Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Uskaltaako ens viikon lopulla jo vaihdattaa kesärenkaat, vai onko taas tulossa joku takatalvi?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:Uskaltaako ens viikon lopulla jo vaihdattaa kesärenkaat, vai onko taas tulossa joku takatalvi?!
Mä aattelin vaihtaa, jos nyt joku lumipyry iskee niin sittenhän tulee.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Uskaltaako ens viikon lopulla jo vaihdattaa kesärenkaat, vai onko taas tulossa joku takatalvi?!
Mä aattelin vaihtaa, jos nyt joku lumipyry iskee niin sittenhän tulee.
Varasin ajan kiirastorstaille. Olis paree olla pyryttämättä!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Arrrgghhh!!
Näin eläinsuojelijaa tyydyttävästi olen saanut viime päivinä muutamia hiiriä hengiltä. Varsinkin kun vaihdoin syötin punapaprikaan, jonka liiskasin märkä puoli ylöspäin ja tiiviisti syöttilevyyn. Pari sätkijää jouduin armeliaasti lopettamaan pesäpallomailalla, jossa on vieläkin verta ja suolikuonaa. (Siis voiko niillä pelata jotain peliäkin?)

Nyt käy vaikeammaksi. Ne oppivat!
Yhden loukun ovat laukaisseet, mutta samalla syötin pihistäen. Äärimmäistä nopeutta.
Lopuista loukuista, jotka ihmisen mitoin ovat toimivia ja herkkiä, ovat pikkuperkeleet vain varastaneet syötin loukun laukeamatta. Punapaprikat taittavat siististi sivuun ja syövät siitä.

Loukkutyyppi voi olla huono.
Mutta syötin asetteluun pitäisi keksiä joku syötti, jota eivät niin vaan saa irti, vaan joutuvat syömään paikalla. Ehkä äsken ostamastani pähkinäsuklaalevystä, jos sitä ensin sulattaa? Syökö hiiret suklaata? Tai kupillinen Karhua?

Nyt vieläkin kuuluu makuuhuoneessakin öisin jyskyttävää ääntä, raskasta jyrsimistä ja kuin keilaisivat tyhjillä oluttölkeilläni!!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti:Nyt vieläkin kuuluu makuuhuoneessakin öisin jyskyttävää ääntä
Hyvä, että edes hiiret panee.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MIkset gat hanki kissaa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Nergal »

^Jos et ole kiinnittänyt huomiota niin onhan Gat puhunut siitä pystytisu kissan hankkimisen vaikeudesta jo joitakin vuosia täällä.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:MIkset gat hanki kissaa?
Älä nyt jumalauta mene ehdottamaan sille mitään tollasta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Nyt vieläkin kuuluu makuuhuoneessakin öisin jyskyttävää ääntä
Hyvä, että edes hiiret panee.
No eihän nämä hiiret vielä mitään.
Silloin kun asuin talven yli ulkorakennuksessa 2X4 metrin kopissa (vaikka omistin jo koko mestan, niin en kestänyt olla koko aikaa samassa päärakennuksessa enoni ja vanhempieni kanssa, jotka me kaikki siis olimme hoivaamassa enoani).. niin jaoin sen kopin en hiirien vaan rottien kanssa. Usein kuului lautaverhoilun ja hirsien välistä "JYNKS piiippiiippiip JYNKS piippiiippiippipppiip JYNKS piipppiippiipiip). Arvattavasti nekin SAIVAT, vaan minä en koskaan.

Kerran kun katselin siellä kopissa matkatelkkuani ja söin mutta laskin lihapiirakkani hetkeksi telkkaripöydän alle lautaselle. Seinän sisältä tuli kolme rottaa syömään. Sitten neljäs, helvetin iso, nuoren kissan kokoinen harmajaselkäinen rotta, ilmeisesti Pomo. Pienemmät rotat pakenivat, keskisuuri nuuski ystävällisesti Ison kuonoa hetken, ehkä oli emäntäväkeä? No Iso Rotta laski leveän perseensä lattialle, nosti lihapiirakkani käpäliinsä ja söi niin että maiskutus kuului. Ihan siinä mun jaloissa. En hennonut häiritä. Koska tykkään eläimistä ja ne oli niiiiiin söpöjä! (Älkää kysykö, minä siis en syönyt sitä piirakkaa loppuun)
NuoriDaavid kirjoitti:MIkset gat hanki kissaa?
Olen jossain jo sanonut.
Kissasta olisi suuri vaiva ja vastuu, en hanki vain työkaluksi. Lisäksi kissat syövät, kusevat, paskovat ja häiriköivät vielä enemmän kuin hiiret. Lainakissa kyllä olisi hyvä, vaikka tuo giganttinen musta kolli joka kulkee joka aamu pihan läpi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vesper kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Uskaltaako ens viikon lopulla jo vaihdattaa kesärenkaat, vai onko taas tulossa joku takatalvi?!
Mä aattelin vaihtaa, jos nyt joku lumipyry iskee niin sittenhän tulee.
Varasin ajan kiirastorstaille. Olis paree olla pyryttämättä!
Nöyrryin ja siirsin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

:shock:
Nyt menee vallan surrealistiksi tämä hiiritaistelu.
Noudatin edellä itse keksimääni konstia. Sulatin mikrossa pähkinäsuklaata ja leivoin siitä tahmasta loukkuihin kaakkuset, joissa oli suklaata ja pari isoa pähkinää kussakin. Ajatukseni oli, että suklaa liimaisi massan alustaan kiinni ja pähkinöitä irti vääntäessä loukku laukeaisi.

Nyt aamulla sitten kolmesta loukusta oli siististi viety sekä suklaa että pähkinät, loukkujen laukeamatta. Makkariin kirjoituspöydän taakse laittamani loukku taas on KOKONAAN KADONNUT!!! On pelättävissä, että jossakin piilottelee hiiri se loukku kauluksena, mutta suorastaan demonista, että täsmälleen sen loukun paikalle on aseteltu suklaalevyn tinapaperi! Jota en takuudella itse sinne suklaan mukana vienyt tai edes siitä levystä irrottanut. Tai sitten olen lopultakin tullut hulluksi ellen ole jo ollut pitkään.

Oudot voimat ovat liikkeellä. Unieni demonit. Hipsheijaa. This means war!
Viimeksi muokannut Gat, 04.04.2012 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:loukku taas on KOKONAAN KADONNUT!!!

Sulla on siellä luultavasti pari kiloinen rotta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika vaihtaa järeämpiin aseisiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:Aika vaihtaa järeämpiin aseisiin.
Cool. Toimintaperiaate jää hämäräksi, mutta tuo näyttää joltain mitä Darth Vader käyttäisi.

Edellisen sivun mysteerioon liittyen tsekkasin sen loukun paikalle ilmestyneen tïnapaperin. Eri laatua kuin suklaalevyssä, jossa on koko paperi tallella. Levyssä kirkasta ja paperitaustaista, tämä himmeää ja molemmin puolin samaa.

*vainoharhailee* Sitä tinapaperia ei siellä ollut kun loukun laitoin. Varmasti ei ollut. Hiiren/rotan on täytynyt tuoda se siihen. Vaihtaen loukun tinapaperiin. Viimeyönä telkkua olohuoneessa katsoessani. Ääneti. Kuin vittuillakseen että kiitos suklaasta ja loukusta. Saatanallis-perkeleellistä tai olen onnistunut jalostamaan jyrsijöistä yliälykkäitä ja alkoholisoituneita. Mikä kombinaatio on "joillekin" meistä ihmisistäkin yleinen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miten Iittalan Teeman saa pysymään pystyssä kuivauskaapissa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

^Asettamalla sen kuivauskaappiin.

Eikö sulla ole tiskikonetta? :shock:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun eivät pysy pystyssä kuivauskaapissa ellei pistä tukikappaleita väliin.

On nyt astianpesukonekkin, mutten ole vielä kertaakaan käyttänyt. Ei tule arkisin hirveästi lautasia tarvittua kun tunan voi syödä suoraan purkista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:Ei tule arkisin hirveästi lautasia tarvittua kun tunan voi syödä suoraan purkista.
Minä sitten Bluntly tykkään susta. Oikeesti. Tietenkin 130% heteroseksuaalisella tavalla.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Gat: teethän koelaukaisun (LOUKULLE!1) aina ennen pyyntiin laittoa? Siis että laukeaa jo saaliin hipaistessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti:Gat: teethän koelaukaisun (LOUKULLE!1) aina ennen pyyntiin laittoa? Siis että laukeaa jo saaliin hipaistessa.
Siis et tarkoita mulkkuani? Joo, laukeaahan loukut helposti, kun syöttien varastamisen jälkeen ne laakasen uudelleenlatausta varten. Muutaman kerran viritettynä sormillekin laukesivat ihan vaan paikalleen asettaessani, joskin olen yli-inhimillisen nopea minäkin. Mutt joo en tiedä, miten hienovireinen sen pitäisi olla, että hiiri laakasee. Mutta just samoilla loukuilla olen jo moniaita hiiriä ansaan saanut, ovat laakasseet. Mutta nää jäljelle jääneet ovat tosi eteviä. Ja yksi ainakin myös niin nopea, että vei syötin niin että loukku jopa laukesi mutta hiiri ehti välistä pois.

HOX: En ole testannut haittaavatko syöttini laukaisua!! Niit on kyllä ollut sekä ihan pieniä nokareita että isoja möhkäleitä. Molempia ovat pöllineet laukaisematta. Molempiin kokoihin moni myös jäänyt kiinni.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 536
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Voiko vitutukseen kuolla?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

Fiona kirjoitti:Voiko vitutukseen kuolla?
Jos voisi, niin Paavon olisi pakko olla jo hengetön.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 536
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Fiona »

aasi kirjoitti:
Fiona kirjoitti:Voiko vitutukseen kuolla?
Jos voisi, niin Paavon olisi pakko olla jo hengetön.
Totta ja Wallinkin vaikuttaisi olevan edelleen elossa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ostin eilen neljä juuri tuollaista paikallisesta jyväjemmarikaupasta.

On sekä hyvää että huonoa.
"Hyvänä" että toimiihan ne. Peräti yhdeksän hiirtä kuoli viime yönä. Pitkäperjantai tahi Pärttylinyön Verilöyly. (Kuinka paljon niitä oikein onkaan ollut alunperin ja vielä jäljellä). Käteviä sikäli, että vainajan voi heti heittää ulos naakoille ja sama (nyt lihapulla-) syötti kelpaa vielä.

Vakavasti huonoa:
Mainos sanoo: "Tappaa varmasti ja nopeasti

Giljotti-loukut toimivat luotettavasti koska eläin pääsee käsiksi syöttiin vain yhdestä suunnasta. Loukku ei aiheuta eläimelle turhaa kärsimystä koska se laukeaa heti eläimen vetäessä syöttiä."

Ei. Tai seitsemän pienempää hiirtä kyllä kuoli heti. Mutta eka oli iso. Katsoin ensin, että kuolihan se. Sitten kuului kolinaa ja se pyöri ympäri keittiön lattiaa tuo koppi päässä. Minä jotta käytänkö pesäpallomailaa. Ei voinut, kun elukasta näkyi vain takapää. Hoksasin, että onhan minulla rakas lapinleukuni. Koska kännissä olin, ensimmäinen sivallus irroitti vain hiiren perseen. Ja takajalat sätki vielä. Tarkemmin tähdäten se meni ylempää poikki ja irtosi loukusta. Vielä irrallinen eturuumis sätkien. Jolloin saatoin overkill-tekniikalla viipaloida sen. Ei mikään kaunis näky, keittiön lattialle hiiren palasia, verta ja suolenpätkiä. Sitten palasin katsomaan Bruce Williksen tähdittämää afrikkasotaelokuvaa. Sopivaa.

Jäin valvomaan, ja sillä välillä pienemmät hiiret kuolivat loukkuun suht heti ennen kuin ehdin hakea leukua.

Mutta aamulla kun krapuloissani menin keittiöön Ketorinia ottamaan, taas iso hiiri käveli vastaan tuollainen loukku päässään. Katkaisin eläimen leukulla ja silti sätkytteli hetken.

Elikkä siis varoitus tuosta loukkutyypista: Se ei suinkaan tapa isompia hiiriä heti. Ne pitää itse lopettaa tai sitten jäävät kitumaan kunnes kuolevat nälkään ja janoon. Siinä ei ole metallista terää, vain sahalaitaista muovia. Pienemmiltä se murskaa selkärangan tai kallon, isompia hiiriä vain puristaa.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:. Katkaisin eläimen leukulla
Ketä se hiiri edusti. elcoa, urpiaista vai minua?