Olemassa olevat tuuppaa möhnän normiviemäriin (luulin tämän olevan laitonta), tuossa kerätään erikseen.
Onhan tuo vähän ekohippeilyä.
Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
Bluntly
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Jenkkisysteemissä jätteet menevät jäteveden mukana. Mun käsittäkseeni tässä suomisysteemissä menevät erilliseen säiliöön. Miksi sitten tehdään noin vaikeasti? Mun käsittääkseni jäteveden mukaan jauhavaa myllyä ei ole Suomessa sallittu, koska se lisää jäteveden ravinnekuormaa.sivustahuutaja kirjoitti: 31.08.2026 15:25 ^^
Mikäköhän tuossa on se keksintö?
https://en.wikipedia.org/wiki/Garbage_disposal_unit
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Ymmärrän kyllä erillisen keräyksen eroavan normijätemyllystä. En vain pidä tavallisen viemäröinnin rinnalle rakennettua erillistä lietekaivoon menevään viemäröintiä minään keksintönä. Tai jos tuo on, niin minä keksin juuri äsken noiden kahden viemäröinnin rinnalle rakennettavan kolmannen viemäröinnin, joka menee omaan säiliöönsä. Neljännenkin olen jo patentoinut.
Minusta tämä "keksintö" on aika paska. On takuuvarmaa, että tuonne silputaan biojätteiden jatkoksi muutkin jätteet, jonka jälkeen se bioliete pitää jotenkin putsata muovisilpusta.
Ruotsissa jätemyllyjen käyttöön vielä vähän aikaa sitten jopa kannustettiin, mutta nyt ne on menossa sielläkin pannaan, koska EU regulaatio. Minun on vaikea hahmottaa, miksi EU reguloi täysin paikallista jätehuoltoa.
Ymmärrän kyllä erillisen keräyksen eroavan normijätemyllystä. En vain pidä tavallisen viemäröinnin rinnalle rakennettua erillistä lietekaivoon menevään viemäröintiä minään keksintönä. Tai jos tuo on, niin minä keksin juuri äsken noiden kahden viemäröinnin rinnalle rakennettavan kolmannen viemäröinnin, joka menee omaan säiliöönsä. Neljännenkin olen jo patentoinut.
Minusta tämä "keksintö" on aika paska. On takuuvarmaa, että tuonne silputaan biojätteiden jatkoksi muutkin jätteet, jonka jälkeen se bioliete pitää jotenkin putsata muovisilpusta.
Ruotsissa jätemyllyjen käyttöön vielä vähän aikaa sitten jopa kannustettiin, mutta nyt ne on menossa sielläkin pannaan, koska EU regulaatio. Minun on vaikea hahmottaa, miksi EU reguloi täysin paikallista jätehuoltoa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Islanti äänesti EU-jäsenyysneuvotteluja vastaan
https://www.hs.fi/maailma/art-2000012240133.html
Eurooppalaisesta viiteryhmästämme Islanti, Norja ja Sveitsi eivät kuulu EU:hun. Euroon eivät kuulu Ruotsi ja Tanska. Ainoastaan Alankomaat kuuluu meidän lisäksemme molempiin. Tätä taustaa nähden en pidä lainkaan itsestäänselvänä, että EU + euro on meille paras kombo.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000012240133.html
Eurooppalaisesta viiteryhmästämme Islanti, Norja ja Sveitsi eivät kuulu EU:hun. Euroon eivät kuulu Ruotsi ja Tanska. Ainoastaan Alankomaat kuuluu meidän lisäksemme molempiin. Tätä taustaa nähden en pidä lainkaan itsestäänselvänä, että EU + euro on meille paras kombo.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
sivustahuutaja kirjoitti: 31.08.2026 16:03 ^
Ymmärrän kyllä erillisen keräyksen eroavan normijätemyllystä. En vain pidä tavallisen viemäröinnin rinnalle rakennettua erillistä lietekaivoon menevään viemäröintiä minään keksintönä.
Jos ajattelee paljonko systeemi maksaa (ylimääräinen putkitus, toistuvat tyhjennykset), niin jätepussukan kantamiselle tulee tod. näk. hyvä tuntipalkka.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin