Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Hienosta veturista, jolla on kunniakas historia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässä ollaan asian ytimessä:

Luonnonvastaisista, sairaista koiraroduista pitää päästä eroon
Evoluutio on kymmenien miljoonien vuosien aikana jalostanut tänne parhaiten sopeutuneet kolme koiraeläintämme: suden, ketun ja naalin. Mitä niillä on, on täällä tarpeellista, ja mitä niillä ei ole, on tarpeetonta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4335
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Evoluutio on huuhaata. Lisäksi sudet ja ketut eivät paimenna lampaita, vaan syövät niitä. Siksi paimenkoiran evolyytiö on oikeitettu. Muuten olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. että kaikki koiranäyttelyyn osallistuvat on tuomittava elinkautiseen vankeuteen.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Kannattaa totutella ajatukseen pääministeri Touko Aallosta"
Panu Laturin mielestä kolme asiaa ovat ratkaisevia vihreiden mahdollisessa nousussa pääministeripuolueeksi. Niistä ensimmäinen on, että vihreiden on kestettävä edessä 2019 oleva hallitusvastuu.

– Se ei tule olemaan helppoa, sillä hidas talouskasvu, työelämän voimakas muuttuminen sekä väestön vanheneminen tulevat välttämättä johtamaan vaikeisiin ja epäsuosittuihin ratkaisuihin. Siksi on tärkeää, että emme ennen vaaleja lupaa liikoja
Ha ha ha!
Toiseksi vihreiden on hänen mielestään ymmärrettävä, että he ovat lähtökohtaisesti urbaani puolue.

– Kannatuksemme ja äänestäjämme ovat pääosin kaupungeista ja heille yksi keskeinen syy äänestää juuri vihreitä on ollut se, että ajamme heidän kotikaupunkinsa ja kaupunkilaisen elämäntavan etua.
Kaupunkilaispuolue kun suurin intressi on tuhota kaupunkilaisten elämä?
Kolmanneksi vihreiden tulee ottaa Sdp:lta asema johtavana työelämäpuolueena.
Anteeksi, mutta mitä vittua?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vihreiden määritelmä kaupunkilaisesta elämäntavasta tarkoittaa vihreiden kannattajien elämäntapaa. Siihen eivät kuulu lähiöiden rassistipersut tai autoilevat kaupunkilaiset.

Odotan vesikielellä uusiutuvalla energialla toimivia robottiautoja. Minkä tekosyyn vihreät keksivätkään niiden vastustamiselle?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Linkkaamastani tekstistä on jo aikaa päiviä, ei tämänpäiväinen.
Itselläni olisi paljon sanottavaa "hallituskriisin" kavaluudesta ja teennäisestä "poliittisesta korrektiudesta" tyhmään kansaan ja kenties urpiaiseen toimivana syynä. Tosiaan presidenttiä myöten. Mutta en jaksa täällä.

Kuitenkin Hesarinkin pojassa Ilta-Sanomissakin on joku toimittaja tai kolumnisti kirjoittanut ja jopa julkaistu melkein fiksua: Tosin tuossakin pitää pitää kunnon ihmisen pussata suvaitsevuutta kuten ennen edistyksellisyyttä ja Neuvostoliittoa.

Kommentti: Miltä näyttää sininen tulevaisuus? Näistä syistä loikkariliikkeen kuihtumisvaara on todellinen
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005261516.html
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toivottavasti vihreille käy kuten Saksassa.
Vihreät ovat menestyneet erittäin heikosti syyskuussa pidettävien liittopäivävaalien tuloksia ennakoivissa mielipidekyselyissä. Puolueella ei näytä olevan mitään suunnitelmaa tilanteensa korjaamiseksi, Der Spiegelin mukaan. Artikkelissa mainitaan puolueen olemassaolon olevan jo uhattuna, kirjoittaa The Daily Caller.
Äänestäjät saattoivat rankaista vihervasemmistopuolueita, koska Saksan sähköntuotanto ja jakelu lähestulkoon romahtivat tammikuussa huonosti tuottavien tuulimyllyjen ja aurinkopanelien vuoksi. Poikkeuksellisen pilviset säät ja epänormaalit tuulet aiheuttivat pitkiä sähkökatkoja. Koko valtakunnan verkko olisi pimentynyt tammikuun 24. ellei koko maan kaikkia varavoimaloita olisi otettu käyttöön, viimeisenä epätoivoisena keinona, kertoi Michael Vassiliadis, energialaitosten yhdistyksen johtaja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Olisi kivampi, jos vihreät romahtaisivat jo ennen kun pääsevät lanseeraamaan hulluimpia yhteiskuntakokeiluitaan.

Tämä lienee turha toivo, vaan kiskoja vedetään joka paikkaan, fillari-infraa rakennetaan kymmenillä miljardeilla, maahan päästetään pari miljoonaa hittammupummia ja kaikki paitsi valtiojohtoinen teollisuus ajetaan alas. Vihreillä on todella paljon valtaa kun kokoomus ja demarit ajavat samaa politiikkaa jostain jeesuksen syystä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ sähkökatkoja? Ei voi olla. Uusiutuva energia uusiutuu koko ajan. Uusiutumaton sen sijaan voi loppua yllättäen. Sähkökatkot johtuivat varmasti uusiutumattomien lippumisesta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vika on liian korkeassa sähkönkulutuksesta, ei enegiwiendessä. Joka siis lisäsi hiilidioksidipäästöjä. Joita kai piti vähentää. Onneksi edes sähköä on vähemmän. Maailma pelastuu.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sähkö on vaarallista. Hilma-tädilläkin on sähköallergia ja se on tarttuvaa. Eikä lääkettä anneta!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Joku äiti avautuu harrastuksiin liittyvistä talkoista. Hälytyskellot alkavat soida siinä kohtaa kun mokkapalojen leipominen tarkoittaa "kolmen viikon ruokarahoja". Sitten lopussa se paljastus tuleekin: "Ja minä en muutenkaan leivo. Olen feministi, minä en leivo"
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005323043.html

Ei ole miestä. Ei ole rahaa. Talkoot vituttaa. Audiäiditkin vituttaa, vaikka ne leipoo ensin ne mokkapalat ja sitten vielä ostaa ne takaisin. Ja tekevät tuon siksi, että niillä v**tun köyhillä olisi mahdollisuus osallistua leipomalla niitä mokkapaloja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kuulostaa työläältä tyypiltä, oli rahaa taikka ei. Kaikenmaailman somevinkunat tuntuu olevan uutiskelpoista.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6316
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vähän tuo talkoiden idea jäänyt vajaaksi. En myöskään täysin hoksaa tuota leipomisen ja feminismin yhteyttä, vai eikö sinkkuisiltä edellytetä osallistumista?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ talkoita tehdään, jotta kausimaksut pysyvät alempina. Einiitä talkoita tarvittaisi, jos vaan nostettaisiin maksuja. Arvaas kumpi on helpompaa oienituloiselle: leipoa pellillinen mokkapaloja vai maksaa 20e isompi kausimaksu?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No lopuksi luonto kyllästyy ja hävittää ihmisen. Mikä on hyvä.

Pentti Linkola: Rajat pitäisi sulkea ja kehitysapu lakkauttaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Minkähän takia Linkola kuitenkin on hakeutunut sairaalahoitoon? Eikö hänen olisi pitänyt antaa luonnon hoitaa homma?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minua taas kuumamstuttaa se, että eikö linkolalaisittain voisi ajatella, että raahataan koko Afrikan väki (tai ainakin mahdollisimman paljon) mahdollisimman pian Eurooppaan, kun täältä on koskematon luonto kuitenkin jo tuhottu, mutta Afrikassa olisi vielä toivoa, kunhan maanosan väestönkasvu pysähtyisi tai kääntyisi jopa laskuun?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Esimerkiksi Helsingissä on vielä paljon tilaa rakentaa, varsinkin ylöspäin. Ja joku hemmetin iso viherplänttikin vielä keskellä kaupunkia. Kyllä sinne 2-3 miljoonaa somalia mahtuu heittäen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.08.2017 13:02 Minkähän takia Linkola kuitenkin on hakeutunut sairaalahoitoon? Eikö hänen olisi pitänyt antaa luonnon hoitaa homma?
Koska Linkola asuu täällä missä sairaanhoito, ja kaikki muut resulssit, on käytettävissä. Luonnon pitää antaa hoitaa homma siellä missä niitä ei ole, mutta väestönkasvu on hurjaa.

Mä oon muuten tässä aikalailla samoilla linjoilla kuin Linkola. Väestöräjähdys on koko ympäristöongelmien ydin. Elintaso on ajanut euroopassa syntyvyyden jo alaspäin, joten tänne hyviin elinolosuhteisiin ei kannattaisi päästää väkeä voimakkaan väestön kasvun alueilta. Toki mun, kuten Linkolankin, on helppo olla tätä mieltä, kun itse en siinä mitään häviäisi. Ihmispopulaation pienentyminen olisi kyllä planeetan etu. Tämä ei tietenkään ole estänyt minua lisääntymästä, koska olen kiinnostunut lähinnä omasta ja lähipiirini edusta.

EDIT: Tän mielipiteen varmaan urpiainenkin allekirjoittaa: "Esimerkiksi presidenttiehdokas Laura Huhtasaari (ps) ei usko edes evoluutioon eikä tieteen tuloksiin. Sellaiselle ihmiselle ei pitäisi missään nimessä antaa suunvuoroa." :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan turha itkeä otetaanko vai ei. Kun ennustettu 800 miljoonaa tulijaa kolkuttaa ovia niin siinä ei ole väliä mitä vihervasemmisto päättää.

Toivottavasti en ole tuolloin hengissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 17.08.2017 13:31EDIT: Tän mielipiteen varmaan urpiainenkin allekirjoittaa: "Esimerkiksi presidenttiehdokas Laura Huhtasaari (ps) ei usko edes evoluutioon eikä tieteen tuloksiin. Sellaiselle ihmiselle ei pitäisi missään nimessä antaa suunvuoroa." :D
No en mä kyllä nyt taida allekirjoittaa. Mulla on hirveän vähän hinkua totalitarismiin ml. se, että joku politbyroo päättää, kenelle sananvapaus sallitaan ja kenelle ei. Mä edustan enemmän sellaista naiivia edistysuskoa, että huhtasaarten pitää antaa puhua, jotta ihmiset ymmärtäisivät, minkälaisia pellejä nämä tyypit ovat. Epäilemättä tulen pettymään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ai niin, mua vähän kummastuttaa, että Linkolasta kirjoitettaessa aina ynistään hänen suhteestaan vihreään liikkeeseen ja puolueeseen. Tai siis ymmärrän sen tietysti ihan historiallisten faktojen kautta, mutta noin niinku aatehistoriallisemmassa katsannossa pitäisi ymmärtää, että itse asiassa Linkola ei ole - vaikka ei itsekään tätä tajua - mikään äärivihreä, vaan aika puhdasoppinen äärikepulainen. Linkola romantisoi sellaista 1800-luvun tai 1900-luvun alkupuolen agraarisuomea ihanneyhteiskuntana ja nostalgisena kulta-aikana, jonne pitää palata vaikka väkisin. Kun kepulainen hallitus nostaa uuden ajan biotalouden kärkihankkeeksi risujen keräilyn elinkeinona ja hevosenlannanpolton energiapoliittisena ratkaisuna, ollaan linkolalaisempia kuin Linkola itse!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 17.08.2017 13:31
Mä oon muuten tässä aikalailla samoilla linjoilla kuin Linkola. Väestöräjähdys on koko ympäristöongelmien ydin. Elintaso on ajanut euroopassa syntyvyyden jo alaspäin, joten tänne hyviin elinolosuhteisiin ei kannattaisi päästää väkeä voimakkaan väestön kasvun alueilta. Toki mun, kuten Linkolankin, on helppo olla tätä mieltä, kun itse en siinä mitään häviäisi. Ihmispopulaation pienentyminen olisi kyllä planeetan etu.
Tuskin ihminen nykytahdilla pääsee edes extinction eventtien tasolle. Fossiiliset näytetään saavan kuriin ha teknologia porskuttaa. Sademetsää voi hävitä ja jokunen tuhat lajia kadota, mutta tuskin sitä miljoonan vuoden päästä huomaa.