Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
Tämä ei ole minun Espooni 
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Välitä Mykkäselle oikaisupyyntö!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
urpiainen
- Kitisijä
Onkohan otsikko ihan Hesarin väitetyn klikkiotsikkovastaisuuden mukainen? Joo, on totta, että yksittäinen aloite valtuustosalin pysyvästä liputuksesta ei mennyt läpi, mutta ei sinne kai muitakaan julisteita oteta, vaikka olisivat kuinka hyvällä asialla. Eli odotettu päätös. Sen sijaan jutussa kerrotaan, että Espoo aikoo pysyä Priden kumppanina ja jatkaa Pride-liputusta valikoiduilla, kapungin liputukseen tarkoitetuilla paikoilla. Tämä on ehkä se uutinen näinä aikoina, kun Putin/Trump ajavat antiliberaalia ideologiaansa erityisesti Eurooppaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Olet oikeassa. Espoon pride-liputuksesta pitäisi keskustella enemmän. Pride-liputus pitää ehdottomasti lopettaa. Liputus on kallista. Kaupunki voisi sen sijaan osoittaa alueiltaan liputusalueita halukkaille. Sitten halukkaat voisivat vuokrata liputusalueen, pystyttää oman lipputankonsa ja liputtaa haluamallaan lipulla. Liputusalueen vuokrauksen päätyttyä liputtaja purkaisi lipputankonsa.
Olet oikeassa. Espoon pride-liputuksesta pitäisi keskustella enemmän. Pride-liputus pitää ehdottomasti lopettaa. Liputus on kallista. Kaupunki voisi sen sijaan osoittaa alueiltaan liputusalueita halukkaille. Sitten halukkaat voisivat vuokrata liputusalueen, pystyttää oman lipputankonsa ja liputtaa haluamallaan lipulla. Liputusalueen vuokrauksen päätyttyä liputtaja purkaisi lipputankonsa.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Pride-liikkeen ja -aatteen ongelma on se, että se on politisoitunut ja väärällä tavalla arvolatautunut. Sitä käytetään lyömäaseena oman agendan ajamiseen. On siis käynyt niin, että tasa-arvo on määritelty uudelleen.
Ainoa pysyvä ratkaisu olisi luopua tahriintuneesta termistä ja symbolista ja kehittää tilalle joku neutraali ja neitseellinen termi ja aate. Muutoinhan tämä pride-teatteri tuottaa jatko-osia ja turhia uhreja vääjäämättä.
Ainoa pysyvä ratkaisu olisi luopua tahriintuneesta termistä ja symbolista ja kehittää tilalle joku neutraali ja neitseellinen termi ja aate. Muutoinhan tämä pride-teatteri tuottaa jatko-osia ja turhia uhreja vääjäämättä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Minusta taas nämä fariseukset saisivat suksia vittuun pridesta. Ei siinä vanhassa kunnon hulvattomassa homoilussa ollut mitään vikaa.
Minusta taas nämä fariseukset saisivat suksia vittuun pridesta. Ei siinä vanhassa kunnon hulvattomassa homoilussa ollut mitään vikaa.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Älä kerro enempää.sivustahuutaja kirjoitti: 13.03.2026 10:46 Ei siinä vanhassa kunnon hulvattomassa homoilussa ollut mitään vikaa.
-
urpiainen
- Kitisijä
En saa kiinni tästä. Totta kai ihmisoikeusliike, jolla on tasa-arvovaatimuksia, on sekä politisoitunut että arvolatautunut, ja ajaa omaa agendaansa (se on vähän niin kuin se idea tällaisessa liikkeessä). Mitä tarkoitat tuolla väärällä tavalla, tai että tasa-arvo on määritelty uudelleen? Idea on nimenomaan laajentaa (muuttaa määritelmää) tasa-arvon käsitettä yhä useampaan vähemmistöön soveltuvaksi yhä useammassa yhteiskunnallisessa riennossa.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.03.2026 10:35 Pride-liikkeen ja -aatteen ongelma on se, että se on politisoitunut ja väärällä tavalla arvolatautunut. Sitä käytetään lyömäaseena oman agendan ajamiseen. On siis käynyt niin, että tasa-arvo on määritelty uudelleen.
Mun mielestä pride-liikettä ja erityisesti ehkä Helsinki Pride -järjestöä voi kritisoida siitä, mistä Hesari on sitä aika monta juttua jo kritisoinutkin, että puuhahenkilöt vaikuttavat olevan osin vähän ammattitaidottomia ja varsin hankalia. Kaikenlaista sisäistä kärhämää on ollut siten, että johtanut esimerkiksi ulospäin vähän poukkolevan erikoisilta näyttäviin avainhenkilövaihdoksiin. Ja ehkä jotkut henkilöt ovat onnistuneet näyttämään ulospäin vähän sellaisilta myös hyvää tarkoittavien sivullisten kielellisiä ilmaisuja kyttäävinä oikeaoppisen terminologian valvojilta, mikä ei varmaan ole kauhean konstruktiivista heidän omien tavoitteidensa kannalta.
Mutta vaikka siis käytännön olemisessaan yhteisön järjestäytyminen näyttäisi olevan aika hankalaa ja kaukana täydellisestä, niin kyllä mun mielestä periaattellisemmalla tasolla yhteisö ja liike on tärkeä. On upeaa, että yhteiskunnalliset instituutiot kapungeista vaikka puolueisiin ja presidentteihin asti haluavat olla liikkeen kumppaneina ja sitoutua tasa-arvon tavoitteisiin. Tämä on erityisen tärkeää näinä aikoina, kun nouseva kansalliskonservativismi on ottanut seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen tasa-arvopyrkeiden vastustamisen liberaalidemokratian vastaisen työnsä keihäänkärjeksi erityisesti Venäjällä, mutta myös USAssa, pitäen ääneenlausuttuna tavoitteenaan ajaa tätä anti-liberaalia agendaansa myös (Länsi-)Euroopassa. Meilläkin hyödylliset idiootit useammassakin hallituspuolueessa ovat lähteneet mukaan tähän myyräntyöhön. Liberaali kehitys tarvitsee näkyviä puolustajia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Tarkoitan semmoista homoilua, jossa tehdään helikopteria pinkissä karvabolerossa.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.03.2026 10:49Älä kerro enempää.sivustahuutaja kirjoitti: 13.03.2026 10:46 Ei siinä vanhassa kunnon hulvattomassa homoilussa ollut mitään vikaa.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Väärä tapa viittaa esimerkiksi epäkunnioittavaan ja suvaitsemattomaan suhtautumiseen ja käytökseen heitä kohtaan, jotka eivät ajattele pridelaisittain. Uudelleenmäärittely ja suvaitsevaisuuden omiminen luonnollisesti kumpuaa ensimmäisesti lauseesta.urpiainen kirjoitti: 13.03.2026 11:18 Mitä tarkoitat tuolla väärällä tavalla, tai että tasa-arvo on määritelty uudelleen?
Itse asiassa tämä on laaja ongelma ylipäätään.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Just noin. Suvaitsemattomuutta ei pidä suvaita. Jostain olen tämän oppinut.
Just noin. Suvaitsemattomuutta ei pidä suvaita. Jostain olen tämän oppinut.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
^^ Tässä tuore esimerkki siitä, mistä kirjoitin.
https://www.iltalehti.fi/smliiga/a/c114 ... 750024ed45
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Seta kirjoittaa jotain aivan hirvittävää paskaa. Missään ei ole esitetty, että esimies edes olisi käskenyt Savinaista käyttämään pride-paitaa.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.03.2026 12:12 ^^ Tässä tuore esimerkki siitä, mistä kirjoitin.
Käsitykseni mukaan homma on mennyt näin:
- Nyt ois nää uudet paidat, näissä on tää uus pride-merkki mukana
- mä taidan pelata vanhassa
- mitä?
- että mä taidan pelata vanhassa
- okka
Sitten Sofia täysin epäammattimaisella tavalla pilaa naisten hallitustyöskentelyn maineen.
-
urpiainen
- Kitisijä
Ok, mä en saa tästä kiinni. Toki olen samaa mieltä, että epäkunnioittava käytös on moukkamaista, mutta mun mielestä yksilöiden huono käytös ei yleisty ongelmitta leimaamaan tärkeää liikettä.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.03.2026 12:05Väärä tapa viittaa esimerkiksi epäkunnioittavaan ja suvaitsemattomaan suhtautumiseen ja käytökseen heitä kohtaan, jotka eivät ajattele pridelaisittain. Uudelleenmäärittely ja suvaitsevaisuuden omiminen luonnollisesti kumpuaa ensimmäisesti lauseesta.urpiainen kirjoitti: 13.03.2026 11:18 Mitä tarkoitat tuolla väärällä tavalla, tai että tasa-arvo on määritelty uudelleen?
Itse asiassa tämä on laaja ongelma ylipäätään.
Yksi vähän harmillinen asia tässä on sekin, että kun TPS on kuitenkin jonkinlainen edelläkävijä tässä jääkiekon tekemisessä suvaitsevaisemmaksi ollut (oliko tämä nyt kahdeksas tällainen pride-teematapahtuma), niin tuntuu vähän ikävältä, että just TPS:tä tehdään tässä suvaitsemattomuuden suojelijaa. Vaikka ehkä tämä paljastaa tepsin aiemman toiminnan aika pinnalliseksi pinkkipesuksi, kun kerran hyväksyvät, että pride ei vain ole Savinaisen arvojen mukaista. Ehkä se ei sitten ole joukkueellekaan sisällöllisesti niin tärkeää. Toisaalta se on jääkiekkojätkä, ehkä joukkekaan ei odota siltä kummempia ajatuksia arvojen suhteen, joten miksi kriisiyttää.
Eiks Savinainen muuten ole se sama aika legendaarinen jäbä, joka aikanaan KHL:ssä pelatessaan palkkasi jotkut kaverinsa maksetuiksi seuralaisiksi mukaan Siperiaan? Olisin luullut, että se jos joku on pride-miehiä.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Ihmisten kanssa pitäisi tulla toimeen, kun haluat olla iso ja neutraali.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Savinainen on myös öyhö. Hän ei pese käsiäänkään käytyään kusella. Naapuri oli nähnyt hänen heittävän oravaa kivella. Kaikin puolin epäluotettava mies.urpiainen kirjoitti: 13.03.2026 13:05 Eiks Savinainen muuten ole se sama aika legendaarinen jäbä, joka aikanaan KHL:ssä pelatessaan palkkasi jotkut kaverinsa maksetuiksi seuralaisiksi mukaan Siperiaan? Olisin luullut, että se jos joku on pride-miehiä.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Tämä pride-kohu muistuttaa monia eko-kohuja. Jos firma tekee sen virheen, että lähtee mukaan johonkin performassiin kiillottamaan kilpeään, niin aika usein performassin puhtautta vaalivat hyökkäävät näitä firmoja vastaan. Ei siis kannata koskaan lähteä mukaan performansseihin, vaan toimia lain minimin mukaisesti.
Maksavat asiakkaat äärimmäisen harvoin maksavat lisää performanssissa mukana oleville. Vai onko TPS:llä ollut erityisen hyvin katsojia viime aikoina? Onko joku takkutukka ostanut erityisen paljon lankkua ekomerkkeihin panostaneilta metsäyhtiöiltä?
Maksavat asiakkaat äärimmäisen harvoin maksavat lisää performanssissa mukana oleville. Vai onko TPS:llä ollut erityisen hyvin katsojia viime aikoina? Onko joku takkutukka ostanut erityisen paljon lankkua ekomerkkeihin panostaneilta metsäyhtiöiltä?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Vaikea munkin uskoa, että jääkiekkokatsomoon saisi tällä lisää väkeä. Osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiön tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille (5 §).sivustahuutaja kirjoitti: 13.03.2026 14:25 Tämä pride-kohu muistuttaa monia eko-kohuja. Jos firma tekee sen virheen, että lähtee mukaan johonkin performassiin kiillottamaan kilpeään, niin aika usein performassin puhtautta vaalivat hyökkäävät näitä firmoja vastaan. Ei siis kannata koskaan lähteä mukaan performansseihin, vaan toimia lain minimin mukaisesti.
Metsäyhtiöissä ehkä jotkut ostajat vaativat määrättyjen sertifikaattien täyttymistä?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Jos maksava asiakas sanoo firmalle, että hyppää, niin firma hyppää.
Jos maksava asiakas sanoo firmalle, että hyppää, niin firma hyppää.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Kyllä mä ymmärrän, jos joku ei halua sotkeutua prideen millään tavalla. Itsekin pysyttelen siitä mahdollisimman kaukana, koska se on liian karnevaali ja extrovertti ja jotenkin painottaa ihan liikaa seksuaalisuutta identiteettinä. En vaan tykkää vaikka sinänsä tuen sanomaa ja käsittääkseni ainakin jollakin tasolla kuulun heimoon.
Mä vaan oon enemmän sillä kannalla, että annetaan ihmisten olla mitä ovat eikä tehdä siitä sen ihmeellisempää numeroa.
Mä vaan oon enemmän sillä kannalla, että annetaan ihmisten olla mitä ovat eikä tehdä siitä sen ihmeellisempää numeroa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
urpiainen
- Kitisijä
Jääkiekkoseurojen - ja ehkä urheiluseurojen yleisemminkin - ideana on aika usein ollut toimia myös tai jopa lähinnä rahamies-pääomistajiensa lapsuustraumojen kompensaatiovälineinä ja identiteettiperformansseina, jolloin rahaliikenne on saattanut kulkea osakeyhtiölain näkökulmasta vähän jännitteelliseen suuntaan pidemmälläkin aikavälillä. Tulee mieleen Espoon makkarajoukkue tai jalkapallon puolella vaikka Kuopion meininki. Isossa maailmassa toki sitten vaikka Putinin propagandaliiga kokonaisuudessaan tai vaikkapa venäläis- ja arabioligarkkien jalkapalloharrastus. TPS on kai viime vuodet ollut lähinnä näiden Supercell-tyyppien performanssi. Ehkä heillä on ollut intressissä luoda erottuvaa imagoa?James Potkukelkka kirjoitti: 13.03.2026 14:31 Vaikea munkin uskoa, että jääkiekkokatsomoon saisi tällä lisää väkeä. Osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiön tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille (5 §).
-
urpiainen
- Kitisijä
No siis henkilökohtaisella tasolla kutakuinkin näin, vaikka sinänsä aika suoraviivaiseksi LSVHM:ksi identifioidunkin (en sitten vaan tykkää monestakaan niistä normatiivisesta odotuksista, joita tuohon identiteettiin liitetään).Vagabondo kirjoitti: 13.03.2026 14:43 Kyllä mä ymmärrän, jos joku ei halua sotkeutua prideen millään tavalla. Itsekin pysyttelen siitä mahdollisimman kaukana, koska se on liian karnevaali ja extrovertti ja jotenkin painottaa ihan liikaa seksuaalisuutta identiteettinä. En vaan tykkää vaikka sinänsä tuen sanomaa ja käsittääkseni ainakin jollakin tasolla kuulun heimoon.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Selityksesi ontuu. Omistaja nimittää hallituksen ja hallitus toimitusjohtajan. Jos toimari ei nauti hallituksen luottamusta pride-asioissa, niin hänen irtisanomisaikansa on nanosekunti. Kaikesta päätellen Savinaisen toiminta on ok hänen esimiehelleen, toimistusjohtajalle, hallitukselle, sekä omistajille. Mikään julkisuudessa esitetty ei viittaa muuhun.
Selityksesi ontuu. Omistaja nimittää hallituksen ja hallitus toimitusjohtajan. Jos toimari ei nauti hallituksen luottamusta pride-asioissa, niin hänen irtisanomisaikansa on nanosekunti. Kaikesta päätellen Savinaisen toiminta on ok hänen esimiehelleen, toimistusjohtajalle, hallitukselle, sekä omistajille. Mikään julkisuudessa esitetty ei viittaa muuhun.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Juu. Urheiluseurat ovat tosiaan aika lailla erikoistapauksia, koska ne pääsääntöisesti tuhlaavat omistajiensa varallisuutta.urpiainen kirjoitti: 13.03.2026 14:52Jääkiekkoseurojen - ja ehkä urheiluseurojen yleisemminkin - ideana on aika usein ollut toimia myös tai jopa lähinnä rahamies-pääomistajiensa lapsuustraumojen kompensaatiovälineinä ja identiteettiperformansseina, jolloin rahaliikenne on saattanut kulkea osakeyhtiölain näkökulmasta vähän jännitteelliseen suuntaan pidemmälläkin aikavälillä. Tulee mieleen Espoon makkarajoukkue tai jalkapallon puolella vaikka Kuopion meininki. Isossa maailmassa toki sitten vaikka Putinin propagandaliiga kokonaisuudessaan tai vaikkapa venäläis- ja arabioligarkkien jalkapalloharrastus. TPS on kai viime vuodet ollut lähinnä näiden Supercell-tyyppien performanssi. Ehkä heillä on ollut intressissä luoda erottuvaa imagoa?James Potkukelkka kirjoitti: 13.03.2026 14:31 Vaikea munkin uskoa, että jääkiekkokatsomoon saisi tällä lisää väkeä. Osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiön tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille (5 §).
Miljardöörin kuuluu omistaa iso joukkue.
Kaikkein rikkaimmat sitten laukaisevat avaruusraketteja.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo, tuossa on kieltämättä eri tasoja. Rakettimiehet lienevät tosiaan ravintoketjun huipulla, vaikka Trump taisi Pohjois-Korean Kimiä sillä nimellä vähätelläkin. Oma lajinsa ovat sitten kaverit, jotka haluavat markkinoida itseään mahdollisina ManU:n ostajina, mutta tosiasiassa ostavat Punkaharjun hotellin. Mikä toki on ihan kova sekin, mä ostan lähinnä halpoja punaviinejä. https://yle.fi/a/74-20208049James Potkukelkka kirjoitti: 13.03.2026 14:57Juu. Urheiluseurat ovat tosiaan aika lailla erikoistapauksia, koska ne pääsääntöisesti tuhlaavat omistajiensa varallisuutta.urpiainen kirjoitti: 13.03.2026 14:52Jääkiekkoseurojen - ja ehkä urheiluseurojen yleisemminkin - ideana on aika usein ollut toimia myös tai jopa lähinnä rahamies-pääomistajiensa lapsuustraumojen kompensaatiovälineinä ja identiteettiperformansseina, jolloin rahaliikenne on saattanut kulkea osakeyhtiölain näkökulmasta vähän jännitteelliseen suuntaan pidemmälläkin aikavälillä. Tulee mieleen Espoon makkarajoukkue tai jalkapallon puolella vaikka Kuopion meininki. Isossa maailmassa toki sitten vaikka Putinin propagandaliiga kokonaisuudessaan tai vaikkapa venäläis- ja arabioligarkkien jalkapalloharrastus. TPS on kai viime vuodet ollut lähinnä näiden Supercell-tyyppien performanssi. Ehkä heillä on ollut intressissä luoda erottuvaa imagoa?James Potkukelkka kirjoitti: 13.03.2026 14:31 Vaikea munkin uskoa, että jääkiekkokatsomoon saisi tällä lisää väkeä. Osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiön tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille (5 §).
Miljardöörin kuuluu omistaa iso joukkue.
Kaikkein rikkaimmat sitten laukaisevat avaruusraketteja.