Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Pitkäikäisyyttä on kuluttajan vaikea arvioida. Isokin valmistaja saattaa vain päättää lopettaa jokin tuotesarjan valmistamisen.
Tällaista se demokratia on
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kontekstilla on väliä. Minulla on aikoinaan nykyrahassa 3,8k maksaneet kaiuttimet. Niissä ei ole mitään vanhenevaa tekniikkaa. Sama pätee muuhun laitteistooni. Kun potentiaalisesti vanheneva tekniikka on erillään, eikä esim. integroituna streamaaviin kauttimiin, niin sitä ikääntyvää teknistä mokkulaa on helppo päivittää. Chromecast Audio oli 40€ vehje, joka päivittyi 99€ vehkeeseen. Ollaan kaukana AV-vahvistimista, high end streamereista sun muista. Jos Wiim Mini joskus menee vaihtoon, niin kaiuttimeni toimivat silti. Tuota tarkoittaa pitkäikäisyys.
James Potkukelkka
Kitisijä

juu
James Potkukelkka
Kitisijä

Tänään saa mökin avaimet

:]
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eilen osui silmään potentiaalinen 'mökki'. Olisi ainakin tekemistä loppuelämäksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Bluntly kirjoitti: 21.08.2025 9:38 Eilen osui silmään potentiaalinen 'mökki'. Olisi ainakin tekemistä loppuelämäksi.
Jos Haarin mökki alkaa olla kunnossa, niin nyt olis sun vuoro ostaa remppakohde.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
James Potkukelkka
Kitisijä

Nyt into piukkana ostelen tavaraa mökille 😂
Seuraavaksi listalla moottorisaha (akkukäyttöinen), oksasilppuri ja komposti.

Tietenkin risut voisi polttaakkin, mutta ajateltiin silputa ja kompostoida.

Tietysti polttomoottorisaha nostaisi testosteronia enemmän, mutta varmasti mun käytössä akkukäyttöinen optimaalinen. Ostan varmasti turvakumisaappaat samalla.
Bluntly
Kitisijä

En ymmärrä oksien kompostointia. Pihkaisten puiden kanssa voi kestää vuosikymmeniä kun taas polttaminen on nopeaa ja makkara lämpiää samalla. Lisäksi kompostiin tulee heinää ja muuta kuonaa ihan riittävästi.

Sähkösaha on varmasti ihan riittävä, jollain kolmella akulla taitaa vetää loputtomasti. Suosittelen vahvasti myös kypärää naamasuojalla, kunnon hanskoja ja reisisuojia.
James Potkukelkka
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 26.08.2025 9:29 Suosittelen vahvasti myös kypärää naamasuojalla, kunnon hanskoja ja reisisuojia.
:sir:
James Potkukelkka
Kitisijä

James Potkukelkka
Kitisijä

Sahaksi ajattelin hakea tämän, tarjouksessa mukana akku ja laturi

https://www.bauhaus.fi/akkuketjusaha-ry ... a-140.html

Jatkossa varmaan siirryn tuohon Ryobin Max Power 36V sarjaan. Nykyiset akkuvehkeet (joita vain ruuvinväännin ja trimmeri) ovat

https://www.powerforall-alliance.com/en/#technology

tuotteita, mutta aika siirtyä 36 V tekniikkaan.

Ei tuo Ryobi tietenkään Milwaukee, Stihl tai Husqvarna ole, mutta uskoakseni mulle sopiva.
sivustahuutaja
Kitisijä

Pihalle vai makuuhuoneeseen?
James Potkukelkka
Kitisijä

Herrasmies ei kerro 8)
James Potkukelkka
Kitisijä

Ulkoisen 4G antennin mökille. Ilman antennia nopeus alle 10 M ja epävakaa, ei oikein pelittänyt HD-valvontakamera. Nyt ulkoantennilla toimii.

Operaattorit eivät julkaise mastojensa sijaintia, mutta crowd sourced kartta on.

https://www.cellmapper.net/
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ostin uuden töllön. Vanha oli noin 15 vuotta aikaa nähnyt. Joutui opettelemaan uusia asioita. Nyt kun tilit perustettu ja muutkin säädöt tehty, voi laskea selkänojaa ja nauttia maisemista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bluntly
Kitisijä

Vanhoista salishortseista alkaa olemaan kuminauhat kuolleet niin piti ottaa projektiksi löytää uudet. Vaatimuksena:

- mahtuu mulle
- mesh
- peittää mun pattipolvet

Yleensä menee vikaan, mutta nyt löytyi sopivat. Harmi vain kun varastossa oli vain yhdet.

Samalla kreatiinia iso säkki ja EAA:ta.
Bluntly
Kitisijä

Kun tuli virallisesti 10 vuotta täyteen firmassa niin sai valita liikelahjapuljusta jonkun halvahkon kapistuksen. Arvoin lasermitan, otsalampun ja tiketin lahjakortin välillä. Päädyin otsalamppuun.

Ennen oli paremmin kun sai itse ostaa lahjan itselleen ja tehdä kululaskun siitä myönnetylle summalle. Mutta verottaja.
James Potkukelkka
Kitisijä

https://www.power.fi/tv-ja-audio/hifi-k ... zZEALw_wcB

Soiva peli!

Mökille. Tyyli sopii myös.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Bluntly kirjoitti: 22.09.2025 11:24 Kun tuli virallisesti 10 vuotta täyteen firmassa niin sai valita liikelahjapuljusta jonkun halvahkon kapistuksen. Arvoin lasermitan, otsalampun ja tiketin lahjakortin välillä. Päädyin otsalamppuun.

Ennen oli paremmin kun sai itse ostaa lahjan itselleen ja tehdä kululaskun siitä myönnetylle summalle. Mutta verottaja.
Meillä oli aiemmin tietty lahja tietyistä palvelusvuosista. Nyt oli muuttunut listoiksi, joista saa valita lahjansa. Valitsin Iittalan lasilinnun, kun ajattelin sen pitävän parhaiten arvonsa. Ikinä en ole niin pientä lasilintua nähnyt! Olisi pitänyt arvata, että näissä on laitoksella aina joku kompa. Viiden vuoden päästä valitsen fiksummin.

Edit. Siis 250 euron arvoinen eikä sitä paljon vitriinistä näy. Arvo varmaan säilyy, mutta olisi sitä ollut kiva katsellakin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
James Potkukelkka
Kitisijä

Kuva
James Potkukelkka
Kitisijä

Mökille pienen lämminvesivaraajan ja pumpun kaivoon. Nyt pumppu WC:ssä, joka on muutenkin pieni ja lisäksi pumppu pitää kovaa ääntä.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pumpun tärkein valintakriteeri on äänentaso. Ostitko hiljaisimman?
You're not gonna piggyback someone in and take a shit. In order to use the bathroom, you only need to be able to bodyweight squat. Once you can bodyweight squat, you're good. Let's do unilateral stuff for loading.
James Potkukelkka
Kitisijä

Bhven kirjoitti: 23.09.2025 9:27 Pumpun tärkein valintakriteeri on äänentaso. Ostitko hiljaisimman?
Tämä menee siis sinne kaivoon. Matkaa 20 metriä mökkiin, niin tuskin kuuluu mitään. Nykyinen wc:ssä oleva huutaa helvetillisesti ja sen takia se pitääkin poistaa. Vie lisäksi paljon tilaa pienessä wc:ssä.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Kaivoista ei yleensä kuulu mitään ulos, vaikka kuinka huutaisivat.