^
Tukitsin tuon Lohen ulostulon pelin avauksena. Demarit ovat kertoneen kepun maistuvan paremmin kuin kokoomuksen, joten leikkauksista puhuminen auttaa kepua lypsyssä. Jos sdp voittaa vaalit, niin neuvottelutaktisesti on hyvä, jos demarit uskovat kepun preferoivan oikeistohallitusta.
Jos olisin kepulainen, toivoisin kyllä hiukan pienempää ääntää leikkauksista ja veronkiristyksistä. Kuten sanoin, ei vaaleja noin voiteta. Lohen mukaan maatalouskaan ei ole leikkauksien ulkopuolella. Onko mies sekaisin?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Lohi vaikuttaa olevan liian rehellinen mies politiikkaan. Ei vaaleja noin voiteta. Eiköhän kepun sisältä ole jo kehoitettu laittamaan sordiinoa.
Lohihan on vanhoillislestadiolainen. Käsittääkseni traditioon kuuluu suuresti esivallan, siis jonkinlaisen laillisen yhteiskuntajärjestyksen, kunnioittaminen siten, että yksilön vastuulla on ylläpitää järjestystä individualistisista pyrkeistään tinkien. Vahvana elää myös sellainen lestadiolais-homielainen useiden nykyaikaisten, erityisesti viihdemuotojen tuomitseminen tarpeettomina ja jopa synnillisinä. Varmaan ainakin niitä voidaan vähintään verottaa vahvemmin. Ylipäänsä arvostetaan sellaista kieltäytymistä kaikenlaisista epäraamatullisista kommervekeistä, joista voidaan hyvinkin leikata. Kollektivistinen uhrautuminen esivallan eteen on huudossaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Joo. Tai ehkä se on sittenkin jonkinlainen linkolalaishenkinen natsi. Tai siis miten pitäisi ymmärtää kaverin oma (taas aika homielainen) argumentaatio:
”Vuonna 2000 käytimme julkisiin menoihin suhteessa vähemmän kuin nykyisin. Ne, jotka silloin muistavat ajan, tietävät, että ei se tilanne niin kurja ollut. Oli uskoa tulevaisuuteen.”
Toisaalta hän myöntää, ettei asia ole niin yksiselitteinen: vuosituhannen alkuun nähden suhteellisesti ovat kasvaneet ennen kaikkea eläke- ja hoivamenot. Väestön ikääntymisen vuoksi julkinen sektori on nyt ikään kuin automaattisesti suurempi kuin vielä 2000-luvun alussa.
Siis 2000 käytimme julkisiin menoihin vähemmän rahaa kuin nykyisin. 2000 tilanne oli julkisten palveluiden suhteen riittävän hyvä, siihen voisi pyrkiä nytkin. Merkitsevä ja selittävä ero nykyhetken ja vuoden 2000 välillä on se, että vuonna 2000 oli paljon vähemmän eläke- ja hoivakuluja tuottavia vanhuksia. Tähän pitäisi pyrkiä nytkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Joo. Tai ehkä se on sittenkin jonkinlainen linkolalaishenkinen natsi. Tai siis miten pitäisi ymmärtää kaverin oma (taas aika homielainen) argumentaatio:
”Vuonna 2000 käytimme julkisiin menoihin suhteessa vähemmän kuin nykyisin. Ne, jotka silloin muistavat ajan, tietävät, että ei se tilanne niin kurja ollut. Oli uskoa tulevaisuuteen.”
Toisaalta hän myöntää, ettei asia ole niin yksiselitteinen: vuosituhannen alkuun nähden suhteellisesti ovat kasvaneet ennen kaikkea eläke- ja hoivamenot. Väestön ikääntymisen vuoksi julkinen sektori on nyt ikään kuin automaattisesti suurempi kuin vielä 2000-luvun alussa.
Siis 2000 käytimme julkisiin menoihin vähemmän rahaa kuin nykyisin. 2000 tilanne oli julkisten palveluiden suhteen riittävän hyvä, siihen voisi pyrkiä nytkin. Merkitsevä ja selittävä ero nykyhetken ja vuoden 2000 välillä on se, että vuonna 2000 oli paljon vähemmän eläke- ja hoivakuluja tuottavia vanhuksia. Tähän pitäisi pyrkiä nytkin.
Vanhusten ja eläkeläisten määrään rajoittaminen 2000-luvun alun lukemiin vaatii vain poliittisen päätöksen.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
James Potkukelkka kirjoitti: 31.03.2026 10:11
Vanhusten ja eläkeläisten määrään rajoittaminen 2000-luvun alun lukemiin vaatii vain poliittisen päätöksen.
Kanadassa tuosta alkaa olla jo hyviä kokemuksia. Siellä eutanasialla kuolee jo 5% jengistä. Meilläkin voisi yksinäisille vanhuksille tuputtaa eutanasiaa.
Ehkä ne voi yhdistää. Olen joskus jostain kuullut väitteen (jota tosin en kevyellä googlauksella onnistu verifioimaan, eli saattaa olla perusteetonta panettelua), jonka mukaan Reaganin hallinnolla oli myös ultimaattinen peruste olla hukkaamatta rahaa ympäristönsuojeluun: ekologiset muutokset ovat sen verran hitaita, että Jeesus kerkeää tulemaan takaisin ennen ympäristökatastrofia, eli turhaa ponnistelua.
James Potkukelkka kirjoitti: 31.03.2026 10:11
Kanadassa tuosta alkaa olla jo hyviä kokemuksia. Siellä eutanasialla kuolee jo 5% jengistä. Meilläkin voisi yksinäisille vanhuksille tuputtaa eutanasiaa.
Muistelisin jostain lukeneeni (ns homieviittaus) että 2 viimeistä elinvuotta tuottaa puolet eliniän terveydenhoitokustannuksista. Mun mielestä tossa olisi tilaisuus säästää. Mä voin jo nyt luvata, että mua ei paljoa tarvi elvytellä 85 ikävuoden jälkeen ja eutanasia olisi toivottava siinä kohtaa kun juutun pysyvästi sänkyyn iästä riippumatta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo kirjoitti: 31.03.2026 10:22
eutanasia olisi toivottava siinä kohtaa kun juutun pysyvästi sänkyyn iästä riippumatta.
Sä olet niin hirveän ruumiillinen ja fyysistä aktiivisuutta korostava. Mä taas viihtyisin nytkin ihan hyvin pysyvästi sängyssä. Eutanasian aika on, jos tämä säkenöivä älyni ja junan vessan lailla tuotetta maailmaan päästävä kognitiivinen apparaattini alkaa yskiä.
Vagabondo kirjoitti: 31.03.2026 10:22
eutanasia olisi toivottava siinä kohtaa kun juutun pysyvästi sänkyyn iästä riippumatta.
Sä olet niin hirveän ruumiillinen ja fyysistä aktiivisuutta korostava. Mä taas viihtyisin nytkin ihan hyvin pysyvästi sängyssä. Eutanasian aika on, jos tämä säkenöivä älyni ja junan vessan lailla tuotetta maailmaan päästävä kognitiivinen apparaattini alkaa yskiä.
Älystä on varaa tinkiä kunhan jalat vaan liikkuu
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Mahtaa Lindtmania harmittaa kaikenlainen, vähän politiikan sisältöjen ulkopuolinen sekoilu. Ensin Asellin ja kumppanien kähminnät, Mäkysen oudolla vihjailuilla ryyditetty lähtö puolujohdosta, ja nyt luottomiehen känniajelu.
Puolikas säälipiste lausunnostaan Joonalle. Sirpa Pietikäinen kun aikoinaan lausui rattikärynsä jälkeen jotenkin niin, että: "Selvinpäin en olisi ajanut humalassa autoa."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
^
Demarit nyt aina suosittelevat muita elämään toisin kuin itse tekevät, mutta sitoutuvatko demarit henkilökohtaisesti rattijuoppouden vastaiseen ohjelmaan?