Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

HS: Aliisa ja hänen tyttärensä häädettiin, sillä rahaa ei jäänyt vuokraan
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011950892.html

Vuokra oli 910 euroa kuussa kaksiosta.

Mitä ihmeen paskaa tämä on? Eikö Hesarilla ole mitään ammattitaitoa tehdä journalismia ja miksi kukaan ei tee Hesarille faktantarkistuksia?

Alle 800€ vuokrakaksioita on tarjolla pilvin pimein:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunno ... 2467575896

Miksi vuokra sitten oli 910 euroa? Luultavasti, koska toimeentulotuen enimmäisasumismenot Helsingissä kahden hengen taloudelle ovat: 915 e/kk. On haluttu paras kämppä, mitä tuellä voi saada.

Miksi saatiin häätö, vaikka tukien olisi pitänyt riittää? Veikkaus: rahat menivät muuhun. Tähän vaivaan ei lisätuki auta.

Kannatan kilpailuttamalla hankittuja parakkeja, joista jokainen saa heti sängyn. Näin kukaan ei voi olla asunnoton. Lisää rahaa ei misään nimessä pidä antaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Lapselle 2500 euron korvaus suvivirren kuulemisesta
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012035477.html

Paljonko saa korvauksia, jos koulu laiminlyö jatkuvasti järjestyksenpidon koulualueella ja lapsi pahoinpidellään fyysisesti?
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^en pidä uutista typeränä
Ojala on kiistellyt Espoon kaupungin kanssa uskonnollisten laulujen esittämisestä jo vuosia. Hänen mukaansa ongelma on, ettei kaupunki ilmoita uskonnollisesta sisällöstä ohjeistuksen mukaisesti etukäteen niin, että tilaisuudesta olisi mahdollista poistua huomiota herättämättä ja leimautumatta
Kaupunki on siis hyvin tietoinen ongelmasta ja pystyisi sen halutessaan ratkaisemaan helposti.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

^
kaupunki on myös hyvin tietoinen koulujen raa'asta väkivallasta. Jos suvivirsi aiheuttaa kärsijälle 2500 e vahingon, niin minusta pahoinpitely on vähintään 25 000 e per kerta.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.05.2026 9:57 Lapselle 2500 euron korvaus suvivirren kuulemisesta
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012035477.html

Paljonko saa korvauksia, jos koulu laiminlyö jatkuvasti järjestyksenpidon koulualueella ja lapsi pahoinpidellään fyysisesti?
Järkyttävää syrjintää. :lol:
homeboy viesti 8
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 27.05.2026 10:09 ^
kaupunki on myös hyvin tietoinen koulujen raa'asta väkivallasta. Jos suvivirsi aiheuttaa kärsijälle 2500 e vahingon, niin minusta pahoinpitely on vähintään 25 000 e per kerta.
En vastusta.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lauri, valitse sotasi, toteaisin.

Vuonna 2002 (PeVM 10/2002 vp) perustuslakivaliokunta totesi koulujen perinteisistä juhlista, että ”tällaiset juhlatraditiot ovat osa suomalaista kulttuuria, eikä niitä esimerkiksi niihin mahdollisesti sisältyvän yksittäisen virren laulamisen johdosta voida uskonnollisen suvaitsevaisuuden nimissä pitää uskonnon harjoittamiseksi katsottavina tilaisuuksina”,
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.05.2026 10:24 Lauri, valitse sotasi, toteaisin.

Vuonna 2002 (PeVM 10/2002 vp) perustuslakivaliokunta totesi koulujen perinteisistä juhlista, että ”tällaiset juhlatraditiot ovat osa suomalaista kulttuuria, eikä niitä esimerkiksi niihin mahdollisesti sisältyvän yksittäisen virren laulamisen johdosta voida uskonnollisen suvaitsevaisuuden nimissä pitää uskonnon harjoittamiseksi katsottavina tilaisuuksina”,
Eikös Lauri valinnut juuri oikean sodan?
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Nykyään melkein kaikella voi rahastaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 27.05.2026 10:26

Niin no. Tällä hetkellä tavallaan juu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Eikös kaupungin kannata nyt kieltäytyä maksamasta ja käydä katsomassa tämä oikeudessa? Jos meillä on vastakkain perustuslakivaliokunta ja Yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunta, niin omissa kirjoissa perustuslakivaliokunnan näkemys on vahvempi.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 27.05.2026 10:59

Eikös kaupungin kannata nyt kieltäytyä maksamasta ja käydä katsomassa tämä oikeudessa? Jos meillä on vastakkain perustuslakivaliokunta ja Yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunta, niin omissa kirjoissa perustuslakivaliokunnan näkemys on vahvempi.
Internet-juristin tutkintoni ei käsittele tuota, mutta mielenkiintoinen kysymys kyllä.

Tuo perustuslakivaliokunnan kanta oli kuitenkin vuodelta 2002 ja tämä päätös on tuore. Mutta tosiaan mielenkiintoinen kysymys.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Seuraavaksi päästään maksamaan korvauksia kun koulun pihalla liehuu lippu, jossa on risti.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 27.05.2026 11:27 ^
Seuraavaksi päästään maksamaan korvauksia kun koulun pihalla liehuu lippu, jossa on risti.
:shock: :idea:

Nyt vasta tajusin traumatisoituneeni!
sivustahuutaja
Kitisijä

^
2500 euroa per päivä on sopiva korvaus. Psyykkeen murhaaminen ei vanhene koskaan.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kaikki virret voisi ihan sujuvasti siivota pois koulujen tapahtumista. Riittävän paha, että levottomat kasvuikäiset lapsoset pakotetaan johonkin tyhjänpäiväiseen pönötystilaisuuteen. Ei niitä tarvi sen päälle enää rankaista jonkun ankean virren veisuulla. Omalta kouluajalta toivoin aina, että todistus kouraan ja kotiin. Paras oli kun oli taktisesti lomamatkalle lähtö ja sai olla pois sen päivän.

Ainoa vaan, että näin äkkiseltään kaikki hyvät kesä ja kevät biisit tuntuu käsittelevän joko juomista tai rakkautta tavalla tai toisella. Ei ehkä alakoulun kevätjuhla ainesta :facepalm:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Itse kuuntelin suvivirttä eilen pojan juhlassa. Ei auttanut, että lähdemme perjantaina Hollantiin, vaan nykyään juhlat ovat jo viikolla. Todistukset sitten lauantaina.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.05.2026 11:49 Itse kuuntelin suvivirttä eilen pojan juhlassa. Ei auttanut, että lähdemme perjantaina Hollantiin, vaan nykyään juhlat ovat jo viikolla. Todistukset sitten lauantaina.
On ne kieroja perkele :9mm:

Sanomattakin lienee selvää, että mä en koskaan käynyt tuollaisissa pojan koulun tapahtumissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 27.05.2026 11:54
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.05.2026 11:49 Itse kuuntelin suvivirttä eilen pojan juhlassa. Ei auttanut, että lähdemme perjantaina Hollantiin, vaan nykyään juhlat ovat jo viikolla. Todistukset sitten lauantaina.
On ne kieroja perkele :9mm:

:komp:
James Potkukelkka
Kitisijä

Chatgpt:

Kyllä. Turvallisimpia vaihtoehtoja ovat **luonto-/lastenlaulut** tai **instrumentaalinen kevätmusiikki**, koska niissä vältetään helpoimmin uskonto, juominen ja rakkaus.

**Hyviä ehdokkaita:**

1. **Peipon pesä / Peipposen pesä**
Käsittelee lintua, pesää, poikasia ja kesää/kevättä. Ei uskontoa, juomista eikä romanttista rakkautta. Sanoituksesta on eri versioita, joten tarkista juuri käyttämäsi versio. ([Peda.net][1])

2. **Terve teille lintuset**
Perinteinen kevätaiheinen koululaulu: muuttolinnut palaavat Pohjolaan ja tuovat “kevään raikkaan tervehdyksen”. Ei vaikuta olevan uskonnollinen eikä rakkaus- tai juomalaulu. ([Helsingin kaupunginmuseo][2])

3. **Leivo**
Laulu keväällä Suomeen palaavasta leivosta. Sisältö on lintuun, kevääseen ja Suomeen palaamiseen liittyvä, ei juomista eikä romanttista rakkautta. ([Minna Hokka][3])

4. **Vivaldi: Kevät, Neljä vuodenaikaa**
Varmin valinta, jos laulun ei tarvitse olla laulettu: instrumentaalinen, kevätaiheinen, ei sanoituksia lainkaan. ([Theseus][4])

Jos kyse on koulun, hoivakodin tai juhlan yhteislaulusta, **Peipon pesä** on todennäköisesti käytännöllisin valinta.

[1]: https://peda.net/id/01973b90fae?utm_source=chatgpt.com "Peipposen pesä"
[2]: https://www.helsinginkaupunginmuseo.fi/ ... hatgpt.com "KOULULAULUJA KEVÄÄSTÄ KESÄÄN"
[3]: https://minnahokka.com/wp-content/uploa ... hatgpt.com "TALVI- JA KEVÄT- LAULUJA"
[4]: https://www.theseus.fi/bitstream/10024/ ... hatgpt.com "SYYS, KEVÄT, KESÄ, TALVI LUOJAANSA YLISTÄÄ"
James Potkukelkka
Kitisijä

Tämä on kyllä hieno. Mutta ei pääse laulamaan

sivustahuutaja
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 27.05.2026 11:54 Sanomattakin lienee selvää, että mä en koskaan käynyt tuollaisissa pojan koulun tapahtumissa.
Minusta koulun tapahtumat ovat olleet erittäin arvokkaita. Nuo ovat olleet hyviä mahdollisuuksia tavata opettajia, lapsen kavereita ja kavereiden vanhempia. Kermaperseyhteisössä tuollainen on tärkeää. Saa työharjoittelupaikkoja, kutsuja juhliin, saa tiskin alta kaikenlaisia mahdollisuuksia, aikanaan sitten saa vinkkejä duuneista yms.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Itse ajattelen, että koulujen ja päiväkodin juhlat ovat käytännössä pakollisia vanhemmalle. Velvollisuudentunnostahan ne väijytään. Plussana niissä juuri muiden vanhempien tapaaminen. Itse juhla on mitä on, mutta nykyään vain puoli tuntia kestoltaan.
sivustahuutaja
Kitisijä

Teillä muilla keski-ikäisillä on näköjään paremmat juhlat. Omalla kohdallani koulun juhlat ovat samaa tasoa kuin muutkin tai eivät ainakaan alimmassa viidenneksessä.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei pysty sanomaan. Edellisessä koulussa en käynyt kertaakaan paikalla.

Näköjään myös unohdin valmistumisjuhlatkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.