Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen varmasti väärässä, mutta tuntuu, että näitä kerrostalopaloja on nyt jatkuvasti.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000012063057.html
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2026 10:37 Olen varmasti väärässä, mutta tuntuu, että näitä kerrostalopaloja on nyt jatkuvasti.
Mä olen kanssa pohtinut onko tässä joku uutisointiharha, kun tuntuu olevan tulipalouutisia melkein päivittäin vai onko nyt sattumalta joku suma.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 08.06.2026 10:48
James Potkukelkka kirjoitti: 08.06.2026 10:37 Olen varmasti väärässä, mutta tuntuu, että näitä kerrostalopaloja on nyt jatkuvasti.
Mä olen kanssa pohtinut onko tässä joku uutisointiharha, kun tuntuu olevan tulipalouutisia melkein päivittäin vai onko nyt sattumalta joku suma.
Sama. Sen sijaan, että palstan persuosasto jaksaa laskea eri asioiden uutisointifrekvenssiä todistaakseen valtamedian salaliiton, voisi vaihteeksi laskea tämän asian.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Muistelisin tulipalojen suomen tasolla vähentyneen. Jotkin ihmisryhmät saattavat kuitenkin olla yliedustettuina tulipaloissa. Esimerkiksi hiiligrillaavat savusaunovat espoolaismiehet kuuluvat riskiryhmään maahanmuuttajien ohella.
sivustahuutaja
Kitisijä

Mies tunnusti tappaneensa tuttavansa vasaralla, poliisi löysi ruumiin parvekkeelta yli kaksi kuukautta myöhemmin
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012068726.html

Ei sitä aina kaikkea jouda.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kemian presidentti on Suomessa vierailulla. Yksityiskohdat Stubidon twitteristä.
Vallankumouksen ei tarvitse olla väkivaltainen, jos kapitalistit luovuttavat omaisuutensa yhteiseen käyttöön ilman vastustusta. -Pinja Vuorinen
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Koska matikan pressa tulee?
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eiks Romanian presidentti ole jonkin sortin matikkanero tai ainakin entinen suurlupaus? Kai se kohta johonkin Naton itälaidan kokoontumisajoihin tulee, jos ei ole jo ollutkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011992135.html

Tämä on ongelma. Ehkä joka kunnassa pitäisi olla joku piste, jossa digitaidoton voisi hoitaa asioitaan ihmisen avustuksella?

Kumma tosiaan, että tämä ei poliitikko kiinnosta?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 12.06.2026 8:43 Tämä on ongelma. Ehkä joka kunnassa pitäisi olla joku piste, jossa digitaidoton voisi hoitaa asioitaan ihmisen avustuksella?
Ääh, tää ongelma kuolee ihan itsestään, kun hieman odotellaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 12.06.2026 9:07
James Potkukelkka kirjoitti: 12.06.2026 8:43 Tämä on ongelma. Ehkä joka kunnassa pitäisi olla joku piste, jossa digitaidoton voisi hoitaa asioitaan ihmisen avustuksella?
Ääh, tää ongelma kuolee ihan itsestään, kun hieman odotellaan.
Imho ei kovin kohtelias ajattelumalli. Nämä ihmiset ovat kuitenkin pääsääntöisesti töissä käyneet ja veroja maksaneet.

Muahan tämä ei kosketa. Äityli on fb-mummo, joka myös AI:ta käyttää.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 12.06.2026 9:19 Imho ei kovin kohtelias ajattelumalli. Nämä ihmiset ovat kuitenkin pääsääntöisesti töissä käyneet ja veroja maksaneet.
No, se oli oikeastaan vitsi, mutta kun otetaan huomioon millä tahdilla politiikka yleensä pyörii, niin se on helposti 5-10 vuotta ennen kuin vaalilupauksista siirrytään käytäntöön ja nyt yli 85 vuotiaista on silloin hengissä huomattavasti pienempi osuus.

Toisekseen ei ole mitenkään uutta että ikääntymisen myötä ihminen tarvitsee enemmän apua. Tää on nyt vaan yksi, ja todennäköisesti lyhytikäinen ongelma, joka hieman lisää avuntarvetta. Koskee tämä osittain itseänikin, kun omat vanhemmat kohta 80 ja joutuu heitä auttamaan. Just pakotin lataamaan HSL appin ja liittämään siihen luottokortin siltä varalta, että tarvitsevat julkista liikennettä täällä päin.

Tästä oikeastaan tulee mieleen, että pitää alkaa keskustelemaan siitä, että jakaisivat ajoissa oikeudet pankkitileille :think:
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 12.06.2026 8:43 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011992135.html

Tämä on ongelma. Ehkä joka kunnassa pitäisi olla joku piste, jossa digitaidoton voisi hoitaa asioitaan ihmisen avustuksella?

Kumma tosiaan, että tämä ei poliitikko kiinnosta?
Paskojen palvelujen käyttötuki voi olla hätäratkaisuna ok, mutta kyllähän kansalaisen palvelut pitää saada helppokäyttöisemmiksi ja mielellään yhden luukun taakse. Meidän taloudessa kaksi korkeakoulutettua on joskus ihmetellyt, maisaa tai kaisaa tai jotain kryptistä palvelua ihmetellen, että mitä vittua nyt taas.

Hyvin erikoiset prosentit muuten tuossa artikkelissa. Miesten ja naisten välillä ei näy mitään eroa millään koulutustasolla.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vaikka meillä olisi intialaisen koodarin tai tekoälyn koodaama kaiken appi, ei se auta, jos ihmiset eivät osaa digitaalista palvelua käyttää.

Imho ainoa ratkaisu on laittaa joka kuntaan yksi palvelupiste, jossa on ihminen, joka auttaa.

edit: ei toki ainoa ratkaisu. Voidaan myös odottaa, että Mononen hoitaa asian.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 12.06.2026 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 12.06.2026 9:42 . Miesten ja naisten välillä ei näy mitään eroa millään koulutustasolla.
Miksi pitäisi näkyä?
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Siis tuskin suurta pitäisi näkyä, mutta nyt on prossat tyyliin aivan samat. On sukupuolilla kuitenkin yleensä eroja ja vaikka keskiarvo olisi sama, niin miesten jakauma on leveämpi monesti, jolloin miehillä korostuvat ääripäät.
James Potkukelkka
Kitisijä

https://yle.fi/a/74-20231110

Toivottavasti tämä pitää paikkansa.
James Potkukelkka
Kitisijä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012079263.html

Kun kansanedustajat lähtevät realityihin, he tietenkin arvioivat, että realitystä tulee enemmän positiivista julkisuutta kuin poissaolon paheksunnasta negatiivista.

Ehkä niin on.

Itse en realityjä katso enkä Virtaa äänestäisi muutenkaan, joten en osaa arvioida.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ tietenkin vihreä tappaja houkuttelee uusia äänestäjiä. Tietenkin.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 15.06.2026 14:25 ^ tietenkin vihreä tappaja houkuttelee uusia äänestäjiä. Tietenkin.
Juu. Puhuin nettovaikutuksesta. Tätä on kuitenkin aika lailla nyt paheksuttu. Mutta varmastikin tosiaan nettovaikutus jää plussalle.
James Potkukelkka
Kitisijä

Hesarin etusivun luetuimpien uutisten 1. ja 4. tätä. Ei tämä nyt itsestään selväksi eduksi Virralle ole.
sivustahuutaja
Kitisijä

^^ ust tosta netosta en oo varma. Ristiriitainen signaali mielestäni.
Penix-lintu
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Penix-lintu »

https://ruotuvaki.fi/-/entinen-tieduste ... usohjelmaa

Eipä tähän juuri lisättävää. Hyvä varautua kieltenopiskelulla.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Onkohan tämä hemmo nyt ihan ajan tasalla? Miksi opiskellä venäjää tähän käyttöön, kun voi pyörittää lentokonetilassa olevassa kännykässä kääntöohjelmaa? Keksin varusmiesten koulutustunneille parempaakin tekemistä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Paha Natsi-Ruotsi alkaa perua oleskelulupia, jos käytös on huonoa. Ei tarvitse siis syyllistyä rikokseen, huono käytös riittää.