Espoon kauppalan kehittäminen

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Espoon kauppalan kehittäminen

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eihän tuossa teatterin vuoden viivästyttämisessä ole järjen häivää? Aivan täysin varmasti hankkeen keskeyttämisestä koituvat lisäkustannukset ovat enemmän kuin mitä olisi maksanut hankkeen edistäminen lisälainalla.

Ei kannata laittaa kuokkaa maahan, jos hanke ei ole jo päätetty ja rahoitettu.

EDIT: minä en siis edes halua mitään harrastelijateatteripalatsia espooseen, mutta eihän sitä nyt tällä tavalla voi soutaa ja huovata.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nimenomaan. Tämä on hölmöilyn juhlaa joka käänteessä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Espoon rakennusvalvonta taas otsikoissa: https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011988379.html

Ihan hyvä että tuota linnaketta kurmuutetaan. Nykyinen toiminta on vähän sellainen kekkosslovakialainen jäänne joka muistuttaa tarinoita katsastuskonttorien toiminnasta valtion monopolin ajalta.

Mullakin vähän valitettavaa niiden toiminnasta, kun vittuillessaan halusivat laskettaa mun talon pinta-alan koko seinän paksuuden mukaan, eikä valtakunnallisen ohjeen mukaan 250mm seinävahvuudella. Mulla hävisi melkein 10 neliötä lattiapinta-alaa sen takia kun taloa piti kutistaa joka suunnasta. Ei vaan ollut aikaa eikä halua jäädä vääntämään asiasta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 07.05.2026 12:59
Mullakin vähän valitettavaa niiden toiminnasta, kun vittuillessaan halusivat laskettaa mun talon pinta-alan koko seinän paksuuden mukaan, eikä valtakunnallisen ohjeen mukaan 250mm seinävahvuudella. Mulla hävisi melkein 10 neliötä lattiapinta-alaa sen takia kun taloa piti kutistaa joka suunnasta. Ei vaan ollut aikaa eikä halua jäädä vääntämään asiasta.
:o

Meillä aikoinaan juuri yli 250mm menevää ei laskettu kerrosalaan.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2026 13:49 :o

Meillä aikoinaan juuri yli 250mm menevää ei laskettu kerrosalaan.
Niinpä. Niinhän se sääntöjen mukaan lasketaan. Tämä oli ilmiselvästi tapauskohtaisesti kesken lupaprosessin räätälöity kiusanteko. Oletan sen johtuneen meidän isosta mutta sääntöjen mukaisesta kellarista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Jos mä muistan oikein, niin meillä meni jopa tuokin huomioiden kokonaisala hiukan yli rakennusoikeuden, mutta sitä oltiin päätöksessä kommentoitu "pidän ylitystä vähäisenä" ja leima paperiin.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Mä en nyt muista ulkoa kuka meillä oli käsittelijänä, mutta muistaakseni se oli joku jolla oli hankalan maine rakennuspiireissä.
Penix-lintu
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Penix-lintu »

FI/SV/EN Mäkkylänkujan asemakaavan valmistelu on lopetettu. Kaavamuutoksella oli tarkoitus tuoda asuinkerrostaloja, päivittäistavarakauppa ja pysäköintitalo tontille, jolla on aiemmin sijainnut koulu ja päiväkoti.

Lue lisää uutisesta:

https://www.espoo.fi/fi/uutiset/2026/04 ... talla-eraa

AAAAAHAHAHAHAHAHAHA :D Espoo tappaa kokkeleiden unelmia rankalla kädellä, kun rakennusvalvovat korruptioviskaalit on vihdoin saatu suitsittua patteriin kiinni käsiraudoilla :D
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää voi olla ihan fiksua, mutta silti taas naurattaa, kun Espoo espoilee.

Keilaniemi | Espoon pilvenpiirtäjien tilalle on tulossa parkkihalli
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011984571.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

^ kai parkkihallin rakentaja maksaa kuitenkin tontista pilvenpiirtäjien mukaisen hinnan? Eli tontin hinta per sallittu kerrosneliö on sama kuin muuallakin Keilaniemessä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Parkkihallit ja datakeskukset uusi Nokia!
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti: 11.05.2026 19:45 Tää voi olla ihan fiksua, mutta silti taas naurattaa, kun Espoo espoilee.
Joo, voi olla ihan hyvä vaihtoehto, niin Espoon ei tarvitse lähteä suunniteltua kallioparkkia rakentamaan. Mutta kyllähän tämä on arkkitehtuurisesti aika iso takaisku, kun tuohon paraatipaikalle ei nyt niitä pilvenpiirtäjiä saada. Jos luin tekstiä oikein, niin ei tuo vie kuin yhden tornin paikan ja jotain asuintaloja pitäisi vielä tulla. Valitettavasti taitaa vaan tulla jotain tylsää peruskökkärettä sitten joskus aikanaan kun tällä projektilla ilmeisesti saadaan aikatauluja sopivasti lykättyä.
James Potkukelkka
Kitisijä

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011973031.html

Yleisesti ottaen en pidä jutuista, joissa asiatekstiin sekoitetaan kevyttä tyyliä, mutta jostain syystä tässä jutussa se miellytti mua.

Mitä tulee itse jutun aiheeseen, niin eiköhän tuosta tule Rosengård.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
En ymmärrä, miksi Espoon pitäisi kasvaa, jos kerran laadukkaita asukkaita ei ole tarjolla. Minusta mikään ei viittaa siihen, että Espooseen olisi tulossa niin paljon nettomaksajia, että Hista kannattaisi rakentaa. Ei tänne nettosaajia kaivata lisää. Yllytetään Vantaa rakentamaan lisää Kivistöjä, niin meidän ei tarvitse rakentaa Histaa. Eikä tarvitsisi muutenkaan.

Raiteiden ihannointi jaksaa ihmetyttää. Jos Hista rakennettaisiin ja sieltä lähtisi raiteilla töihin vaikka Keilaniemeen, Aviapolikseen tai Meilahteen, niin työmatkan kesto julkisilla olisi ihan järkyttävä. Lahden oikoradan Hennassa voi käydä ihastelemassa, kuinka hyvin raiteet houkuttelevat asukkaita. Histalaiset kävisivät autolla töissä, jos työpaikka ei osu vaihdottoman yhteyden päähän. Pyöräilykään ei ole järkevä valinta, koska ihmisten ilmoille hankkiutuminen kestää tunnin suuntaansa, joka on liikaa arkeen.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuohan olisi ihan mahtava. Sekundarivaria pystyyn niin perkeleesti ja kaikki Espoon tuilla elävät sinne puolipakotetusti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Miksi? Lopetataan vain kaikki tuettu asuminen ja tarjotaan vain kämäistä hätämajoitusta asunnottomiksi joutuville. Aikanaan kaikki muuttavat Helsinkiin ja Vantaalle, koska sieltä saa sen kämpän ja kuitenkin tuet ovat samat.
sivustahuutaja
Kitisijä

Joukko pikku­poikia piinaa Suurpeltoa Espoossa, poliisi voimaton
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000012017911.html

Näitä alueita ei tarvita Espooseen enää yhtään lisää. Yhtään uutta slummia ei tule rakentaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

^ruumiillista kuristusta tarvittaisiin
sivustahuutaja
Kitisijä

^
nuo laumathan kuristavat ruumiillisesti, sen kun matkaat Suurpeltoon.
James Potkukelkka
Kitisijä

Kas, tuli typo. Aloitetaan kurituksella.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
kyllä ne laumat myös kurittavat ruumiillisesti, sen kun matkaat tänne Suurpeltoon.
T: Asko Arimo Vilenius
James Potkukelkka
Kitisijä

Kuva