Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:15 Etkös sä kuitenkin toistuvasti tuo esiin ajonautinnon ja mutkatien ajamisen? Molemmathan ovat aivan epärationaalisia? Eli sä signaloit näillä, että ymmärrät kauneutta ja olet urheilullinen.

Rationaalinen autonostaja haluaa vain laatikon, joka halvalla, kohtuullisen luotettavasti ja turvallisesti siirtää paikasta A paikkaan B.
Ei mulla ole koskaan ollut mitään klassista urheiluautoa josta noi näkyisi selkeästi päälle päin. Ulkoisesti autot näyttää ihan taviskopeilta joita myydään myös ihan mopon moottoreilla. Moottori ja alusta on ihan puhtaasti mun henkilökohtaista nautintoa varten. Mä väitän, että suurin osa ei edes huomaa jotain pientä GT tai V6 logoa auton kyljessä. Ei mulla ole edes ollut mitään bemua missä M logo takaluukussa ehkä jonkunlaisen signaalin lähettäisi, koska olen pitänyt niitä liian kalliina mun käyttöön.

Nykyinen auto on valitettava kompromissi eikä käyttäydy kaarteissa ihan kuin haluaisin. Pikkusen liian aliohjaava mun makuun. Ei nyt mikään audi, mutta ei ihan niin nätti kuin entiset pösöt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.04.2026 10:25 Kuten sanoin, täysin merkityksetön ja marginaalinen ominaisuus. Etelässä ei edes ole paikkoja, joissa jaksaisi viettää yötä.
Ja mä kun suunnittelen retkeilyauton rakentamista pakusta, joten meillä taitaa olla eri preferenssit :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Tarkoitin sitä, minkälaista tarinaa itse kertoo itsestään itselleen.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:41 ^^ Tarkoitin sitä, minkälaista tarinaa itse kertoo itsestään itselleen.
Ne on ihan muita vempeleitä kuin autot millä mä kerron itsestäni tarinaa. Ne on sitten parasta mitä rahalla saa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 01.04.2026 10:44
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:41 ^^ Tarkoitin sitä, minkälaista tarinaa itse kertoo itsestään itselleen.
Ne on ihan muita vempeleitä kuin autot millä mä kerron itsestäni tarinaa. Ne on sitten parasta mitä rahalla saa.
Tämä kyllä kiinnostaisi.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:45 Tämä kyllä kiinnostaisi.
Valitettavasti tieto on maksumuurin takana :wink:

Mutta pointti lähinnä, että autot ei ole mitenkään merkittävä pala mun identiteettiä eikä mulla ole tarvetta signaloida autollani mitään kenellekään. Se on tarpeellinen hyödyke jossa kulutan paljon aikaa joten haluan sen olevan myös mukava. Minkä takia mulla on siellä myös erittäin kauniisti soivat stereot rakennettuna.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 01.04.2026 12:50
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:45 Tämä kyllä kiinnostaisi.
Valitettavasti tieto on maksumuurin takana :wink:
OnlyFans?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 12:58
Vagabondo kirjoitti: 01.04.2026 12:50
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:45 Tämä kyllä kiinnostaisi.
Valitettavasti tieto on maksumuurin takana :wink:
OnlyFans?
Senkin sovinisti. Ei naisia saa tolleen esineellistää :stop:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voi veljet!
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 25138
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Tarpeetonta regulointia. Verotetaan hiilipäästöjä ja ennetaan bensanmyyjien ja autoilijoiden tehdä omat valintansa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 19821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.04.2026 11:31 ^
Tarpeetonta regulointia. Verotetaan hiilipäästöjä ja ennetaan bensanmyyjien ja autoilijoiden tehdä omat valintansa.
Mä olisin muuten samaa mieltä, mutta siitä saattaisi jäädä merkittävä viihdearvo pois. Pitäisi oikein kaivaa esiin niitä Kitinä-viestejä siltä ajalta, kun E10-bensa tuotiin Suomeen. Muistikuvieni mukaan Kitinän automiehet ja -naiset huomaisvat heti merkittävän eron auton laskeneessa suorituskyvyssä, osalla käynti kuulosti huonolta ja kovasti pelotti tien päälle jääminen. Mut ehkä aika kultaa muistot.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Tuon ajan rattimiehet ajaa nykyään sähköllä bussikaistaa. Lähtee äkäisemmin valoistakin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 25138
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sähkövispilä ja maailma pelastuu.

Sähköautoista tullut Kiinassa kertakäyttöisiä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ferrarin eka sähköauto. Haastavaa on pärjätä sähkömaailmassa.

Kuva

Ferrari Luce EV vs Model S Plaid
https://www.yeslak.com/it/blogs/tesla-n ... zlN8pIJgUL
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On kyllä harvinaisen epäonnistunut muotoilu.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ilmanvastuskin suurempi kuin Model Y:ssa.

Pysyn kannassani. Kaikki sähköt tulevat olemaan geneerisiä puikuloita erinomaisilla tiloilla ja suorituskyvyllä. Differointi muuttuu äärimmäisen vaikeaksi, koska parannuksista pitää maksaa niin paljon suhteessa saavutettuihin etuihin, eikä se parempi auto näytä yhtään erilaiselta 20 metrin päähän. Jos joku onnistuu sähkönsä isommin differoimaan, niin sitten itseajavat ovatkin jo täällä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Miksei Jony Ive kopioinut aiempaa työtään. Näyttäisi paremmalta ja ilmanvastuskin olisi todennäköisesti pienempi

Kuva
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ferrarista paistaa läpi sellainen laiska perus-EV muoto. Kuvasta päätellen frunk on uhrattu tuon todennäköisesti merkityksettömän etuspoilerin takia.

Ferrari luultavasti vihjaa, että noita olisi hyvä ostaa esim. 3-5 kappaletta, jotta pääsee halutumpien mallien ostojonoon.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 5462
Liittynyt: 28.01.2011 22:35

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2026 13:16 Miksei Jony Ive kopioinut aiempaa työtään. Näyttäisi paremmalta ja ilmanvastuskin olisi todennäköisesti pienempi
Koska kukaan ei halua ajaa litistetyllä tietokonehiirellä?
..when your military people start doing it (Amanita muscaria), and then wars becomes impossible. -Joe Rogan
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 5462
Liittynyt: 28.01.2011 22:35

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bhven »

The software alliance, code-named Eclipse S-Core, means direct competitors like Audi and BMW or VW and Peugeot are pooling software to create a unified operating system for up-coming cars.

https://newatlas.com/automotive/eclipse ... -platform/
..when your military people start doing it (Amanita muscaria), and then wars becomes impossible. -Joe Rogan