Homeboy65 kirjoitti: 06.07.2024 12:18 Kuten totesin elän perusturvalla ja perusturva on siis sama kaikille. Riittäisikö tämä aivan yksinkertaisesti kertomaan että Suomen perusturvan taso on riittävä? Vai siihen tarvitaan välttämättä EU:ta? Ja todellakin olen elänyt vähemmälläkin kuin perusturvalla ja tullut silloinkin toimeen. Riittäisikö siis tämäkään?
Muistan vielä erään työttömien kurssin joka kesti noin 3 kuukautta . KUKAAN ei valittanut jostain toimeentulo-ongelmista vaikka (mahdollisista) toimentulo-ongelmista keskusteltiin vuolaasti. Riittääkö urpiainen tämäkään? EU:n pitää selvittää asiaa. OK, mikäs siinä...
Orpon hallitus 2023-
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Re: Orpon hallitus 2023-
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Homeboy65
- Kitisijä
Minulla on asiat sillä lailla hyvin että ei ole lapsia, velkoja tms. Tuo mitä kirjoitin oli ENNEN. Ennen ko. leikkauksia...James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2026 11:21Homeboy65 kirjoitti: 06.07.2024 12:18 Kuten totesin elän perusturvalla ja perusturva on siis sama kaikille. Riittäisikö tämä aivan yksinkertaisesti kertomaan että Suomen perusturvan taso on riittävä? Vai siihen tarvitaan välttämättä EU:ta? Ja todellakin olen elänyt vähemmälläkin kuin perusturvalla ja tullut silloinkin toimeen. Riittäisikö siis tämäkään?
Muistan vielä erään työttömien kurssin joka kesti noin 3 kuukautta . KUKAAN ei valittanut jostain toimeentulo-ongelmista vaikka (mahdollisista) toimentulo-ongelmista keskusteltiin vuolaasti. Riittääkö urpiainen tämäkään? EU:n pitää selvittää asiaa. OK, mikäs siinä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Näin golfkentällä uuden Ferrarin. Se saattaa implikoida, että hallitus ei ole leikannnut liikaaHomeboy65 kirjoitti: 20.04.2026 11:18No se saattaa implikoida jotain hallituksen leikkauksista.James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2026 11:17Liittyykö tämä jotenkin ketjun otsikon aiheeseen?Homeboy65 kirjoitti: 20.04.2026 10:14 Eilen Lidlin ovella Pirkkolassa. Myyjä jollekin naiselle: "Jos sä tulet vielä tänne kerjäämään ja valehtelemaan me kutsutaan poliisi."![]()
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Homeboy65
- Kitisijä
homeboy viesti 16James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2026 11:47Näin golfkentällä uuden Ferrarin. Se saattaa implikoida, että hallitus ei ole leikannnut liikaa![]()
-
urpiainen
- Kitisijä
Tää on mun ketju! Linjasin jämäkästi ja kitinään sopivasti heti ketjun avausviestissä:
urpiainen kirjoitti: 20.06.2023 14:18 Tässä ketjussa seuraamme Orpon hallituksen seikkailuja. Asiakeskustelujen hengessä vain tiukkaan argumentoidut ja hyvin kohdistetut puheenvuorot tänne, yleiset teeman inspiroimat taivastelut Homien ihmettelyketjuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Homeboy65
- Kitisijä
No anteeksi. Unohdin.urpiainen kirjoitti: 20.04.2026 11:56 Tää on mun ketju! Linjasin jämäkästi ja kitinään sopivasti heti ketjun avausviestissä:
urpiainen kirjoitti: 20.06.2023 14:18 Tässä ketjussa seuraamme Orpon hallituksen seikkailuja. Asiakeskustelujen hengessä vain tiukkaan argumentoidut ja hyvin kohdistetut puheenvuorot tänne, yleiset teeman inspiroimat taivastelut Homien ihmettelyketjuun.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011954580.html
Pelottaa kyllä, mitä seuraava hallitus tekee. Seuraavan hallituksen aikana on erinomainen aika olla opposiotiossa, koska tulee veret seisauttavan epämiellyttäviä päätöksiä.Purra sanoo suoraan: Velkaantuminen ei taitu
-
Bluntly
- Kitisijä
Ja kun demarit on siinä hallituksessa niin pelottaa triplana.James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2026 18:34
Pelottaa kyllä, mitä seuraava hallitus tekee. Seuraavan hallituksen aikana on erinomainen aika olla opposiotiossa, koska tulee veret seisauttavan epämiellyttäviä päätöksiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo. Luulen, että Purrakin tähtää 2031 vaaleihin. Muuten on vaikea ymmärtää tätä retorista kierrettä, että korostaa Orpon hallituksen, jonka piti lakkauttaa velaksi eläminen ja luoda työpaikkoja, täydellistä epäonnistumista ja haastaa muita puolueita tekemään ensi kaudella sen, missä itse epäonnistui tällä kaudella. Mutta oppositiotaipaleen jälkeen keväällä 2031 se on taas pätevä positio.James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2026 18:34 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011954580.html
Pelottaa kyllä, mitä seuraava hallitus tekee. Seuraavan hallituksen aikana on erinomainen aika olla opposiotiossa, koska tulee veret seisauttavan epämiellyttäviä päätöksiä.Purra sanoo suoraan: Velkaantuminen ei taitu
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
urpiainen
- Kitisijä
Demarien pito Vasemmistoliiton ja Vihreiden kannattajista alkaa ilmeisesti heiketä.
HS-gallup | Trendi on selvä: Vasemmistoliitto nousee ja kokoomus heikkenee
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011957518.html
HS-gallup | Trendi on selvä: Vasemmistoliitto nousee ja kokoomus heikkenee
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011957518.html
-
Bluntly
- Kitisijä
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Eilen A-studiossa juteltiin Virran ja Rydmanin säestämänä kehysriihen ratkaisuista. Asetelma oli luonnollisesti tulenarka, ja sitä se väittelyssäänkin oli. Rydman on kyllä jo olemukseltaan eli teinipojan vartalo ja kaksi kertaa liian iso pää jotenkin sketsihahmomainen tapaus, eikä hänessä ole karismaa edes k-kirjaimen vertaa. Sofia taas lipsahtaa saman tien laukalle eikä vihanhallintaa ole. Jotenkin tuntuu, että Ryde tarvitsee nyt kaikkien tukea ja omaa rauhaa toipuakseen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
urpiainen
- Kitisijä
^ Jätin tietoisesti katsomatta. Mun on vaikea kestää Rydmania ollenkaan, pidän sitä aika luotaantyöntävänä tapauksena. Eikä ehkä Virrankaan esiintyminen aina silitä mun temperamenttiani myötäkarvaan.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Virralla hienosti valittu puku. Punaisessa pelaavalla/ottelevalla on tilastollinen etu.

-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Demarien lasku on vähemmän kuin vihreiden ja vassarien nousu. Kannatus on siis selvästi tullut muualta. Olisi kiva tietää, onko nukkuvissa tapahtunut muutosta. Jotenkin epäilen, ettei vih ja vas ole kokoomukselta ja kepulta äänestäjiä saaneet.urpiainen kirjoitti: 22.04.2026 8:17 Demarien pito Vasemmistoliiton ja Vihreiden kannattajista alkaa ilmeisesti heiketä.
-
urpiainen
- Kitisijä
Hyvä havainto. Kiinnostava olisi nähdä tarkempaa dataa kyselystä (kuitenkin aina kysyvät, mitä puoluetta äänesti viimeksi). Jossain radiokeskustelussa joku toimittaja sanoi (Homie-viite, pelkään), että nyt on liikettä sekä katsomosta, että yllättäenkin puolueiden välillä. Persuissakin on vielä vanhoja ay-tyyppejä, jotka uskoivat Purran "se ei meille käy" -vakuutuksen, ja kokoomus on ennenkin vuotanut puisto-osastoonsa erityisesti nuorehkoja naisia, kun sammallahtikalevapaasit pistävät persuvaihdetta oikein kunnolla silmään.sivustahuutaja kirjoitti: 28.04.2026 9:31Demarien lasku on vähemmän kuin vihreiden ja vassarien nousu. Kannatus on siis selvästi tullut muualta. Olisi kiva tietää, onko nukkuvissa tapahtunut muutosta. Jotenkin epäilen, ettei vih ja vas ole kokoomukselta ja kepulta äänestäjiä saaneet.urpiainen kirjoitti: 22.04.2026 8:17 Demarien pito Vasemmistoliiton ja Vihreiden kannattajista alkaa ilmeisesti heiketä.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
En oikein usko tuohon teoriaasi nuorten naisten vuotamisesta kokoomuksesta. Nykyinen kannatus on jo aika alhainen, joten se vuoto on luultavasti jo tapahtunut aiemmin. Enemmän uskon siihen, että osa kokoomuksen kannattajista on todellä leipääntynyt hallituksen kyvyttömyyteen leikata menoja. Hallitus jatkaa sosialistihallituksen linjalla ja levittelee vain avuttomina käsiään.
En oikein usko tuohon teoriaasi nuorten naisten vuotamisesta kokoomuksesta. Nykyinen kannatus on jo aika alhainen, joten se vuoto on luultavasti jo tapahtunut aiemmin. Enemmän uskon siihen, että osa kokoomuksen kannattajista on todellä leipääntynyt hallituksen kyvyttömyyteen leikata menoja. Hallitus jatkaa sosialistihallituksen linjalla ja levittelee vain avuttomina käsiään.
-
urpiainen
- Kitisijä
Ei se ollut mun teoria, vaan Homie-viite radioon.
Orpon hallituksen lähestymistapa vaaleihin on tosiaan ollut kummallinen. Jotenkin viime vaalien alla oli ihan luontevaa, että oppositiopuolue kokoomus vaati seuraavalta hallitukselta ennätysvelkaantumisen taittamista ja vastuullista sopeuttamista holtittoman rahankäytön jälkeen. Nyt kun istuva pääministeripuolue vetää ihan samaa räppiä, fiilis on jotenkin erilainen.
Orpon hallituksen lähestymistapa vaaleihin on tosiaan ollut kummallinen. Jotenkin viime vaalien alla oli ihan luontevaa, että oppositiopuolue kokoomus vaati seuraavalta hallitukselta ennätysvelkaantumisen taittamista ja vastuullista sopeuttamista holtittoman rahankäytön jälkeen. Nyt kun istuva pääministeripuolue vetää ihan samaa räppiä, fiilis on jotenkin erilainen.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
En nyt tiedä, kiinnostaako kokoomuksen kannattajia kauheasti kenenkään puheet. Demografia on sen verran eri. Teot sen sijaan kiinnostavat ja niitä ei ole.
En nyt tiedä, kiinnostaako kokoomuksen kannattajia kauheasti kenenkään puheet. Demografia on sen verran eri. Teot sen sijaan kiinnostavat ja niitä ei ole.
-
urpiainen
- Kitisijä
On kuitenkin ihan mahdollista nähdä niin, että eturyhmäpolitiikan teot bisnesmyönteisyydessä ja ay-liikkeen ennennäkemättömässä kurittamisessa ovat kokkareilla ihan hyvät, osin jopa historialliset. Mikä on romahtanut totaalisesti on narratiivi kokonaisuuden korjaamisesta. Rahaa on, ja se menee omille.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
En oikein näe analyysisi toimivan. Budjettitalouden menot 2019-2026 nousivat 55 miljardista 90 miljardiin. 35 miljardia tuskin on mennyt kokoomuslaisille. Tai sitten jollain on iso vene.
En oikein näe analyysisi toimivan. Budjettitalouden menot 2019-2026 nousivat 55 miljardista 90 miljardiin. 35 miljardia tuskin on mennyt kokoomuslaisille. Tai sitten jollain on iso vene.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Mielenkiintoinen on kyllä nykyinen narratiivi siitä, että me on hävitty tää peli ja mitään ei pystytä tekemään.
Kun nyt kuitenkin Suomi on selvinnyt suuret nälkävuodet, talvisodan ja jatkosodankin. Toki aina välillä porukkaa kuolee enemmän tai vähemmän (pitkällä aikavälillä olemme toki kaikki kuolleita). Mutta ehkä olisi hyvä muuttaa puhetta hiukan positiivisempaan sävyyn
Kun nyt kuitenkin Suomi on selvinnyt suuret nälkävuodet, talvisodan ja jatkosodankin. Toki aina välillä porukkaa kuolee enemmän tai vähemmän (pitkällä aikavälillä olemme toki kaikki kuolleita). Mutta ehkä olisi hyvä muuttaa puhetta hiukan positiivisempaan sävyyn
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Hallituspuolueet käyttää tuota, koska voivat. Vähän tälläinen good cop vs. bad cop asetelma eli hallitus vs. Putin&Trump.James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2026 10:25 Mielenkiintoinen on kyllä nykyinen narratiivi siitä, että me on hävitty tää peli ja mitään ei pystytä tekemään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
En tosiaan ymmärrä tuota ajattelutapaa hallituksessa. Kaikki on muka perseestä, mutta silti nykyinen hallitus on muka parempi kuin se vielä kamalampi hallitus joka meilla muuten olisi. Kuulostaa ihan joltain banaanivaltiolta.James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2026 10:25 Mielenkiintoinen on kyllä nykyinen narratiivi siitä, että me on hävitty tää peli ja mitään ei pystytä tekemään.
Näillä kannatusluvuilla laittaisin moottorisahan soimaan.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
sivustahuutaja kirjoitti: 28.04.2026 10:25 ^ 35 miljardia tuskin on mennyt kokoomuslaisille. Tai sitten jollain on iso vene.