Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
Grok: Yes, these numbers align closely with aggregated reports from Israeli intel, CENTCOM, and analysts (e.g., JINSA, Amir Tsarfati) tracking the Feb 28–ongoing conflict. Iran's ballistic launches fell from ~350 (day 1, total across targets) to low teens by day 8 due to 70-90% launcher destruction by US/Israeli strikes. Drones show the same sharp decline. Trend confirmed across sources—no major discrepancies.
-
Bluntly
- Kitisijä
Tuntuu ihan järkevältä, ensin ammuttu tyhjäksi alustojen lähivarastot. Sitten joutuu roudaamaan kauempaa.
Ja aluksi tykitetty ihan mihin vain, nyt aletaan kohdistamaan paremmin.
Arvioitu lennokkeja olevan 78000 jäljella ja ohjuksia 1800. Varmaan pienen osan noista jenkit saa räjäytettyä luoliin. Kuitenkin aika pitkä rähinä on tulossa. Jenkithät haki operaattoreita ainakin syyskuuhun asti, luultavasti pidempään eli hekin tietää homman kestävän. Ellei tietty TACO tee tacot.
Ja jossain vaiheessa alkaa iskut jenkkien omalla maaperällä.
Ja aluksi tykitetty ihan mihin vain, nyt aletaan kohdistamaan paremmin.
Arvioitu lennokkeja olevan 78000 jäljella ja ohjuksia 1800. Varmaan pienen osan noista jenkit saa räjäytettyä luoliin. Kuitenkin aika pitkä rähinä on tulossa. Jenkithät haki operaattoreita ainakin syyskuuhun asti, luultavasti pidempään eli hekin tietää homman kestävän. Ellei tietty TACO tee tacot.
Ja jossain vaiheessa alkaa iskut jenkkien omalla maaperällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Kyllä se analyysi kautta linjan menee niin, että ohjusten laukaisualustat on tuhottu. Kyse ei siis ole mistään lähivarastoista.
Kyllä se analyysi kautta linjan menee niin, että ohjusten laukaisualustat on tuhottu. Kyse ei siis ole mistään lähivarastoista.
-
Bluntly
- Kitisijä
Korjasin vähän.sivustahuutaja kirjoitti: 06.03.2026 10:31 ^
Kyllä se analyysi kautta linjan menee niin, että suurin osa ohjusten laukaisualustat on tuhottu. Kyse ei siis ole mistään lähivarastoista.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Laukaisualustat loppuu, vaikka ohjukset ei. Shaheditkin oman laukaisualustansa tarvitsevat.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^^
Kelpaa. Iranin toiminta kuitennkin perustuu torjunnan saturaatioon, joten parilla ohjuksella ei saa mitään aikaan. Sodassa ei tartte pelätä joka pamahdusta.
Kelpaa. Iranin toiminta kuitennkin perustuu torjunnan saturaatioon, joten parilla ohjuksella ei saa mitään aikaan. Sodassa ei tartte pelätä joka pamahdusta.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Yhdysvallat näkee jokaisen laukaisun. Tod. näk. Israel myös. Eo. varmasti myös heikentää intoa, koska muutamassa minuutissa laukaisun jälkeen alusta tuhotaan ja monesti miehistö myös.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Bluntly
- Kitisijä
Kerrohan kuinka muutamassa minuutissa alusta tuhotaan?James Potkukelkka kirjoitti: 06.03.2026 10:46 Yhdysvallat näkee jokaisen laukaisun. Tod. näk. Israel myös. Eo. varmasti myös heikentää intoa, koska muutamassa minuutissa laukaisun jälkeen alusta tuhotaan ja monesti miehistö myös.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
-
Bluntly
- Kitisijä
Ja kuinka monta niitä vaaditaan Iranin kokoiseen maahan, että on 'muutaman minuutin' säteellä?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Voi olla, että "muutaman minuutin" oli ylioptimistinen.
-
Bluntly
- Kitisijä
Sodan arvioitu maksavan miljardin päivässä jenkkiveronmaksajille. Bensan hinta nousee, rebujen kannatus laskee.
-
urpiainen
- Kitisijä
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Homeboy65
- Kitisijä
Oikein hyvä kausaliteetti.Bluntly kirjoitti: 06.03.2026 11:36 Sodan arvioitu maksavan miljardin päivässä jenkkiveronmaksajille. Bensan hinta nousee, rebujen kannatus laskee.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Anteeksipyyntö iskujen jatkuessa kuulostaa erikoiselta. Iskut ovat vähenemässä Iranin kykyjen haihtuessa savuna ilmaan, ei siksi, että he eivät haluaisi enää iskea. Muutenkin kai yli 80% iskuista on kohdistunut arabimaihin, eikä Israeliin. Siinä riittää seliteltävää.urpiainen kirjoitti: 07.03.2026 11:41 Sori siitä, sanoo Iranin presidentti.
https://www.bbc.com/news/live/ceqvwrydzpqt#post
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Jännä juttu tämä eskalaatio. Tuli ihan pyytämättäurpiainen kirjoitti: 07.03.2026 11:41Sori siitä, sanoo Iranin presidentti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Iskut Iranin öljyntuotantoon alkaneet. Aiemmin kuin oletin. Voi olla tarkoitettu varoitukseksi.
-
Bluntly
- Kitisijä
^ Kaikki lahjat turd antaa kaverilleen putiskalle. Toivottavasti Ukraina viisveisää jenkkien itkusta ja pistää ryssien öljyntuotannon palamaan.
-
urpiainen
- Kitisijä
Poika-Khamenein valitseminen Iranin ylimmäksi johtajaksi on islamilaisen vallankumouksen periaatteiden kannalta vähän kummallinen juttu. Ukkeli ei ole ainakaan korkeimman tason uskonoppinut eikä kai ole ollut missään varsinaisessa valtiollisessa virassa aiemmin. Ja tällaisten suvussa periytyvien johtaja-asemien purkaminen oli kai yksi keskeinen idea vallankumouksessa kun shaahista hankkiuduttiin eroon.
Voi tietysti olla, että aika piankin näemme, onko tämä yksittäistapaus vai onko muodostumassa käytäntö. Puhelinmyyjätkään tuskin tarjoavat kovin edullisesti henkivakuutusta tyypille.
Voi tietysti olla, että aika piankin näemme, onko tämä yksittäistapaus vai onko muodostumassa käytäntö. Puhelinmyyjätkään tuskin tarjoavat kovin edullisesti henkivakuutusta tyypille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Et kai kuvittele, että koko paskalla olisi mitään tekemistä uskonnon kanssa? Pääjehut ovat miljardöörejä ja miljonäärejä. Ideologia on vain niitä fanaattisia seuraajia varten, jotka mahdollistavat johdon aseman.
Sekin on mahdollista, että Muhammed tämän keksi, ihan siinä viime metreillä. Veti ässän hihasta. Kato, nimetään toi kuollut Mojtaba ajatollahiksi, niin ei tartte kuolla ite.
Et kai kuvittele, että koko paskalla olisi mitään tekemistä uskonnon kanssa? Pääjehut ovat miljardöörejä ja miljonäärejä. Ideologia on vain niitä fanaattisia seuraajia varten, jotka mahdollistavat johdon aseman.
Sekin on mahdollista, että Muhammed tämän keksi, ihan siinä viime metreillä. Veti ässän hihasta. Kato, nimetään toi kuollut Mojtaba ajatollahiksi, niin ei tartte kuolla ite.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo, tähän just viittasin, kansalle tarjottava uskonnollinen narratiivi menee kummalliseksi tämän kautta. En näe, miksi poika-Khamenei ei jatka naruista vetelemistä taustalla, ja uusi johtaja olisi voinut olla joku pölyttyneempi pappi.sivustahuutaja kirjoitti: 09.03.2026 8:31 ^
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.03.2026 8:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
urpiainen
- Kitisijä
Vähän tässä ihmetyttää, että miksi kukaan ei ajattelee Norjaa? Nyt taas kansainvälisen urpoilun takia öljyn hinta nousee niin tavattomasti, että norjalaisparat eivät varmaan taaskaan meinaa keksiä, mihin saisivat tungettua kaiken sen rahan, jota tulvii ovista ja ikkunoista.
-
Bluntly
- Kitisijä
Niillä raukoilla nyt menee muutenkin huonosti.
Norja rikastuu lisää – harvinaisia maametalleja 80 % enemmän kuin luultiin
Norja rikastuu lisää – harvinaisia maametalleja 80 % enemmän kuin luultiin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Joo. Onko Iranin johdossa jotain erimielisyyksiä, kun presidentti pyytää anteeksi ja asevoimat jatkavat iskuja?urpiainen kirjoitti: 07.03.2026 11:41Sori siitä, sanoo Iranin presidentti.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Aktivoikaa NYT:n tilaus
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011855952.html
Mulla oli tilaus jo aiemmin, ei montaa euroa kuussa maksanut, mutta täytyy nyt lopettaa maksaminen, koska hyysäri tarjoaa.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011855952.html
Mulla oli tilaus jo aiemmin, ei montaa euroa kuussa maksanut, mutta täytyy nyt lopettaa maksaminen, koska hyysäri tarjoaa.