Homeboy65 kirjoitti: 27.02.2026 15:38
Myönnän että laivateollisuudesta en paljon tiedä. Mikä on mielipiteesi noista muista joita kritisoin?
Tupakka on lähtökohtaisesti haitallista, mutta koska tuotteelle on kysyntää, niin lainsäädännöllä haittoja koitetaan minimoida. Toivottavasti auringonlaskun ala ja kuolee aikanaa pois tarpeettomana. Niin kauan kun tuotteelle on kysyntää, niin hyvä että valmistus tapahtuu lain puitteissa jolloin se on kontrolloitavissa. Nykytilannetta ikävämpää olisi, jos tuotanto valuisi rikollisten käsiin.
Turhat tavarat on niin epämääräinen ryhmä ettet itsekään tiedä mitä se tarkalleen tarkoittaa. Aivan typerä heitto siis.
Huuhaa jutuista en tiedä oikein mitään, kun ei kosketa omaa elämää, mistä voi päätellä suhtautumiseni näihin uskomusjuttuihin. Käsittääkseni jotain lainsäädöntä on olemassa joka rajoittaa pahimpia huijauksia, mutta siinä varmaankin olisi kiristämisen tarvetta näin mutuna arveltuna.
Suomessa monin paikoin byrokratia toimii tosi tehokkaasti, mutta sitten on taas tuntuu että paikoin on liiallistakin säätelyä ja lupalappujen vaatimista, mikä aivan turhaan nostaa kuluja monessa toiminnassa. Kehittämistä varmasti on paljon, mutta suomi ei ole niin paha kuin monet kuvittelee. Mulla ei ole asiantuntemusta tarkemmin nimetä mistä järjestelmää kannattaisi muokata.
Koulutus noin lähtökohtaisesti on hyvä asia, koska se noin keskimäärin johtaa parempaan tuottavuuteen. Jokaisella olisi hyvä olla koulutus edes johonkin ammattiin vaikka urapolku lopulta veisikin ihan muihin hommiin.
Mutta lähtökohtaisesti esittämistäsi voimakkaista mielipiteistä paistaa sun tietämättömyys ja ymmärryksen puute. Kun on tarpeeksi pihalla, niin on helppo muodostaa vahva mielipide, kun ei kykene edes hahmottamaan mistä oikeasti on edes mielipidettä muodostamassa. Merkittävämpiä asioita joita opin yliopistossa oli tajuta kuinka vähän mä tästä maailmasta ymmärrän. Mä tiedän parista hyvin pienestä palasesta tosi paljon. Paljon enemmän kuin suurin osa ihmisistä mutta en kaikkea koska älykkyys ei vaan riitä. Noin muuten mulla on elämästä vain pintapuolinen ymmärrys eikä mun sen puoleen kannata niistä kovin vahvoja mielipiteitä rakennella. Ja tiedän, että jos jollain on yksinkertainen ratkaisu monimutkaiseen ongelmaan, niin se on paskapuhetta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.