Mä niin arvostan kun oma vaimoni ei ole taipuvainen tälläiseen stereotyyppiseen käytökseen.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.11.2025 11:10Nimittäin vaimosi, tai naiset yleisesti siis, eivät loukattuina edes välttämättä halua kuulla anteeksipyyntöä. He haluavat, että olet hiljaa ja täsmälleen samaa mieltä, kun teekupillisten ääressä asiasta keskustelette koko illan.
Nuoren Daavidin kärsimykset
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Nuoren Daavidin kärsimykset
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
joo, noin se menee.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.11.2025 11:10 Näissä lipsahduksissa on oma dynamiikkansa, mikä ei usein noudata järjellistä kaavaa. Vaimosi siis lienee loukkaantunut, eikä siihen järkiperusteet oikein toimi. Aika toimii ja se, että vaimo saa itse rauhassa märehtiä asian tosiasiallisen luonteen ja tarkoituksen.
Anteeksi tietenkin kannattaa pyytää. Sitten tullaan siihen, haluatko antaa tällä omasta mielestäsi ilmeisen tahattomalle ja vähämerkitykselliselle asialla huomiota määräänsä enempää. Nimittäin vaimosi, tai naiset yleisesti siis, eivät loukattuina edes välttämättä halua kuulla anteeksipyyntöä. He haluavat, että olet hiljaa ja täsmälleen samaa mieltä, kun teekupillisten ääressä asiasta keskustelette koko illan.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tuossa mun rakenteessa ehkä piste lainausmerkkien sisällä on liikaa.Vagabondo kirjoitti: 18.11.2025 11:11James Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2025 11:04En mä oikein saa tästä ajatuksesta kiinni.Vagabondo kirjoitti: 18.11.2025 10:58
Pystyiskö anteeksipyyntöä mitenkään spinnaamaan ajatukseen; "Mikä on mun on myös sun, mikä on sun on sun." ?
Yritän kirjoittaa rehellisesti.![]()
Kiitos korjauksesta. Musta tuntuu, että sinne piti lisätä vielä 1 piste, mutta muuten tuo rakenne alkaa näyttämään oikealta tai ainakin paljon paremmalta kuin mun räpellys.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
ChatGpt 5.1 Thinking sanoo, että piste pois lainausmerkkien sisältä ja välilyönti pois kysymysmerkin edestä.
-
urpiainen
- Kitisijä
Puolipiste vaikuttaa myös väärältä.James Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2025 11:28 ChatGpt 5.1 Thinking sanoo, että piste pois lainausmerkkien sisältä ja välilyönti pois kysymysmerkin edestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Joo, kiinnitti siihen huomiota aiemmin.urpiainen kirjoitti: 18.11.2025 11:44Puolipiste vaikuttaa myös väärältä.James Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2025 11:28 ChatGpt 5.1 Thinking sanoo, että piste pois lainausmerkkien sisältä ja välilyönti pois kysymysmerkin edestä.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Mä en tiedä milloin puolipistettä pitää käyttää, mutta se vaikuttaa hienostuneelta. Samaan tyyliin kuin "Bouquet residence, the lady of the house speaking".
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo. Ehkä sen voisi laittaa sinne näin:James Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2025 11:48 Mä en tiedä milloin puolipistettä pitää käyttää, mutta se vaikuttaa hienostuneelta. Samaan tyyliin kuin "Bouquet residence, the lady of the house speaking".
Pystyiskö anteeksipyyntöä mitenkään spinnaamaan ajatukseen "Mikä on mun, on myös sun; mikä on sun, on sun"?
(Onkohan se vähän valinnaista, tuleeko johtolauseen perään kaksoispiste vai ei? Missä AitoJohanna on? Tämäkään ei ihan selkeä ohje ole: https://kielitoimistonohjepankki.fi/ohj ... -virketta/)
Viimeksi muokannut urpiainen, 18.11.2025 11:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
No just siksi mä sitä yritin käyttääJames Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2025 11:48 Mä en tiedä milloin puolipistettä pitää käyttää, mutta se vaikuttaa hienostuneelta. Samaan tyyliin kuin "Bouquet residence, the lady of the house speaking".
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Oon harmillisessa tilanteessa, kun äiti haluaa tulla kylään kahdeksi päiväksi ja vaimo taas ei halua majoittaa niin pitäksi aikaan. Yritän nyt sitten tässä molempia miellyttää.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Ei sattumoisin vaimon Nizzan reissu tyttökaverin kanssa osu samaan aikaan?James Potkukelkka kirjoitti: 28.05.2026 13:01 Oon harmillisessa tilanteessa, kun äiti haluaa tulla kylään kahdeksi päiväksi ja vaimo taas ei halua majoittaa niin pitäksi aikaan. Yritän nyt sitten tässä molempia miellyttää.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
WUT? Montakos kertaa se äitee muka on vuodessa kylässä?James Potkukelkka kirjoitti: 28.05.2026 13:01 Oon harmillisessa tilanteessa, kun äiti haluaa tulla kylään kahdeksi päiväksi ja vaimo taas ei halua majoittaa niin pitäksi aikaan. Yritän nyt sitten tässä molempia miellyttää.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ehkä pari kertaa vuodessa. Yleensä yhden yön.sivustahuutaja kirjoitti: 28.05.2026 13:49WUT? Montakos kertaa se äitee muka on vuodessa kylässä?James Potkukelkka kirjoitti: 28.05.2026 13:01 Oon harmillisessa tilanteessa, kun äiti haluaa tulla kylään kahdeksi päiväksi ja vaimo taas ei halua majoittaa niin pitäksi aikaan. Yritän nyt sitten tässä molempia miellyttää.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Anna kun veikkaan, muita teillä ei sitten yövykään?
Anna kun veikkaan, muita teillä ei sitten yövykään?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ei. Paitsi ulkomailla asuva tytär.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Minulla on varmaan joku bitti poikittain päässä, koska en ymmärrä, miksi yökyläilystä tehdään numero. Varsinkin jostain äärimmäisen harvoin tapahtuvasta.
Vaimokin aina jaksaa tivata "että sopiiko se?" kun on ilmoittanut, että hänen äitinsä olisi jäämässä yöksi. Itse olen aina ihan hoomoilasena, että pitääkö minun nyt jotenkin jankuttaa suostumustani, kun joskus olen sanonut, että aina käy. Kohteliasta, että kysytään, mutta kun aina sanon, että aina käy, eikä tarvitse lupaani.
Minulla on varmaan joku bitti poikittain päässä, koska en ymmärrä, miksi yökyläilystä tehdään numero. Varsinkin jostain äärimmäisen harvoin tapahtuvasta.
Vaimokin aina jaksaa tivata "että sopiiko se?" kun on ilmoittanut, että hänen äitinsä olisi jäämässä yöksi. Itse olen aina ihan hoomoilasena, että pitääkö minun nyt jotenkin jankuttaa suostumustani, kun joskus olen sanonut, että aina käy. Kohteliasta, että kysytään, mutta kun aina sanon, että aina käy, eikä tarvitse lupaani.
-
urpiainen
- Kitisijä
Vain (Tapiolan) parasta äiteelle: https://www.sokoshotels.fi/hotellit/esp ... ola-garden
-
nokkaelain
- Kitisijä
Kanadassa aiemmin asunut ohjaajani yliopistolla n. 2005 kiinnitti huomiota siihen, pitäisikö pisteen olla englannissa lainausmerkin jälkeen. (Puolipiste ja väli ovat "kaikissa" kielissä tietysti väärin.James Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2025 11:46Joo, kiinnitti siihen huomiota aiemmin.urpiainen kirjoitti: 18.11.2025 11:44Puolipiste vaikuttaa myös väärältä.James Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2025 11:28 ChatGpt 5.1 Thinking sanoo, että piste pois lainausmerkkien sisältä ja välilyönti pois kysymysmerkin edestä.
liukuu kuin avaruusalus momentitta avaruudessa
-
nokkaelain
- Kitisijä
Aikoinaan tapailemastani kaverin vaimon kaksosiskosta kaverini kertoi joskus, että tämä oli suuttunut niin ettei puhunut loppupäivän aikana hänelle, kun laina-autoon oli tankattu liikaa bensaa (ko. nainen on lääkäri, joka ansaitsee mahdollisesti jotain vajaan kymppitonnin kuukaudessa.) Ei ehkä ihme, että "pelkäsin" sanovani väärän sanankin aikoinaan.
(Huonolla karmallani joku asianosaisista lukee tämän.)
(Huonolla karmallani joku asianosaisista lukee tämän.)
liukuu kuin avaruusalus momentitta avaruudessa
-
Homeboy65
- Kitisijä
Hienoa että en ole naimisissa. 
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix