Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Bluntly
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvinkin voinut muisti pettää ja jäänyt lieska päälle kun grillaus lopetettu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bluntly
Kitisijä

Ja siinä A1-luokan norsunluutornien selkääntaputtelijaringin todellisuudesta vieraantuminen.

Espoon perus­opetuksen johtaja on opettajien kanssa eri mieltä siitä, mistä koulu­väkivalta johtuu
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Onhan se tavallaan ihan oikeudenmukaista, että kun ensin olet omaksunut yliopistolla inkluusiot ja muut hömpötykset, niin sitten otat 40 vuotta pataan ja tilanne vain menee pahemmaksi vuosi vuodelta. Työn iloa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen hyvin yllättynyt, jos ei seuraa kakkamyrsky keskoskommentista.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 26.05.2026 8:16 Ja siinä A1-luokan norsunluutornien selkääntaputtelijaringin todellisuudesta vieraantuminen.

Espoon perus­opetuksen johtaja on opettajien kanssa eri mieltä siitä, mistä koulu­väkivalta johtuu
"Vaativan tuen oppilaiden osuus on kasvanut vielä enemmän. Siihen voi vaikuttaa esimerkiksi se, että yhä pienempiä keskosia pystytään pelastamaan."

Nämä katukeskoset ovat tosiaan paheneva ongelma.
James Potkukelkka
Kitisijä

^merkittävä kliininen havainto: keskosena syntyminen lisää parran kasvua lapsuudessa.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2026 9:20 ^merkittävä kliininen havainto: keskosena syntyminen lisää parran kasvua lapsuudessa.
Emmekö me vaan osaa olla tyytyväisiä halpoihin kepappeihin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bluntly
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.05.2026 10:13 Emmekö me vaan osaa olla tyytyväisiä halpoihin kepappeihin?
Emme. 95% niistä on kuraa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 26.05.2026 10:14
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.05.2026 10:13 Emmekö me vaan osaa olla tyytyväisiä halpoihin kepappeihin?
Emme. 95% niistä on kuraa.
Sulla on muuten usein sivustahuutajan kanssa samantyyppinen tulokulma keskusteluihin. Mun heittohan, kuten jameksenkin, oli pilke silmäkulmassa annettu. Tällöin vastauksen tyylilajin tulisi säilyä kevyenä, eikä semiautistisesti valita joku omaa etua palveleva tapa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Koita vaan keksiä hauskempia vitsejä. Kyllä se siitä.
Bluntly
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.05.2026 10:19
Sulla on muuten usein sivustahuutajan kanssa samantyyppinen tulokulma keskusteluihin. Mun heittohan, kuten jameksenkin, oli pilke silmäkulmassa annettu. Tällöin vastauksen tyylilajin tulisi säilyä kevyenä, eikä semiautistisesti valita joku omaa etua palveleva tapa.
Syytön minä siihen olen, ettet ymmärrä kuplasi ulkopuolista huumoria.
sivustahuutaja
Kitisijä

Parvekegrillaajat yrittivät sammuttaa paloa vedellä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0277 ... fe9a053a77

Omaan jakeluun ei ihan mene tämä, että grillataan kaasulla umpinaisella parvekkeella ja käden ulottuvillä ei sitten ole sammutuspeittoa ja jauhesammutinta. Molemmat maksavat yhteensä tyyliin 50 euroa. Kukin tyylillään.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hallituksen esitys: eläintenpitokieltoa pitäisi pidentää ja rangaistuksia korottaa. :komp:
Ei ole nyt muuta lähdettä kuin naisystävä joka ei kertonut tarkemmin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
James Potkukelkka
Kitisijä

Bluntly
Kitisijä

Pysykööt näin. Nyt kummatkin, S ja K, antaa mulle rahaa.

Lidlin verivihollinen Suomeen? Asiantuntija: ”Ei tekisi edes tiukkaa ostaa Tokmannia”

Tokihan itse maksan ne saamani rahat.
James Potkukelkka
Kitisijä

^

Betteridge's law of headlines

Itse tietysti Tokmannin omistajana toivon, että joku tulisi ja ostaisi pois.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ihmiskauppauutisten vastapainoksi kartelliuutisia marja-alalta. Jotenkin tästä ei osaa oikein edes yllättyä.

https://www.hs.fi/visio/art-2000012036252.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Taitaa mennä noista firmoista jokunen nurin. Sitten onkin keskittyneempi markkina ja hinnat nousevat luonnostaan.
James Potkukelkka
Kitisijä

Se paljastui syksyllä 2023 siihen osallistuneen Kiantaman tekemän ilmiannon ansiosta. Tästä syystä Kiantama vapautui seuraamusmaksuista.

”Kiantama on tehnyt tiivistä yhteistyötä KKV:n kanssa asian selvittämiseksi koko prosessin ajan ja toimittanut aktiivisesti tietoja viranomaisille”, lausui tiedotteessa yrityksen toimitusjohtaja Janne Piikivi.

Piikivi kirjoittaa, että Kiantaman toiminta jatkuu normaalisti. Hänen mukaansa yhtiössä on aloitettu henkilöstön koulutus ja ”sisäisten toimintamallien tarkentaminen”.
Kätevä tapa päästä kilpailijoista eroon :)
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Kiantama Oy 5 vuoden tulos on yhteensä selvästi pakkasella kartellin vetoavusta huolimatta. Ihan hyvä veto käräyttää muut. Marjayrittäjien kevätristeilylle ei taida tulla kutsua.
James Potkukelkka
Kitisijä

https://www.hs.fi/maailma/art-2000012052256.html

Tästähän on X:ssä Musk laittanut varmaan 100 viestiä. En ole lukenut ainuttakaan. Mutta näköjään aivan todellinen juttu.

Koska polvistutaan?
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Ei tuosta olisi koskaan uutisoitu, jos X ei olisi pakottanut poliitikkoja ja mediaa ottamaan kantaa.

Hesarin juttu on hämmentävän hyvä ja siinä on jopa lopulta julkaistu body cam. Jutussa on monia pikkuvirheitä, mutta yleiskuva menee oikein. Puukotettu sai virua maassa noin tunnin, ennen kuin poliisi edes tuli paikalle. Ambulanssia ei tuossa ajassa tullut. Poliisi laittoi rautoihin lähes tajuttoman uhrin, koska murhaaja väitti häntä Rasistiksi ja Öyhöksi. Lisäksi murhaajalla oli näkyvillä veitsi.

Poliiseja vastaan ei ole nostettu vielä mitään syytteitä. Poliisijohtoa ei ole eronnut. Murhaajan veljeä ja isää kohtaan on vasta nyt nostettu syytteet.
sivustahuutaja
Kitisijä

Pyöräilybuumi ei toteutunut – infrastruktuuri-investoinnit eivät muuta kaupunkiliikennettä
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/yhte ... iikennetta

Ylläri pylläri. Suurin osa suomalaisista on aivan liian laiskoja pyöräilemään, vaikka olisi mitä baanaa ja siltaa tarjolla.

Maailman pelastaminen jää edelleenkin minunkaltaisten Pyöräilijöiden harteille.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Kukaan ei ole meuhkannut ilmastohätätilasta ainakaan viiteen vuoteen, niin jäähän siinä fillari takapihalle ruostumaan.

Aiheeseen liittyen (saattaa olla, että tämä on jotain ideologisesti väärää natsitiedettä):

This analysis draws on 776 studies from 1993–2019, showing an ideal average CO₂ level of 550 ppm delivers a 38% increase in global biomass.

The science says 600–1,000 ppm of CO₂ plus 1–2°C extra warming hits the sweet spot for all terrestrial and marine life, including human civilisation. We should not be waging war on a trace gas that makes the planet greener.

Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Kyllä fossiilisten poltto kannattaa lopettaa. Emme tarvitse niitä. Korvaavat teknologiat ovat jo pitkälti olemassa. Tietenkään toimivaa infraa ei kannata tuhota, joten himmaillaan fossiiliset 50v aikana.

Tietenkin alkuvaiheessa fossiilisien vähentämisestä vastaavat isommalla painoarvolla ihmisistä jaloimmat, kuten minä.