Mille alalle suuntaisit?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
EveryWoman
Kitisijä

Re: Mille alalle suuntaisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Elukka kirjoitti:
Tix kirjoitti:plastiikkakirurgiksi
Siksi.
Ootteko tosissanne?

En usko, että mikään rahamäärä voisi kompensoida tunnetta, joka seuraisi siitä tiedosta, että jokaisena päivänä autan ihmisiä olemaan entistä tyytymättömämpiä itseensä. Vai ajattelitteko rajoittua rekonstruktiiviseen kirurgiaan (lienevätkö korvaukset sillä puolella ihan samassa mittakaavassa)?
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Pilotiksi USAF:en?
Onnistuuko? Epäilen josko päästävät puikkoihin ei-kansalaista ja kansalaisuuden saaminen voi kestää niin kauan ettei pilotiksi enää kelpaa. Onko lähiaikoina kukaan syntyperäinen suomalainen päässyt jenkkeihin pilotiksi?

Christerillä ei ollut inttitaustaa ja epäilen, että suomalaisena ainoa mahdollisuus olisi päästä avaruuteen asiantuntijana. Pilottejahan isoilta avaruusmailta löytyy.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

EveryWoman kirjoitti: En usko, että mikään rahamäärä voisi kompensoida tunnetta, joka seuraisi siitä tiedosta, että jokaisena päivänä autan ihmisiä olemaan entistä tyytymättömämpiä itseensä.
???

Hei, jos joku haluaa silikonia tisseihinsä, kukapa minä olen sitä häneltä kieltämään?
Muiden (itsetunto- ym.) ongelmissa on sitä paitsi se hyvä puoli, että ne ovat nimen omaan muiden ongelmia. :perse:
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
Siksi.
Ootteko tosissanne?

En usko, että mikään rahamäärä voisi kompensoida tunnetta, joka seuraisi siitä tiedosta, että jokaisena päivänä autan ihmisiä olemaan entistä tyytymättömämpiä itseensä. Vai ajattelitteko rajoittua rekonstruktiiviseen kirurgiaan (lienevätkö korvaukset sillä puolella ihan samassa mittakaavassa)?
Kyllä Nordströmkin tekee myös rekonstruktiivista, ainakin minun toisen sieraimen sisällä ollutta kolarin jäljiltä tullutta arpikudosta hän on poistanut kiltisti julkisella puolella, joten mitä ilmeisimmin hänkään ei rajoita hommiaan pelkästään niihin rahakkaisiin, vaikka varmasti voisikin. Ammattiylpeyttä ehkä.
EveryWoman
Kitisijä

Elukka kirjoitti:Hei, jos joku haluaa silikonia tisseihinsä, kukapa minä olen sitä häneltä kieltämään?
Muiden (itsetunto- ym.) ongelmissa on sitä paitsi se hyvä puoli, että ne ovat muiden ongelmia. :perse:
Tiedostan, että et välttämättä ole aivan tosissasi, mutta. Väitätkö, että olisit yhtä onnellinen kuin nytkin, jos kaikki maailman muut ihmiset olisivat onnettomia ja tasapainottomia? Tai ettei sinulla olisi nykyistä mukavampaa, jos maailmassa olisi enemmän onnellisia ja tasapainoisia ihmisiä? Mikrotaso ei vaikuta makrotasoon eikä päinvastoin?

Itse viihdyn kyllä selvästi paremmin onnellisten ihmisten täyttämissä ympäristöissä. Siitä syystä Jonkun Toisen Ongelmat ovatkin ongelmista hankalimpia: omiaan kun pystyy niihin verrattuna suhteellisen helposti ratkaisemaan.
EveryWoman
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Kyllä Nordströmkin tekee myös rekonstruktiivista, ainakin minun toisen sieraimen sisällä ollutta kolarin jäljiltä tullutta arpikudosta hän on poistanut kiltisti julkisella puolella, joten mitä ilmeisimmin hänkään ei rajoita hommiaan pelkästään niihin rahakkaisiin, vaikka varmasti voisikin. Ammattiylpeyttä ehkä.
Miltä hän vaikutti ihmisenä? Kuvien perusteella ei vaikuta mieheltä, jolta ostaisin auton. :D
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

EveryWoman kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
Siksi.
Ootteko tosissanne?
Kirurgit ovat läheistä sukua sarjamurhaajille: molempia ajaa halu leikata avuttomia ihmisiä. Ainoa ero on, että kirurgeja kiinnostaa myös raha.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Kyllä Nordströmkin tekee myös rekonstruktiivista, ainakin minun toisen sieraimen sisällä ollutta kolarin jäljiltä tullutta arpikudosta hän on poistanut kiltisti julkisella puolella, joten mitä ilmeisimmin hänkään ei rajoita hommiaan pelkästään niihin rahakkaisiin, vaikka varmasti voisikin. Ammattiylpeyttä ehkä.
Miltä hän vaikutti ihmisenä? Kuvien perusteella ei vaikuta mieheltä, jolta ostaisin auton. :D
Ei minkäänlaista muistikuvaa. Joko hän oli niin liukas, ettei olemuksesta saanut minkäänlaista otetta, tai sitten se johtuu vain siitä, että olin kyseisen kolarin jäljiltä aika rikki. Pikkusiskoni kuitenkin tuntee hänen poikansa, ja totesi joskus että heidän kotonaan on jotenkin apea ilmapiiri kaiken ylellisyyden keskellä.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:En usko, että mikään rahamäärä voisi kompensoida tunnetta, joka seuraisi siitä tiedosta, että jokaisena päivänä autan ihmisiä olemaan entistä tyytymättömämpiä itseensä.
Jaa, jos olisin tuota mieltä niin varmaankaan en harkitsisi. Tunnen montakin ihmistä joista on tullut jonkinlaisen kauneuskirurgisen operaation jälkeen paljonkin itseensä tyytyväisempiä, joten virkkeesi jälkimmäinen puoli on minulle melko erikoinen ajatus.

Rahamäärä kompensoisi mainiosti työstä aiheutvaa vapaa-ajan menetystä.
EveryWoman
Kitisijä

Chap kirjoitti:Kirurgit ovat läheistä sukua sarjamurhaajille: molempia ajaa halu leikata avuttomia ihmisiä. Ainoa ero on, että kirurgeja kiinnostaa myös raha.
Hihii, mikä laukaus! Laittaisin tuon siguksi, ellei mun sigu olisi sittenkin parempi. :D
EveryWoman
Kitisijä

Tix kirjoitti:Tunnen montakin ihmistä joista on tullut jonkinlaisen kauneuskirurgisen operaation jälkeen paljonkin itseensä tyytyväisempiä, joten virkkeesi jälkimmäinen puoli on minulle melko erikoinen ajatus.
Rekonstruktiivisen vai esteettisen? Kuinka pitkäksi aikaa?
Tix kirjoitti:Rahamäärä kompensoisi mainiosti työstä aiheutvaa vapaa-ajan menetystä.
Ei riitä minulle. Haluan työaikananikin tehdä jotakin, joka vie maailmaa tai osaa siitä pitkällä aikavälillä parempaan suuntaan - ja olla tekemättä jotakin joka vie sitä huonompaan suuntaan. Vaikka ymmärränkin, ettei kaikkea voi loppuun asti arvioida, pyrin arvioimaan niin pitkälle kuin kykenen.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti:
Onnistuuko?
Epäolennainen kysymys. Rajat on tehty murrettaviksi. Minä poikapa en ryhtyisikään miksikään perusastronautiksi, vaan ensimmäiseksi ihmiseksi Marsissa. Kun Mars on valloitettu ryhdyn universumin keisariksi.

Kun yrittää lujasti niin mikä tahansa on mahdollista!
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Epäolennainen kysymys. Rajat on tehty murrettaviksi. Minä poikapa en ryhtyisikään miksikään perusastronautiksi, vaan ensimmäiseksi ihmiseksi Marsissa. Kun Mars on valloitettu ryhdyn universumin keisariksi.
Minäpä lennän naapurigalaksiin! Eropelikymppi!
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti: Minäpä lennän naapurigalaksiin! Eropelikymppi!
Mä räjäytän naapurigalaksit!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
elco

aasi kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Minäpä lennän naapurigalaksiin! Eropelikymppi!
Mä räjäytän naapurigalaksit!
Maailmankaikkeudella kävi pirunmoinen tuuri, että päätimme ryhtyä nörteiksi emmekä vaihtoehtoiselle träkille.
EveryWoman
Kitisijä

elco kirjoitti:Kun yrittää lujasti niin mikä tahansa on mahdollista!
Kuten tavallista, tulkitset Suurta Itsetunnustelijaa päin honkia, dear Watson.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:Tunnen montakin ihmistä joista on tullut jonkinlaisen kauneuskirurgisen operaation jälkeen paljonkin itseensä tyytyväisempiä, joten virkkeesi jälkimmäinen puoli on minulle melko erikoinen ajatus.
Rekonstruktiivisen vai esteettisen? Kuinka pitkäksi aikaa?
Molempiin. Toistaiseksi määrittelemättömään, kun kukaan ei ole lakannut olemasta tyytyväinen. Uskotko vakaasti, että ihminen joka on kärsinyt jättinenästä, isosta luomesta keskellä naamaa, hörökorvista tms. ei olisi tyytyväisempi? Tai että nainen jonka rinnasta on leikattu kasvain olisi harmissaan, että se samalla entisöitiin implantilla?
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Ei riitä minulle. Haluan työaikananikin tehdä jotakin, joka vie maailmaa tai osaa siitä pitkällä aikavälillä parempaan suuntaan - ja olla tekemättä jotakin joka vie sitä huonompaan suuntaan. Vaikka ymmärränkin, ettei kaikkea voi loppuun asti arvioida, pyrin arvioimaan niin pitkälle kuin kykenen.
Millä tavalla vaatesuunnittelu vie maailmaa parempaan suuntaan? Suunniteletko kestäviä ja toimivia vaateparsia kehitysmaiden köyhille, vaiko oikkujen mukaan vaihtuvaa muotia joka jätetään seuraavan vuonna kaapin pohjalle ihmisille joilla on liikaa rahaa ja liikaa turhamaisuutta?
Clay
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Clay »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Ei riitä minulle. Haluan työaikananikin tehdä jotakin, joka vie maailmaa tai osaa siitä pitkällä aikavälillä parempaan suuntaan - ja olla tekemättä jotakin joka vie sitä huonompaan suuntaan. Vaikka ymmärränkin, ettei kaikkea voi loppuun asti arvioida, pyrin arvioimaan niin pitkälle kuin kykenen.
Millä tavalla vaatesuunnittelu vie maailmaa parempaan suuntaan? Suunniteletko kestäviä ja toimivia vaateparsia kehitysmaiden köyhille, vaiko oikkujen mukaan vaihtuvaa muotia joka jätetään seuraavan vuonna kaapin pohjalle ihmisille joilla on liikaa rahaa ja liikaa turhamaisuutta?
Muotishöyn lopuksi voi sanoa: Muistakaa auttaa nälkää näkeviä lapsia.
Nyt penikseni on fantastinen!
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mun paidassa lukee "Älä vaihda minua lehmään". Vaatesuunnittelu vie maailmaa siis parempaan suuntaan.
EveryWoman
Kitisijä

Tix kirjoitti:Millä tavalla vaatesuunnittelu vie maailmaa parempaan suuntaan? Suunniteletko kestäviä ja toimivia vaateparsia kehitysmaiden köyhille, vaiko oikkujen mukaan vaihtuvaa muotia joka jätetään seuraavan vuonna kaapin pohjalle ihmisille joilla on liikaa rahaa ja liikaa turhamaisuutta?
En kumpaakaan.

Suunnittelen vaatteita, joiden avulla ihminen voi
a) oppia tuntemaan itsensä paremmin (ylläripylläri!),
b) kehittää esteettistä valveutuneisuuttaan ja
c) voida henkisesti paremmin ympäristönsä esteettisen laadun kohoamisen seurauksena.

Kun ihmiset tuntevat itsensä paremin ja voivat paremmin, he tekevät maailmassa enemmän hyvää ja vähemmän pahaa.

Muoti kokonaisuutena on nähdäkseni aika kaksijakoista. On muotia, joka houkuttelee ihmisiä pukeutumisella luomaan itsestään epäaidon kuvan ja mukautumaan johonkin ennalta määriteltyyn ryhmään (hopparit, pissikset, menestyvät business-ihmiset, trophy wifet, gootit etc.) arvostuksen ja hyväksynnän saavuttamiseksi. Ja sitten sitä mitä itse yritän tehdä, jonka vaikutus on päinvastainen: kunkin kuluttajan oman persoonallisuuden esiin tuominen ja rohkaiseminen muoteista irtautumiseen.

Esteettinen kauneuskirurgia (jonka aluetta tosin on vaikea yksiselitteisesti rajata) kuuluu pääasiassa tuohon ensin mainittuun kategoriaan. Sille polulle lähteminen ei kuitenkaan johda kestävään tyytyväisyyteen, koska tavoitetilaa ei käytännössä koskaan voi saavuttaa. Aina voi näyttää enemmän standardikaunottarelta, ja toimenpiteillä saavutettu ympäristön hyväksyntä tuntuu hyvältä vain hetken (kun taas omaan persoonallisuuten ankkuroitu sisäinen hehku, omaksi itseksi tuleminen, tuntuu pysyvästi hyvältä). Tästä seuraa helposti kierre, jonka pelottavia tuloksia kohtaan mm. vaatemyyjän työssäni. Ihmisiä, jotka ovat niin leikeltyjä, että eivät näytä enää ollenkaan itseltään, ja toisaalta sen verran iäkkäitä (50+) että leikkausten tuoma kohennusvaikutuskin alkaa väkisin pettää. Jos henkilö ei ole siihen ikään mennessä opetellut nauttimaan inhimillisyydestä kasvoillaan/vartalossaan ja kehittänyt estetiikantajuaan eksplisiittisen kauneuden ihannointia pidemmälle, voin vain kuvitella miten ahdistavalta hänestä tuntuu katsoa peiliin joka aamu, kun mitään ei ole enää tehtävissä - ja sekin luonnonkauneus, joka hänessä joskus on ollut, on ruhjoutunut kirurgisten toimenpiteiden alle.
Manzel

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Haavelin aina työstä, jossa saisin nähdä omien käsieni jäljen. Monien mutkien päätin lopulta toteuttaa haaveeni; peruutin opiskelut, lopetin aiemman/t duunit ja lähdin rakennuksille.

Pitkien pohdiskelujen jälkeen päädyin siihen lopputulokseen, ettei ammatin hienous / arvostus muiden silmissä tee ihmistä sen viisaammaksi tai paremmaksi (tästähän on moni eri mieltä, vaikkei myöntäisikään), koska itseäänhän voi tarvittaessa sivistää ihan vapaa-ajallakin. Ooh!

Olin kyllä ennenkin suht tyytyväinen työhöni, mutta nyt kun olen jonkin aikaa työskennellyt tuolla, pölyssä ja paskassa, voin rehellisesti sanoa, ettei kaduta yhtään - ei vaikka aiempaan duuniin verrattuna liksa tippui hieman. Toisaalta, urakoista taasen tienaa paljon paremmin.

Hassuksi koko homman tekee se, että ennen kuin kuukauden koeaika oli päättynyt, sain huomattavan liksankorotuksen ja tavallaan ylenemisen.
Yhdessä aiemmassa työpaikassani minua pyydettiin esimiestehtäviin 3 kk aloituksesta. Ehdin jo luulla, että se olisi ollut elämäni nopein yleneminen, mutta tuo teki pohjat.
Tuon lisäksi siirryn ed. mainitun x-yhtiön osakkaaksi jonkin ajan kuluttua.

Ensi vuonna olisi tarkoitus alkaa lukemaan ko. alan rakennusmestariksi ja pistää myöhemmin oma pulju pystyyn ts. tehdä sukupolvenvaihdos, muuttaa nimi ja toimiala jo valmiista perheyrityksestä.

Suosittelen kaikille rakennusalasta haaveleville alan vaihtoa, jos vaan on mielestään ahkera, omaa hyvän kunnon, fysiikan ja tietenkin kädentaidot (mielellään jotain kokemusta) ja maalaisjärkeä. Suureksi eduksi edellisten lisäksi laskisin vielä käytännönläheisen ja teoreettisen matematiikan ja osin myös fysiikan tuntemuksen. Ja tietenkin sen että hyväksyy likaisen työn ja että yliakateemissa duuneissa paiskovat puolitutut ja tuntemattomat voivat katsoa halveksuen. (tuo ei ollut tarkoitetttu yleistykseksi.)

Taantuman tai pahimmassa tapauksessa laman todennäköisyys kasvaa koko ajan ja rakentaminen etusyklisenä vähenee tai lopahtaa nollalukemiin (tosin saaneeraaminen ei tee yhtä suurta tiputusta). Mitäs sitten? Itse ainakin yritän ajatella asiaa niin, että siinä vaiheessa kituutan ja saatan vaihtaa kokopäivätoimiseksi opiskelijaksi.
Kuitenkin lohtua tuohon kauhuskenaarioon tuo se, että vanhan tavan mukaan nollalukemista pompsahdetaan aina suureen kasvuvauhhin.

En yleensä tykkää kirjoittaa henk. koht. juttuja tai mainostaa "kuinka hyvin menee" jne juttuja. Kirjoitin tämän kuitenkin vain ja ainoastaan sen takia, että olen huomannut monen (siis siviilielämässä, ei niinkään netissä, jossa en nykyään juurikaan pyöri) haaveilevan byggalle siirtymisestä. Tämä oli siis rohkaisu heille.

Riskinotto ja haaveiden toteuttaminen kannattaa – ainakin kohdallani.

Tv. Likainen duunari
Googlebot

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Haluaisin tehdä yhteiskunnallisesti tärkeää työtä jonka avulla voisin parantaa kaikkien ihmisten elämää, eli vaatesuunnittelija. Pyrkisin työssäni ottamaan kantaa varsinkin Palestiinan ja Darfurin tilanteeseen, ja omalta osaltani varmistamaan että öisin pikkulapsia saalistavat ja niitä syövät ilkeät insinöörit saadaan kiikkiin.

Sen minä tekisin.
elco

EveryWoman kirjoitti: Suunnittelen vaatteita, joiden avulla ihminen voi
a) oppia tuntemaan itsensä paremmin (ylläripylläri!),
b) kehittää esteettistä valveutuneisuuttaan ja
c) voida henkisesti paremmin ympäristönsä esteettisen laadun kohoamisen seurauksena.

Kun ihmiset tuntevat itsensä paremin ja voivat paremmin, he tekevät maailmassa enemmän hyvää ja vähemmän pahaa.
Olen sanaton. Nobel huudettu. Kaikki Nobelit.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EveryWoman kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Miten olisit voinut valita tuon ammatin?
Tyypillistä insinööriajattelun rajoittuneisuutta :perse: (oma ajatteluni on niinikään rajoittunutta, eri tavalla vain). Ihmisellä voi olla tavoite, vaikka kaikki lähtötilanteesta tavoitetilaan johtavat askeleet eivät olisikaan tiedossa. Ensimmäinen askel tiellä epäonnistumiseen on ajatus: Tätä ei voi saavuttaa / tämä ei ole mahdollista.
Realismi on terve piirre ihmisessä.

Toki minäkin olisin voinut asettaa tavoitteeksi maailmankuulun rokkistaran aseman.

On äärimmäisen todennäköistä, että teit viisasti päätyäessesi tavoittelemaan vaatesuunnittelijan ammattia astronautin sijasta.