Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/yleisurheilun- ... ffe1c6c709
Otsikoiden "valtavat raadot" ja "kauhea reikä" eivät siis viittaa Ukrainan sotaan, vaan tulevaan yleisurheilukilpailuun.

Jäin pohtimaan, että mitä otsikoita jää jäljelle, kun kisat alkavat. Marathoonarin uuvahtaessa voisi asiaa luonnehtia "Äijää kumossa kuin Raatteentiellä" tai keihäsfinaalissa todeta, että "droonihyökkäys ysikymmppiin".

On nää toimittajat melko veijareita...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

Onko tuo nyt joku käännösuutinen? Eihän suomenkielessä käytetä puuttuvan henkilön jättämästä aukosta reikänä?
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Valtavia raatoja EM-kisoissa: ”Kauhea reikä”

on kyllä päräyttävä otsikko

sivustahuutajan veikkaus ai-käännöksestä lienee oikea. Tosin en ole varma, tekeekö nyky AI noin huonoa käännöstä..
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2026 10:12 sivustahuutajan veikkaus ai-käännöksestä lienee oikea. Tosin en ole varma, tekeekö nyky AI noin huonoa käännöstä..
Nimimerkki Lilolla oli muistaakseni takavuosina Kitinässä allekirjoitus: "artificial intelligence is no match for natural stupidity". Veikkaisin, että tästä voisi olla kyse tässäkin käännöskukkasessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2026 10:12 Valtavia raatoja EM-kisoissa: ”Kauhea reikä”

on kyllä päräyttävä otsikko

sivustahuutajan veikkaus ai-käännöksestä lienee oikea. Tosin en ole varma, tekeekö nyky AI noin huonoa käännöstä..
Taisin olla väärässä. Tuo reikähän on jutussa suora lainaus Arto Bryggarelta.
urpiainen
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 31.07.2026 13:47 Norpan loukkupyydystys etenee Saimaalla maa- ja metsätalousministerin suunnittelemalla tavalla.

https://yle.fi/a/74-20238862
Aletaan olla ihan kärkivuosien tahdissa!
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012190344.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

Kuinkahan suuri osa jää pimentoon? Tuskinpa monikaan kesämökkiläinen lähtee kenellekään ilmoittelemaan, jos omasta katiskasta löytyy kuollut norppa.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Miksi ei ilmoittaisi, jos pyydys ei ole laiton?
James Potkukelkka
Kitisijä

^No välttämättä monikaan ei ole varma, onko pyydys laiton vai ei.
urpiainen
Kitisijä

Kantaahan seurataan aika tarkasti, ja Metsähallituksen arvion mukaan noin puolet pyydyksiin kuolleista kuuteista tulee Metsähallituksen tietoon. Käsittääkseni 12:sta tänä vuonna tietoon tulleesta pyydyskuolemasta 3 on ollut laittomissa pyydyksissä (sivullisen vesilläkulkijan ilmoittamia). Ongelma on kai se, että aiempina vuosina pyydyskuolemia on tullut tietoon keskimäärin 6 vuodessa, kun nyt mennään jo 12:ssa. Ehkä nyt on tullut suurempi osa kuolemista tietoon, tai sitten pyydyskuolemien määrä on kasvussa. Kaikkiaan kuuttien kuolemia on kai tänä vuonna tiedossa noin 40, kun viime vuoden luku oli 20.
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 07.08.2026 11:40 Metsähallituksen arvion mukaan noin puolet pyydyksiin kuolleista kuuteista tulee Metsähallituksen tietoon.
:sir:
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2026 11:29 Kuinkahan suuri osa jää pimentoon? Tuskinpa monikaan kesämökkiläinen lähtee kenellekään ilmoittelemaan, jos omasta katiskasta löytyy kuollut norppa.
Itse jäin nyt pohtimaan kuinka moni mökkiläinen raiskaa sen norpan? Osa raiskauksistahan jää pimentoon.
Start up. Cash in. Sell out. Bro down.