Rahareikänä Avensis
-
Bluntly
- Kitisijä
Re: Rahareikänä Avensis
Taidan ostaa hiomakitin. Jos kusee niin damagea tulee vähemmän kuin kitinäläisestä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
Bluntly
- Kitisijä
Tojoota nostatti vähän hikipisaroita. Ei suostunut käynnistymään Sellon parkkihallissa.
Taisi jää tukkia polttoaineen syötön.
Taisi jää tukkia polttoaineen syötön.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Lähtikö jää liikkeelle vai miksi vika tuli plussan puolella olevassa hallissa?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Bluntly
- Kitisijä
Mutu: sulanut tankissa kunnes niin pientä, että mahtui letkuun. Käynnistyi kun odotteli lisää.
-
Bluntly
- Kitisijä
Napsahti kivi tuulilasiin ja halkeama tuli. Perkele!
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
130:n nopeudesta ylöspäin auto eilen alkanut hiukan täristää. Renkaan tasapaino-ongelma? Katselin, että vanteiden sisällä hiukan hiekkaa mökktiellä ajelusta. Ehkä se aiheuttaa epätasapainon? Kokeilen käydä autopesussa, auttaako.
Yksi mahd. varmaan on, että tasapainotuksessa vanteisiin laitettava paino irronnut.
Yksi mahd. varmaan on, että tasapainotuksessa vanteisiin laitettava paino irronnut.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^ kävit Saksassa Wappuna?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
140:ä voi Suomessa ajaa maksamalla nopeusmaksu.
-
Bluntly
- Kitisijä
16v huolto katsastuksineen €766,08
Tuulilasin vaihto €490
Tuulilasin vaihto €490
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ei ole vibraation syy selvinnyt. Pesulakäynti ei vaikuttanut asiaan. Pitäisi varmasti viedä auto rengaspajalle tsekkaukseen. Kyseessä ei ole mikään iso tärinä mutta aiemmin sitä ei ole ollut.James Potkukelkka kirjoitti: 03.05.2026 13:54 130:n nopeudesta ylöspäin auto eilen alkanut hiukan täristää. Renkaan tasapaino-ongelma? Katselin, että vanteiden sisällä hiukan hiekkaa mökktiellä ajelusta. Ehkä se aiheuttaa epätasapainon? Kokeilen käydä autopesussa, auttaako.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tänään Veli Nopealle. Josko vibraatiomode saataisiin pois. Model Y:ssä takatuennan puslat tyyppiongelma, mutta tekoälyn mukaan ei tyypillisesti tällaista oiretta aiheuta.James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2026 8:23Ei ole vibraation syy selvinnyt. Pesulakäynti ei vaikuttanut asiaan. Pitäisi varmasti viedä auto rengaspajalle tsekkaukseen. Kyseessä ei ole mikään iso tärinä mutta aiemmin sitä ei ole ollut.James Potkukelkka kirjoitti: 03.05.2026 13:54 130:n nopeudesta ylöspäin auto eilen alkanut hiukan täristää. Renkaan tasapaino-ongelma? Katselin, että vanteiden sisällä hiukan hiekkaa mökktiellä ajelusta. Ehkä se aiheuttaa epätasapainon? Kokeilen käydä autopesussa, auttaako.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Rengaspaja arvioi, että tärinä renkaan epätasaisesta kulumasta. En ihan ymmärrä miten, koska onhan rengas kuitenkin pyöreä, vaikka toisesta syrjästä enemmän kulunut. Mutta voihan siitä varmaan joku resonanssi tulla.
Noh.. hu uudet gummit alle. Toivottavasti vibraatio poistuu...
Noh.. hu uudet gummit alle. Toivottavasti vibraatio poistuu...
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Kannattaa tarkastuttaa aurauskulmat ettei uusille käy sama.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Joo
-
Penix-lintu
- Elämätön Kitisijä
Vulvan 275/40R21 renkaissa tärräsi, koska renkaan sisällä oli äänenvaimennuskankaat. Laitatin kesäpyörät vanteille, niin käskin repiä pois ja pitää jatkossa huoli, ettei moisia mene ikänä mun auton alle. Eivät kestä kun max vuoden muutenkaan, kun liimat pettää, rengasmerkistä riippumatta.James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2026 8:43 Tänään Veli Nopealle. Josko vibraatiomode saataisiin pois. Model Y:ssä takatuennan puslat tyyppiongelma, mutta tekoälyn mukaan ei tyypillisesti tällaista oiretta aiheuta.
Vianor Konala. Yks pyjamajumppaoppilaskin siellä, niin hoituu hommat näppärästi.
Puni's Cab Company, Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Loppui vibraatio uusilla gummeilla.
Pitää vielä tosiaan varata ohjauskulmien tarkistus Teslalta.
Pitää vielä tosiaan varata ohjauskulmien tarkistus Teslalta.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Eikö sitä voi säädättää ihan normaalissa liikkeessä? Vai tekeekö Tesla ilmaiseksi?James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2026 16:53 Pitää vielä tosiaan varata ohjauskulmien tarkistus Teslalta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Varmaan voisi ja tuskin ilmaiseksi tekee..Vagabondo kirjoitti: 13.05.2026 18:21Eikö sitä voi säädättää ihan normaalissa liikkeessä? Vai tekeekö Tesla ilmaiseksi?James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2026 16:53 Pitää vielä tosiaan varata ohjauskulmien tarkistus Teslalta.
Oon vaan tottunut tuolla käymään ja Teslalla huollon varaus suoraan appsista. Aina plussaa ettei tarvitse puhua kenellekään!
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2026 20:06 Varmaan voisi ja tuskin ilmaiseksi tekee..
Oon vaan tottunut tuolla käymään ja Teslalla huollon varaus suoraan appsista. Aina plussaa ettei tarvitse puhua kenellekään!
Puhumattomuus on kultaa
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Vasemman eturenkaan camber oli speksien ulkopuolella. Korjattiin. Vaihdettiin taakse yläpallonivelet. Ei maksanut mitäänJames Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2026 20:06Varmaan voisi ja tuskin ilmaiseksi tekee..Vagabondo kirjoitti: 13.05.2026 18:21Eikö sitä voi säädättää ihan normaalissa liikkeessä? Vai tekeekö Tesla ilmaiseksi?James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2026 16:53 Pitää vielä tosiaan varata ohjauskulmien tarkistus Teslalta.
On tosi harmi, että Musk on pilannut Teslan brändin maineen. Kioskilla aina kaikki toimii huollossa hienosti. Tilat siistit ja tunnelma rauhallinen.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Eikö mieltä yhtään lämmittänyt, että ulisijat joutuvat ostamaan toisen merkkisen sähköauton?
Eikö mieltä yhtään lämmittänyt, että ulisijat joutuvat ostamaan toisen merkkisen sähköauton?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Mullahan on sama ongelma, koska menin Muskin kovimman doge-vaiheen aikaan uhoamaan, että en osta uutta Teslaa niin kauan, kuin hän on Teslan Techno King.sivustahuutaja kirjoitti: 29.05.2026 8:28 ^
Tarinan opetus: älä koskaan uhoa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Dogehan oli hyvä juttu? Musk ei vain koskaan saanut tilaisuutta edetä niin nopeasti ja voimalla kuin olisi halunnut. Minnesotassa on ollut isosti pidätyksiä ja Kalifornian tilanne näyttää seuraavan Minnesotaa. Homma etenee edelleen, mutta kymmenesosalla Muskin vauhdista.
Dogehan oli hyvä juttu? Musk ei vain koskaan saanut tilaisuutta edetä niin nopeasti ja voimalla kuin olisi halunnut. Minnesotassa on ollut isosti pidätyksiä ja Kalifornian tilanne näyttää seuraavan Minnesotaa. Homma etenee edelleen, mutta kymmenesosalla Muskin vauhdista.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
jameksen prompti:
| Vaikutus | Paras karkea arvio |
| ---------------------------------------------------------------- | -------------------------------------------------------------------------------------: |
| Yhdysvaltain humanitaarinen YK-rahoitus | noin 75 % pudotus 2024 → 2025 |
| Välitön humanitaarinen vaikutus | kymmeniä miljoonia ihmisiä menettää tai saa vähemmän apua |
| Lisäkuolleisuus, jos leikkaukset jatkuvat | noin 0,7–1,6 miljoonaa kuolemaa/vuosi |
| Vuoteen 2030 ulottuva malliarvio USAID-leikkausten vaikutuksesta | noin 14 miljoonaa lisäkuolemaa, epävarmuusväli noin 8–20 miljoonaa |
| Suurin kärsijäryhmä | lapset, raskaana olevat, pakolaiset, konfliktialueiden väestö, HIV/malaria/TB-potilaat |
Tuskin kukaan muu yritysjohtaja aktiivisilla toimillaan tappaa miljoonaa ihmistä vuodessa.
Tietysti joku kivihiilifirman tai öljy-yhtiön CEO voi ajatella välillisesti tappavan, mutta kyse ei kuitenkaan ole heidän tietoisista aktiivisista toimistaan.
Chat GPt 5.5 thinking:Mikä on paras arvio Yhdysvaltojen UN avun doge leikkauksien vaikutuksista?
| Vaikutus | Paras karkea arvio |
| ---------------------------------------------------------------- | -------------------------------------------------------------------------------------: |
| Yhdysvaltain humanitaarinen YK-rahoitus | noin 75 % pudotus 2024 → 2025 |
| Välitön humanitaarinen vaikutus | kymmeniä miljoonia ihmisiä menettää tai saa vähemmän apua |
| Lisäkuolleisuus, jos leikkaukset jatkuvat | noin 0,7–1,6 miljoonaa kuolemaa/vuosi |
| Vuoteen 2030 ulottuva malliarvio USAID-leikkausten vaikutuksesta | noin 14 miljoonaa lisäkuolemaa, epävarmuusväli noin 8–20 miljoonaa |
| Suurin kärsijäryhmä | lapset, raskaana olevat, pakolaiset, konfliktialueiden väestö, HIV/malaria/TB-potilaat |
Tuskin kukaan muu yritysjohtaja aktiivisilla toimillaan tappaa miljoonaa ihmistä vuodessa.
Tietysti joku kivihiilifirman tai öljy-yhtiön CEO voi ajatella välillisesti tappavan, mutta kyse ei kuitenkaan ole heidän tietoisista aktiivisista toimistaan.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 29.05.2026 9:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.