Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset
-
urpiainen
- Kitisijä
Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset
Röpöttäessä sitten malja Jamesille!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Homeboy65
- Kitisijä
Lykkäsin kenkäostoksille menemistä. Tai oikeastaan isäukko (hän maksaa) lykkäsi. No panic. (Remu's solo in 1978)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
Homeboy65
- Kitisijä
Mielestäni minulla on legitimiteetti käydä leipäjonoissa. Jos joku on eri mieltä perustelkoon.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Tietenkin on. Tämä on vielä suhteellisen vapaa maa.
Tietenkin on. Tämä on vielä suhteellisen vapaa maa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Homeboy65 kirjoitti: 12.06.2026 13:07 Mielestäni minulla on legitimiteetti käydä leipäjonoissa. Jos joku on eri mieltä perustelkoon.
Saatko nyt toimeentulotukea? Epäilys syntyy siitä, jos sinulla ei ole sossun automaattista maksusitoumusta apteekkiin, kuten toimeentulotuessa on. Siis väännetäänpä nyt rautalangasta: saatko toimeentulotukea vai kenties sittenkin esim. työmarkkinatukea (nykyään nimeltään yleistuki) ja asumistukea? Se ei siis ole sama asia kuin toimeentulotuki.
Ajan takaa sitä, että jos et saa toimeentulotukea, et ole niin köyhä kuin sitä saavat. Toki voi myös olla, että olisit oikeutettu tukeen, mutta et ole hakenus sitä.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
urpiainen
- Kitisijä
No mun mielestä kaikki muut ovat pitäneet sitä ihan ok-asiana, kuten minäkin toki pidän, mutta yksi nimimerkki on esittänyt, että sinun ei pitäisi käydä. Perustelu oli vähän epäselvästi muotoiltu, mutta ilmeisesti siinä esitetään, että niin kauan kuin on varaa laittaa rahojaan ylenmääräiseen ryyppäämiseen, ei oikein ole sopivaa hakea ruoka-apua.Homeboy65 kirjoitti: 12.06.2026 13:07 Mielestäni minulla on legitimiteetti käydä leipäjonoissa. Jos joku on eri mieltä perustelkoon.
Kai ajatus oli, että jos ruoka-apu on niukka resurssi, avun hyödyntäminen resurssien säästämiseksi juopottelua varten on kyseenalaista. Ilmeisesti tämän kirjoittajan näkökulmasta moraalista olisi ensin lopettaa rahojen käyttö röpöttämiseen, ja vasta jos raitistumisenkaan jälkeen ei raha riitä ravintoon, turvautua ruoka-apuun. Ei ennen.
Homeboy65 kirjoitti: 01.07.2013 9:14 Päätin että en hae enää tuota ruoka-apua koska 1) en faktisesti tarvitse sitä ja 2) on olemassa ihmisiä jotka tarvitsevat. On minulla varaa röpöttää muutenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
On noin miljoona kertaa moraalittomampaa elää työttömänä muiden rahoilla, kuin ryypätä ja käydä leipäjonossa.
Mutta homie ei ole vastuussa pelin säännöistä ja pelin rakentaneet politiikot ovat enemmän vastuussa homien toiminnasta kuin homie.
On noin miljoona kertaa moraalittomampaa elää työttömänä muiden rahoilla, kuin ryypätä ja käydä leipäjonossa.
Mutta homie ei ole vastuussa pelin säännöistä ja pelin rakentaneet politiikot ovat enemmän vastuussa homien toiminnasta kuin homie.