Joo.James Potkukelkka kirjoitti: 16.06.2026 10:19 ^Otas nyt yhteyttä Kelaan, että saadaan toimeentulotukiasiaan selvyys!
Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset
-
Homeboy65
- Kitisijä
Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Pian ei tarvitse enää odotella Joutsenossa, vaan pääsee ihan etelän kohteeseen, esim. Nigeriaan tai eksoottiseen Kongoon!Lolita kirjoitti: 16.06.2026 21:44 Laiton maassaoleskelija saa ilmaisen ylläpidon Metsälän tai Joutsenon säilöönottoyksikössä odottaessa kotimatkaa.
EU:n ulkopuoliset palautuskeskukset hyväksyttiin tänään:
https://www.euronews.com/my-europe/2026 ... ration-law
-
Lolita
- Kitisijä
Mielenkiinnolla odotan miten ne saadaan käytännössä toimimaan. Tosin Suomi nyt ei uskalla tämmöisiin lähteä mukaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Tässä on sitten parempi vaaliteema kuin vappusataset tai hoitajamitoitukset.
Tässä on sitten parempi vaaliteema kuin vappusataset tai hoitajamitoitukset.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Voisitko sivustahuutaja kommentoida? Lisäksi aika moni löytää työstään myös elämän sisältöä. Raha ei ole siis ainoa motiivi työn tekoon.Homeboy65 kirjoitti: 17.06.2026 18:39Jos noin on miksi vapaaehtoiset työttömät ovat hyvin marginaalinen porukka? Hmm...sivustahuutaja kirjoitti: 16.06.2026 13:42Olen siis kirjoittanut, että työn teosta saatava nettohyöty jää liian alhaiseksi tukiin verrattuna, varsinkin kun huomioidaan sosiaaliturvalla elävien suurempi vapaa-aika. Pitäisi alentaa sosiaaliturvaa, nostaa nettopalkkoja tai vähentää sosiaaliturvalla elävien vapaa-aikaa. Noista vapaa-ajan vähentäminen on varmaan se poliittisesti helpoin ratkaisu.Homeboy65 kirjoitti: 15.06.2026 11:36 Olen saanut jotenkin käsityksen että sinun mielestäsi popula ei paljon viitsi tehdä töitä koska sos.turva on niin holtiton ja tuhlaileva, liian antelias.
Jos väärä käsitys, niin oikaise.![]()
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tämähän on kyllä käsitelty palstalla moneen kertaan.Homeboy65 kirjoitti: 18.06.2026 10:29Voisitko sivustahuutaja kommentoida? Lisäksi aika moni löytää työstään myös elämän sisältöä. Raha ei ole siis ainoa motiivi työn tekoon.Homeboy65 kirjoitti: 17.06.2026 18:39Jos noin on miksi vapaaehtoiset työttömät ovat hyvin marginaalinen porukka? Hmm...sivustahuutaja kirjoitti: 16.06.2026 13:42
Olen siis kirjoittanut, että työn teosta saatava nettohyöty jää liian alhaiseksi tukiin verrattuna, varsinkin kun huomioidaan sosiaaliturvalla elävien suurempi vapaa-aika. Pitäisi alentaa sosiaaliturvaa, nostaa nettopalkkoja tai vähentää sosiaaliturvalla elävien vapaa-aikaa. Noista vapaa-ajan vähentäminen on varmaan se poliittisesti helpoin ratkaisu.![]()
search.php?keywords=vapaaehtoiset+ty%C3 ... B6m%C3%A4t
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Homeboy65
- Kitisijä
Ok selvä.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Jos et usko töitä piisaavan ihan rajattomasti, niin sitten voit lähestyä asiaa reiluuden kautta. Onko reilua, että tekemättä töitä saa käytännössä saman kuin tekemällä töitä koko päivän? Mielestäni ei, joten tasataan tilannetta poistamalla toiselta vapaa-aikaa ja käyttämällä se johonkin yleishyödylliseen, esim kansallispuistojen puuhuoltoon.
Jos et usko töitä piisaavan ihan rajattomasti, niin sitten voit lähestyä asiaa reiluuden kautta. Onko reilua, että tekemättä töitä saa käytännössä saman kuin tekemällä töitä koko päivän? Mielestäni ei, joten tasataan tilannetta poistamalla toiselta vapaa-aikaa ja käyttämällä se johonkin yleishyödylliseen, esim kansallispuistojen puuhuoltoon.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Olen ollut työelämässä ja olen ollut työttömänä. KOSKAAN en ole saanut samoja tienestejä työttömänä kuin työelämässä, en lähellekään. Sama pätee moneen muuhunkin ihmiseen jonka tunnen.sivustahuutaja kirjoitti: 18.06.2026 11:02 ^
-
Homeboy65
- Kitisijä
Ja todella työnteko tarkoittaa myös eläkkeen kertymistä.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Paljonko tienasit nettona työttömänä ja paljonko töissä ollessasi?Homeboy65 kirjoitti: 18.06.2026 11:05 Olen ollut työelämässä ja olen ollut työttömänä. KOSKAAN en ole saanut samoja tienestejä työttömänä kuin työelämässä, en lähellekään.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Riittänee kun totean että ero on huomattava.sivustahuutaja kirjoitti: 18.06.2026 11:11Paljonko tienasit nettona työttömänä ja paljonko töissä ollessasi?Homeboy65 kirjoitti: 18.06.2026 11:05 Olen ollut työelämässä ja olen ollut työttömänä. KOSKAAN en ole saanut samoja tienestejä työttömänä kuin työelämässä, en lähellekään.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Voisiko Kitinäraati kommentoida noita sivustahuutajan väitteitä?
-
Homeboy65
- Kitisijä
Voisiko urpiainen kommentoida tätä?Homeboy65 kirjoitti: 14.06.2026 14:57 homeboy viesti 10
Sen verran kuitenkin että "ylenmääräinen ryyppääminen". Olen tänä vuonna ottanut kuppia keskimäärin VÄHEMMÄN kuin kerran viikossa. Ylenmääräistä?![]()
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Ei voi. Kommentoi ihan itse, kun sähän se keskustelun aiheesta aloitit.Homeboy65 kirjoitti: 18.06.2026 11:16 Voisiko Kitinäraati kommentoida noita sivustahuutajan väitteitä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Kyllä sinäkin VOIT kommentoida. Et vaan halua kommentoida.
-
urpiainen
- Kitisijä
Mä olen kommentoinut tätä vuodesta toiseen. Arvoton teatteri alkaa haukotuttaa. Sun raportointisi viinaketjussa on tämänkin vuoden osalta surkean räpeltämisen odysseia, jossa toistuvasti yrität nenänvalkaisua, mutta lähes poikkeuksetta sorrut ryyppäämään ("runsaasti", mikä kai edelleen tarkoittaa sellaista normaalin ihmisen kvartaaliannosta yhdellä kerralla, siis todellakin ylenmääräistä) kesken yrityksen. Juhannus on huomenna, eli sikäli voisi vaihtaa sen tilalle joulun, mutta tämä vain pätee yhä edelleen: viewtopic.php?p=730783#p730783
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Homeboy65
- Kitisijä
Toistan. Olen tänä vuonna ottanut kuppia keskimäärin VÄHEMMÄN kuin kerran viikossa. En mitään hirveitä määriä kerralla. Jos tuo on mielestäsi holtitonta dokaamista niin sitten on.urpiainen kirjoitti: 18.06.2026 11:37Mä olen kommentoinut tätä vuodesta toiseen. Arvoton teatteri alkaa haukotuttaa. Sun raportointisi viinaketjussa on tämänkin vuoden osalta surkean räpeltämisen odysseia, jossa toistuvasti yrität nenänvalkaisua, mutta lähes poikkeuksetta sorrut ryyppäämään ("runsaasti", mikä kai edelleen tarkoittaa sellaista normaalin ihmisen kvartaaliannosta yhdellä kerralla, siis todellakin ylenmääräistä) kesken yrityksen. Juhannus on huomenna, eli sikäli voisi vaihtaa sen tilalle joulun, mutta tämä vain pätee yhä edelleen: viewtopic.php?p=730783#p730783
Sinulla on oikeus mielipiteeteesi.
-
urpiainen
- Kitisijä
Niin siis se on tietysti myönnettävä, että ei ole ihan vähäinen saavutus, että olet yhä hengissä. Itsekin taisit tuossa 10 vuotta sitten ihan samanalaisena toteutuneessa keskustelussa arvioida, että densailusi vie sinut pian ennenaikaiseen hautaan.Homeboy65 kirjoitti: 18.06.2026 11:41Toistan. Olen tänä vuonna ottanut kuppia keskimäärin VÄHEMMÄN kuin kerran viikossa. En mitään hirveitä määriä kerralla. Jos tuo on mielestäsi holtitonta dokaamista niin sitten on.urpiainen kirjoitti: 18.06.2026 11:37Mä olen kommentoinut tätä vuodesta toiseen. Arvoton teatteri alkaa haukotuttaa. Sun raportointisi viinaketjussa on tämänkin vuoden osalta surkean räpeltämisen odysseia, jossa toistuvasti yrität nenänvalkaisua, mutta lähes poikkeuksetta sorrut ryyppäämään ("runsaasti", mikä kai edelleen tarkoittaa sellaista normaalin ihmisen kvartaaliannosta yhdellä kerralla, siis todellakin ylenmääräistä) kesken yrityksen. Juhannus on huomenna, eli sikäli voisi vaihtaa sen tilalle joulun, mutta tämä vain pätee yhä edelleen: viewtopic.php?p=730783#p730783
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Homeboy65
- Kitisijä
Siis tuo frekvenssi on mielestäsi paljon? Pliis nyt ei mitään ylimalkaisuuksia.urpiainen kirjoitti: 18.06.2026 11:45Niin siis se on tietysti myönnettävä, että ei ole ihan vähäinen saavutus, että olet yhä hengissä. Itsekin taisit tuossa 10 vuotta sitten ihan samanalaisena toteutuneessa keskustelussa arvioida, että densailusi vie sinut pian ennenaikaiseen hautaan.Homeboy65 kirjoitti: 18.06.2026 11:41Toistan. Olen tänä vuonna ottanut kuppia keskimäärin VÄHEMMÄN kuin kerran viikossa. En mitään hirveitä määriä kerralla. Jos tuo on mielestäsi holtitonta dokaamista niin sitten on.urpiainen kirjoitti: 18.06.2026 11:37
Mä olen kommentoinut tätä vuodesta toiseen. Arvoton teatteri alkaa haukotuttaa. Sun raportointisi viinaketjussa on tämänkin vuoden osalta surkean räpeltämisen odysseia, jossa toistuvasti yrität nenänvalkaisua, mutta lähes poikkeuksetta sorrut ryyppäämään ("runsaasti", mikä kai edelleen tarkoittaa sellaista normaalin ihmisen kvartaaliannosta yhdellä kerralla, siis todellakin ylenmääräistä) kesken yrityksen. Juhannus on huomenna, eli sikäli voisi vaihtaa sen tilalle joulun, mutta tämä vain pätee yhä edelleen: viewtopic.php?p=730783#p730783
-
urpiainen
- Kitisijä
Ok. Sua nuoremmille aikuisille miehille kohtalaisen riskikäytön raja on enintään neljätoista annosta viikossa. Riippumatta viikkomäärästä, jos ottaa kerralla yli 6-7 annosta, ylitetään jo hälytysraja, jolloin alkoholinkäyttöön on syytä viimeistään puuttua. Käsittääkseni kerran viikkoon tapahtuvat "runsaat" röpöttelysi ylittävät hälytysrajan selvästi, ja vaikka et oman todistuksesi mukaan yleensä putoa yli kahden vuorokauden putkiin, myös viikkorajan kanssa tehnee usein tiukkaa. Eli ilman mitään ylimalkaisuuksia, katson alkonkäyttösi olevan yli yleisesti hyväksytyn hälytysrajan. Siis ylenmääräistä.Homeboy65 kirjoitti: 18.06.2026 11:47Siis tuo frekvenssi on mielestäsi paljon? Pliis nyt ei mitään ylimalkaisuuksia.urpiainen kirjoitti: 18.06.2026 11:45Niin siis se on tietysti myönnettävä, että ei ole ihan vähäinen saavutus, että olet yhä hengissä. Itsekin taisit tuossa 10 vuotta sitten ihan samanalaisena toteutuneessa keskustelussa arvioida, että densailusi vie sinut pian ennenaikaiseen hautaan.Homeboy65 kirjoitti: 18.06.2026 11:41 Toistan. Olen tänä vuonna ottanut kuppia keskimäärin VÄHEMMÄN kuin kerran viikossa. En mitään hirveitä määriä kerralla. Jos tuo on mielestäsi holtitonta dokaamista niin sitten on.
Lisäksi 65-vuotiaana miesten viikkoannosten riskiraja tippuu 7 annokseen ja kertaraja pariin annokseen. Alat olla lähellä tuota ikää, fyysisen kunnon perusteella varmasti jo samassa riskiryhmässä. Olen ymmärtänyt, että näitä sinuun soveltuvia rajoja röpöttämisesi pitää suorastaan pilkkanaan.
Vakavan alkoholismin tunnuspiirre on kai jokin sen kaltainen alkoholiriippuvuus, joka ilmenee pakonomaisena tarpeena juoda, vaikka vilpittömästi yrittäisi ja haluaisi olla juomatta. Juttusi vuorokausirytmin, siivoamisen, tiskaamisen jne vaatimasta dokaamisesta ovat juuri tällaista, puhumattakaan siitä, miten parin viikon nenänvalkaisutavoitteesi hajoavat säännönmukaisesti jo muutaman vuorokauden kohdalla riippuvuuden voittaessa tahdonvoiman.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Ei voi, kun ei kiinnosta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Minulla on sellainen mutu että tuollainen kerran viikossa nollaus on aika yleistä eikä sitä myöskään (aika yleisesti) pidetä minään kovin holtittomana alkon käyttönä.
Ns. ylemmän keskiluokan kohdalla voi olla vähän toisin.
Ns. ylemmän keskiluokan kohdalla voi olla vähän toisin.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Neil Hardwick kertoi aikoinaan juovansa yhteensä viskipullollisen viikossa (EI siis päivässä) ja ihmetteli lekurin päivittelyä.
-
Bluntly
- Kitisijä
Pieni osa väestöstä juo suurimman osan alkoholista
Tutkimusten mukaan (THL:n juomatapatutkimukset + kansainväliset jakaumat):
Ylin 10 % juojista kuluttaa arviolta noin 40–50 % kaikesta alkoholista.
Ylin 20 % kuluttaa noin 70–80 % kokonaiskulutuksesta.
Alin 50 % juo vain 5–10 % kokonaismäärästä
Keskimääräinen kulutus Suomessa
Kokonaiskulutus 2024: 8,3 litraa 100 % alkoholia / 15+ v asukas.
Tutkimusten mukaan (THL:n juomatapatutkimukset + kansainväliset jakaumat):
Ylin 10 % juojista kuluttaa arviolta noin 40–50 % kaikesta alkoholista.
Ylin 20 % kuluttaa noin 70–80 % kokonaiskulutuksesta.
Alin 50 % juo vain 5–10 % kokonaismäärästä
Keskimääräinen kulutus Suomessa
Kokonaiskulutus 2024: 8,3 litraa 100 % alkoholia / 15+ v asukas.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.