Syyskuu 2025

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Bluntly
Kitisijä

Re: Syyskuu 2025

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkaa sylettämään tuo päättötyö. Asia tulisi selväksi kolmella sanalla, mutta akateemisesti se täytyy venyttää sivun pituiseksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2025 9:30 Missä olit?
Olin kirjaston lehtienlukusalissa. TV oli laitettu päälle ja toinen kone törmäsi kai livenä.
liukuu kuin veltto penis avaruusalus vitun isolla momentilla avaruudessa
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 11.09.2025 19:08 Alkaa sylettämään tuo päättötyö. Asia tulisi selväksi kolmella sanalla, mutta akateemisesti se täytyy venyttää sivun pituiseksi.
Generatiivinen tekoäly varmaan auttaa tässä.
Tällaista se demokratia on
James Potkukelkka
Kitisijä

KOlme kirjoittajaa sanoo nähneensä törmäyksen suorana. Olisiko tässä valemuisto? Suomen kanavilla ei mielestäni tuossa vaiheessa oltu saatu live feediä käyntiin, koska eihän ensimmäisen törmäyksen jälkeen vielä tiedetty, miten isosta jutusta oli kyse Toki, jos CNN näkyi, niin sitten.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2025 8:31 KOlme kirjoittajaa sanoo nähneensä törmäyksen suorana. Olisiko tässä valemuisto? Suomen kanavilla ei mielestäni tuossa vaiheessa oltu saatu live feediä käyntiin, koska eihän ensimmäisen törmäyksen jälkeen vielä tiedetty, miten isosta jutusta oli kyse Toki, jos CNN näkyi, niin sitten.
Mä katselin CNN*, kun en ollut suomessa. Mielestäni aloin seuraamaa tapahtumaa siinä vaiheessa kun vasta yksi kone oli törmännyt, mutta aikaa on mennyt niin paljon, että tietenkään ei voi ihan 100% varma olla.

* Näkyikö euroopassa muita jenkkien 24/7 uutiskanavia? Jos näkyi, niin saattoi olla joku muukin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä mä katsoin just CNN:ää, mutta en tainnut keritä näkemään törmäystä livenä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2025 8:31 KOlme kirjoittajaa sanoo nähneensä törmäyksen suorana. Olisiko tässä valemuisto? Suomen kanavilla ei mielestäni tuossa vaiheessa oltu saatu live feediä käyntiin, koska eihän ensimmäisen törmäyksen jälkeen vielä tiedetty, miten isosta jutusta oli kyse Toki, jos CNN näkyi, niin sitten.
Aika helppoa tuo on muistaa vääriin. Omakin muisto tuntuu hyvin liveltä, koska uutisissa ekasta törmäyksestä ei ollut muistaakseni livekuvaa ja ainoastaan toinen törmäys näytettiin. Tuosta tuli juuri sellainen olo, että ekaa törmäystä on ruvettu kuvaamaan ja sitten tulee toinen kone. Itse tajusin vasta vähän jälkikäteen, että kuva ei ollut suora.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.09.2025 9:19 Aika helppoa tuo on muistaa vääriin. Omakin muisto tuntuu hyvin liveltä, koska uutisissa ekasta törmäyksestä ei ollut muistaakseni livekuvaa ja ainoastaan toinen törmäys näytettiin. Tuosta tuli juuri sellainen olo, että ekaa törmäystä on ruvettu kuvaamaan ja sitten tulee toinen kone. Itse tajusin vasta vähän jälkikäteen, että kuva ei ollut suora.
Piti käydä tarkistamassa wikipediasta törmäysten aikataulu: "AA 11 törmäsi World Trade Centerin pohjoistorniin kello 8.46 ja UA 175 etelätorniin kello 9.03"

Törmäykset on niin lähellä toisiaan ajallisesti, että todennäköisesti minäkin olen nähnyt nauhoitteen enkä suoraa livekuvaa. En vain ole tajunnut sitä silloin aikoinaan. Toki pieni mahdollisuus, että CNN on ollut valmiiksi päällä, kun tapahtuman uutisointi alkanut. Se oli kuitenkin ainoa englannin kielinen kanava joka näkyi, niin katsoin sitä säännöllisesti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Taisin ollakin paikanpäällä, kun osumat tuli. Voin silti tulla sen verran vastaan, että näin livenä töllöstä jälkimmäisen :mrgreen:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.09.2025 11:35 Taisin ollakin paikanpäällä, kun osumat tuli. Voin silti tulla sen verran vastaan, että näin livenä töllöstä jälkimmäisen :mrgreen:
Älä sano enempää ennen kuin keskustelet asianajajasi kanssa.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pentti Linkola ylisti tuota iskua.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
James Potkukelkka
Kitisijä

^Paljon mahdollista, mutta ehkä sekoitat tähän?
”Jokainen toimi, joka häiritsee maapallon elämää tuhoavan länsimaisen kulttuurin kehitystä, on myönteinen.”
Madridin pommi-iskun jälkeen 2004
https://fi.wikiquote.org/wiki/Pentti_Li ... iskunnasta

Pikaisesti etsien en WTC-iskuihin liittyvää sitaattia löytänyt.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olin töissä, ylitunneilla, kaikki muut oli jo lähteneet kotiin kävelin aularesepcionin ohi tv:t (kaksi) olivat auki karselin noin neljä kertaa kun koneet iskeytyivät torneihin, minulle oli heti selvää etä kyse ei ollut elokuvasta kaksi tornia(tolkien) vaan ihan IRL tapahtumista. En tuntenut iloa en surua, hiukan ihmetystä, asia ei ollut minulle ylltätys, "terroristit" oli jo ainakin kerran yrittäneet tuhoja talot paukuilla parkkihallissa, sittemmin Osama Bin Laden kehitteli tuota kätyreineen, ja saatiin talot alas. Siellä oli paljon niitten amerikkalaisten yhtiöitten edustajia, joilla tekemistä ..
Pyyhin Netikettiin..
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2025 8:29 Generatiivinen tekoäly varmaan auttaa tässä.
Generatiivinen tekoäly tarkistaa ettei prujua ole tuotettu generatiivisella tekoälyllä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Sikäli voi olla "valemuisto", että telkkari oli äänettömällä päällä, ja asiaa käsiteltiin ja sitten tuli toinen törmäys. En voi tietää oliko livevideota.

Edit: toinen törmäys tuli kyllä livenä ainakin: CNN, NBC, ABC, CBS ja Fox News; ja muistikuvani mukaan ei ollut suomalainen kanava mitä näytettiin.
liukuu kuin veltto penis avaruusalus vitun isolla momentilla avaruudessa
Homeboy65
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2025 12:07 ^Paljon mahdollista, mutta ehkä sekoitat tähän?
”Jokainen toimi, joka häiritsee maapallon elämää tuhoavan länsimaisen kulttuurin kehitystä, on myönteinen.”

Voisiko elämä voittaa kirjassaan hän eksplisiittisesti ylisti tuota iskua.
James Potkukelkka
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti: 13.09.2025 11:08
James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2025 12:07 ^Paljon mahdollista, mutta ehkä sekoitat tähän?

Voisiko elämä voittaa kirjassaan hän eksplisiittisesti ylisti tuota iskua.
:sir:
Homeboy65
Kitisijä

Kun WTC ja Pentagon iskut tehtiin George W. Bush kutsui tekijöitä "pelkureiksi." Tosi pelkurimaisia tekoja... :roll:
James Potkukelkka
Kitisijä

Freedom itself was attacked this morning by a faceless coward. And freedom will be defended.”
Eihän tässä tarkoiteta, että itsemurhaiskun tekijät olisivat olleet pelkureita, vaan voimat iskujen takana.
Homeboy65
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 16.09.2025 12:54
Freedom itself was attacked this morning by a faceless coward. And freedom will be defended.”
Eihän tässä tarkoiteta, että itsemurhaiskun tekijät olisivat olleet pelkureita, vaan voimat iskujen takana.
Joo. :sir:
Homeboy65
Kitisijä

Etelä-Haagan kirjaston uusi kahviautomaatti. Kahvi maidolla. Sama hinta, annos puolet pienempi. :kele:
Voiton maksimointia.
"Sosialismi. Voiton marximointi."- Bisquit