Pienten harmitusten ketju
-
- Kitisijä
Re: Pienten harmitusten ketju
^ Länsiväylällä tuo on ratkaistu niin, että idästä tullessa Kehä II liittymään ryhmittyvä kaista on erotettu kokonaan. Toimii paremmin kuin kiilauskisat.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ihan eri asia, koska siinä 2 kaistaa ei sulaudu yhdeksi, mutta joo tuo pitkä liityntäkaista toimii hyvin. Samalla tavalla kehä 1 liittymä Helsingin suuntaan ajettaessa irtoaa jo hyvissä ajoin suoraan menevistä.sivustahuutaja kirjoitti: 18.08.2025 7:42 ^ Länsiväylällä tuo on ratkaistu niin, että idästä tullessa Kehä II liittymään ryhmittyvä kaista on erotettu kokonaan. Toimii paremmin kuin kiilauskisat.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ärsyttää myös kun ihmiset ei osaa käyttää 2 kaistaa liikennevaloissa tai liikenneympyrässä paikoissa missä suunnittelijat ne on sinne piirtäneet parantaakseen kriittisen pisteen läpäisykykyä. Pöljänä vaan tukitaan liikenne rakentamalla pitkä jono yhdelle kaistalle.Vagabondo kirjoitti: 18.08.2025 6:14 Ärsyttävää, kun suomessa ei osa ajaa kahta kaistaa siististi yhteen vetoketjuna, vaan yli-innokkaat jonottajat venyttävät oikean kaistan jonon paljon vasenta kaistaa pidemmäksi...
Eniten ärsyttää ne 2 kaistaisessa liikenneympyrässä oikojat, jotka eivät sitten edes pysy sillä valitsemallaan kaistalla vaan yrittävät ajaa kylkeen, kun itse käyttää sitä toista kaistaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
Mietin kyllä tuota siinä jonottaessani, mutta kun tuo ei ole käytäntö, kyllä ohittajat asettuivat muista piittaamattomiksi kokonaisuuden optimaalisuuden nakertajiksi. Ja hidastivat jonoa. Ehkä siihen pitäisi laittaa sellainen uudehko (?) liikennemerkki, joka nimenomaan ohjeistaa kahden kaistan käyttöön ja vetoketjuun.Vagabondo kirjoitti: 18.08.2025 6:14Ärsyttävää, kun suomessa ei osa ajaa kahta kaistaa siististi yhteen vetoketjuna, vaan yli-innokkaat jonottajat venyttävät oikean kaistan jonon paljon vasenta kaistaa pidemmäksi ja ottavat nokkiinsa eikä tee tilaa, kun toiset ajavat vasenta kaistaa liityntäkohtaan ja pyrkivät siististi liittymään joka toiseen väliin.urpiainen kirjoitti: 17.08.2025 22:33 Mä tulin Porvoon moottoritietä. Muuten ei ruuhkat haitanneet, mutta tien vetokyky ei riitä siinä kohtaa, jossa ensin Porvoon ja Lahden motarit yhtyvät, ja sitten Kehä I erkanee oikealle. Porvoon motarilla ennen yhtymäkohtaa meni ihan kävelyvauhdiksi, välillä jopa pysähtyen. Vetäisi varmaan paremmin, jos kaikki pysyisivät jonossa oikealla kaistalla, mutta aina joidenkin bmw-miesten pitää koettaa ohittaa jonoa vasenta kaistaa (joka siis päättyy ennen teiden yhtymäkohtia) ja sitten tunkea väkisin sinne oikean kaistan jonoon, jolloin jono alkaa jarrupumppaamaan. Ärsyttävää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
Tämähän se ongelma on. Tasapuolinen ja toimiva vetoketju vaatii, että molempien kaistojen jonot on yhtä pitkiä eikä vaihdella kaistoja liian aikaisin, vaan mennään kiltisti vuoron perään liityntäkohdassa. Jos suurin osa muodostaa yhden jonon hyvissä ajoin, niin toki siinä käy just noin kun sanot, mutta vikaa on sekä yli-innokkaiden jonottajien että optimaalisuuden nakertajien ajotavoissa.urpiainen kirjoitti: 18.08.2025 9:47 Mietin kyllä tuota siinä jonottaessani, mutta kun tuo ei ole käytäntö, kyllä ohittajat asettuivat muista piittaamattomiksi kokonaisuuden optimaalisuuden nakertajiksi. Ja hidastivat jonoa. Ehkä siihen pitäisi laittaa sellainen uudehko (?) liikennemerkki, joka nimenomaan ohjeistaa kahden kaistan käyttöön ja vetoketjuun.
Mä toisinaan tälläisissä tilanteissa jään siihen vasemmalle kaistalle ajamaan samaa vauhtia kuin oikea, jolloin liikenne tasoittuu vaikka joku BMW mies saattaa siitä ärsyyntyä. Toki sen verran vedän kotiinpäin etten ihan jonon hännän kohdalla hidastele, mutta hyvissä ajoin ennen kaistan loppua kuitenkin.
-
- Kitisijä
Muutaman kerran mennyt kauppaan, että ostan keittiön täyteen sapuskaa ja varsinkin jotain pientä naposteltavaa. Ja paskat, sain ostettua parit salaattiainekset. Hedelmätkin jääneet.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Poppamies habanero sipsejä ja sipsinmuru lentää silmään. Hätäsuihku ja silmähuuhtelu.
-
- Kitisijä
Tilasin valvontakameran Verkkokaupasta Woltin tunnin kuljetuksella. Taas sama juttu, mistä olen ehkä kirjoittanut tänne ennenkin.
Woltin kuski ei osaa tulla Tapiolan kävelykeskustaan ja puhuu hyvin paskaa englantia. Itse puhun lähes päivittäin inkkareiden ja pakien kanssa töissä, eli uskoakseni kyllä tiedän, milloin joku puhuu paskaa englantia.
Laitoin nimenomaan Verkkiksen tilaukseen spesifisesti ohjeet englanniksi, miten löytää. Wolt-kuski ei sitä katsonut. Sitten kun soitti, että ei löydä, lähetin tekstarilla hänen puhelimeensa ohjeet. Ei löydä puhelimesta
Noh.. löysi viimein perille.
Woltin kuski ei osaa tulla Tapiolan kävelykeskustaan ja puhuu hyvin paskaa englantia. Itse puhun lähes päivittäin inkkareiden ja pakien kanssa töissä, eli uskoakseni kyllä tiedän, milloin joku puhuu paskaa englantia.
Laitoin nimenomaan Verkkiksen tilaukseen spesifisesti ohjeet englanniksi, miten löytää. Wolt-kuski ei sitä katsonut. Sitten kun soitti, että ei löydä, lähetin tekstarilla hänen puhelimeensa ohjeet. Ei löydä puhelimesta

Noh.. löysi viimein perille.
Tällaista se demokratia on
-
- Kitisijä
Rasisti!James Potkukelkka kirjoitti: 26.08.2025 9:05 Woltin kuski ei osaa tulla Tapiolan kävelykeskustaan ja puhuu hyvin paskaa englantia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Sijainnin pystyy kuitenkin määrittämään Woltin appissa oven tarkkuudella. Kuvittelisin, että kuskilla on mahdollisuus nähdä tuo kartta, mutta eivätr ehkä vain osaa sitä katsoa. Ohjeiden kirjoittaminen ei oikein ole tätä päivää, liian paljon lukutaidottomia.James Potkukelkka kirjoitti: 26.08.2025 9:05 Woltin kuski ei osaa tulla Tapiolan kävelykeskustaan ja puhuu hyvin paskaa englantia.
-
- Kitisijä
Eniten mua hämmästytti se, että ei osannut katsoa puhelimestaan tekstaria. Voi toki olla, että puhelut kiertävät jotenkin woltin kautta ja ruudulla näkyvä gsm numero ei olekaan hänen kädessään olevan kapulan.sivustahuutaja kirjoitti: 26.08.2025 9:44Sijainnin pystyy kuitenkin määrittämään Woltin appissa oven tarkkuudella. Kuvittelisin, että kuskilla on mahdollisuus nähdä tuo kartta, mutta eivätr ehkä vain osaa sitä katsoa. Ohjeiden kirjoittaminen ei oikein ole tätä päivää, liian paljon lukutaidottomia.James Potkukelkka kirjoitti: 26.08.2025 9:05 Woltin kuski ei osaa tulla Tapiolan kävelykeskustaan ja puhuu hyvin paskaa englantia.
-
- Kitinän väärinkäyttäjä
Kato kun kymmenen wolttia ajaa samalla tilillä, niin se numeron vastaanottava pää voi olla muuallakin.James Potkukelkka kirjoitti: 26.08.2025 10:02 Eniten mua hämmästytti se, että ei osannut katsoa puhelimestaan tekstaria. Voi toki olla, että puhelut kiertävät jotenkin woltin kautta ja ruudulla näkyvä gsm numero ei olekaan hänen kädessään olevan kapulan.
Yhdeksän saa toimeentulotukea ja yhden tilin tuotto jaetaan sitten kaikkien kesken.
Huhut siitä, ettei laittomat ole kekseliäitä, eivät välttämättä pidä paikkaansa.
Chauffeur & Concierge Service Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Yellow Cab Finland - kuskille hyvä
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Yellow Cab Finland - kuskille hyvä
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
- Kitisijä
Periaatteessa voisi olla kyse tuosta, mutta kun toimitti tilauksen, näppäili antamani PIN:n kännykkään. Toki tuon voisi feikata.Penix-lintu kirjoitti: 26.08.2025 13:14Kato kun kymmenen wolttia ajaa samalla tilillä, niin se numeron vastaanottava pää voi olla muuallakin.James Potkukelkka kirjoitti: 26.08.2025 10:02 Eniten mua hämmästytti se, että ei osannut katsoa puhelimestaan tekstaria. Voi toki olla, että puhelut kiertävät jotenkin woltin kautta ja ruudulla näkyvä gsm numero ei olekaan hänen kädessään olevan kapulan.
Yhdeksän saa toimeentulotukea ja yhden tilin tuotto jaetaan sitten kaikkien kesken.
-
- Kitisijä
^
Oletko nyt ihan 100% varma, että se kirjoitti verkkiksen tilauksen vastaanottomisen PIN:in _kännykkäänsä_ eikä esim- kännykässä olevaan appsiin? Se tekstari kun on luultavasti liittymän numeron perusteella sidottu yhteen luurinm, mutta appsia ja wolt-kuskin tiliä voi käyttää useammassa kännyssä.
Edelleen olen sitä mieltä, että verkkiksen saman päivän toimitus on upea palvelu. Mutta sosiaaliturvan väärinkäyttö pitäisi kyetä karsimaan pois. Mieluiten suodattamalla tänne tulijat.
Oletko nyt ihan 100% varma, että se kirjoitti verkkiksen tilauksen vastaanottomisen PIN:in _kännykkäänsä_ eikä esim- kännykässä olevaan appsiin? Se tekstari kun on luultavasti liittymän numeron perusteella sidottu yhteen luurinm, mutta appsia ja wolt-kuskin tiliä voi käyttää useammassa kännyssä.
Edelleen olen sitä mieltä, että verkkiksen saman päivän toimitus on upea palvelu. Mutta sosiaaliturvan väärinkäyttö pitäisi kyetä karsimaan pois. Mieluiten suodattamalla tänne tulijat.
-
- Kitisijä
Johonkin appsiin kirjoitti pin:n.sivustahuutaja kirjoitti: 26.08.2025 14:20 ^
Oletko nyt ihan 100% varma, että se kirjoitti verkkiksen tilauksen vastaanottomisen PIN:in _kännykkäänsä_ eikä esim- kännykässä olevaan appsiin?
-
- Kitisijä
Foodora tulille, että saisin:
- sapuskaa
- paperipussin keräyspaperille
-
- Kitisijä
Sattui ikävästi ja tapahtui kirjoitusvirhe. Ja tämän virheen korjaamiseksi tarvitaan sahaa ja liimaa.
Voi vain kuvitella miltä muinaisista roomalaisista tuntui vastaavassa tilanteessa kun olikin puun sijaan kivi kirjoitusalustana.
Voi vain kuvitella miltä muinaisista roomalaisista tuntui vastaavassa tilanteessa kun olikin puun sijaan kivi kirjoitusalustana.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Lääke-esittelijälle oli ilmoitettu 4 kasvis-kalaa ja yksi gluteiiniton. Nyt tuli 5 gluteiinitonta kasvista 

-
- Kitisijä
^
Jätät sitten tuon valmistajan lääkkeet määräämättä. Joku roti.
Jätät sitten tuon valmistajan lääkkeet määräämättä. Joku roti.
-
- Kitisijä
Näinhän se menee. Ei maksa vaivaa tehdä neljää tavallista ja yhtä spesiaaliannosta, jos yhdistävänä tekijänä on kasvis. Kaikki vaan yhtä ja samaa. Erikoisruokavalioista kärsivät kaikki, mikä on ihan paskaa nykyään, kun ihmisillä on paljon itse keksittyjä rajoitteita.James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2025 12:48 Lääke-esittelijälle oli ilmoitettu 4 kasvis-kalaa ja yksi gluteiiniton. Nyt tuli 5 gluteiinitonta kasvista![]()
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitinä VIP-jäsen
Todella harmillista, että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä ja ihmisen pitää vielä elää niiden kanssa samassa maassa. Vallankin kun tuntuu, että enemmistö näistä on samaa sukupuolta ja siten jossain määrin leimaavat myös itseäni vaikka kuinka koitan pysytellä omassa kuplassani
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
-
- Kitisijä
En kyllä itse koe mitään syyllisyystä mulle tuntemattomien ihmisten perseilystä.
-
- Kitisijä
^
Sama. Siitä kyllä ärsyynnyn, jos joku lokeroi minut mieheksi ja jotenkin vastuulliseksi miesten touhuista. Sukupuoleni kun on Panomies.
Sama. Siitä kyllä ärsyynnyn, jos joku lokeroi minut mieheksi ja jotenkin vastuulliseksi miesten touhuista. Sukupuoleni kun on Panomies.
-
- Kitisijä
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011516640.html
Toisaalta tämä kyllä sai mussa aikaan pienen myötähäpeän tunteen.
Toisaalta tämä kyllä sai mussa aikaan pienen myötähäpeän tunteen.