Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

En tiedä onko muilla ollut sama ongelma, mutta näyttää siltä että Georgina käyttää nettiliittymää (luultavasti joku mokkula tms.) jossa on ns. Carrier-grade NAT käytössä. Käytännössä näkyy niin että Kitinän suuntaan näkyvä IP-osoite voi muuttua nopeasti kesken selailun, ja IP-osoitteeseen sidottu kirjautumistieto ei palvelimelle enää kelpaa ja heittää pihalle.

Muutin Kitinän asetuksia niin että kirjautumissessio ei ole niin tiukasti sidottu samaan käytettyyn IP-osoitteeseen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

aasi kirjoitti:En tiedä onko muilla ollut sama ongelma, mutta näyttää siltä että Georgina käyttää nettiliittymää (luultavasti joku mokkula tms.) jossa on ns. Carrier-grade NAT käytössä. Käytännössä näkyy niin että Kitinän suuntaan näkyvä IP-osoite voi muuttua nopeasti kesken selailun, ja IP-osoitteeseen sidottu kirjautumistieto ei palvelimelle enää kelpaa ja heittää pihalle.

Muutin Kitinän asetuksia niin että kirjautumissessio ei ole niin tiukasti sidottu samaan käytettyyn IP-osoitteeseen.
Luotan tässä asiassa aasiin! Mä en käytä cromea enkä ole kirjautuneena millekään googletilille. Mutta mokkulaa käytän ja se sähköposti herjaa joskus nimenomaan että sulla vaihtui IP-osoite. Jospa tää alkais toimia! Kiitos!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:Miksi helvetissä mun Spotify Premium tuuppaa ulos mainoksia joka kolmannen biisin välissä?!!! :9mm:
Liittyisikö tähän pikapaikkaukseen

http://www.digitoday.fi/viihde/2013/05/ ... 0136682/66
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

^ Voi olla, tai sitten johonkin muuhun. Spotify lakkasi tuottamasta äänisaastetta äkillisesti kesken päivän. Melkein huolestuin, kunnes suljin ohjelman ja avasin uudestaan. Toimi. Me Insinöörit osataan nää perusjutut.

Melkein veikkaisin, että en ainakaan ihan heti uutisointiin uskoisi.

Tai siis mistäs minä tiedän mitä softaa Suvinen pyörittää lukupiirissään ;)
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Suvinen kirjoitti:Vasta sitten vilkaisin tiliäni, joka näköjään aivan itsestään on muuttunut Premiumista Freeksi. Pitänee seuraavaksi tarkistaa Visan laskutukset
Hassua että aivan itsestään. Ihme homma! Jenkeissä palvelun tuottaja olisi jo oikeudessa.

edit: eikäku ei mitään. vittuilu on välittämistä ja silleen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

exPertti kirjoitti:Onko Freen ja Premiumin ainut ero mainosten puuttuminen?
Unlimitedin ja Freen ero on mainokset ja loputtomat soitot, Premiumin saa mobiiliin ja halutessaan paremmalla bitratella.

Tai ainakin ennen oli..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exPertti kirjoitti:Onko Freen ja Premiumin ainut ero mainosten puuttuminen?

Oli Spotify yhdellä mökkireissulla musiikinlähteenä ja hämmästelin sitä miten suuri osa uudesta musiikista on tyyliä "Ei Elviksen biisi, mutta Elviksen tuntuisehko artisti" ja oikea biisi. Surkeaa.
Pertti. Keskity niihin autoihin. Tarjoan puskuritarran.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun Spotify teki saman kuin suvisella, korjaantui kun tajusin päivittää uuden luottarin tiedot.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun kuuntelee levyltä niin saa juurikin sitä mitä tilaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Vasta sitten vilkaisin tiliäni, joka näköjään aivan itsestään on muuttunut Premiumista Freeksi. Pitänee seuraavaksi tarkistaa Visan laskutukset
Hassua että aivan itsestään. Ihme homma! Jenkeissä palvelun tuottaja olisi jo oikeudessa.

edit: eikäku ei mitään. vittuilu on välittämistä ja silleen.
Oon jo aikaa sitten lakannut yrittämästä ymmärtää sua. Mene vittuilemaan jollekin muulle, mulle sun hienostunut vittuilu on vaan turhaa helmien sioille viskelyä.

Oletan, että vika on sama kuin exsulla, mutta nykyään tulee Spotifyta käytettyä sen verran harvoin, että harkitsen vielä toisen kerran premiumin uudelleen tilaamista.
Jos ymmärsin oikein, niin exsulla luottokortti oli mennyt vanhaksi ja vika oli siinä. Sulla kortti oli voimassa edelleen?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Pertti. Keskity niihin autoihin. Tarjoan puskuritarran.
En keskity lällällää. Ja sitä paitsi kuka muka laittaa jotakin tarroja autoonsa näinä päivinä, pl. keskilännen hillbillyt jenkeissä.

Mutta tosiaan "artisti joka imitoi suosittua artistia" oli ehkä 50% uudessa itse kuuntelemassani musiikissa (ja käsittääkseni ei tullut mainoksia siitäkään toosasta).
En paljoa Spotifyä kuuntele, mutta kyllä mä olen löytänyt ihan alkuperäisesityksiä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Suvinen kirjoitti:ilmeisesti sitten kortin numero muuttunut tms.?
Käsittääkseni se numeroiden muuttaminen on nimenomaan se idea siinä kortinvaihdossa. Muutenhan olisi ihan sama käyttää yhtä korttia niin kauan kuin se kestää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Suvinen kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Vasta sitten vilkaisin tiliäni, joka näköjään aivan itsestään on muuttunut Premiumista Freeksi. Pitänee seuraavaksi tarkistaa Visan laskutukset
Hassua että aivan itsestään. Ihme homma! Jenkeissä palvelun tuottaja olisi jo oikeudessa.

edit: eikäku ei mitään. vittuilu on välittämistä ja silleen.
Oon jo aikaa sitten lakannut yrittämästä ymmärtää sua. Mene vittuilemaan jollekin muulle, mulle sun hienostunut vittuilu on vaan turhaa helmien sioille viskelyä.

Oletan, että vika on sama kuin exsulla, mutta nykyään tulee Spotifyta käytettyä sen verran harvoin, että harkitsen vielä toisen kerran premiumin uudelleen tilaamista.
Noreta. Sairaan helppoa.
Who says you need to buy a guitar?
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Hell yeah!

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Oletan, että vika on sama kuin exsulla, mutta nykyään tulee Spotifyta käytettyä sen verran harvoin, että harkitsen vielä toisen kerran premiumin uudelleen tilaamista.
Jos ymmärsin oikein, niin exsulla luottokortti oli mennyt vanhaksi ja vika oli siinä. Sulla kortti oli voimassa edelleen?
Itseasiassa kortti vaihtui pari kk sitten. Sehän tulee automaagisesti kotiin, niin en rekisteröinyt asiaa sen kummemmin. Mutta Visahan on koko ajan ollut käytössä ja toiminnassa, ilmeisesti sitten kortin numero muuttunut tms.?
Niin, se kortissa oleva viimeinen voimassaoloaika tarkoittaa juuri sitä, mitä siinä lukee :wink:

Mun mielestäni on hyvä, että sama kortti ei toimi ikuisesti. Muutenhan noita automaattisia veloitussopimuksia voisi unohtua roikkumaan vuosikymmeniksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ei mun ollut tarkoitus vittuilla.

Mutta mä olen ihan tyytyväinen tosiaan siihen, että noi luottokorttien veloitukset on pakko uusia välillä, niin ei jää tosiaan huomaamatta roikkumaan joitain veloituksia palveluihin, joita ei enää käytä.

Mutta tosiaan spotifyn pitäisi kehittää systeemiään niin, että se automaattisesti huomattauttaisi asiakastaan siitä, että kortti on vanhenemassa/vanhentunut.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 16.05.2013 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Suvinen kirjoitti:Kortin vanhetuminen ja uuden kortin käyttöönotto ei aiheuta missään muussakaan maksuliikenteessä minkäänlaisia muutoksia eikä vaadi mitään toimenpiteitä.
Uusi korttihan pitää päivittää toki esim. nettikauppojen tileihin, jos sellaisia löytyy. Itsellä esim. tulee tilailtua aika ajoin Amazonilta, Pleikkarin storesta ja Applestoresta ja noihinhan pitää aina päivittää luottokortin uusi numero sen vaihtuessa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä muistaakseni sain spotifylta jonkun muistutuksen joko sähköpostina tai siinä sivun ylälaidan tekstipalkissa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eihän se ole kortin numero jo vaihtuu vaan voimassaolokuukausi? Samalla numerolla on menty vuosikymmen masterissa.

Takana oleva CV-tunniste vaihtuu.
Universaali disclaimer.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

So Hard kirjoitti:Eihän se ole kortin numero jo vaihtuu vaan voimassaolokuukausi? Samalla numerolla on menty vuosikymmen masterissa.

Takana oleva CV-tunniste vaihtuu.
Ai. No eniveis, pitäähän nuokin päivittää kuitenkin nettikauppojen tietoihin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Eihän se ole kortin numero jo vaihtuu vaan voimassaolokuukausi? Samalla numerolla on menty vuosikymmen masterissa.

Takana oleva CV-tunniste vaihtuu.
Ni, mut entäs ajokortti! Mun EU-aikaa edeltävä lätyskäni meni niin repaleiseksi, että se ei kuulemma enää kelpaa virallisena, joten tilasin poliisilta kaksoiskappaleen. Yllätys oli suuri, kun uudessa luottokorttikoon ajokortissa, jonka siis piti olla kaksoiskappale, olikin myöntöpäivänä kevään 2013 päivämäärä, ja voimassaoloaikaakin oli leikattu joku 12 vuotta! Jumankekka! Nythän mä en enää ulkomailla saa vuokrattua autoa, kun olen juuri ajokortin hankkinut aloitteleva kuski, ja joudun Daven syynättäväksi ajokykyisyyden osoittamiseksi paljon aiemmin kuin luulinkaan. Kaksoiskappale my ass. Isänmaa on pettänyt minut!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Oliskohan tossa nyt virhe? Eihän se kaksoiskappaleen teko voi olla myöntöpäivä? Soittaisin poliisille.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Urpsu ei osaa vaan lukea korttiaan. Etupuolella kohdassa 4a on päivä jolloin kyseinen kortti on tehty, takapuolelta näkyy kohdasta 10. koska ajolupa on myönnetty.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä olen teipannut mun korttini kasaan. Poliisit ei ole vielä sitä nähny. Voi olla että tulee sanomista kun näkevät. Sitä ennen en tee liikettäkään. Voiko yksittäisiä viestejä blokata esim poliiseilta?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Urpsu ei osaa vaan lukea korttiaan. Etupuolella kohdassa 4a on päivä jolloin kyseinen kortti on tehty, takapuolelta näkyy kohdasta 10. koska ajolupa on myönnetty.
Taas user error :D
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.