Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9502
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2023 11:05 Eikös joku lihan hylännyt ruokaketju myös joutunut palaamaan takaisin tunkkaiseen taantumukseen.
Fafa's. Punaisen lihan. Kanaa ollut koko ajan listalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Jutun perusteella Fafasin tavoite oli kuitenkin siirtyä vähitellen lihattomaan menuun.

Ootteko muuten jo maistaneet sirkkoja? Nehän trendaa just rajusti ja yleistyvät suomalaisten ruokapöydissä ensi vuoden aikana.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös sirkkabuumi mennyt jo. Tuoyantolaitokset on pistäneet säpin suulle ja sirkkaleivän myyti loppunut.

Ei meikäläisen makuun olleet.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Häh? Ei ole mahdollista?

.... ei kun sori, tää onkin vuoden 2019 hesari. Tässä kyllä sanotaan, että sirkat tulee yhtä varmasti kuin merituulivoimalat?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9502
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.09.2023 11:14 Jutun perusteella Fafasin tavoite oli kuitenkin siirtyä vähitellen lihattomaan menuun.
Siitä en tiedä enkä välitä. Korjasin vain Jameksen faktavirheen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25846
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 12.09.2023 11:09
James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2023 11:05 Eikös joku lihan hylännyt ruokaketju myös joutunut palaamaan takaisin tunkkaiseen taantumukseen.
Fafa's. Punaisen lihan. Kanaa ollut koko ajan listalla.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehkäpä toukat on seuraava sirkat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25846
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 12.09.2023 11:25 Ehkäpä toukat on seuraava sirkat.
Perustan hämähäkkejä ruoaksi viljelevän kioskin, olen trendsetter!

Business finlandilta varmasti liikenne muutama miljoona suunnitteluun?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kokeile ensin saada sata tonnia akatemialta hämähäkkien sukupuoliidentiteetin fluidisuuden tutkimiseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Voishan sitä myydä vaikka kuivunutta mälliä. Kai siinäkin jotain terveyshyötyjä on. Hyvä soosi kylkeen, niin business is booming for sure!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7 ... 9e45ec2170
Tämä hehkeä uusi poliisiministeri poseeraa taas omilleen. Sen verran lukenut asiasta, että Ruotsin tilanne jengirikollisuuden puhjetessa laajemmin oli tosi erilainen kuin Suomen. Tällä ei ole erityisesti Balkanilta holtittomasti tulleita pakolaismassoja tai hampaatonta lainsäädäntöä edelleenkään.

Tämä Ruotsin tie hokema on tyypillistä persujen popilistista uhkakuvien maalailua, joka uppoaa kannattajilleen. Mikään ei ole niin helppoa kuin uhkakuvien maalailu, koska nehän voi tapahtua vasta joskus, joten et tavallaan voi hävitä.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 12.09.2023 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25846
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.09.2023 12:29 Voishan sitä myydä vaikka kuivunutta mälliä. Kai siinäkin jotain terveyshyötyjä on. Hyvä soosi kylkeen, niin business is booming for sure!
Eikös ei-kuivunutta mälliä suositella ihonhoitotuotteena? Voin toimittaa exklusiivisesti valikoiduille asiakkaille kotikäynneillä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.09.2023 12:36 Tämä Ruotsin tie hokema eo tyypillistä persujen popilistista uhkakuvien maalailua, joka uppoaa kannattajilleen.
Tuohan on vain vastareaktio sokealle Ruotsin tien ihannoinnille. Ei tästä ole kuin joitain vuosia, niin meillä media surutta hehkutti kuinka Ruotsi tekee maahanmuuton paremmin. Nyt laulu on muuttunut. Maahanmuutto on kuitenkin vuosikymmenten kysymys, eikä sitä voida johtaa sen mukaan mikä on päivän fiilis.

Minusta uhkakuva on täysin todellinen. Tosin rikollisuus on paljon pienempi uhka kuin tulijoiden rasite kansantaloudelle. Tanskassa ovat laskeneet, että afrikasta ja lähi-idästä tulleet eivät keskimäärin koskaan nouse nettomaksajiksi parantamaan huoltosuhdetta. Näin ollen noista maista ei oikeastaan kannata keskimäärin ottaa ketään. Tarkalla seulalla voi sitten käsin poimia yksilöitä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.09.2023 12:44 Tuohan on vain vastareaktio sokealle Ruotsin tien ihannoinnille.
Kuule, ei me tarvita persujen vastareaktiota, meillä omat aivot.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Sehän on erinomaista, että me muutkin ryhdytään vaatimaan tolkkua maahanmuuttoon!

Supercellin työntekijöille luvat kahdessa tunnissa ja lähi-idän ovi kiinni.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2023 11:28 Perustan hämähäkkejä ruoaksi viljelevän kioskin, olen trendsetter!

Business finlandilta varmasti liikenne muutama miljoona suunnitteluun?
Voima Ventures lanseeraa startup-kilpailun – Sijoittaa voittajaideaan miljoona euroa vaihtovelkakirjalainana
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Miksi dick picci pitää aina lähettää pyytämättä ja anonyymista osoitteesta?

Jottei joudu kiristetyksi!
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/ ... 49411.html
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.09.2023 16:18 Miksi dick picci pitää aina lähettää pyytämättä ja anonyymista osoitteesta?

Jottei joudu kiristetyksi!
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/ ... 49411.html
Osa jengistä on kyllä niin urpoa että heillä ei pitäisi olla netti kuin valvotusti.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16754
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.09.2023 12:36 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7 ... 9e45ec2170
Tämä hehkeä uusi poliisiministeri poseeraa taas omilleen. Sen verran lukenut asiasta, että Ruotsin tilanne jengirikollisuuden puhjetessa laajemmin oli tosi erilainen kuin Suomen. Tällä ei ole erityisesti Balkanilta holtittomasti tulleita pakolaismassoja tai hampaatonta lainsäädäntöä edelleenkään.

Tämä Ruotsin tie hokema on tyypillistä persujen popilistista uhkakuvien maalailua, joka uppoaa kannattajilleen. Mikään ei ole niin helppoa kuin uhkakuvien maalailu, koska nehän voi tapahtua vasta joskus, joten et tavallaan voi hävitä.
Jotenkin tää urpoilu on erityisen makaaberia, kun tapahtuu samaan aikaan, jolloin sisäministerin oman puolueen kanssa linkittyvien aktivistien terrorijuonia pääministerin murhaamiseksi, kriittisen infrastruktuurin tuhoamiseksi ja mitä kaikkea puidaan oikeudessa ja lehdissä. Tästä vastuuministerillä ei toki ole mitään sanottavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ruotsin malli olisi meikäläisellekkin ihan ok vaihtoehto vaikka perintö menee myyntiin.

Kerrostalo-osa persjönsterissä, verottaja määrittelee sille kuitenkin jonkun älyttömän arvon kun todellinen myyntihinta on ihan murusia. Myyntiaikakin voi olla pirun pitkä.

Perintöveron maksuun suunnitellaan isoa muutosta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25846
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Noissa ikävästi kuolee sivullisiakin välillä. Suomihan on erittäin väkivaltainen maa, mutta meillä perinteisesti väkivalta on pysynyt pienessä piirissä. Jos ei mene rottataloon juomaan kiljua viikoksi, niin tuskin saa puukosta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25846
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Seurueet myöskään eivät Suomessa yleensä ammu tappaakseen. Toki liipasinsormi on herkkä ja tarkkuus huono.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Joo, meillä lyödään jokusen kerran puukolla vain varoitukseksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

HUS vähentää tehohoitopaikkoja, koska raha. Se on ihan ok. Hoitajien lakko taas olisi ollut vääryys, koska raha.