Äkkiseltään noin. Toisaalta tässä hoidetaan sairautta eikä oiretta.Vagabondo kirjoitti: 29.01.2026 9:42 Tää kuulostaa ihan hyvältä muutokselta. Pakko on paras motivaattori.
Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Po oiretta eikä sairautta?
Mutta koulun tehtävä on opettaa. Eli kyllä tässä imho aivan ydintehtävää hoidetaan.
Mutta koulun tehtävä on opettaa. Eli kyllä tässä imho aivan ydintehtävää hoidetaan.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Penix-lintu
- Elämätön Kitisijä
Jännän näköinen pyramidi tulee ekaluokkalaisten ikäjakaumasta, mutta kyllä ehdottomasti samaa mieltä, jos ei vaaditut asiat luonnistu, kerrataan niin kauan, että luonnistuu.Vagabondo kirjoitti: 29.01.2026 9:42 Tää kuulostaa ihan hyvältä muutokselta. Pakko on paras motivaattori.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011772842.html
En muista että omana kouluaikana kukaan tuttu olisi halunnut 2 kertaa jäädä vuosiluokkaa kertaamaan. Suurin osa niistäkin joita koulu ei yhtään kiinnostanut koitti tehdä edes sen verran että pääsivät eteenpäin.
Viimeksi muokannut Penix-lintu, 29.01.2026 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puni's Cab Company, Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Luokalle jäännin mahdollistaminen on aivan huippuluokan uudistus. Ihan merkittävä osa häiriköistä on henkisesti riippuvaisia oman luokan kavereista, joten heitä aidosti pelottaa jäädä luokalle ja joutua ulos jengistä. Eihän tällä ihmeitä saavuteta, jos säälivitoset muuttuvat aidoiksi kutosiksi, mutta onpahan joku alku koulukurin palautuksessa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Po. säälivitoset muuttuvat joko nelosiksi tai aidoiksi vitosiksi? Vitosellahan ei jää luokalle. Mutta ilman muuta parannus, jos oppilas osaa aidon vitosen eikä säälivitosen verran.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Tarkotin siis sitä, että ei saisi käydä niinkään, että luokallejäänti nähdään liian houkuttelevan vaihtoehtona. Ettei käy niin, että opettaja riman laskettua luovuttaa oppilaan kanssa liian helposti.James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2026 10:00 ^Po oiretta eikä sairautta?
Toki tämähän oli alunperinkin vain yksi näkökulma, eikä minun päällimmäinen ajatus
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ok.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.01.2026 10:37Tarkotin siis sitä, että ei saisi käydä niinkään, että luokallejäänti nähdään liian houkuttelevan vaihtoehtona. Ettei käy niin, että opettaja riman laskettua luovuttaa oppilaan kanssa liian helposti.James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2026 10:00 ^Po oiretta eikä sairautta?
Toki tämähän oli alunperinkin vain yksi näkökulma, eikä minun päällimmäinen ajatus
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
En usko, että luokalle tullaan jäämään kovin paljoa enempää, vaikka jäämistä helpotetaan. Nelosen riskissä olevat lapset vain skarppaavat hieman. Varmaan vitoseen ja heikkoon kutoseen vaadittu suoritus on aika paska tänä päivänä.James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2026 10:17 ^Po. säälivitoset muuttuvat joko nelosiksi tai aidoiksi vitosiksi? Vitosellahan ei jää luokalle. Mutta ilman muuta parannus, jos oppilas osaa aidon vitosen eikä säälivitosen verran.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Kai niitä alkuun ainakin jää sen verran, että oppivat sen olevan realistinen vaihtoehto. Sen jälkeen ehkä oppivat tekemään sen verran, että ylittää edes minimitason. Sehän ei ole korkealla, mutta edellyttää sentään luku- ja kirjoitustaitoa.sivustahuutaja kirjoitti: 29.01.2026 11:12 En usko, että luokalle tullaan jäämään kovin paljoa enempää, vaikka jäämistä helpotetaan. Nelosen riskissä olevat lapset vain skarppaavat hieman. Varmaan vitoseen ja heikkoon kutoseen vaadittu suoritus on aika paska tänä päivänä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
https://www.hs.fi/talous/art-2000011780822.html
Asko ja Sotka konkkaan. Yllättävän pitkään räpistelivät Ikeaa vastaan.
Asko ja Sotka konkkaan. Yllättävän pitkään räpistelivät Ikeaa vastaan.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Pari jää luokalle ja heitä juhlitaan sankareina. Pian luokalle jääneen nähdään kuitenkin jääneen ulos monista kavereiden kuvioista ja uusi luokka ei ehkä toivotakaan sankaria tervetulleeksi. Alle kahdessa vuodessa apinat oppivat hieman panostamaan kouluun, jotta kaverien kanssa melskaamista voi jatkaa rauhassa. Koulurauhaa tämä voi hieman parantaa, jos täysin kontrolloimaton sirkus vähenee. Vastuullinen vanhempi tietysti laittoi lapsensa kouluun, jossa näitä säälivitosia ei edes tarvita.Vagabondo kirjoitti: 29.01.2026 11:23 Kai niitä alkuun ainakin jää sen verran, että oppivat sen olevan realistinen vaihtoehto. Sen jälkeen ehkä oppivat tekemään sen verran, että ylittää edes minimitason. Sehän ei ole korkealla, mutta edellyttää sentään luku- ja kirjoitustaitoa.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
https://www.iltalehti.fi/ralli/a/e63222 ... 9b895bed45
Kyl tää nyt alkaa näyttää siltä, että metoo vol 2.0 on tulilla.
Kyl tää nyt alkaa näyttää siltä, että metoo vol 2.0 on tulilla.
-
urpiainen
- Kitisijä
Kyllä mä nyt melkein ajattelen, että tämä on isoin isku nohevassa kärkiasemassa liitäneelle SDP:lle pitkään aikaan. Eikä ainakaan mun foliohattuni näe tässä mediapeliä tai kilpailevien puolueiden likaisten temppujen osastoa, vaan ihan itse ovat asiaansa sössineet. Mikä taas osaltaan tekee asiasta demareille pahemman: eivät näytä ajojahdin uhreilta, vaan vain onnettomilta tunareilta. Ei kasvata puolueen luotettavuutta.James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2026 8:42Tuppurainen ilmeisesti tajunnut itsekin, että tuosta on hänelle vain haittaa ja perunut oikeusjutulla uhoamisen.urpiainen kirjoitti: 28.01.2026 15:28 Tuppurainen jopa uhkailee oikeustoimilla, mikä ei ehkä yleisesti ottaen ole se suositeltavin linja poliitikoille suhteessa tiedonvälitykseen.
No, ehkä siinä on vähän kumma sävy, että tämä henkilöityy niin vahvasti Tuppuraiseen, jonka ei kai ole ainakaan vielä osoitettu tehneen muuta kuin olleen tiukkasanainen ja kovaääninen nainen. Asell taas alkaa jo unohtua, vaikka se on kai kähminyt kännipäissään baarissa niin setänä, että muut ovat joutuneet tilanteeseen puuttumaan. Bergin ja Kokon (väitettyjä) aikaansaannoksia en edes muista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Mä en ole Tuppuraisen suhteen vielä nähnyt savuavaa asetta.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
EU:lta uusi uhkaus maille, jotka eivät ota vastaan karkotettuja - Maahanmuutto|Omien kansalaisten palautusten vastustaminen voi johtaa myös korkeampiin tulleihin.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011781443.html
Hienoa. Itse asiassa kun asiaa tarkemmin ajattelee, niin en näe mitään syytä antaa ihmisiä vainoavien maiden tuoda yhtään mitään EU:hun. Vai olisiko natsi-saksalle pitänyt asettaa vain muita kovemmat tullit, ennen kuin muuttavat toimintamalliaan?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011781443.html
Hienoa. Itse asiassa kun asiaa tarkemmin ajattelee, niin en näe mitään syytä antaa ihmisiä vainoavien maiden tuoda yhtään mitään EU:hun. Vai olisiko natsi-saksalle pitänyt asettaa vain muita kovemmat tullit, ennen kuin muuttavat toimintamalliaan?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Minkälainen tuo olisi?Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.01.2026 22:11 Mä en ole Tuppuraisen suhteen vielä nähnyt savuavaa asetta.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Yksi kansanedustaja on kokenut Tytin käytöksen asiattomaksi. Kymmenet muut ja avustajansa eivät. Eikö tuo ole päinvastoin harvinaisen hyvä suoritus?James Potkukelkka kirjoitti: 30.01.2026 9:29Minkälainen tuo olisi?Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.01.2026 22:11 Mä en ole Tuppuraisen suhteen vielä nähnyt savuavaa asetta.
-
Penix-lintu
- Elämätön Kitisijä
Sotaa käyvistä maista tuleville tuotteille pitäisi heti laittaa 500% tullit. Ihmisoikeusrikoksia tekeville rajat kiinni kokonaan.sivustahuutaja kirjoitti: 29.01.2026 23:35 Hienoa. Itse asiassa kun asiaa tarkemmin ajattelee, niin en näe mitään syytä antaa ihmisiä vainoavien maiden tuoda yhtään mitään EU:hun. Vai olisiko natsi-saksalle pitänyt asettaa vain muita kovemmat tullit, ennen kuin muuttavat toimintamalliaan?
USA, Venäjä, Turkki, Israel, Iran, mitänäitänytolikaan.
Puni's Cab Company, Helsinki
>>
>>
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
23 henkilöä ei ole nähnyt minun ajavan ylinopeutta. Hoidatko sakkoni palautuksen?Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.01.2026 9:54 Yksi kansanedustaja on kokenut Tytin käytöksen asiattomaksi. Kymmenet muut ja avustajansa eivät. Eikö tuo ole päinvastoin harvinaisen hyvä suoritus?
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
^ Sun horinat menee usein niin sakeiksi, ettei niihin kehtaa edes kommentoida.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Mietipä hetki, mitä itse kirjoitit. Sinun kuitenkin pitäisi olla alan ammattilainen, käsittääkseni. Skarppaa edes omalla tontillasi, muuten voit puhua paskaa.
Mietipä hetki, mitä itse kirjoitit. Sinun kuitenkin pitäisi olla alan ammattilainen, käsittääkseni. Skarppaa edes omalla tontillasi, muuten voit puhua paskaa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
On tosiaan varmaankin käytännössä vaikeaa olla kymmenien ihmisten pomo ilman, ettei joku subjektiivisesti kokisi vääryyttä. En lukitse mitään vastausta.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.01.2026 9:54Yksi kansanedustaja on kokenut Tytin käytöksen asiattomaksi. Kymmenet muut ja avustajansa eivät. Eikö tuo ole päinvastoin harvinaisen hyvä suoritus?James Potkukelkka kirjoitti: 30.01.2026 9:29Minkälainen tuo olisi?Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.01.2026 22:11 Mä en ole Tuppuraisen suhteen vielä nähnyt savuavaa asetta.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Mä suhtaudun sillee pragmaattisesti kaikenlaisiin politiikan muistelmateoksiin ja puolueen sisäisiin julkisiin loanheittoihin, että ne ovat ennenmuuta tätä kulissien valtapeliä ja johtopaikoille ei voi edetä ilman, että saisit vihahenkilöitä.
Itse en edes pidä Tytin persoonasta, mutta vallitsevilla tiedoilla symppaan häntä kohussaan.
Itse en edes pidä Tytin persoonasta, mutta vallitsevilla tiedoilla symppaan häntä kohussaan.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 30.01.2026 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^^
Meneekö logiikkasi nyt niin, että huonosti käyttäytyvän ihmisen pitää käyttäytyä huonosti kaikkia kohtaan joka hetkellä? Jos Mika Moringin sählykaverit todistavat jätkän aina käyttäytyneen asiallisesti, niin sekö jotenkin poistaa useiden naisten todistukset ihan toisenlaisesta käyttäytymisestä?
Meneekö logiikkasi nyt niin, että huonosti käyttäytyvän ihmisen pitää käyttäytyä huonosti kaikkia kohtaan joka hetkellä? Jos Mika Moringin sählykaverit todistavat jätkän aina käyttäytyneen asiallisesti, niin sekö jotenkin poistaa useiden naisten todistukset ihan toisenlaisesta käyttäytymisestä?
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
^ Joskus on hyvä olla vain hiljaa.