Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.05.2025 11:21
James Potkukelkka kirjoitti: 08.05.2025 11:15 Kuuntelin taas "bara bada bastun" ja vasta nyt huomasin, että yhdessä kohtaa sanotaan "ei saa peittää" 😃
Mä opin Bara bada bastun yhteydessä, että on olemassa kaikenmaailman vapaita melodianpätkäpankkeja, joista lainataan osia biiseihin: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011219021.html
Juu. Tuon takia ryhdyin taas kuuntelemaan. Miksi joku tarjoaa melodiaa ilmaiseksi :o

Ellei melodia sitten ole jostain rojalttivapaasta teoksesta alun perin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.05.2025 11:21 Edit. Lisäksi mulla on lievä identiteettikriisi sen kanssa, että mun mielestä KAJ on tosi hauska juttu, enkä juurikaan ole innostunut Erika Wikmanista. En kuitenkaan haluaisi identifioitua yli 6-kymppiseksi keksustalaiseksi. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011200974.html
Mun mielestä hauskinta KAJ keississä on, että ne on Ruotsin edustajana menossa euroviisuihin jollain härmäläisellä saunahumpalla. Ei kai näitä kappaleita kuitenkaan ole tarkoitus kuunnella? Mä ainakin vältän parhaani mukaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Edit. Lisäksi mulla on lievä identiteettikriisi sen kanssa, että mun mielestä KAJ on tosi hauska juttu, enkä juurikaan ole innostunut Erika Wikmanista. En kuitenkaan haluaisi identifioitua yli 6-kymppiseksi keksustalaiseksi. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011200974.html
Vaikka kovasti yrität peitellä, välillä tuo sun svenska talande bättre folk puoli tulee esiin! Ettet vain nytkin olisi purjehdusseuran terasilla klubitakki päällä!

Merkittäköön kitinään, että Erikasta en ole kiinnostunut missään mielessä. KAJ on kiva ja erikoisesti se, että jaksoivat vuosia tahkota puolityhjä koulun liikuntasaleja ennen tätä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 08.05.2025 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 08.05.2025 11:41
urpiainen kirjoitti: 08.05.2025 11:21 Edit. Lisäksi mulla on lievä identiteettikriisi sen kanssa, että mun mielestä KAJ on tosi hauska juttu, enkä juurikaan ole innostunut Erika Wikmanista. En kuitenkaan haluaisi identifioitua yli 6-kymppiseksi keksustalaiseksi. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011200974.html
Mun mielestä hauskinta KAJ keississä on, että ne on Ruotsin edustajana menossa euroviisuihin jollain härmäläisellä saunahumpalla. Ei kai näitä kappaleita kuitenkaan ole tarkoitus kuunnella? Mä ainakin vältän parhaani mukaan.
Joo, just näin olen minäkin ajatellut. Hesarin kyselytuloksen perusteella voisi kuitenkin ajatella, että aika moni suomalainen kannattaa KAJ:ta ohi Erika Wikmanin ehkä osin myös siksi, että KAJ on niin hyväntuulista, harmitonta, epäkriittistä, helppoa, sympaattista ja kerta kaikkiaan pikkuporvarillisen söpöä meininkiä, kun taas Wikmanissa nähdään paheellisuutta, dekadenssiä, ehkä jopa vaaraa. Tällaisessa jaossa en aina ole ollut keski-ikäisen konservatiivisella puolella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 08.05.2025 11:46
Edit. Lisäksi mulla on lievä identiteettikriisi sen kanssa, että mun mielestä KAJ on tosi hauska juttu, enkä juurikaan ole innostunut Erika Wikmanista. En kuitenkaan haluaisi identifioitua yli 6-kymppiseksi keksustalaiseksi. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011200974.html
Vaikka kovasti yrität peitellä, välillä tuo sun svenska talande bättre folk puoli tulee esiin! Ettet vain nytkin olisi purjehdusseuran terasilla klubitakki päällä!
:oops:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 08.05.2025 11:49 Wikmanissa nähdään paheellisuutta, dekadenssiä, ehkä jopa vaaraa.
Itse näen vain epätoivoista huomionkipeyttä.
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 08.05.2025 11:50
urpiainen kirjoitti: 08.05.2025 11:49 Wikmanissa nähdään paheellisuutta, dekadenssiä, ehkä jopa vaaraa.
Joo. Lisäksi Wikman on niin korostetusti tangokuningatar ja juntti-iskelmäprinsessa, että vaikea ajatella häntä jonain poliittisen avantgarden airuena.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.05.2025 11:50
Ja Miss Piggy henkistä yritystä myydä itseään seksillä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.05.2025 11:28 Miksi joku tarjoaa melodiaa ilmaiseksi :o
Kaikki eivät ole kiinnostuneita omistamaan rahaa, vaan yhteiskunnan turvaverkot riittävät onnelliseen elämään.
Me and my fellow Gray Men had a Gray Pride parade. Nobody noticed.
James Potkukelkka
Kitisijä

https://yle.fi/a/74-20160493

Tämä tekee huomattavasti enemmän järkeä. Pätkä on ostettu.
James Potkukelkka
Kitisijä

Musta tuli KAJ-fani.Tämä KAJ-pop biisi on nerokas

Suomennos

https://lyricstranslate.com/en/pa-ta-na ... akkua.html
James Potkukelkka
Kitisijä

Tämä on suorastaan syvällinen.

Suomennos

https://lyricstranslate.com/en/kaj-firm ... -finnish-1