Trumpin perseilyt

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Trumpin perseilyt

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 27.01.2026 12:32 Tämä selittää miksei mitään ole vielä tapahtunut. Toki ruskeapaitaiset osaa lukea tuonkin lasien läpi päin helvettiä.

Lawyers for Renee Good’s family have experience taking on the government, but this time they face more hurdles
Haluatko kertoa, mikä linkkaamassasi artikkelissa viittaa siihen, että kyseessä olisi ollut rikos?

Me siis voidaan yhdessä päättää, että ruskeapaitanatsipaskafasistimagat ovat Pahoja. Keskitytään tuon jälkeen faktoihin ja lakiin.
sivustahuutaja
Kitisijä

Trump on tienannut cryptoillaan lähes miljardi dollaria. Kuten aiemmin olen sanonut, tämä on eräs suurimmista länsimaiden korruptiokeisseistä. Sanon trämän, koska olen tietenkin Trumpin fanaattinen natsipaskakannattaja.

Kuva
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2026 13:55 Trump on tienannut cryptoillaan lähes miljardi dollaria. Kuten aiemmin olen sanonut, tämä on eräs suurimmista länsimaiden korruptiokeisseistä. Sanon trämän, koska olen tietenkin Trumpin fanaattinen natsipaskakannattaja.

Kuva
Ei kait tuo cryptokeissi ole korruptiota? Voinhan minäkin julkaista Davecoinin. Joku ostaa, joku ei. Korruptiota olisi, jos Trump tarjoaisi vastapalveluksia kolikon ostajille.

itse ostin trumpcoinia vuosi sitten noin 500 dollarilla. nyt -92,5%

Kuva
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 27.01.2026 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Nytkö se onkin supertärkeää, onko homma lakipykälien mukaan laitonta?
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2026 14:02 ^
Ei kun tässä tarkastelen asiaa aivan an sich. Eikö korruption idea ole, että myydään palveluksia?

Tietysti Trump otti tyhmiltä (esim. minä) rahat pois.

Esim. lentokoneen vastaanottaminen Qatarista oli tietysti korruptiota.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2026 14:04
sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2026 14:02 ^
Ei kun tässä tarkastelen asiaa aivan an sich. Eikö korruption idea ole, että myydään palveluksia?

No kai se itse on ollut aika aktiivinen kryptovaluuttojen regulaation purkaja ja keskeisiin toimijoihin kohdistuneiden tutkintojen ja syytteiden keskeyttäjä? Lainsäätäjänä säätelee toimialaa, jolla itse toimii miljardiedunsaajana? Kai tätä voi pitää jonkinlaisena korruption muotona, vaikka pääasiassa kyse on toki tyhmiltä rahan pois ottamisesta.

https://www.bbc.com/news/articles/c74nn4ppdvdo
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... corruption
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2026 14:04 Ei kun tässä tarkastelen asiaa aivan an sich. Eikö korruption idea ole, että myydään palveluksia?

Mitä ihmeen eroa on koneen vastaanottamisella ja sillä, että joku ostaa miljoonilla ykkösiä ja nollia Trumpilta?
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2026 14:16
James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2026 14:04 Ei kun tässä tarkastelen asiaa aivan an sich. Eikö korruption idea ole, että myydään palveluksia?

Mitä ihmeen eroa on koneen vastaanottamisella ja sillä, että joku ostaa miljoonilla ykkösiä ja nollia Trumpilta?
No okei, tarkemmin miettien toki, jos joku ostaa esim. 100 miljoonalla ykkösiä ja nollia suoraan Trumpilta (ei jälkimarkkinoilta kuten minä) ja Trump tietää kaupan, niin toki silloin voi olla kyse aivan perinteisestä korruptiosta. Ajattelin pelkkiä jälkimarkkinakauppoja mutta tosiaan tuossa suoraan ostamisessa eri juttu. En tiedä tehtiinkö tuollaisia kauppoja. Ehkä.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja ja urpiainen; seison korjattuna.
US President Donald Trump has hosted top purchasers of the cryptocurrency that bears his name at a gala dinner
Joo. Perinteistä korruptiotahan tämä on. Suomen posti taas hukannut mun kutsuni.
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2026 14:21 No okei, tarkemmin miettien toki, jos joku ostaa esim. 100 miljoonalla ykkösiä ja nollia suoraan Trumpilta (ei jälkimarkkinoilta kuten minä) ja Trump tietää kaupan, niin toki silloin voi olla kyse aivan perinteisestä korruptiosta. Ajattelin pelkkiä jälkimarkkinakauppoja mutta tosiaan tuossa suoraan ostamisessa eri juttu. En tiedä tehtiinkö tuollaisia kauppoja. Ehkä.
En minäkään tiedä, mutta olettaisin ettei Trump ole jättänyt käyttämättä näin upeaa paikkaa. Myyt miljoonilla tyhjää ja kukaan ei voi väittää, että kauppa olisi ollut feikki. Cryptot kato on tollasia. Kepuliskon taulusta on helpompi sanoa, että tuo paska ei kuunaan ole ollut tuon hinnan väärtti.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Harmi, että Kehittyvien maakuntien Suomi perustettiin ennen Bitcoinia.
sivustahuutaja
Kitisijä

Poliisi näyttää reagoivan ICE:n vastaiseen toimintaan hyvin eri tavoin eri puolilla Minnesotaa. Maple Grove on republikaanivaltainen alue ja poliisilla ei näytä olevan ongelmia ylläpitää järjestystä. Oliko se niin, että paikallinen poliisi on hyvä ja ICE on paha? Vai meneeko Hyvä ja Paha puhtaasti puoluekannan mukaan?
https://www.yahoo.com/news/videos/polic ... gVexwObp4g
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011777338.html

Miksi tätä aivokuollutta YK:n korvaajaa ei voitu heti teilata?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
"Ylen tietojen mukaan Suomen ratkaisu on tehty yhdessä Ruotsin ja Norjan kanssa."
sivustahuutaja
Kitisijä

Pretti yritti aiemminkin päästä hengestään hyökkäämällä aseistautuneena poliiseja vastaan
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... e-ICE.html

Tuolla tietenkään ei ole mitään merkitystä varsinaisen ampumisen oikeudellisuuden kanssa, mutta ainakin davea on kiinnostanut aiemmin uhrin tavoitteet ja motiivit.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Paremmin selostettu video aseesta (Lähde: BBC Verify):

sivustahuutaja
Kitisijä

FBI tutkii 2020 vaaleihin liittyvää vaalivilppiepäilyä (Fulton County, Georgia)
https://edition.cnn.com/2026/01/28/poli ... bi-warrant

Tuomari on antanut etsintäluvan, joka tarkoittaa, että tuomarin mielestä aihe epäillä rikosta täyttyy. Aiemmat oikeusjutut olivat siviilikanteita petoksesta ja ne hylättiin, koska ei kyetty osoittamaan, että petos olisi vaikuttanut vaalitulokseen. Tämä etsintälupa on rikostutkintaan liittyvä ja etsintäluvan lakikohta voi viitata esim. virheellisten äänestäjärekisteröintien hyväksymiseen tai äänten laskun väärentämiseen.

Aika uskomatonta se olisi, jos tässä nyt löytyisi enemmänkin vilpillisiä ääniä. Toisaalta, Yhdysvaltojen meininki on täysin sekopäistä molempien poteroiden osalta.
sivustahuutaja
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 23.01.2026 22:12 Tänä yönä vois alkaa. Pörssit meni viikonlopuksi kiinni, joten on maanataihin aikaa saada homma turvalliseen vaiheeseen, eli esim. saada Iranin ilmapuolustus tuhottua.
Nyt on taas merkkejä ilmassa. Josko alkais tänä viikonloppuna. Jos ei ala viikonloppuna, niin sitten ehkö ensi viikolla, tai sitä seuraavaa viikkoa seuraavana.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai sitten Taco.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä

Georgian vaalivilppi tutkinta onkin mielenkiintoinen. Aiemmissa siviilikanteissa on ollut näyttöä väärinkäytöksistä, mutta siviilijutussa tosiaan pitää kyetä osoittamaan vahingon syntyminen, eli kantajan pitäisi esittää teon johtaneen vaalituloksen muuttumiseen. Tätä näyttöä ei ole kyetty esittämään, joten kanteet eivät ole edenneet, eikä mitään ole lähdetty tutkimaan tarkemmin. Nyt käynnissä oleva rikostutkinta ei vaadi sitä, että vaalitulos olisi muuttunut. Tutkinta voi kuitenkin paljastaa isonkin vilpin. Mielenkiintoista nähdä, mitä tapahtuu ja millaiseksi 2028 vaalien asetelma muodostuu.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 29.01.2026 8:58 Pretti yritti aiemminkin päästä hengestään hyökkäämällä aseistautuneena poliiseja vastaan
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... e-ICE.html

Tuolla tietenkään ei ole mitään merkitystä varsinaisen ampumisen oikeudellisuuden kanssa, mutta ainakin davea on kiinnostanut aiemmin uhrin tavoitteet ja motiivit.
Juu. Ei tosiaan liity ampumistapaukseen.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Sinua kuitenkin kiinnosti Goodin todelliset tavoitteet ja motiivit?
James Potkukelkka
Kitisijä

^Juu. Itse tilanteessa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Luuletko, että Prettin motiivit olivat ampumistilanteessa erilaiset kuin tuossa aiemmassa videossa, jossa hän tietoisesti haki aseistautuneena konfliktia poiliisin kanssa?
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Useimmat poliitikot tajuavat että olisi puhuttava enimmäkseen totta. Ajettava jotain suurin piirtein koherenttia agendaa. Oltava ihmisiksi. Mutta sellainen on tylsää. On hauskempaa olla urpo ja pelle.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix