Trumpin perseilyt

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Trumpin perseilyt

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Trumpin Jeesus kuva poistui. Nyt jännitetään, mitä tapahtuu kolmen päivän kuluttua. En keksinyt itse.

Mutta tosiaan Stable Genius tällä kertaa poikkeuksellisesti taisi tehdä virhearvion.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.04.2026 16:14 Montako divisioonaa Paavilla on, kyseli jo eräs toinen tunnettu rauhanmies aikoinaan!
Toisaalta, kuten Jyri Komulainen jossain ihan hyvin kirjoitti, loppujen lopuksi tämä Vatikaani vs Moskova meni aika selkeästi Vatikaanin voitoksi siten, että silloinen paavi oli ihan merkittävässä roolissa Neuvostoliiton kaatumisessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

Kyllä tää nyt väkisin vähän naurattaa. Amerikan klovnikavalkadi toimittaa. Harmi, että komiikan hinta on niin suuri.

Yhdysvallat | Kristillisiä arvoja korostava ministeri luuli lainaavansa Raamattua, mutta siteerasi Pulp Fictionia
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011949576.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2026 22:52 Yhdysvallat | Kristillisiä arvoja korostava ministeri luuli lainaavansa Raamattua, mutta siteerasi Pulp Fictionia
Aivan loistava uutisotsikko :rofl:

Tämä oli mielenkiintoinen knoppitieto, mutta ei toisaalta yllättävä, koska Tarantino on aika nörtti: Varietyn mukaan Pulp Fictionissa kuultu väärä Raamatun jae on peräisin japanilaisesta Bodyguard Kiba -elokuvasta vuodelta 1973.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 16.04.2026 15:25
James Potkukelkka kirjoitti: 13.04.2026 16:14 Montako divisioonaa Paavilla on, kyseli jo eräs toinen tunnettu rauhanmies aikoinaan!
Toisaalta, kuten Jyri Komulainen jossain ihan hyvin kirjoitti, loppujen lopuksi tämä Vatikaani vs Moskova meni aika selkeästi Vatikaanin voitoksi siten, että silloinen paavi oli ihan merkittävässä roolissa Neuvostoliiton kaatumisessa.
Vatikaanin näkökulmasta N-liitto on aika pieni historian alaviite :)
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 17.04.2026 9:31
urpiainen kirjoitti: 16.04.2026 22:52 Yhdysvallat | Kristillisiä arvoja korostava ministeri luuli lainaavansa Raamattua, mutta siteerasi Pulp Fictionia
Aivan loistava uutisotsikko :rofl:

Tämä oli mielenkiintoinen knoppitieto, mutta ei toisaalta yllättävä, koska Tarantino on aika nörtti: Varietyn mukaan Pulp Fictionissa kuultu väärä Raamatun jae on peräisin japanilaisesta Bodyguard Kiba -elokuvasta vuodelta 1973.

urpiainen
Kitisijä

^ :mrgreen:
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Trump suututtaa jopa uskollisia kannattajiaan hengästyttävään tahtiin. :jee:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Homeboy65
Kitisijä

T ei osaa prosenttilaskuja. :perse:
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Korkein oikeus totesi gerrymanderoinnin laittomaksi
https://www.washingtonpost.com/politics ... story.html

Saas nähdä, ehditäänkö vaalipiireja muuttaa välivaaleihin. Tuskin paljoa.

Jatkoa ajatellen tämä hyödyttää republikaaneja, koska demokraattien vaalipiirit on jo määritelty aivan mielipuolisiksi.
Homeboy65
Kitisijä

T harkitsee joukkojen vähentämistä Saksassa. :kele: :perse:
James Potkukelkka
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti: 30.04.2026 10:44 T harkitsee joukkojen vähentämistä Saksassa. :kele: :perse:
Ei Yhdysvalloilla ole mitään velvollisuutta huolehtia eurooppalaisten turvallisuudesta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 30.04.2026 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Homeboy65
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2026 11:18
Homeboy65 kirjoitti: 30.04.2026 10:44 T harkitsee joukkojen vähentämistä Saksassa. :kele: :perse:
Ei Yhdysvalloilla ole mitään velvollisuutta huolehtia Eurooppalaisten turvallisuudesta.
Eli sinusta ko. vähentäminen on OK?
Homeboy65
Kitisijä

USA:lla on runsaasti resursseja puolustaa Eurooppaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Mulle sopii, jos joku muu maksaa mun laskut. En kuitenkaan vaadi sitä muilta.
Homeboy65
Kitisijä

T pääsi 6.1. 2021 tapahtumista kuin koira veräjästä. Se innosti häntä varmaan perseilemään lisää... :perse:
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2026 11:50 Mulle sopii, jos joku muu maksaa mun laskut. En kuitenkaan vaadi sitä muilta.
Ymmärrän halun vastata Homien vähän outoon tapaan postata iltapäivälehtien otsikoita kitinään ilman linkkiä tai keskustelua vähän provokatiivisesti tai jopa dissaavasti. Silti sanoisin, että vaikka olet toki väitteessäsi sinänsä oikeassa, niin on kuitenkin ihan legitiimi, monitahoinen ja kiinnostavakin keskustelunaihe, että kun yhteistä puolustusinfrastruktuuria on yli 80 vuotta rakennettu tietynlaisen yhteisymmärryksen ja tiettyjen premissien varaan, nyt vakaa nero poukkoilee minne sattuu, jos pahastuu surkeaan toimintaansa kohdistuvaan kritiikkiin. On tämä ihan iso muutos siinä, miltä maailmanjärjestys ja kv-suhteet näyttävät.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Pitäisin tätä yhteisymmärrystä hyvin yksipuolisena. Euroopan maat ovat törkeällä tavalla laiminlyöneet puolustuksensa, eikä monellakaan maalla ole mitään kykyä osallistua yhteiseen puolustukseen. Vähänkin isomman maan minimin pitäisi olla aidosti kansainväliseen toimintaan kykenevä moderni prikaati.
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 30.04.2026 13:18 ^
Pitäisin tätä yhteisymmärrystä hyvin yksipuolisena. Euroopan maat ovat törkeällä tavalla laiminlyöneet puolustuksensa, eikä monellakaan maalla ole mitään kykyä osallistua yhteiseen puolustukseen. Vähänkin isomman maan minimin pitäisi olla aidosti kansainväliseen toimintaan kykenevä moderni prikaati.
No siis tällä hetkellä tietysti yksipuolinen, mutta aiemmin tämä on ollut myös tai ehkä jopa ennen muuta USAn tahto ja keskeinen osa sen globaalia hegemoniaa. Nyt, kun Trump tekee USAsta pienempää, tavallista valtiota muiden valtioiden joukossa, hän on nopeasti ja vähän yllättävillä sykäyksillä edeten luopunut tästä ajattelusta. Nopeat suunnanmuutokset ovat toki hankalia, ehkä erityisesti vähän kankealle Euroopalle.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
K: onko yhdysvallat viimeisen 40 vuoden aikana jotenkin tavoitellut sitä, että euroopan nato-maat ali-investoisivat puolustukseensa

Gemini: Kysymys on mielenkiintoinen ja monivivahteinen. Lyhyt vastaus on: Ei, Yhdysvallat ei ole tavoitellut Euroopan ali-investointeja. Päinvastoin, Yhdysvallat on virallisella tasolla vaatinut Euroopan maita lisäämään puolustusmenojaan jo vuosikymmenten ajan.
urpiainen
Kitisijä

Eihän tuosta ole kysymys.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
OK.

Olet oikeassa sanasalaatissasi.

Minä olen oikeassa sotilaallisen suorituskyvyn osalta.

Molemmat ovat tyytyväisiä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti: 30.04.2026 11:47 USA:lla on runsaasti resursseja puolustaa Eurooppaa.
Sulla on resursseja pelastaa M'boko.
Homeboy65
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 30.04.2026 13:18 ^
Ainakin Saksa on nyt panostanut kovasti puolustukseen. Se että esim. Espanja ei ole panostanut on sinänsä ymmärrettävää. Eivät koe Venäjää oikein uhkana, koska kaukana.
Homeboy65
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 30.04.2026 13:10
James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2026 11:50 Mulle sopii, jos joku muu maksaa mun laskut. En kuitenkaan vaadi sitä muilta.
Ymmärrän halun vastata Homien vähän outoon tapaan postata iltapäivälehtien otsikoita kitinään ilman linkkiä tai keskustelua vähän provokatiivisesti tai jopa dissaavasti. Silti sanoisin, että vaikka olet toki väitteessäsi sinänsä oikeassa, niin on kuitenkin ihan legitiimi, monitahoinen ja kiinnostavakin keskustelunaihe, että kun yhteistä puolustusinfrastruktuuria on yli 80 vuotta rakennettu tietynlaisen yhteisymmärryksen ja tiettyjen premissien varaan, nyt vakaa nero poukkoilee minne sattuu, jos pahastuu surkeaan toimintaansa kohdistuvaan kritiikkiin. On tämä ihan iso muutos siinä, miltä maailmanjärjestys ja kv-suhteet näyttävät.
Tässä on tää meidän ero:
- Sinä vaadit usein "syvempää sanottavaa."
- Minä olen sitä mieltä että elämän perusasiat on usein yksinkertaisia eikä asioita pidä monimutkaistaa liikaa. Vaikka tietysti voi pohtia mitä T:n juttujen taustalla on.