Maahanmuutto on rikkaus.urpiainen kirjoitti: 12.02.2026 7:09 Mä olin jotenkin ajatellut, että Ahvenanmaalle kotiopetuksen perässä muuttavat ruotsalaiset ovat pääasiassa jotain kristillisten herätysliikkeiden hihhuleita, joille Ruotsin koulun liberaalius ei vain käy. Ilmeisesti olin taas pihalla ja pahasti jäljessä muodista. Ne onkin ensisijassa uusnatseja.
Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Pidän kyllä hyvin yllättävänä, että suomen maahanmuuttovastaisimmalle alueelle muuttaa maahanmuuttovastaista porukkaa. Mikä tuohon voisi olla syynä?
-
urpiainen
- Kitisijä
Eiks Suomen cunning plan ollut nimenomaan hankkiutua eurooppalaisvetoisen esikunnan alaisuudessa amerikkalaisvetoisen esikunnan alaisuuteen?
Nato | Yhdysvallat vetäytyy kahden Nato-portaan johdosta, Häkkänen: ”Ymmärretty väärin”
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011788539.html
Nato | Yhdysvallat vetäytyy kahden Nato-portaan johdosta, Häkkänen: ”Ymmärretty väärin”
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011788539.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
https://yle.fi/a/74-20209124
4000€ vuorokausi
Tietysti, jos tuo auttaa, niin varmasti järkevää. Mutta jos lopputulos on lopulta sama, kuin jos laitettaisiin nuori putkaan ja ovi lukkoon, niin hukkaan heitettyä rahaa.
4000€ vuorokausi
Tietysti, jos tuo auttaa, niin varmasti järkevää. Mutta jos lopputulos on lopulta sama, kuin jos laitettaisiin nuori putkaan ja ovi lukkoon, niin hukkaan heitettyä rahaa.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Homeboy65
- Kitisijä
Vasemmistoliitto ehdottaa ilmaista kouluaamupalaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^ Tuo on tärkeää poliittinen teema.
-
urpiainen
- Kitisijä
Tiedämme, että Orpon hallituksen politiikka siirtää sosiaalimenojen leikkauksilla laskennallisesti kymmeniä tuhansia lapsia köyhyysrajan alapuolelle. On epäselvää, tuottavatko nämä leikkaukset säästöjä pidemmällä aikavälillä, koska lapsiperheköyhyydellä on kaikenlaisia kielteisiä pitkäaikaisvaikutuksia lasten myöhemmälle tuottavuudelle, elintasolle ja hyvinvoinnille. Varhaiskasvatuksessa on jo ihan tunnistettu ilmiö, että yhä kasvava määrä lapsia on viikonlopun jälkeen selvästi aika vaatimattomasti ravittuja, ja oppilaitoksen ruokatarjonta on ihan tärkeää viikon aikana. Voi olla, että Vasemmistoliiton avaus liittyy näihin, voi olla, että on tai ei ole toimiva keino, mutta ainakin yrittää puuttua merkittävään asiaan.
https://yle.fi/a/74-20184705
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Näin olen lukenut siitä lähtien kun opin lukemaan, mikä tapahtui 1974. Kaikki ihmiset eivät pysty pitämään lapsistaan huolta. Riippumatta siitä, paljonko heillä on rahaa.urpiainen kirjoitti: 13.02.2026 11:18 Varhaiskasvatuksessa on jo ihan tunnistettu ilmiö, että yhä kasvava määrä lapsia on viikonlopun jälkeen selvästi aika vaatimattomasti ravittuja, j
Toimeentulotuki tuo lapsiperheelle saman elintason kuin se, että kaksi pienipalkkaista vanhempaa käy töissä.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/kotimaist ... 5712000813
1 kg kaurahiutaleita maksaa alle euron. Pyöristetään euroon. Siitä saa noin 20 annosta, eli yhden puuroannoksen hinnaksi tulee noin 5 senttiä. Uskoakseni perheissä tuon valmistaminen ei kaadu toimeentulotuen alhaiseen tasoon.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Komps komps. Ei ole yhteiskunnan tehtävä holhota aikuisia. Aikuisilla on vastuu pitää lapsistaan huolta. Jos aliravittuja lapsia havaitaan, se on lastensuojelun asia, ei kouluaamupalan.
Komps komps. Ei ole yhteiskunnan tehtävä holhota aikuisia. Aikuisilla on vastuu pitää lapsistaan huolta. Jos aliravittuja lapsia havaitaan, se on lastensuojelun asia, ei kouluaamupalan.
-
Bluntly
- Kitisijä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
urpiainen
- Kitisijä
En myöskään ajattele, että kouluaamiainen olisi todennäköisesti kovin hyödyllinen politiikkatoimi. Vaikuttaa myös tosiaan siltä, että lasten mahdollinen puutteellinen ravitsemustilanne ei varmaan merkitse, että perheillä ei olisi varaa kaurapuuroon, vaan kertoo enemmän siitä, että perheen elämänhallinnan kanssa on laajempia ongelmia. Niihin kouluaamiainen ei toki auttaisi, vaikka niistä ehkä seuraavaan ravinto-ongelmaan varmaan kyllä.James Potkukelkka kirjoitti: 13.02.2026 11:39Näin olen lukenut siitä lähtien kun opin lukemaan, mikä tapahtui 1974. Kaikki ihmiset eivät pysty pitämään lapsistaan huolta. Riippumatta siitä, paljonko heillä on rahaa.urpiainen kirjoitti: 13.02.2026 11:18 Varhaiskasvatuksessa on jo ihan tunnistettu ilmiö, että yhä kasvava määrä lapsia on viikonlopun jälkeen selvästi aika vaatimattomasti ravittuja, j
Toimeentulotuki tuo lapsiperheelle saman elintason kuin se, että kaksi pienipalkkaista vanhempaa käy töissä.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/kotimaist ... 5712000813
1 kg kaurahiutaleita maksaa alle euron. Pyöristetään euroon. Siitä saa noin 20 annosta, eli yhden puuroannoksen hinnaksi tulee noin 5 senttiä. Uskoakseni perheissä tuon valmistaminen ei kaadu toimeentulotuen alhaiseen tasoon.
Mun mielestä emme yhteiskuntana tällä hetkellä onnistu kovin hyvin nuorten hyvinvoinnin tukemisessa emmekä nuorten tuottavuuden tukemisessa. Hukkaamme potentiaalia. Olen valmis hyväksymään aika kovan kokoomuslinjan aikuisten sosiaaliturvan suhteen, mutta lasten mahdollisuuksien tasa-arvo on minulle asia, johon olisin valmis panostamaan pragmaattisesti, ohi moralististen näkökulmien.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Jos kerran ei ole rahasta kiinni, niin määrätköön sosiaalitoimi lapselle pakollisen maksullisen aamiaisen, jonka siis vanhemmat maksavat omasta pussistaan, tuli lapsi aamiaiselle tai ei.
Jos kerran ei ole rahasta kiinni, niin määrätköön sosiaalitoimi lapselle pakollisen maksullisen aamiaisen, jonka siis vanhemmat maksavat omasta pussistaan, tuli lapsi aamiaiselle tai ei.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Ruoassa säästäminen on helppoa. Vertailee hintoja, miettii erilaisia ruokakombinaatioita, käyttää tarjouksia hyväkseen, tekee itse eikä osta valmisruokia jne. Ja vielä: marssii Lidliin.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Globaalia vertailua: ilmainen kouluruokailu on vain Suomessa ja Ruotsissa.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Ilmaisen aamupalan käyttöaste olisi luultavasti heikko koska ilmaisen lounaankin on heikko. Riippuu tietenkin myös sisällöstä.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Äärioikeisto on Euroopan suurin turvallisuusuhka!
https://www.europol.europa.eu/cms/sites ... T_2025.pdf
Iskut 2024:
Islamistit 24
vassarit 21
separatistit 4
muut 8
äärioikeisto 1
https://www.europol.europa.eu/cms/sites ... T_2025.pdf
Iskut 2024:
Islamistit 24
vassarit 21
separatistit 4
muut 8
äärioikeisto 1
-
Homeboy65
- Kitisijä
Barack Obama: Alieneita on olemassa.
-
urpiainen
- Kitisijä
Olenko mä pitkään aikaan sanonut, että tämä sun tapasi copypasteta jossain hömppälehdissä näkemiäsi otsikoita ilman linkkiä sylttytehtaalle, mitään avausta itse asiasta, saati sitten keskustelunavausta, on vähintäänkin turhauttava ja vähän fiiliksestä riippuen jopa ärsyttävä.
Autan sua tässä sen verran, että tämä on, mitä Obama sanoi. Mitä haluat tästä keskustella?
"Statistically, the universe is so vast that the odds are good there’s life out there. But the distances between solar systems are so great that the chances we’ve been visited by aliens is low, and I saw no evidence during my presidency that extraterrestrials have made contact with us."
-
Homeboy65
- Kitisijä
No tuo oli siis Ilta-Lehdessä. Olen samaa mieltä kuin BO. Evidenssiä on oikeasti paljon.urpiainen kirjoitti: 16.02.2026 10:14Olenko mä pitkään aikaan sanonut, että tämä sun tapasi copypasteta jossain hömppälehdissä näkemiäsi otsikoita ilman linkkiä sylttytehtaalle, mitään avausta itse asiasta, saati sitten keskustelunavausta, on vähintäänkin turhauttava ja vähän fiiliksestä riippuen jopa ärsyttävä.
Autan sua tässä sen verran, että tämä on, mitä Obama sanoi. Mitä haluat tästä keskustella?
"Statistically, the universe is so vast that the odds are good there’s life out there. But the distances between solar systems are so great that the chances we’ve been visited by aliens is low, and I saw no evidence during my presidency that extraterrestrials have made contact with us."
-
urpiainen
- Kitisijä
Justhan tuossa lainauksessa Obama sanoo, että evidenssiä ei ole.Homeboy65 kirjoitti: 16.02.2026 10:16No tuo oli siis Ilta-Lehdessä. Olen samaa mieltä kuin BO. Evidenssiä on oikeasti paljon.urpiainen kirjoitti: 16.02.2026 10:14Olenko mä pitkään aikaan sanonut, että tämä sun tapasi copypasteta jossain hömppälehdissä näkemiäsi otsikoita ilman linkkiä sylttytehtaalle, mitään avausta itse asiasta, saati sitten keskustelunavausta, on vähintäänkin turhauttava ja vähän fiiliksestä riippuen jopa ärsyttävä.
-
Homeboy65
- Kitisijä
OK sori luin jutun vähän kursorisesti.urpiainen kirjoitti: 16.02.2026 10:17Justhan tuossa lainauksessa Obama sanoo, että evidenssiä ei ole.Homeboy65 kirjoitti: 16.02.2026 10:16No tuo oli siis Ilta-Lehdessä. Olen samaa mieltä kuin BO. Evidenssiä on oikeasti paljon.urpiainen kirjoitti: 16.02.2026 10:14
Olenko mä pitkään aikaan sanonut, että tämä sun tapasi copypasteta jossain hömppälehdissä näkemiäsi otsikoita ilman linkkiä sylttytehtaalle, mitään avausta itse asiasta, saati sitten keskustelunavausta, on vähintäänkin turhauttava ja vähän fiiliksestä riippuen jopa ärsyttävä.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo. Obaman lausunnon voi nähdä terveen järjen puolustuksena kahta hörhöryhmää vastaan:
1. Teologiset narsistit, joille ihminen on jumalan kuva ja koko maailmankaikkeus on vain näyttämö meidän pelastushistoriallemme. Galilei ehkä pilasi idean maapallosta koko universumin keskuksena, Darwin idean ihmisestä muusta luonnosta erillisenä luomuksena, mutta astronomian ei kyllä anneta vielä viedä ideaa siitä, että silti me olemme maailman napa. Obama sanoo, että sen perusteella, mitä tiedämme universumista, on todennäköistä, että elämää on kehittynyt jossain muodossa muuallakin.
2. Ufohörhöt, jotka kuvittelevat, että saamme jotain viestejä tai jopa yhteyksiä alieneihin, tai että sellaisten toiminnasta näkyy jälkiä. Salaliittoisimmat hörhöt sitten ajattelevat, että eliitti jostain syystä koettaa salata tätä. Obama sanoo, että sen perusteella, mitä tiedämme universumista, on todennäköistä, että meillä ei ole ollut mitään yhteyttä toisiin sivilisaatioihin (ja että maailman parhaiten informoituna henkilönä hänen tiedossaan ei ole mitään evidenssiä yhteydestä alieneihin).
Luen juttusi siten, että olet 2-ryhmän hörhö.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
On myös perusteltua pitää monimutkaista elämää hyvinkin harvinaisena, älykästä elämää erittäin harvinaisena ja teknisesti kehittynyttä äärimmäisen harvinaisena ja samaan aikaan lähistöllämme asuvaa teknisesti kehittynyttä lähes olemattoman todennäköisenä. Lisäksi on resurssien näkökulmasta kyseenalaista, onko tähtien välisessä matkaamisesssa järkeä, vaikka siihen teknisesti löytyisi kyvykkyys.urpiainen kirjoitti: 16.02.2026 10:14
-
urpiainen
- Kitisijä
Kyllä. Mutta ilmeisesti Homiella on paljon evidenssiä, että kontakti on jo saatu.sivustahuutaja kirjoitti: 16.02.2026 12:38On myös perusteltua pitää monimutkaista elämää hyvinkin harvinaisena, älykästä elämää erittäin harvinaisena ja teknisesti kehittynyttä äärimmäisen harvinaisena ja samaan aikaan lähistöllämme asuvaa teknisesti kehittynyttä lähes olemattoman todennäköisenä. Lisäksi on resurssien näkökulmasta kyseenalaista, onko tähtien välisessä matkaamisesssa järkeä, vaikka siihen teknisesti löytyisi kyvykkyys.urpiainen kirjoitti: 16.02.2026 10:14
-
Bluntly
- Kitisijä
Homie on evidenssi, että kontakti on saatu.urpiainen kirjoitti: 16.02.2026 13:03
Kyllä. Mutta ilmeisesti Homiella on paljon evidenssiä, että kontakti on jo saatu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.