Jos nyt puhuttaisiin vaan palkkatyöstä.sivustahuutaja kirjoitti: 26.02.2026 14:06 ^
Työ ei myöskään tarkoita automaatisesti palkkatyötä. Esim. kaupassakäynti ja voileivän teko on työtä. Homein on aika helppo huomata, että hänen on parempi käydä ostamassa kaupasta ruokaa, kuin jättää tekemättä niin.
Orpon hallitus 2023-
-
Homeboy65
- Kitisijä
Re: Orpon hallitus 2023-
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Miksi? Työtähän voi tehdä itse tai saman voi ostaa toiselta palveluna. Miksi työn tekeminen rahasta eroaisi työn tekemisestä jonkin muun hyödyn takia?
-
Homeboy65
- Kitisijä
Joo. Kritisoin turhaa ja vahingollista työtä ylipäänsä. Eikä se ole mikään työnvieroksujan manifesti.sivustahuutaja kirjoitti: 26.02.2026 14:15Miksi? Työtähän voi tehdä itse tai saman voi ostaa toiselta palveluna. Miksi työn tekeminen rahasta eroaisi työn tekemisestä jonkin muun hyödyn takia?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Vaihtoehto 2 olisi sulle itsellesi parempi. Olettaen, että kyseessä ei kuitenkaan ole laiton työ.Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2026 14:11Jos vaihtoehdot ovat:James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2026 14:05 ^Älä siirrä maalitolppia. Kyse oli väitteestä "parempi tehdä jotain työtä kuin olla työtön".
1) työttömyys
2) vahingollinen työ
niin vaihtoehto 2 on parempi?
Minä haen työtä. Työnteko on OK. Mutta turha/vahingollinen työ ei ole OK.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Onko tämä merkittävä ongelma, koska tuot sen jatkuvasti esiin?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Homeboy65
- Kitisijä
ON. Koska turhaa ja vahingollista työtä on nykyään faktisesti paljon.James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2026 14:22Onko tämä merkittävä ongelma, koska tuot sen jatkuvasti esiin?
-
Homeboy65
- Kitisijä
Olisiko se yhteiskunnalle parempi? Laillisuus ei ole läheskään aina sama kuin oikeudenmukaisuus.James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2026 14:21Vaihtoehto 2 olisi sulle itsellesi parempi. Olettaen, että kyseessä ei kuitenkaan ole laiton työ.Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2026 14:11Jos vaihtoehdot ovat:James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2026 14:05 ^Älä siirrä maalitolppia. Kyse oli väitteestä "parempi tehdä jotain työtä kuin olla työtön".
1) työttömyys
2) vahingollinen työ
-
Homeboy65
- Kitisijä
Kitinäraadille voisi myös huomauttaa että turha työ tarkoittaa usein myös oikeistolaisilta ryävättyjä rahoja.
-
urpiainen
- Kitisijä
Suora lähetys kello 15 | Pekka Haavisto kertoo tulevaisuudestaan
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011844031.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tavoitteletko toiminnassasi ensisijaisesti yhteiskunnan etua?Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2026 14:28Olisiko se yhteiskunnalle parempi? Laillisuus ei ole läheskään aina sama kuin oikeudenmukaisuus.James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2026 14:21Vaihtoehto 2 olisi sulle itsellesi parempi. Olettaen, että kyseessä ei kuitenkaan ole laiton työ.Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2026 14:11
Jos vaihtoehdot ovat:
1) työttömyys
2) vahingollinen työ
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Planetaarista etua!
Planetaarista etua!
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Minulla globaali oikeudenmukaisuus ohjaa kaikkea toimintaani!
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^ Oikeudenmukaisuuttakin tärkeämpää on turhuuden välttäminen!
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Mun mielestäni sulla on tässä valtava hybris.Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2026 14:27ON. Koska turhaa ja vahingollista työtä on nykyään faktisesti paljon.James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2026 14:22Onko tämä merkittävä ongelma, koska tuot sen jatkuvasti esiin?
-
urpiainen
- Kitisijä
^ Joo. Noin vuosi sitten, kun Homie taas kerran lauloi tätä vuodesta toiseen samanlaisena toistuvaa lauluaan tässä samassa ketjussa, tulimme tähän. Mun kokoomuslaisen sieluni mukaan Homie ei ole tähän tyydyttävästi vastannut.
urpiainen kirjoitti: 17.01.2025 9:13Homie on saanut lietsottua mut sellaiseen kokoomuslaiseen pyhään vihaan, että voin puhua jopa kuopan kaivuusta!James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2025 14:44Miksi puhut työstä, jollaista ei uskoakseni tehdä missään päin maailmaa. Puhutaan ennemmin työstä, jota oikeasti tehdään.Homeboy65 kirjoitti: 16.01.2025 14:35 Voihan henkilö A kaivaa kuopan ja henkilö B täyttää sen. Siinä on työtä. Onko välii että em. hommassa ei ole mitään järkeä eikä mieltä?
Jos on niin, että on olemassa eksentrinen miljonääri, joka haluaisi omalla rahallaan maksaa Homielle kuvatun kaltaisesta kuoppaprojektista, niin onhan se vähän outoa, että Homie valitsee mieluummin röpöttävänsä mun rahoilla vastikkeetta, vaikka mä en haluaisi siitä maksaa (ja röpötys nyt vasta turhaa työtä onkin!), kuin tienaavansa röpötysrahat itse kuoppaprojektista. Kaikki työssä käyvät joutuvat tekemään duuneja, jotka eivät aina kauhean merkityksellisiltä tunnu.
Mun elämän yksi tragedia on se, että vaikka mä haluaisin olla punaviherkuplassa lallatteleva hippi, mä pyörin duunissa umpikokoomuslaisissa piireissä. Tässä taas on se hyvä puoli, että tunnen entisiä ammattiupseereita. Niillä on tapana sanoa urpojen projektien yhteydessä itselleen, että mitä se mulle kuuluu mitä mä teen. Se on mun mielestä erinomainen sanonta työelämästä selviämiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Toi on hyvä tapa erottaa työminä ja siviiliminä. PV:n hemmoille on ihan luonnollista, että sen siviilijantterin ei tarvitse tietää mitään firman hommista. Sattuvat vaan asumaan samassa kehossa. Työminä sitten tekee mitä käsketään.urpiainen kirjoitti: 26.02.2026 16:09 Tässä taas on se hyvä puoli, että tunnen entisiä ammattiupseereita. Niillä on tapana sanoa urpojen projektien yhteydessä itselleen, että mitä se mulle kuuluu mitä mä teen. Se on mun mielestä erinomainen sanonta työelämästä selviämiseen.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Applella on tästä hyvä sarjasivustahuutaja kirjoitti: 26.02.2026 16:15Toi on hyvä tapa erottaa työminä ja siviiliminä. PV:n hemmoille on ihan luonnollista, että sen siviilijantterin ei tarvitse tietää mitään firman hommista. Sattuvat vaan asumaan samassa kehossa. Työminä sitten tekee mitä käsketään.urpiainen kirjoitti: 26.02.2026 16:09 Tässä taas on se hyvä puoli, että tunnen entisiä ammattiupseereita. Niillä on tapana sanoa urpojen projektien yhteydessä itselleen, että mitä se mulle kuuluu mitä mä teen. Se on mun mielestä erinomainen sanonta työelämästä selviämiseen.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Toistan:urpiainen kirjoitti: 26.02.2026 16:09 ^ Joo. Noin vuosi sitten, kun Homie taas kerran lauloi tätä vuodesta toiseen samanlaisena toistuvaa lauluaan tässä samassa ketjussa, tulimme tähän. Mun kokoomuslaisen sieluni mukaan Homie ei ole tähän tyydyttävästi vastannut.
urpiainen kirjoitti: 17.01.2025 9:13Homie on saanut lietsottua mut sellaiseen kokoomuslaiseen pyhään vihaan, että voin puhua jopa kuopan kaivuusta!James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2025 14:44
Miksi puhut työstä, jollaista ei uskoakseni tehdä missään päin maailmaa. Puhutaan ennemmin työstä, jota oikeasti tehdään.
Jos on niin, että on olemassa eksentrinen miljonääri, joka haluaisi omalla rahallaan maksaa Homielle kuvatun kaltaisesta kuoppaprojektista, niin onhan se vähän outoa, että Homie valitsee mieluummin röpöttävänsä mun rahoilla vastikkeetta, vaikka mä en haluaisi siitä maksaa (ja röpötys nyt vasta turhaa työtä onkin!), kuin tienaavansa röpötysrahat itse kuoppaprojektista. Kaikki työssä käyvät joutuvat tekemään duuneja, jotka eivät aina kauhean merkityksellisiltä tunnu.
Mun elämän yksi tragedia on se, että vaikka mä haluaisin olla punaviherkuplassa lallatteleva hippi, mä pyörin duunissa umpikokoomuslaisissa piireissä. Tässä taas on se hyvä puoli, että tunnen entisiä ammattiupseereita. Niillä on tapana sanoa urpojen projektien yhteydessä itselleen, että mitä se mulle kuuluu mitä mä teen. Se on mun mielestä erinomainen sanonta työelämästä selviämiseen.
1) minä haen töitä
2) kritisoin kuitenkin turhaa ja vahingollista työtä
3) mielestäni nämä em. pointit eivät ole ristiriidassa
Kyllä minä voisin kuoppaa kaivaa. Ei se olisi kuitenkaan vahingollista. Mielestäni työn pitäisi palvella kuitenkin ihmisten todellisia tarpeita. Noin niin kuin yleisellä tasolla.
Ajatus työstä itseisarvona tuo mieleen entisen papin joka pyrki löytämään kaikesta jotain hyvää. Pirukin on ahkera. Ahkeruus ei ole itseisarvo. Ahkerasti voidaan tehdä niin hyvää kuin pahaa. Tupakkateollisuudessa työskennellään ahkerasti.
-
Homeboy65
- Kitisijä
En. Toin vain tämän pointin esiin.James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2026 14:51Tavoitteletko toiminnassasi ensisijaisesti yhteiskunnan etua?Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2026 14:28Olisiko se yhteiskunnalle parempi? Laillisuus ei ole läheskään aina sama kuin oikeudenmukaisuus.James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2026 14:21
Vaihtoehto 2 olisi sulle itsellesi parempi. Olettaen, että kyseessä ei kuitenkaan ole laiton työ.
-
urpiainen
- Kitisijä
Olisiko tässä sellainen, että toistuva kritiikkisi ajatukselle työstä itseisarvona menee sikäli vähän ohi maalin, että oikeastaan kukaan ei ole puolustanut ajatusta työstä itseisarvona. Pikemminkin päinvastoin.Homeboy65 kirjoitti: 27.02.2026 9:38Toistan:urpiainen kirjoitti: 26.02.2026 16:09 ^ Joo. Noin vuosi sitten, kun Homie taas kerran lauloi tätä vuodesta toiseen samanlaisena toistuvaa lauluaan tässä samassa ketjussa, tulimme tähän. Mun kokoomuslaisen sieluni mukaan Homie ei ole tähän tyydyttävästi vastannut.urpiainen kirjoitti: 17.01.2025 9:13 Homie on saanut lietsottua mut sellaiseen kokoomuslaiseen pyhään vihaan, että voin puhua jopa kuopan kaivuusta!
1) minä haen töitä
2) kritisoin kuitenkin turhaa ja vahingollista työtä
3) mielestäni nämä em. pointit eivät ole ristiriidassa
Kyllä minä voisin kuoppaa kaivaa. Ei se olisi kuitenkaan vahingollista. Mielestäni työn pitäisi palvella kuitenkin ihmisten todellisia tarpeita. Noin niin kuin yleisellä tasolla.
Ajatus työstä itseisarvona tuo mieleen entisen papin joka pyrki löytämään kaikesta jotain hyvää. Pirukin on ahkera. Ahkeruus ei ole itseisarvo. Ahkerasti voidaan tehdä niin hyvää kuin pahaa. Tupakkateollisuudessa työskennellään ahkerasti.
Lähtökohtaisesti muut vähän vieroksuvat sitä ajatusta, että toistuvasti nostat itsesi jonkinlaisen yli-inkvisiittorin asemaan siten, että sinä arvioit, mitkä päämäärät ovat sellaisia, että niitä sopii tavoitella ja niiden saavuttamisen puolesta tehdä tai teettää palkkatyötä. Liberaalimmin orientoituneet ihmiset tuppaavat ajattelemaan, että kunhan ei liikaa häiritse muuta luomakuntaa, ihmiset nyt saavat tavoitella mitä nyt sattuvat itse tärkeäksi ja tavoittelemisen arvoiseksi kokemaan. Vaikka heidän tavoitteensa ja arvostuksensa eivät olisi sinun mielestäsi tavoittelun arvoisia, mikä sinä olet julistamaan ne objektiivisesti arvottomiksi? Ehkä ne ovat jostain sellaisesta syystä, joka ei sovellu sinuun, arvokkaita näille muille. Moni ajattelee, että vaikka työ ei ole itseisarvo, ihmiset ovat itsessään arvokkaita, mukaan lukien heidän vapautensa tavoitella heille syystä tai toisesta tärkeitä asioita ihan riippumatta siitä, pitääkö Homie näitä asioita itselleen tärkeinä (tai "ihmisten todellisina tarpeina", kuten aika törkeästi asian ilmaisit). Tämä on ehkä se sinun hybriksesi, josta James puhuu.
Toinen tapa sanoa tämä on se, että työ tosiaan ei ole itseisarvo: vaikka sinun näkökulmastasi pointiton kuopan kaivuu on itsessään arvotonta, sillä voi olla työn teettäjälle - ja kaivajan palkan maksajalle - jokin välinearvo, josta et ehkä ole ollenkaan tietoinen. Ei sun tarvitse arvioida ja joko hyväksyä tai hylätä kuopan välinearvoa kaivamistyön maksajalle, kun kuopan kaivuusta ei kohtuutonta haittaa maailmalle ole. On kohteliasta jättää tämän arvioiminen maksajalle itselleen. Ainakin, jos on taipuvainen liberaaliin ajatteluun.
Sinun näkökulmastasi taas kuopan kaivuun välinearvo ei liity varsinaisesti kuopan tarkoitukseen maksajalle, mikä ikinä se onkaan, vaan siihen, että kaivamistyöstä saa palkkaa, jonka avulla voi tehdä muita asioita, jotka ovat sinun mielestäsi tärkeitä, tavoittelemisen arvoisia ja hyviä. Toteamalla kuopan kaivuu (itsessään?) turhaksi työksi, jota ei sinun mielestäsi näin ollen kannata tehdä (tai ostosten pakkaus tai muu korostamasi turha työ) edes välineenä palkan saamiseksi, olisi ok, jos sitten tekisit jotain muuta tai eläisit vaikka säästöilläsi, mutta jos tosiasiassa vaihtoehto työstä maksettavalle palkalle on ottaa vastaan muilta rahaa vastikkeetta, alkaa tämä kuulostaa vähän epäilyttävältä. Kuopan kaivaminen (ostosten pakkaaminen) on niin arvotonta, että et sitä tee edes saadaksesi palkkaa muiden hyvien asioiden tekemiseen, mutta Homien vastikkeettoman röpöttelyn tukeminen on niin arvokasta, että muiden pitää tehdä töitä (esim. kaivaa kuoppaa tai pakata ostoksia) sen maksamiseksi.
Minusta perusteluissasi on kaksi aika törkeää piirrettä:
(i) Homie määrää, mitkä aktiviteetit ovat universaalisti ja objektiivisesti tarpeellisia ja mitkä tarpeettomia. Muut eivät saa näitä arvioida omasta näkökulmastaan ja tilanteestaan käsin.
(ii) Muilla on velvollisuus maksaa palkkaa Homielle riippumatta siitä, huvittaako Homien tehdä jotain vastineeksi vai ei. Kyse ei ole siitä, että hän ei pystyisi tekemään vastineeksi haluttua työtä, vaan siitä, että hänen mielestään se ei ole riittävän mielekästä, jolloin muiden tulee maksaa palkka ilman Homien työpanosta.
Korostetaan nyt varmuuden vuoksi taas kerran, että yllä oleva kritiikkini koskee Homien täällä esittämää teoreettista argumentaatiota. Se on mielestäni hyvin ongelmallista ja tulisi hylätä. Sen sijaan oikean elämän Homie käsittääkseni hakee käytännössä töitä laajasti ja on valmis tekemään duuneja, joihin hänen fyysinen ja psyykkinen kuntonsa riittää. Homien konkreettinen toiminta, toisin kun täällä esitetty abstrakti argumentaatio, on tässä mielessä moitteetonta.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
+1urpiainen kirjoitti: 27.02.2026 10:43
Lähtökohtaisesti muut vähän vieroksuvat sitä ajatusta, että toistuvasti nostat itsesi jonkinlaisen yli-inkvisiittorin asemaan siten, että sinä arvioit, mitkä päämäärät ovat sellaisia, että niitä sopii tavoitella ja niiden saavuttamisen puolesta tehdä tai teettää palkkatyötä. Liberaalimmin orientoituneet ihmiset tuppaavat ajattelemaan, että kunhan ei liikaa häiritse muuta luomakuntaa, ihmiset nyt saavat tavoitella mitä nyt sattuvat itse tärkeäksi ja tavoittelemisen arvoiseksi kokemaan. Vaikka heidän tavoitteensa ja arvostuksensa eivät olisi sinun mielestäsi tavoittelun arvoisia, mikä sinä olet julistamaan ne objektiivisesti arvottomiksi? Ehkä ne ovat jostain sellaisesta syystä, joka ei sovellu sinuun, arvokkaita näille muille. Moni ajattelee, että vaikka työ ei ole itseisarvo, ihmiset ovat itsessään arvokkaita, mukaan lukien heidän vapautensa tavoitella heille syystä tai toisesta tärkeitä asioita ihan riippumatta siitä, pitääkö Homie näitä asioita itselleen tärkeinä (tai "ihmisten todellisina tarpeina", kuten aika törkeästi asian ilmaisit). Tämä on ehkä se sinun hybriksesi, josta James puhuu.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
On meillä edelleen paljon ihmisiä, jotka pitävät esim. apteekkityön lisäämistä turhana. Pitää rajoittaa, ettei tulisi turhia apteekkeja.
On meillä edelleen paljon ihmisiä, jotka pitävät esim. apteekkityön lisäämistä turhana. Pitää rajoittaa, ettei tulisi turhia apteekkeja.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Lääkärien koulutusmääriä on syytä rajoittaa samalla perusteella!
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Kyllä ihminen tarvitsee elämään jotain merkityksellistä tekemistä jonka eteen joutuu hieman ponnistelemaan, joten jos ajatellaan työn käsitettä riittävän laaja-alaisesti, niin että se ulottuu myös palkkatyön ulkopuolelle, niin sanoisin että työ on itseisarvo. Ilman velvollisuuksia, tavoitteita ja päämääriä ihminen helposti masentuu, laiskistuu, syrjäytyy ja monesti myös alkoholisoituu.
Monet esimerkiksi mielellään vetäytyy modernien mukavuuksien ulkopuolelle, jolloin aika kuluu perusaskareiden parissa. Erämaassa vietetty aika on hyvinkin terapeuttista, kun ruuasta, majoituksesta, lämmöstä ja liikkumisesta huolehtiminen riittää täyttämään päiväohjelman. Ei kiirettä, ei stressiä mutta sopivasti puuhastelua oman hyvinvoinnin eteen.
Moderni kaupunkiympäristö mahdollistaakin liian helpon oleilun, jos ei itse aktiivisesti hakeudu täyttämään elämäänsä ohjelmalla. Lämpö tulee ilman vaivaa. Ruuan saa halutessaan syömisvalmiina. Kerrostalossa joku muu huolehtii rakennuksen huoltotöistä. Arjessa ei ole oikein mitään pakollista tekemistä jolloin niistä vähäisistäkin jäljelle jäävistä arkareista kasvaa kohtuuttoman suuria esteitä. Esimerkiksi yhden ihmisen jälkien tiskaaminen ja siivoaminen muuttuu niin työlääksi, että itseään pitää lahjoa alkoholilla suoriutuakseen niistä.
Mielestäni Homie itse on esimerkki siitä miten turmiollista liiallinen joutilaisuus on ihmiselle ja todiste siitä että työ itsessään on arvokasta. Toki on myös työtä mikä on oikeasti vahingollista luonnolle tai yhteiskunnalle, mutta ne on aika laajalti jo laissa kielletty. Siitä huolimatta aina välillä syntyy ympäristötuhoja ihmisten ahneuden, välinpitämättömyyden ja/tai tyhmyyden myötä.
Tämä siis kokeneen työnvieroksujan, joka ei oikein tehnyt rehellisiä palkkatöitä ennen kuin joskus kolmenkympin jälkeen, näkökulma. Tavoitteenani on myös voittaa lotossa niin paljon rahaa, että voin jättää palkkatyöt ja keskittyä omiin harrasteprojekteihin ilman taloudellisia tulosvelvotteita. Mä teen palkkatöitä silkkaa köyhyyttäni.
Monet esimerkiksi mielellään vetäytyy modernien mukavuuksien ulkopuolelle, jolloin aika kuluu perusaskareiden parissa. Erämaassa vietetty aika on hyvinkin terapeuttista, kun ruuasta, majoituksesta, lämmöstä ja liikkumisesta huolehtiminen riittää täyttämään päiväohjelman. Ei kiirettä, ei stressiä mutta sopivasti puuhastelua oman hyvinvoinnin eteen.
Moderni kaupunkiympäristö mahdollistaakin liian helpon oleilun, jos ei itse aktiivisesti hakeudu täyttämään elämäänsä ohjelmalla. Lämpö tulee ilman vaivaa. Ruuan saa halutessaan syömisvalmiina. Kerrostalossa joku muu huolehtii rakennuksen huoltotöistä. Arjessa ei ole oikein mitään pakollista tekemistä jolloin niistä vähäisistäkin jäljelle jäävistä arkareista kasvaa kohtuuttoman suuria esteitä. Esimerkiksi yhden ihmisen jälkien tiskaaminen ja siivoaminen muuttuu niin työlääksi, että itseään pitää lahjoa alkoholilla suoriutuakseen niistä.
Mielestäni Homie itse on esimerkki siitä miten turmiollista liiallinen joutilaisuus on ihmiselle ja todiste siitä että työ itsessään on arvokasta. Toki on myös työtä mikä on oikeasti vahingollista luonnolle tai yhteiskunnalle, mutta ne on aika laajalti jo laissa kielletty. Siitä huolimatta aina välillä syntyy ympäristötuhoja ihmisten ahneuden, välinpitämättömyyden ja/tai tyhmyyden myötä.
Tämä siis kokeneen työnvieroksujan, joka ei oikein tehnyt rehellisiä palkkatöitä ennen kuin joskus kolmenkympin jälkeen, näkökulma. Tavoitteenani on myös voittaa lotossa niin paljon rahaa, että voin jättää palkkatyöt ja keskittyä omiin harrasteprojekteihin ilman taloudellisia tulosvelvotteita. Mä teen palkkatöitä silkkaa köyhyyttäni.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
urpiainen
- Kitisijä
Niin! Ylitarjonta uhkaa!James Potkukelkka kirjoitti: 27.02.2026 11:48 ^Lääkärien koulutusmääriä on syytä rajoittaa samalla perusteella!
https://yle.fi/a/74-20205722