Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Yksi mielenkiintoinen anekdootti eo. kokonaisuudesta on, että jos pöydässä on oikeistoliberaali, oikeistokonservatiivi ja vasemmistolainen, niin jokainen heistä on sitä mieltä, että kaksi muuta muistuttavat toisiaan :)
Joo. Minusta tämä oli myös oikein hyvin kiteytetty. Selittää paljon yleistä ohipuhumista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös tuo kuvattu kolmio mene pieleen vassarin kohdalla? Vassarihan voi olla vasemmisto-liberaali (vihreä) tai vasemmisto-konservatiivi (demari).

En minä aitona liberaalina, eli kaiketi oikeisto-liberaalina näe yhtään mitään samaa republikaaneissa ja vihreissä. Tai ehkä näen molempien rajoittavan tarpeettomasti vapautta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Eikös tuo kuvattu kolmio mene pieleen vassarin kohdalla? Vassarihan voi olla vasemmisto-liberaali (vihreä) tai vasemmisto-konservatiivi (demari).

En minä aitona liberaalina, eli kaiketi oikeisto-liberaalina näe yhtään mitään samaa republikaaneissa ja vihreissä. Tai ehkä näen molempien rajoittavan tarpeettomasti vapautta.
Niin. Oikeistoliberaalin näkökulmasta vasemmistolaiset ja oikeistokonservatiivit ovat samaa porukkaa, koska molempien mielestä yhteiskunnan tulee rajoittaa yksilön vapautta liberaalin mielestä tarpeettomasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/276617 ... sopimuksen

" Kuukuppi- ja kestovaippaväki sattuu olemaan sikiävimmässä iässä--

Kreikassa luonnonvesistä pelastettuihin ihmisiin on ilmeisesti ehditty jo vähän kyllästyä"

:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ihan hauskaa sanankäyttöä, mutta onko niin, että kaverilla ei kirjoituksessaan ole kerta kaikkiaan mitään pointtia? Tai siis suurin osa näistä delfiinien hyvinvoinnista huolehtimisesta tuohtuneista jääristä sentään esittää yhden kaikkien Kitinä-argumenttien äideistä, eli että niin kauan kun sotaveteraanien asiat ovat rempallaan, delfiinien olojen parantamiseen ei saa käyttää tippaakaan aikaa, energiaa tai rahaa. Tällä kaverilla sen sijaan ei taida olla mitään argumenttia mistään, kunhan vain sanallistaa hämmästyksensä siitä, että joku välittää näiden eläinten hyvinvoinnista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä muakin hämmästyttää tuo väki, jolle ei mikään käy. Delfiinejä ei saa pitää vankina, vapauttaa, tappaa eikä siirtää muualle. Ilmeisesti niille olisi pitänyt rakentaa Särkänniemeen luonnonmeri jossa polskivat ilman yleisöä.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Kyllä muakin hämmästyttää tuo väki, jolle ei mikään käy. Delfiinejä ei saa pitää vankina, vapauttaa, tappaa eikä siirtää muualle. Ilmeisesti niille olisi pitänyt rakentaa Särkänniemeen luonnonmeri jossa polskivat ilman yleisöä.
Mikä sun pointti on? Jengi on vaan välittää eläinten hyvinvoinnista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos joku kansainvälinen asiantuntijaorganisaatio on päätellyt nykyisen sijainnin parhaaksi vaihtoehdoksi niin uskon mielummin niitä kuin vihervasemmistoterroristeja.

Todellisuudessa en tietenkään välitä asiasta. Delfiinin lihakaan ole internetin mukaan kovin hyvää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4335
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Nyt kyllä missattiin tilaisuus lähettää ensimmäinen delfiini avaruusraketilla kuuhun.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Olisiko se mennyt delfiinien vettä sisältävässä avaruuspuvussa vai ihan munasillaan; ja jos munasillaan niin olisiko ammuttu akvaarion sisällä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:^ Ihan hauskaa sanankäyttöä, mutta onko niin, että kaverilla ei kirjoituksessaan ole kerta kaikkiaan mitään pointtia? Tai siis suurin osa näistä delfiinien hyvinvoinnista huolehtimisesta tuohtuneista jääristä sentään esittää yhden kaikkien Kitinä-argumenttien äideistä, eli että niin kauan kun sotaveteraanien asiat ovat rempallaan, delfiinien olojen parantamiseen ei saa käyttää tippaakaan aikaa, energiaa tai rahaa. Tällä kaverilla sen sijaan ei taida olla mitään argumenttia mistään, kunhan vain sanallistaa hämmästyksensä siitä, että joku välittää näiden eläinten hyvinvoinnista.

En osaa kirjoittajan tuntoja syvällisesti tulkita, mutta mun hämmästys tässä delfiinigatessa on, mistä nyt ollaan tuohtuneita. Lopputulemahan mitä ilmeisimmin oli, että delfiiinit pääsivät suht. koht. mukavaan ympäristöön, on auringonpaistetta ulkoaltaassa ja on myös varjoa. Kyllä tuo varmasti elinkautisen Särkänniemessä voittaa. Ilmeisesti väärin kuljetettu, kun ei annettu aktivisteille mahdollisuutta kahlita itseään rekkoihin.

Delfiinit olisi joidenkin mielestä ilmeisesti pitänyt kuljettaa imaginaariseen "merinisäkkäiden vanhainkotiin", jota kait ei ole olemassa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mä olen seurannut vähän huonosti tätä delfiinihässäkkää, mutta siinä on kyllä kaikki ainekset taas kerran yhteen kiihkoilusoppaan, jossa minua vähän ärsyttävät molemmat osapuolet. Sekä nämä delfiinihössöttäjät, että ei-vihreyttään signaloivat äijät (veikkaan ihan mutu-stetsonilla, että ne ovat melkein kaikki miehiä, ehkä jotain Ulla Appelsinia lukuunottamatta (voin toki olla väärässäkin, kiinnostavaa, jos joku tietää)).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6316
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Pakkomielteiset "hyväjätkä"- hännystelijät voidaan mun puolesta huoletta laskea miehiksi!

Mun mielestä tärkein osa tätä casea on se, että eettisiin syihin vedoten Lauri Tähkä on päättänyt olla esiintymättä Tampereella. Toivon hartaasti, että myös Arttu Wiskari liittyy tähän kansanliikkeeseen.

Oon Urpsun tavoin yleisärsyyntynyt tästä kohusta. Eniten ketuttaa ne, joita ei ole mikään eläinoikeusloukkaus aiemmin harmittanut eikä edes se delfiinien tarhaus Särkänniemessä, niin nyt ollaan sitten tippa linssissä tästä kuljetusasiasta. Ja ehkä ne, jotka vinkuvat että delfiinit kuljetettiin epäinhimillisiin oloihin. WTF? En ole mikään delfiiniasiantuntija, mutta tuskin ne eväkkäät sohvalla telkkarin äärellä olisivat yhtään onnellisempia.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:^ Mä olen seurannut vähän huonosti tätä delfiinihässäkkää..
Ei se ole mikään syy olla muodostamatta ehdottoman varmaa mielipidettä! Pikemminkin sen edellytys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
Mun mielestä tärkein osa tätä casea on se, että eettisiin syihin vedoten Lauri Tähkä on päättänyt olla esiintymättä Tampereella. Toivon hartaasti, että myös Arttu Wiskari liittyy tähän kansanliikkeeseen.
.

Pitäisikin perustaa FB-ryhmä, jossa vaaditaan Lauri Tähkää, Arttu Wiskaria ja Mikko Alataloa lopettamaan kaikki julkinen esiintyminen pysyvästi protestina delfiinien kohtelulle!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:Pitäisikin perustaa FB-ryhmä, jossa vaaditaan Lauri Tähkää, Arttu Wiskaria ja Mikko Alataloa lopettamaan kaikki julkinen esiintyminen pysyvästi protestina delfiinien kohtelulle!
Ei missään nimessä! Maailmaan tarvitaan vakiomäärä kurjuutta, jotta onnellisuutta voi olla olemassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6316
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kuva
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti:Arttu Wiskaria
Minusta on aika jees, että Mr Lothar ei esiinny Särkänniemessä pikkulapsille!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Delfiini-gaten isoin taustavaikutin on delfiinien söpöys. Erityisesti puunhalaajat ja muut lässyttäjät eivät voi irrationaaliselle ajattelulleen mitään, vaan krokotiili-itkevät ikäväänsä pois, vaikka itse asiassa yhtään mitään pikku tiedotuskämmiä kummempaa ei ole sattunut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6694
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Delfiini-gaten isoin taustavaikutin on delfiinien söpöys. Erityisesti puunhalaajat ja muut lässyttäjät eivät voi irrationaaliselle ajattelulleen mitään, vaan krokotiili-itkevät ikäväänsä pois, vaikka itse asiassa yhtään mitään pikku tiedotuskämmiä kummempaa ei ole sattunut.
Se oli kämmi vain jos pysyviä, kävijämääriin vaikuttavia vahinkoja julkisuuskuvalle sattui. Vesa Keskinen - koulukunnan tiedotusoppien mukaan tulos katsotaan vasta myynnistä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

aasi kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Delfiini-gaten isoin taustavaikutin on delfiinien söpöys. Erityisesti puunhalaajat ja muut lässyttäjät eivät voi irrationaaliselle ajattelulleen mitään, vaan krokotiili-itkevät ikäväänsä pois, vaikka itse asiassa yhtään mitään pikku tiedotuskämmiä kummempaa ei ole sattunut.
Se oli kämmi vain jos pysyviä, kävijämääriin vaikuttavia vahinkoja julkisuuskuvalle sattui. Vesa Keskinen - koulukunnan tiedotusoppien mukaan tulos katsotaan vasta myynnistä.
Kyllä Lauri Tähkän esiintymättömyys on silkkaa bonusta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/kotimaa/a1472779223207 ... tuimmat-#1

Jep

Soinin juppiskootteri ja peräprutku -puheet menivät sikäli myös täysin harakoille, että en usko persujen potentiaalisen äänestäjäkunnan seuraavan budjettien tiedotustilaisuuksia.

Soinin retoriikka on aika noloa siinä, että hän täysin estotta luo maailmaa, jossa "huvikuunarit ja juppiskootterit" laitetaan verolle, mutta "hauen saa hakea katiskasta peräprutkulla ja mopolla mennä kauppaan ilman verovainoa". Eli siis toisin sanoen toisten verovaino on ok, toisten ei. Näinhän se toki aina on ollut, mutta harva on kehdannut sitä noin härskisti sanoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No älä nyt, saivathan persut muutkin taas kerran vahvistamaan, että ainakaan toistaiseksi Guggenheimille ei tipu verorahoja. Soinin poliittinen toiminta on jonkinlainen junttiversio takavuosien RKP:sta, jossa todettiin Euroopan taloustilanteen trendien olevan huolestuttavia, Suomen talouden kaipaavan rakenneuudistusta ja jämäkkää uudistuspolitiikkaa, ja tältä pohjalta konkreettisiksi tavoitteiksi saatiin vaivoin puristettua merimetsojen metsästyksen salliminen, perintöveron poistaminen ja pakkoruotsin turvaaminen.

Mutta ensikuulemalta tässä ei kai isompia yllätyksiä ole: Orpo jatkaa tiukkaa linjaansa eli velanoton ennätysten rikkomista, Sipilä katsoo taloustilanteen olevan niin vakava, että kaikkien, erityisesti köyhien ja koulutuksen, on osallistuttava yhteisiin talkoisiin, eli maatalouden saavutettujen etujen turvaamiseen, ja persut tosiaan jatkavat tyhjänpäiväisten sutkausten viljelyä ja hallitusturistin rooliaan.

Päivähoitomaksun korotuksen peruminen kuulostaa ihan järkevältä, mutta vaikea sitä on kovin suureksi saavutukseksi katsoa, että peruuttaa oman hölmön ideansa. Kansallista rokotusohjelmaa kai laajennetaan jollain vesirokkorokotteilla tai vastaavilla, joiden hyöty/kustannus-suhde on niin päivänselvä, että muu olisikin hulluutta. Ja bonuksena vielä tämä rokotekriitikoiden nostattaman irrationaalisuuden ilmapiirin vastustaminen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
Päivähoitomaksun korotuksen peruminen kuulostaa ihan järkevältä, mutta vaikea sitä on kovin suureksi saavutukseksi katsoa, että peruuttaa oman hölmön ideansa. Kansallista rokotusohjelmaa kai laajennetaan jollain vesirokkotokotteilla tai vastaavilla, joiden hyöty/kustannus-suhde on niin päivänselvä, että muu olisikin hulluutta. Ja bonuksena vielä tämä rokotekriitikoiden nostattaman irrationaalisuuden ilmapiirin torjuminen.
Päivähoitomaksujen korotus oli työllisyysasteen nostotavoitteen kannalta niin järjetön ajatus, että sen perumisesta tosiaan ei kauhean suurta kiitosta voi antaa.

Työllisyysasteen noston ja työurien pidentämisen näkökulmasta yli 60v pitkäaikaistyöttömien siirto eläkkeelle on aika outo ajatus. En tiedä, miksi Soini otti tämän kuningasideakseen. Kaipa hän (varmaan aivan oikein) ajattelee, että ikääntyneet pitkäiaikaistyöttömät ovat taksikuskien ohella persujen ydinkannattajia.

Itse olen budjettiin muutamia viimevuosia tyytyväisempi, koska palkkaveroa jopa alennettiin ja pääomaveroon ei koskettu. Viimevuosinahan "rikkaiden" verotusta on toistuvasti kiristetty.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja