James Potkukelkka kirjoitti: 16.09.2026 11:17
Harmillisesti puoluekenttä on niin hajanainen. Jos laskee ei-sosialistit yhteen niin
kok 16,5
PS 15,0
Kesk 13,6
RKP 4,1
KD 3,0
Liike nyt 2,2
Niin tästä tulee 54,4%. Silti saattaa tulla vasemmistohallitus.
Mä saan ei-sosialististeista noin 100 %. Mutta jaan harmistuksen hajanaisuudesta.
Lähimmäksi parasta mahdollista approksimaatiota toivomastani urbaanista, sosiaaliliberaalista hallituksesta tulisi tämä:
SDP 23,4
Kok 16,5
Vihr 8,6
RKP 4,1
Tästä tulee 52,6 %, mutta kaikki ovat vaa'ankieliä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Mä siis haluaisin Kepun ja Persut samaan aikaan oppositioon. Rinteen/Marinin hallitus oli aika hirveä monessa aluepoliittisessa jutussaan, kun antoivat kepulle kaiken mitä pyysivät. Ja nykyinen keputon pääkallokoppalakki ei ole kyennyt purkamaan yhtään kepulointia. Ilmeisesti pelkäävät Kepun imevän äänet maakunnissa. Jos molemmat maakuntapuolueet olisivat samaan aikaan oppositiossa, kumpikaan ei pääsisi yksin hyötymään vastustuksesta. Toki voisi toimia myös, jos molemmat olisivat hallituksessa, kun ei olisi selkeää kriitikkoa syömässä kannatusta jönsesterissä. Mutta en oikein usko tähän viimeaikaisten kepu-avaustenkaan valossa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti: 16.09.2026 11:43
Mä siis haluaisin Kepun ja Persut samaan aikaan oppositioon. Rinteen/Marinin hallitus oli aika hirveä monessa aluepoliittisessa jutussaan, kun antoivat kepulle kaiken mitä pyysivät.
On kyllä Kepun tragedia, että vaikka tosiaan Kepu sai em. hallituksissa lähes kaiken mitä pyysi ja vetollaan esti esim. yrittäjien verotuksen kiristämisen, silti oppositio onnistui spinnaamaan asian niin, että Kepu on vasemmiston asialla.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Mä siis haluaisin Kepun ja Persut samaan aikaan oppositioon. Rinteen/Marinin hallitus oli aika hirveä monessa aluepoliittisessa jutussaan, kun antoivat kepulle kaiken mitä pyysivät.
On kyllä Kepun tragedia, että vaikka tosiaan Kepu sai em. hallituksissa lähes kaiken mitä pyysi ja vetollaan esti esim. yrittäjien verotuksen kiristämisen, silti oppositio onnistui spinnaamaan asian niin, että Kepu on vasemmiston asialla.
Joo. Sama ongelma on liberaalilla RKP:lla nyt.
Joo. Sama ongelma on liberaalilla RKP:lla nyt.
Ei kait RKP erityisiä urotekoja ole tässä hallituksessa tehnyt? Eikö sille ole aina se ruotsinkielinen päivystys, pakkoruotsi, saariston lauttaliikenne sekä säätiöiden asema?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin