Eli tuolla summalla ei sitten olisi työttömyyttä?Homeboy65 kirjoitti: 02.03.2026 9:59Sovitaan vaan.sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2026 9:55Okei, sovitaan, että tuosta duunista saa kansalaispalkan päälle 5€/päivä?Homeboy65 kirjoitti: 02.03.2026 9:54 Minusta on kyllä kiinnostavampaa ja tärkeämpää puhua/kirjoittaa palkkatyöstä.
Orpon hallitus 2023-
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Re: Orpon hallitus 2023-
-
Homeboy65
- Kitisijä
No en kommentoi. Tulkintakysymys.sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2026 10:02Eli tuolla summalla ei sitten olisi työttömyyttä?Homeboy65 kirjoitti: 02.03.2026 9:59Sovitaan vaan.sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2026 9:55
Okei, sovitaan, että tuosta duunista saa kansalaispalkan päälle 5€/päivä?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Sinä saat tulkita. Sinun mielipiteestäsi olen kiinnostunut.
Sinä saat tulkita. Sinun mielipiteestäsi olen kiinnostunut.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Ei tuo olisi mielestäni kunnollinen ratkaisu työttömyyteen.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Paljonko summan pitäisi olla, että työttömyys olisi ratkaistu?
-
Homeboy65
- Kitisijä
En osaa sanoa.sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2026 10:34 ^
homeboy viesti 10
-
Homeboy65
- Kitisijä
Vaaleissa ei päätetä kuka on oikeassa. Niissä päätetään voimasuhteet. Ikävä juttu.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Olisiko siis jotenkin parempi tilanne, jos vaaleilla päätettäisiin, kuka on oikeassa? Miten se eroaisi nykyisestä?Homeboy65 kirjoitti: 04.03.2026 13:51 Vaaleissa ei päätetä kuka on oikeassa. Niissä päätetään voimasuhteet. Ikävä juttu.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Bhven
- Kitisijä
Mitä vittua tämä edes tarkoittaa? Toinen kannattaa kuolemantuomiota, toinen ei. Kumpi on oikeassa?Homeboy65 kirjoitti: 04.03.2026 13:51 Vaaleissa ei päätetä kuka on oikeassa. Niissä päätetään voimasuhteet. Ikävä juttu.
Matalamman sietotason järvikala.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Veikkaan, että Suuri Ajattelijamme katsoi Yle Arkistosta jonkun vanhan vaaliohjelman. Kuuli siellä tämän pölyttyneen fraasin, viehättyi, ja huomiota saadakseen sutkautti sen tänne vailla mitään liittymäpintaa, vailla mitään kunnianhimoa. Töräytys, joka ei ansaitse mitään. Arvotonta teatteria.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
urpiainen
- Kitisijä
YLE arkistosta? Vaikea uskoa. Ennemmin kirjaston poistohyllystä löytyneestä Eero Paloheimon kirjasta.
Samaan aikaan toisaalla: kokoomuksen kannatuslasku perustuu kai kannattajien siirtymiseen katsomoon. Tulevat kyllä takaisin. Käsitys kokoomuksesta riippuu vähän mitä mediaa seuraa: Mun mielestä jopa joku Ville Valkonen, Pihla Keto-Huovinen tai Anna-Kaisa Ikonen vetää asiaohjelmissa nyt ihan hyvin, mutta kun avaa somen, kokoomuksen kravattipersuosasto muistuttaa, että en voisi äänelläni tukea siltä jengiä. Kun kokoomuksen huippurahoitettu kampanja alkaa ottaa viestiä ja imagoa haltuun, myös nousu alkaa.
https://yle.fi/a/74-20213575
Samaan aikaan toisaalla: kokoomuksen kannatuslasku perustuu kai kannattajien siirtymiseen katsomoon. Tulevat kyllä takaisin. Käsitys kokoomuksesta riippuu vähän mitä mediaa seuraa: Mun mielestä jopa joku Ville Valkonen, Pihla Keto-Huovinen tai Anna-Kaisa Ikonen vetää asiaohjelmissa nyt ihan hyvin, mutta kun avaa somen, kokoomuksen kravattipersuosasto muistuttaa, että en voisi äänelläni tukea siltä jengiä. Kun kokoomuksen huippurahoitettu kampanja alkaa ottaa viestiä ja imagoa haltuun, myös nousu alkaa.
https://yle.fi/a/74-20213575
Viimeksi muokannut urpiainen, 05.03.2026 8:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Mä oon vähän pettynyt persujen kannatuslukemiin. Ne droppas jo niin lupaavasti tuossa aiemmin, mutta nyt keikkuvat turhan ylhäällä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Trendien perusteella voisi olla hieman vuotoa persuihinkin. Luultavasti kepu ja sdp ovat vuotaneet persuihin, tuohan on se tavallisempi ilmiö.urpiainen kirjoitti: 05.03.2026 6:44 Samaan aikaan toisaalla: kokoomuksen kannatuslasku perustuu kai kannattajien siirtymiseen katsomoon.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo, uutisen perusteella on jonkin verran vuotoa persuihin, mutta ilmeisesti sekä kokoomuksessa että kepussa suurin lasku on vuotoa katsomoon. Voi olla, että tämä tarkoittaa pelin olevan enemmän auki kuin mitä galluptulokset antaisivat ymmärtää? Edelleen veikkaan, että kun kampanja lähtee liikkeelle, kokoomus nousee. Persujen suhteen erityisen villi kortti on laajempi kansainvälinen, kansalliskonservatiivinen, anti-eurooppalainen ja autoritäärinen rintama. Pääsevätkö persut mukaan kv-imuun tai saavatko peräti suoraa vaikutustukea tavalla tai toisella Trumpilta/Putinilta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Persujen notkahdus liittyy vahvasti Purran saksiin. Nyt kun muutkin joutuvat puhumaan leikkauksista ja paine siihen kasvaa vaalien lähestyessä, niin ne Purran sakset alkavatkin vaikuttaa profetiaalisilta.
Persujen notkahdus liittyy vahvasti Purran saksiin. Nyt kun muutkin joutuvat puhumaan leikkauksista ja paine siihen kasvaa vaalien lähestyessä, niin ne Purran sakset alkavatkin vaikuttaa profetiaalisilta.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Nythän mediassa kovasti järkytystä siitä, että enää ei pysty aikuisopiskelemaan toimeentulotuella. Kyseinen systeemihän ollut kyllä käsittämättömän hyvä aikuisopiskelijoille. Nuorten pitää ottaa lainaa, mutta muut pystyneet opiskelemaan toimeentulotuella. Edelleen jatkossakin saa puolikasta toimeentulotukea.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Homeboy65
- Kitisijä
Oikeudenmukaisuus on abstraktio joka tarkoittaa tasa-arvoa (ihmiset ovat epätasa-arvoisia kyvyiltään mutta heitä pitäisi kohdella tasa-arvoisesti) ja reiluutta. Nykyinen köyhät kyykkyyn-hallitus ei ole oikeudenmukainen. Kuvaavaa on Riikka Purran sanat "Empatia ei kuulu politiikkaan."Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.03.2026 17:40Veikkaan, että Suuri Ajattelijamme katsoi Yle Arkistosta jonkun vanhan vaaliohjelman. Kuuli siellä tämän pölyttyneen fraasin, viehättyi, ja huomiota saadakseen sutkautti sen tänne vailla mitään liittymäpintaa, vailla mitään kunnianhimoa. Töräytys, joka ei ansaitse mitään. Arvotonta teatteria.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Äsken puhuit siitä, kuka on oikeassa. Nyt puhut oikeudenmukaisuudesta. Aivan eri asioita. Jokainen toki kannattaa oikeudenmukaisuutta. Kuten olen ennenkin kirjoittanut, olen varma, että Hitler, Stalin, Mao ja Pol Pot kannattivat oikeudenmukaisuutta. Minäkin kannatan painavasti!Homeboy65 kirjoitti: 05.03.2026 12:35Oikeudenmukaisuus on abstraktio joka tarkoittaa tasa-arvoa (ihmiset ovat epätasa-arvoisia kyvyiltään mutta heitä pitäisi kohdella tasa-arvoisesti) ja reiluutta. Nykyinen köyhät kyykkyyn-hallitus ei ole oikeudenmukainen. Kuvaavaa on Riikka Purran sanat "Empatia ei kuulu politiikkaan."Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.03.2026 17:40Veikkaan, että Suuri Ajattelijamme katsoi Yle Arkistosta jonkun vanhan vaaliohjelman. Kuuli siellä tämän pölyttyneen fraasin, viehättyi, ja huomiota saadakseen sutkautti sen tänne vailla mitään liittymäpintaa, vailla mitään kunnianhimoa. Töräytys, joka ei ansaitse mitään. Arvotonta teatteria.Bhven kirjoitti: 04.03.2026 17:26
Mitä vittua tämä edes tarkoittaa? Toinen kannattaa kuolemantuomiota, toinen ei. Kumpi on oikeassa?
-
Homeboy65
- Kitisijä
No joo. Tarkoitin kyllä oikeudenmukaisuutta. Hitler ym. EIVÄT kannattaneet oikeudenmukaisuutta. He vain väittivät kannattavansa oikeudenmukaisuutta. Sanat eivät aina vastaa todellisuutta. Mitä tahansa voi sanoa. Minäkin voin sanoa olevani absolutisti. Se että sanoisin niin ei vastaisi kuitenkaan todellisuutta.James Potkukelkka kirjoitti: 05.03.2026 13:31Äsken puhuit siitä, kuka on oikeassa. Nyt puhut oikeudenmukaisuudesta. Aivan eri asioita. Jokainen toki kannattaa oikeudenmukaisuutta. Kuten olen ennenkin kirjoittanut, olen varma, että Hitler, Stalin, Mao ja Pol Pot kannattivat oikeudenmukaisuutta.Homeboy65 kirjoitti: 05.03.2026 12:35Oikeudenmukaisuus on abstraktio joka tarkoittaa tasa-arvoa (ihmiset ovat epätasa-arvoisia kyvyiltään mutta heitä pitäisi kohdella tasa-arvoisesti) ja reiluutta. Nykyinen köyhät kyykkyyn-hallitus ei ole oikeudenmukainen. Kuvaavaa on Riikka Purran sanat "Empatia ei kuulu politiikkaan."Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.03.2026 17:40
Veikkaan, että Suuri Ajattelijamme katsoi Yle Arkistosta jonkun vanhan vaaliohjelman. Kuuli siellä tämän pölyttyneen fraasin, viehättyi, ja huomiota saadakseen sutkautti sen tänne vailla mitään liittymäpintaa, vailla mitään kunnianhimoa. Töräytys, joka ei ansaitse mitään. Arvotonta teatteria.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Mitä siis alunperin tarkoitit kun kirjoititHomeboy65 kirjoitti: 05.03.2026 13:36No joo. Tarkoitin kyllä oikeudenmukaisuutta.James Potkukelkka kirjoitti: 05.03.2026 13:31Äsken puhuit siitä, kuka on oikeassa. Nyt puhut oikeudenmukaisuudesta. Aivan eri asioita. Jokainen toki kannattaa oikeudenmukaisuutta. Kuten olen ennenkin kirjoittanut, olen varma, että Hitler, Stalin, Mao ja Pol Pot kannattivat oikeudenmukaisuutta.Homeboy65 kirjoitti: 05.03.2026 12:35
Oikeudenmukaisuus on abstraktio joka tarkoittaa tasa-arvoa (ihmiset ovat epätasa-arvoisia kyvyiltään mutta heitä pitäisi kohdella tasa-arvoisesti) ja reiluutta. Nykyinen köyhät kyykkyyn-hallitus ei ole oikeudenmukainen. Kuvaavaa on Riikka Purran sanat "Empatia ei kuulu politiikkaan."
Homeboy65 kirjoitti: 04.03.2026 13:51 Vaaleissa ei päätetä kuka on oikeassa. Niissä päätetään voimasuhteet. Ikävä juttu.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Kirjoitin kömpelösti, oikeudenmukaisuutta tarkoitin.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
ok
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Nythän se Pena veti viime metreillä ässän hihasta, eli muutetaan lakia ydinaseista. Kun aamulla kuuntelin Ykkösaamussa Kopraa ja Tuppuraista, niin veikkaan, että Kokoomuksen argumentaatio siitä, että lainmuutos sen takia, että Suomi äärimmäisessä hädässä voi ottaa alueelleen ydinaseita turvakseen toimii opposition vastaväitteitä paremmin.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo. Vähän ihmettelen, että suomalaisen ulko- ja turvallisuuspolitiikan konsensushakuisuuden nimissä isot puolueet eivät olleet sopineet tästä etukäteen yli hallitus-oppositiorajan. Julkinen debatti tällaisesta ei oikein tunnu parhaalta idealta tässä maailmantilanteessa. Ehkä tämä tosiaan on kokoomuksen vaalikampanjan rakentelua, kun vaaaleihin on vajaa vuosi.James Potkukelkka kirjoitti: 06.03.2026 9:01 Nythän se Pena veti viime metreillä ässän hihasta, eli muutetaan lakia ydinaseista. Kun aamulla kuuntelin Ykkösaamussa Kopraa ja Tuppuraista, niin veikkaan, että Kokoomuksen argumentaatio siitä, että lainmuutos sen takia, että Suomi äärimmäisessä hädässä voi ottaa alueelleen ydinaseita turvakseen toimii opposition vastaväitteitä paremmin.
-
urpiainen
- Kitisijä
Ei kun on julkinen debatti sittenkin ehkä hyvä asia. Ilman sitä emme olisi saaneet Etelä-Suomen vasemmistonuorten kannanottoa, että Suomeen mahdollisesti tulevat ydinaseet on sijoitettava Antti Häkkäsen takapuoleen.