Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Anteeksi vain, se on Herr _Doktor_ Mengele!

Minulle jäi se mielikuva, ettei tässä keississa ollut erillistä anestasialekuria.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 18.09.2026 9:28 Plastiikkakirurgi älähtää alan tilanteesta: ”Voisin mennä tekemään avosydän­leikkauksen huomenna, vaikka en osaa”

Kouhotetaan tuosta veitsijannusta, mutta eikös tässä tapauksessa ongelma ole siinä tyypissä, joka tuuttasi kaasua typyyn. Eikös semmoinen toiminta vaadi ihan oikean koulutuksen, ettei ihan yleislekuri voi kaasutella? Paitsi Saksassa.
Suomessa lääkäri saa tehdä kaikkea mitä uskaltaa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 18.09.2026 9:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Puudutuksen kai saa normivalkotakkinen tuutata. Mutta eikös se ollut syy typyn kupsahdukseen, ei veitsimiehen viiltelyt?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kyllä ymmärtääkseni.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2026 9:36 Suomessa lääkäri saa tehdä kaikkea mitä uskaltaa.
Olisi pitänyt alkaa lekuriksi. Taas joutui leikkimään sellaista kun poistin kielestäni piikin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Itse tapauksesta en tiedä enempää kuin olen lehdestä lukenut. Mutta on kirjoitettu, että anestesialääkäri hälytettiin paikalle siinä vaiheessa, kun potilas meni tajuttomaksi. Eli ongelma kait ilmaantui operoivan lääkärin laittaman puudutuksen aikana. Puudutusaineet isoina annoksina vaikuttavat sydämen toimintaan. Puhdasta arvailua, mutta käyttikö operoiva lääkäri liikaa puudutusainetta. Sitten voi tietysti olla myös allerginen reaktio puudutteelle. Tai sitten voi toki olla aivan tmp:n aiheuttama stressi, joka laukaisi jonkin piilevän rytmihäiriön. Mutta pelkkää arvailua.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin