Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Esittele mielenkiintoinen tekninen ratkaisu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Chat Gpt etsi oikean nimen. Se on Second medical use -patentti (SMU).

Kaikki EU_n puuhastelu ei ole tyhmää. Eli jos joku EU:ssa tekee riittävät kliiniset tutkimukset ja osoittaa Litiumin tehon Alzheimerissa, sen voi patentoida tuohon käyttöindikaatioon.

Eo pitäisi olla tässä käyttötarkoituksessa hyvin low hangin fruit, koska itse aineen voi ottaa käyttöön ilmaiseksi ja potilaita on valtavasti.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
EU kopioi tuon Sveitsistä. Kukaan ei tiedä miksi juuri Sveitsi keksi idean.

EDIT: jenkeissä vastaava mahdollisuus on ollut jo vuodesta 1954 asti. EU ei siis osoittanut tässä mitään nerokkaan innovatiivista regulointia.
James Potkukelkka
Kitisijä

Ok.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
James Potkukelkka
Kitisijä

Tuo SMU-patentti muuten osoittaa hyvin luontaistuotteiden tehottomuuden. Nekin voisi patentoida johonkin käyttöindikaatioon kun tekisi ensin asianmukaiset kliiniset tutkimukset.

Voi patentoida pakurikäävän ja nauraa koko matkan pankkiin, jos aine tehoaa!
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.11.2025 9:36 ^
EU kopioi tuon Sveitsistä. Kukaan ei tiedä miksi juuri Sveitsi keksi idean.

EDIT: jenkeissä vastaava mahdollisuus on ollut jo vuodesta 1954 asti. EU ei siis osoittanut tässä mitään nerokkaan innovatiivista regulointia.
Eiks EU:n idea ole luoda vähän isompi yhtenöisten sääntöjen sisämarkkina, siis yhdenmukaistaa sääntelyä, ei niinkään innovoida nerokasta sääntelyä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

^
En siis pidä muualla aikoja sitten käyttöönotettujen juttujen kopiointia EU-puuhasteluna. Yhtenäisten sääntöjen sisämarkkinaan reguloitu pullonkorkki on sitä ihan aitoa innovatiivista EU-puuhastelua.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Tasoittaa myös mielialaa sopivasti!
Bluntly
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 14.11.2025 10:18 ^Tasoittaa myös mielialaa sopivasti!
Tuohon käytetään artikkelin mukaan litiumkarbonaattia, onko sitten litiumorotaattilla samaa vaikutusta.

Mutta en väitä etteikö tuokin olisi toivottava tulos.
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.11.2025 9:55 Tuo SMU-patentti muuten osoittaa hyvin luontaistuotteiden tehottomuuden. Nekin voisi patentoida johonkin käyttöindikaatioon kun tekisi ensin asianmukaiset kliiniset tutkimukset.
D-vitamiini lienee ainoa ravintolisiä jonka hyödyllisyydestä on selkeää osoitusta. Kaverin appiukko (ylilääkäri) käyttää lisäksi isoja annoksia C-vitamiinia jos tuntuu että on tulossa flunssa (se kai voi lyhentää flunssan kestoa joillain tunneilla keskimäärin.)

EPA:sta en ole varma, Tohtori Tolonen mainosti sitä aikoinaan aktiivisesti, ja "riitauduin" mielenterveyspotilaille tarkoitetella nettipalstalla hänen kanssaan, kun siteerasin jotain tutkimusta, joka vastannut odotuksia.
liukuu kuin avaruusalus momentitta avaruudessa
sivustahuutaja
Kitisijä

^ meillä vedetään d:n lisäksi c:tä, kun syöpätutkimusten näyttö alkaa olla niin vahvaa. EPA kai toimii, jos on kolesterolin kanssa ongelmia.
James Potkukelkka
Kitisijä

Kerran lentokentällä ihmettelin, mihin tarjoilija työnsi ruokani. Googlettelulla selvisi, että kyseessä oli Speed Oven. Se yhdistää useita lämmitysmetodeja:
-mikroaalto
-puhallettava kuuma ilma
-säteilylämpö
-kontakti

https://www.nisbets.co.uk/what-is-high-speed-oven
High speed ovens can cook anywhere between 5 and 20 times faster than conventional methods.
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.11.2025 11:46 ^ meillä vedetään d:n lisäksi c:tä, kun syöpätutkimusten näyttö alkaa olla niin vahvaa. EPA kai toimii, jos on kolesterolin kanssa ongelmia.
Itselläni on kaapissa myös EPA:aa. Kokonaiskolesterolini on yleensä kai ollut noin +-4. Alkoholia juomalla HDL kasvaa, mutta triglysedi-arvo kasvaa sellaiseksi, että yksin sen perustellaa voisi saada haimatulehtuksen alkoholista riippumatta,
liukuu kuin avaruusalus momentitta avaruudessa
Bluntly
Kitisijä

Tuo kun jääkin päälle mutkaan mentäessä niin fiiattia raavitaan ratavallista.

Ferrarilta poikkeuksellinen takasiipiratkaisu
Bluntly
Kitisijä

Donut labin eka testiraportti livenä

https://idonutbelieve.com/
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Ihan jees tarina ja tämä käänsi viestinnän kiinnostavampaan asentoon. Tämä saattoi olla saavutetun julkisuuden puolesta fiksu strategia. Jos firma ei olisi tässä odotellessa lähestynyt sijoittajia, niin tämä valittu markkinointitapa olisi kuitenkin paljon uskottavampi. Nyt jää epäilys siitä, ollaanko tässä kuitenkin tekemässä puhallus, ennen kuin kaikki faktat on lyöty pöytään ja tarkistettu. Jos teknologia olisi totta, niin itse en omistajana möisi omistuksiani alhaisella valuaatiolla ennen kuin potentiaalisilla sijoittajilla on kaikki käytettävissä oleva tieto hyppysissään. Jos myyjä sanoisi "Nyt kerkeää vielä halvalla mukaan, ennen kuin seuraava testiraportti julkaistaan!", niin juoksisin kovaa karkuun.
Bluntly
Kitisijä

Eipä nuo käppyrät hälvennä pelkoa ettei olisi vain superkonkka. No viikon päästä lisää tiedonmurisia laumalle.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja
Kitisijä

^
Ilmeisesti jokainen luvattu speksi kyetään toteuttamaan olemassa olevalla teknologialla, mutta samaan aikaan ei tunneta mitään keinoa toteuttaa kaikki donitsin lupaukset samassa akussa. Tätä vaiheistettua julkaisua ilmeisesti pitää seurata vielä useampi viikko, kunnes päästään tenttaamaan, että onkos tämä nyt sama akkuyksilö mittauksissa koko ajan. 99,99999999% varmuudella kusetuksena pidin. Nyt 99,99999997%
Bluntly
Kitisijä

Eikä latauskertojen määrää voi millään todentaa. Ilman aikakonetta.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Eikös odotettavista latausmääristä saada jotain ennustetta kohtuullisen nopsaan? Teoriassa 10 000 syklin lataus kestää kuukauden päivät, joten koko sykli 2 kk + tarvittava jäähdyttely. Veikkaisin, että 10 000 syklillä nähdään, onko väitteet ihan huuhaata.
James Potkukelkka
Kitisijä

Kyllä syklit voi testata helposti aika nopeasti. Kalenteri-ikääntymisen testaaminen tietysti hankalampaa, mutta ainakin Li-onissa nimenomaan syklit tappaa, ei kalenteri.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Onneksi oon tavan kuluttaja enkä sijoittaja. Mulla on hyvin aikaa odotella ja katsella tuleeko tästä oikeesti jotain kuluttajatuotteita joskus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Bluntly
Kitisijä

Jos lataamiseen menee 8 minuuttia ja purkamiseen, sanotaan nyt 20 minuuttia, niin siinäkin ollaan jo yli 200 päivän aivan jatkuvalla testaamisella. Ja nopea purkaminen kuluttaa akkua aivan erilailla kuin todellinen elämä.

Toki jos 1000 syklin jälkeen on ihan sökö niin voi todeta, että ollaan nykyakkujen tasolla. 10000 jälkeen olisi jo ihan helvetin hyvä tuote.
James Potkukelkka
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 23.02.2026 19:14
Toki jos 1000 syklin jälkeen on ihan sökö niin voi todeta, että ollaan nykyakkujen tasolla. 10000 jälkeen olisi jo ihan helvetin hyvä tuote.
Joo. Kyllä sitä jo tuhannen syklin kohdalla näkee, missä mennään.