helpottuvia elementtejä.
urpiainen
Kitisijä

Penix-lintu kirjoitti: 27.08.2025 9:13
urpiainen kirjoitti: 27.08.2025 9:02 Ja lisää kasvavia persukierroksia: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011453699.html
Itse olen huntu/naamoitumiskiellon kannattaja, ilman sukupuolisidonnaisuuksia. Rikoksiahan se ei estä, mutta selvittelytyössä on varmasti helpottuvia elementtejä.
Mä olen kitinän laajapohjaisella kannalla: viewtopic.php?t=14302&start=2400#p836937

Minusta tämä ministerin sekoilu on ihan selvää kannattajien aktivointia eikä vakavaa politiikkaa.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 15.08.2025 14:01 Joo, ehkä minäkin olisin lähinnä tällä linjalla, vaikka tosiasiassa toki aika paljon ahdistaakin, että niin paljon tyttöjä ja naisia painostetaan sosiaalisen paineen, yhteisön ulkopuolelle sulkemisen uhan ja joskus jopa ihan väkivallan uhan avulla mukautumaan tällaiseen, räikeän epätasa-arvoiseen ja kaiken kaikkiaan törkeään käytäntöön. Mutta en usko valtiollisten määräysten ehkä olevan tässä oikea suunta.
Tää on mun mielestä aika vaikea ongelma ratkaistavaksi, koska pukeutumiskiellot ei ole oikein toimiva tie eikä muslimien huivihommelit ainoa vanhoillisten tahojen tapa, jolla pyritään tyttöjen kontrollointiin tai joka vaikeuttaa länsimaiseen yhteiskuntaan sopeutumista. Romanien pukukoodi on ihan samalla tavalla persiistä eikä pidä unohtaa kaikkea paskaa mitä kristilliset herätysliikkeet harrastaa. Jotenkin tälläinen yhteisöllinen painostaminen pitäisi saada kriminalisoitua ja liikkeiden johtohenkilöt vastuuseen henkisestä väkivallasta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 27.08.2025 10:03 . Jotenkin tälläinen yhteisöllinen painostaminen pitäisi saada kriminalisoitua ja liikkeiden johtohenkilöt vastuuseen henkisestä väkivallasta.
Hyvin vaikeaa juridisesti. Monesti normit ovat kuitenkin kirjoittamattomia eikä kenenkään tarvitse sanoa ääneen mitään. Toki voi jakaa mielipiteen siitä, että pitäisi voida
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2025 10:17
Vagabondo kirjoitti: 27.08.2025 10:03 . Jotenkin tälläinen yhteisöllinen painostaminen pitäisi saada kriminalisoitua ja liikkeiden johtohenkilöt vastuuseen henkisestä väkivallasta.
Hyvin vaikeaa juridisesti. Monesti normit ovat kuitenkin kirjoittamattomia eikä kenenkään tarvitse sanoa ääneen mitään. Toki voi jakaa mielipiteen siitä, että pitäisi voida
Erittäin vaikeaa. Vallankin kun homma naamioidaan uskonnon nimiin. Paljon helpompi keksiä jotain huivikieltoja kuin lähteä purkamaan todellista ongelmaa siellä taustalla.

Mutta jonkun pitäisi ehdottomasti tehdä asialle jotain :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 27.08.2025 11:40

Mutta jonkun pitäisi ehdottomasti tehdä asialle jotain
Ehdottomasti samaa mieltä!
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2025 11:41
Vagabondo kirjoitti: 27.08.2025 11:40

Mutta jonkun pitäisi ehdottomasti tehdä asialle jotain
Ehdottomasti samaa mieltä!
Hallituksen tulee perustaa työryhmä selvittämään todellinen ongelma ja miten se voidaan ratkaista :idea:
urpiainen
Kitisijä

Sote-kentän järjestöissä on puljuja, jotka tekee aika arvokasta työtä just tuosta Vagabondon näkökulmasta. Ne vaan ei oikein ole hallituksen suosiossa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Keskikalja eilen vauhdissa A-studiossa. Itse en katsonut, mutta Hesarin ja iltapierujen mukaan todistanut väkevästi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2025 8:32 Keskikalja eilen vauhdissa A-studiossa. Itse en katsonut, mutta Hesarin ja iltapierujen mukaan todistanut väkevästi.
Olin korismaaottelussa mutta näin jälkikäteen voi todeta, että Virta vei Keskikaljaa tennisluvuin 6-0.

"Keskisarjan mukaan Suomessa ei ole tarvetta myöskään työperäiselle maahanmuutolle.

– Minulle väestön laatu on tärkeämpää, kuin väestön määrä, Keskisarja sanoi.

– Teemu, minä en tiedä ajatteletko lähinnä, että tänne pitäisi kloonata teemukeskisarjoja, ja se olisi se laatu jota tavoittelet, Virta vastasi."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.08.2025 9:06
James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2025 8:32 Keskikalja eilen vauhdissa A-studiossa. Itse en katsonut, mutta Hesarin ja iltapierujen mukaan todistanut väkevästi.
Olin korismaaottelussa mutta näin jälkikäteen voi todeta, että Virta vei Keskikaljaa tennisluvuin 6-0.

"Keskisarjan mukaan Suomessa ei ole tarvetta myöskään työperäiselle maahanmuutolle.

– Minulle väestön laatu on tärkeämpää, kuin väestön määrä, Keskisarja sanoi.

– Teemu, minä en tiedä ajatteletko lähinnä, että tänne pitäisi kloonata teemukeskisarjoja, ja se olisi se laatu jota tavoittelet, Virta vastasi."
Tyyppi on taatusti lukenut Kitinää. Eli kun data ja argumentit loppuvat ruvetaan puhumaan/kirjoittamaan ylimalkaisuuksia/pottuilua.

Homeboy viesti 9
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
James Potkukelkka
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2025 11:50 Haluan vielä jatkaa vaahtoamista siitä, että on kiehtovaa ja päräyttävää, miten tekoälyn kanssa keskustelu voi sivistää.
urpiainen
Kitisijä

En minäkään nähnyt, mutta odotan Orpon kommentteja.

"En ole perehtynyt Keskisarjan sanomisiin."

"Keskisarja puhui tässä omilleen, ei hallituspuolueen varapuheenjohtajana hallituksen puolesta."
urpiainen
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 28.08.2025 9:44

"Keskisarja puhui tässä omilleen, ei hallituspuolueen varapuheenjohtajana hallituksen puolesta."
Pyydän anteeksi Orpon osin löytyneeltä selkärangalta:

Hallitus | Pääministeri Orpo Keskisarjan puheista: En voi hyväksyä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011456408.html
urpiainen
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 28.08.2025 9:47
urpiainen kirjoitti: 28.08.2025 9:44

Pyydän anteeksi Orpon osin löytyneeltä selkärangalta:

Hallitus | Pääministeri Orpo Keskisarjan puheista: En voi hyväksyä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011456408.html
Keskisarja laukoo Petterille takaisin. Olisi hauskaa, jos siis tässä eivät nokittelisi pääministeri ja hallituksen kakkospuoolueen vpj. Overtonin ikkuna on liikkunut aika lailla, kun rasistinen populistisirkus on karnevalisoinut poliittisen järjestelmän huipun. No, sitä saa mitä tilaa. On syynsä, miksi sivistysvaltioissa näitä pellejä ei oteta hallitukseen.

Hallitus | Teemu Keskisarja Orpon moitteista: ”Kuulostaa tekoälyn kirjoittamalta jargonilta”
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011456654.html
urpiainen
Kitisijä

Osuva kirjoitus tästä samasta ilmiöstä. Median sekä ansaintalogiikka että perustehtävä tiedonvälittäjänä kansalle valtiojohdon avauksista pakottavat median rasistisen populistioikeiston pelinappulaksi. Ne ovat väistämättä hyödyllisiä idiootteja, tai eivät tee työtään. Vastuu isänmaata tuhoavan, ihmisvihamielisen skeidan patoamisesta kuuluu äänestäjälle ja muille poliitikoille. Äänestäjä on hommaansa hoitamassa, kun persujen kannatustaso pyörii siellä pikkupuolueiden sopassa, mutta kokoomuksen opportunismi nostaa ja pitää ne vallassa. Oi voi.

https://www.polemis.fi/post/oikeistopop ... kiliikkuja
urpiainen kirjoitti: 16.07.2025 22:17 En ole ihan varma, mitä mieltä olen Saska Saarikosken argumentista.

Hän näkee aivan oikein, että Persut reagoivat kannatuspaniikkiinsa tavallisella tavallaan, eli suoltamalla julkisuuteen entistä kovemman linjan rasistista skeidaa. Itsetyytyväisyydessä paistatellen Saarikoski sitten sanoo, että ähäkutti, muut puolueet ja media eivät persujen sekoiluavauksiin enää tartu, vaan kaikki ovat oppineet, että ne kannattaa jättää omaan olemattoman arvoonsa eikä antaa niille huomiota, jolloin viuhdonta ei toimi.

Ymmärrän toki pointin, enkä ole aivan eri mieltä, mutta kyllä tämä myös tarkoittaa, että Overtonin ikkuna on siirtynyt radikaalisti: kakkoshallituspuolue voi suoltaa ihmisvihamielistä, valheellista propagandaa, ja kaikki ovat vaan että eipä siinä mitään, business as usual, kuuluu asiaan ja ihan normaalia. Ei sellainenkaan yhteiskunta ihan terve ole.

Pääkirjoitus | Perussuomalaiset hakevat kannatusta tutuilla konsteilla
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 68781.html
James Potkukelkka
Kitisijä

joo

Blogista tosin jäi pois, että myös vasemmisto ja vihreät hyötyvät tästä. MOlemmat saavat itse näkyvyyttä tuomitessaan persujen kommentit.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hallituksen leikkauksilla on vielä vakavia seurauksia.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2025 13:05
joo

Blogista tosin jäi pois, että myös vasemmisto ja vihreät hyötyvät tästä. MOlemmat saavat itse näkyvyyttä tuomitessaan persujen kommentit.
Obi-Wan has taught you well. Pitää aina muistaa mainita myös vihervasemmisto, jos oikeistopuolueita kritisoidaan. Mutta olet toki sikäli oikeassa, että kulttuurisotiminen nostaa osin myös vihreitä ja vasemmistoa. Mutta tietysti niiden, kuten mediankin, on myös puututtava persujen poskettomiin juttuihin, tulevathan ne nyt suomalaisen poliittisen vallan huipulta. Se on vähän niinku heidän hommansa. Mutta vihreät ja vasemmisto ovat kuitenkin aika yksiselitteisesti torjuneet esimerkiksi hallitusyhteistyön äärioikeiston kanssa, ja sitä myöten vähän sivussa tässä keitoksessa. Kokoomus (ja osin RKP) on tässä asemassa, jossa niiden on valittava lyhyen aikavälin opportunismin ja yhteiskuntamoraalin välillä. Toistaiseksi valinta on ollut selvä: jotkut muut saavutukset pyhittävät sen, että normalisoidaan äärioikeistolainen puheenparsi ja yhteydet väkivaltaiseen terrorismiin suomalaisen politiikan huipulla.