Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.09.2025 12:47 En kyllä itse koe mitään syyllisyystä mulle tuntemattomien ihmisten perseilystä.
En mä koe syyllisyyttä, mutta kyllähän se vaikuttaa siihen miten miehiin noin yleisesti suhtaudutaan. Ja toki uutisen kaltainen käyttäytyminen ärsyttää ihan suoraan teon tasolla. Hämmentävää, että tuollaista paskaa kirjoitetaan vielä ihan avoimesti omalla nimellä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Olen kaipaillut suomeen jotain laatumediaa, jota voisi tukea maksamalla sisällöstä. Hiljaista on.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Miki Kuusi ja Mikki Kauste menevät mulla sekaisin. Minkähänlaisen muistisäännön tähän kehittäisi? Kauste=holokausti=vihreät
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Himskatti. Olin mennyt eilen väärään paikkaan syömään. Tiistain lohikeiton sijaan painelin keskiviikon aasiabuffaan.

Mihis sitä nyt sitten tänään painelisi?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bluntly
Kitisijä

Oli mennyt ohi ilmoitus viimeisimmän taloyhtiölainan maksuikkunasta. Olisin mielelläni hoitanut tuon pois alta. No seuraava laina tulossa kohta.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Voi peräreiän pieni neekeripoika, kaikki hyvä pilataan. Viimeisimmästä keskustelusta itsekin hieman ärsyyntyneenä, menin vilkaisemaan spotifyn Dire Straitsin "Fan also like" -osiota ja hämmästyin mitä bändejä listalta löytyi. Nopea googlaus selvensi asian ja aiheutti melko ison harmituksen.
My band used to have a "fans also like" section that was a great representation of artists which sound similar to us. As of today, every single artist has changed, and it now relates us to almost exclusively bands within the same city. All of them also have less listeners and much less of a correlation in terms of sound. Does anyone know what may have caused this?

K: is spotify's "fans also like" rigged now?

G: While "rigged" is subjective, many artists and users report that Spotify's "Fans also like" algorithm appears to be less accurate and more influenced by factors like AI-generated music and promotional activities. This can lead to inaccurate pairings, with some artists being associated with artists that have no apparent audience. This is frustrating because fake or bot streams can also negatively impact the algorithm's ability to provide genuine recommendations
Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Danske vaatii maksuihin täsmäävän nimen, mutta ei anna mahdollisuutta kirjoittaa lisätietoja tallennettujen maksunsaajien luetteloon. Jos samalla tilinomistajalla on useampia tilejä, niin siinähän sitten opettelet mikä numero on mikäkin tili. Idioottimaista ja surkeaa asiakaspalvelua.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Taloyhtiön kokouksessa kävi ilmi, etteivät meistä useimpien ulko-ovet täytä “uusia” (2023 voimaan astuneita) paloturvallisuusmääräyksiä. Me ollaan ulko-ovi vaihdettu eli se on paloturvallinen ovi, mutta pitäisi olla self-closing. En tod. haluaisi mitään itsesulkeutuvaa ovea, mutta varmaan täytyy taipua sellainen sulkijapumppu oveen asennuttamaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
James Potkukelkka
Kitisijä

^Vitun EU! Eiku...
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Vitun Grenfell. Ihan hyvä, että paloturvallisuuteen vihdoin täälläkin kiinnitetään paremmin huomiota, mutta pakko kyllä sanoa että tässä meidän mörskässä moinen itsesulkeutuva ovi on melko turha.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ihmettelin taannoin joitain vuosia sitten kun androidin kellonajan erotusmerkki vaihtui kaksoispisteestä pisteeksi. Nuuhkaisin vähän ja sehän paljastui sitten Suomi-typeryydeksi.

https://kielitoimistonohjepankki.fi/ohj ... -taivutus/

Tänään taas aivot aamuhomeessa ihmettelin 8. marraskuuta tullutta tekstiviestiä (8.11), joka olikin sitten kellonaika.
Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
Bluntly
Kitisijä

Lounaat maksaa järjestäen €14,00 ja firma lataa kortille €12,70 per päivä. Pitää alkaa pitämään pari etäpäivää kuukaudessa säännöllisesti.
James Potkukelkka
Kitisijä

Olen kadottanut kulkuluvan jonnekin :dumb:
Täytyy tauolla mennä etsimään autosta.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vähän nuutunut olo, join kahvia. Nyt on ärtynyt olo. :(
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Vuoden vaihteessa tuli 12kk 60% työajalla täyteen ja työttymyyskassa otti tästä kaiken ilon irti. Vuoden aluksi tuli uusi 7 päivän omavastuu ettei makseta mitään, joten tammikuussa jäin kokolailla vaille korvauksia. Nyt sitten ynnäilivät mulle uuden päiväpalkan jakamalle mun 60% palkan täydelle työajalle ja laskivat uuden matalamman ansiosidonnaisen sen mukaan. Bonuksena tipauttivat mut myös nykyisen säädännön pariin ja 40 päivän jälkeen korvaukset tippuu vielä 20%. Toki mulla nyt on sitten taas 400 päivää ansiosidonnaista käytettävissä, mutta oli niitä yli 200 jäljellä vielä vuodenvaihteessa, joten ei tuo paljon lohduta.

Eihän nämä oikeasti isoa muutosta tee, kun pääosa tuloista on koko ajan tullut palkasta. 4 viikolta kertyvät ansiosidonnaiset laski nettona noin 130€, mutta silti on jotenkin huijattu olo :roll:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
James Potkukelkka
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 13.02.2026 8:39 Olen kadottanut kulkuluvan jonnekin :dumb:
Täytyy tauolla mennä etsimään autosta.
Olin laittanut kulkuluvan salikassiin

Kuva
Bluntly
Kitisijä

Reissuun lähtö ja Nordea nurin.
James Potkukelkka
Kitisijä

Hämähäkinseitti aiheuttaa mökin valvontakamerassa tarpeettomia hälytyksiä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Lähes vitutusketjuainesta:

Ylen radiouutiset ja Ykkösaamu haastattelevat ainoana (Sic!) ekonomistina Lauri Holappaa, joka on aivan marxilais-lenininistinen tyyppi ja kahden miehen ajatushautomon johtaja.

Pitäisikö mun perustaa tri Daven "Uusimman talousajattelun keskus". Pyydän mukaan sivustahuutajan ekonomistiksi, Bhven maahanmuuton asiantuntijaksi ja Homie koulutuspolitiikan asiantuntija. Annan sitten voodoo-economics lausuntoja.
James Potkukelkka
Kitisijä

Hesari on viisaudessaan päättänyt erotella mielipide (sis. myös kolumnit ja pääkirjoitukset) erillisella otsikkokirjasinlajilla. Kun eo. sisältö kuitenkin netissä on sekaisin uutisaineiston kanssa, otsikoiden kirjasintyyli vaihtelee ja tämä tekee hyvin tyylittömän vaikutelman.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2026 11:32 Hesari on viisaudessaan päättänyt erotella mielipide (sis. myös kolumnit ja pääkirjoitukset) erillisella otsikkokirjasinlajilla. Kun eo. sisältö kuitenkin netissä on sekaisin uutisaineiston kanssa, otsikoiden kirjasintyyli vaihtelee ja tämä tekee hyvin tyylittömän vaikutelman.
Jaa, että mitä teki. En mä mitään oo huomannut :ohyeah:

No okei, nyt näin kun kävin tarkoituksella kyyläämässä.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Olen laittanut jo kolme palautetta eri kanavia pitkin :dumb:
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2026 11:46 ^Olen laittanut jo kolme palautetta eri kanavia pitkin :dumb:
Ymmärrän tuskasi :paijaa:

Radiokanavien huono äänenlaatu vaivaa mua niin etten ole kyennyt kuuntelemaan radiota pariin vuosikymmeneen. Toivottavasti sun hesarin luku ei tän takia kärsi yhtä pahasti.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 23.04.2026 11:55
James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2026 11:46 ^Olen laittanut jo kolme palautetta eri kanavia pitkin :dumb:
Ymmärrän tuskasi :paijaa:

Radiokanavien huono äänenlaatu vaivaa mua niin etten ole kyennyt kuuntelemaan radiota pariin vuosikymmeneen. Toivottavasti sun hesarin luku ei tän takia kärsi yhtä pahasti.
No kyllä tässä olisi EIT:n yhteiskantelun paikka!
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2026 12:00 No kyllä tässä olisi EIT:n yhteiskantelun paikka!
Nääh, mp3 tiedostot kulkee nykyään niin helposti joka paikkaan, ettei oo ollu ikävä. Ne kun puhuu siellä radiokanavilla ja kaikkea muuta ärsyttävää, niin kuin mainokset.

Mutta saat mun moraalisen tuen taistelussasi vääryyttä vastaan :hep: