Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Manaaja

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Istummeko nyt sen kynnyksen äärellä kun Davesta on tulossa elco?
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti:Dave on siis norattu, mutta erehdyin katsomaan rekkautumatta.
Davelle ja urpiaisellekin, että mitä vittuu etten minä yritä ja en kestä mitä muut ihmiset kestävät?

Minähän olen yrittänyt vaikka mitä, myös pillua. Osa epäonnesta johtuu, että olen synnynnäisesti kuvottava surkimus, suurin osa on minusta riippumatonta, tosiaan huonoa onnea.

Ja etten kestä mitä muut? No te kermaperseet happy-go-rinnakkaistodellisuudessa ette ole missä minä. Maailma ja minä emme laula harmoniassa jos en teetä lobotomiaa. Tilankin ja enoni suhteen ja isäni ja äitini psykopatologioiden saati nuoruuteni takia tämä on täysin uniikki tapaus, johon teillä ei ole ollut edes toimivia neuvoja.

Silti minä single-handedly, helvetin hyvän asianajajani työstä puolet itse tehden (OK, osa Tixin viskipullon hintaisilla neuvoilla) tähän mennessä selvisin Voittajana ja Toteuttajana.

Niin ja Davekin vois koettaa asua talven yli tuossa mun ulkorakennuksen 2 kertaa 4 metrin kopissa, jossa tosin on sähkö, mutta saappaat jäätyy lattiaan kiinni. Sano hei rotille, ne on mun kamuja. Ja sitten käy läpi tuo oikeusjuttu.
Sun kokemasi tuska on ihan sun omaan pääsi sisällä ja sillä ei ole mitään yhteyttä tai vaikutusta reaalitodellisuuteen.

Voisin minäkin joka päivä ruoskia itseäni, jotta lentävä spagettihirviö ei tuhoaisi ihmiskuntaa, ja sitten rehvastella, miten olen pelastanut ihmiskunnan suurten kärsimysten kautta.

On aivan oma valintasi, että asut siellä koirankopissa rottien keskellä. Ei siitä saa mitään kunniaa. Tule pois sieltä maakuopasta!
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jonkinlaisen kuntoilumasiinan kotiin. Vaikka maksan joka kuukausi ison summan kuntokeskukselle asiointioikeudesta niin ei sinne tule muuten mentyä kuin puntteja nostelemaan. Mitkään perseenheilutusjumpat ei kiinnosta ja kun maassa on jäätä niin mihinkään kävelylenkille en uskalla lähteä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja kirjoitti:Istummeko nyt sen kynnyksen äärellä kun Davesta on tulossa elco?

Olen viimeaikona tuumaillut, että Dave on muuttanut lääkitystään, tai sit se on alkanut syömään helapäälenkkiä ja juomaan kirnupiimää tölkistä suoraan.
Dave

Gat kirjoitti: Tilankin ja enoni suhteen ja isäni ja äitini psykopatologioiden saati nuoruuteni takia tämä on täysin uniikki tapaus.
Oletko maailman ainoa lapsi, jonka kotona on ollut ongelmia?

Maailmassa on kuule ihmisiä, jotka ovat selvinneet paljon sinua paremmin siitä, että heidän vanhempansa on raiskattu JA tapettu heidän silmiensä edessä.

Sun maailma meni rikki, kun isä kävi polkemassa psykologitätiä. Voi voi.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Dave kirjoitti:Teen nykyään työtä noin 40 h/viikossa ja pidän lomaa 5 viikkoa vuodesta. Minulla on vaimo ja kolme lasta.

En siis ole mitenkään uhrannut elämääni materiaalisen menestyksen tavoitteluun.
Mä uhraan. 37,5 h/viikko ja 7,5 viikkoa lomaa on ihan liikaa aikaa ansaintamielessä tehtävään työhön. Mielelläni pudottaisin yhden työpäivän viikossa pois, jos se työnantajalle kävisi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Huomaatko Dave, että susta on tainnu tulla immuuni inhimilliselle kärsimykselle? :shock:
Prepare for the worstest.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dave kirjoitti: Maailmassa on kuule ihmisiä, jotka ovat selvinneet paljon sinua paremmin siitä, että heidän vanhempansa on raiskattu JA tapettu heidän silmiensä edessä.
Mä tiedän yhden jantterin Sierr Leonesta, joka vietti lapsuusvuodet 10-15v AK-47 kourassa sotien, sen jälkeen kun äiti, iskä ja sisko oli teloitettu kotitalon seinälle.

Toimiva ja järkevä kaveri siitäkin kasvoi, vaikkei voi kuvitella miltä tuntuu kuupan sisässä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dave

Boner kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Istummeko nyt sen kynnyksen äärellä kun Davesta on tulossa elco?

Olen viimeaikona tuumaillut, että Dave on muuttanut lääkitystään, tai sit se on alkanut syömään helapäälenkkiä ja juomaan kirnupiimää tölkistä suoraan.
CB työnsi minut reunan yli!

Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

En yhtään näe, mitä norattu Dave vikisee.
Humanistipelle-urpiaiselle kuitenkin muistelus:
Istuttiin kaksistaan iltaa proffa Matti Viikarin kanssa hänen kämpillään. En tiedä, kuoliko se sokeritautiin, viinaan vai minun vittuiluuni. Silloin kännäsimme hartaasti, ja Viikari ehdotti, että kun niin fiksu ja rohkea "poika" olen, alkaisin duunaa tutkimusta hänen suosikistaan jostain Oakeshotista. Viikari lupasi taata apurahat tohtoriksi asti ja stipendin Skotlantiin. No selvittyäni luin mitä tuo Oakeshott sanoo, tajusin vajaamieliseksi humanistipelleksi ja vastasin Viikarille: "Kiitos, mutta sori, tuo jätkä on idiootti ja minä en ole huora".

Sinä urpiainen taas reissaat kunnon ihmisten rahoilla, koska humanisti"tieteilijänä" olet tyhmä tai huora. Ja minä tietenkin se luuseri?
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti:selvittyäni luin mitä tuo Oakeshott sanoo, tajusin vajaamieliseksi humanistipelleksi
Tämän osoittaminen olisi ollut ihan hyvä tutkimus. Ei toki Karhun kittaamisen veroista, mutta kuitenkin. Kukin tavallaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Dave kirjoitti:On aivan oma valintasi, että asut siellä koirankopissa rottien keskellä. Ei siitä saa mitään kunniaa. Tule pois sieltä maakuopasta!
Gat kirjoitti: Silti minä single-handedly, helvetin hyvän asianajajani työstä puolet itse tehden (OK, osa Tixin viskipullon hintaisilla neuvoilla) tähän mennessä selvisin Voittajana ja Toteuttajana.
Kenen jakamaan kunnioitusta tässä nyt tavoitellaan? Kyllä musta näyttää, että Gattiksen itsekunnioitukselle on todella tärkeää kahlata tää juttu omin voimin ja keinoin läpi ja kokee saavuttamansa voitot hyvinkin arvokkaina. Ei sillä ehkä muiden kunnioitusta saavuta, Gattacan kuvaus omista elintavoistaan ei ainakaan ole mitenkään kunnioitusta herättävä, mutta ehkä itsekunnioituksesta on arvokkaampaa pitää kiinni. Vähän niinkuin vuorikiipeily. Etsitään mahdollisimman haastava reitti huipulle, jotta voi kokea olevansa vähän parempi kuin muut huipulle kiivenneet.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Dave

nowaysis kirjoitti:Huomaatko Dave, että susta on tainnu tulla immuuni inhimilliselle kärsimykselle? :shock:
:? Lupaan tutkia tätä sydämessäni. En allekirjoita tässä vaiheessa.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miehen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti:
Gat kirjoitti:selvittyäni luin mitä tuo Oakeshott sanoo, tajusin vajaamieliseksi humanistipelleksi
Tämän osoittaminen olisi ollut ihan hyvä tutkimus. Ei toki Karhun kittaamisen veroista, mutta kuitenkin. Kukin tavallaan.
En edelleenkään näe, mitä Dave vikisee tai haluaako Vesper minua sillai. PUSU!

Mutta sun juttuun, että tuskin itsekään alkaisit tehdä tutkimusta luterilaisen kirkon teologiasta niillä rajoitteilla. Jos toteaisit, että peruslähtökohdatkin ovat hanurista, niiden rahoitus katkeaisi. Nykyinen, sinun edustamasi humanismi on uskonnon asemassa ja sinä sen palkkapappeja, et pappeja vastaan aina tappeleva profeetta.

Matti Viikarista, että olihan tuo paitsi tyhmä, myös sympaattinen.
(Silti toivon, että minä tapoin hänet henkisesti)

Tunnusti:

1.) Varastaneensa kahvikuppinsa Yliopiston kuppilasta.

2.) Opiskeluaikana ei ymmärtänyt logiikasta yhtään mitään, tentistä selvisi opettelemalla oppikirjan esimerkit ulkoa

3.) (ja tää on herkkä) Ehti osallistumaan Kekkosen "lastenkutsuille" jotka oli nuorille vasuri"älyköille". Viinaa sai vapaasti. Jossain vaiheessa iltaa Kekkonen alkoi kiilata persettään Viikarin silloisen naisystävän perseeseen kiinni. Jolloin Matti veti Kekkosta railakkaasti turpaan.

Tuosta ei muuta seurannut, kuin että Kekkosen adjutantit moikkasivat Viikaria aina nähdessään.

Edit. 4.. Ero vaimosta tuli, koska vaimo ei ymmärtänyt "normaalia" alkoholin käyttöä.
Manaaja

Dave kirjoitti:Oletko maailman ainoa lapsi, jonka kotona on ollut ongelmia?

Maailmassa on kuule ihmisiä, jotka ovat selvinneet paljon sinua paremmin siitä, että heidän vanhempansa on raiskattu JA tapettu heidän silmiensä edessä.

Sun maailma meni rikki, kun isä kävi polkemassa psykologitätiä. Voi voi.
Entä sitten jos menikin? Voisitko listata tähän alle vaikka ne asiat joista random ihmisen X maailman on oikeasti soveliasta mennä rikki?

Ja kuka sen muutenkaan määrittelee mistä asioista ihminen yksilönä saa pahoinvoida/masentua/lannistua? Tottakai omien vanhempien suolestaminen omien silmien edessä on jotain aika äärimmäistä, mutta toisaalta siinä ei ole sellaista kahden itsellesi tärkeimmän ja läheisimmän ihmisen opetuksien ja perusarvojen rikkimenemisen komponenttia mukana, jonka suhteen mä ainakin ymmärrän että ihminen saattaa mennä jopa enemmän hämilleen/sekaisin.

Eli toisin sanoen mun mielestä joissain tilanteissa voi olla helpompaa selvitä omien vanhempiensa lihoiksilaittamisen näkemisen yli kuin sen yli, ettet enää tiedä tunnetko omia vanhempiasi. Etkö tosiaan kykene samaistumaan ymmärtämään asiaa alkuunkaan?
Dave

^^Tottakai voin ymmärtää. Mun pointtihan oli se, että Gattis yrittää väittää, että hänen elämänsä olisi objektiivisesti ollut jotenkin erityisen vaikeaa ulkoisesti. Eli ymmärrän toki, että G:n elämä on ollut hänelle subjektiivisesti hyvin vaikeaa. Kritiikkini kohdistuu siihen, että hän väittää olosuhteidensa olleen objektiivisesti niin vaikeat, että muut eivät olisi niitä kestäneet häntä paremmin.

Gattiksella oli huonot geenit kestää elämänsä varsin tavalliset vaikeudet. Häntä ei toki voi syyttää geeneistään eikä kasvuympäristöstään, eihän hän päässyt kumpaakaan valitsemaan. Rehellisyyden puuttesta häntä kuitenkin voi syyttää.
Manaaja

Dave kirjoitti:^^Tottakai voin ymmärtää. Mun pointtihan oli se, että Gattis yrittää väittää, että hänen elämänsä olisi objektiivisesti ollut jotenkin erityisen vaikeaa ulkoisesti.
Njoo. Kyllähän se subjektiivisuus ja objektiivisuus menee helposti sekaisin tuollaisessa tilanteessa itseltä. Mutta toisaalta taas kukaan meistäkään ei tiedä koko totuutta ja kokemuksen koko rankkuutta pelkän pintapuolisen nettiteoriaopiskelun perusteella, eikä voi mun mielestä sen vuoksi suhtautua asiaan "kestit liian vähän, luuseri, muut kesti enemmän" -tyylillä. Ymmärräthän senkin?
Dave

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:^^Tottakai voin ymmärtää. Mun pointtihan oli se, että Gattis yrittää väittää, että hänen elämänsä olisi objektiivisesti ollut jotenkin erityisen vaikeaa ulkoisesti.
Njoo. Kyllähän se subjektiivisuus ja objektiivisuus menee helposti sekaisin tuollaisessa tilanteessa itseltä. Mutta toisaalta taas kukaan meistäkään ei tiedä koko totuutta ja kokemuksen koko rankkuutta pelkän pintapuolisen nettiteoriaopiskelun perusteella, eikä voi mun mielestä sen vuoksi suhtautua asiaan "kestit liian vähän, luuseri, muut kesti enemmän" -tyylillä. Ymmärräthän senkin?
Ymmärrän. Tietysti lähtökohtaisesti kaikki perustuu siihen, mitä Gattis on kertonut. Jos hän on jättänyt jotain oleellista kertomatta, niin sitähän me emme voi tietää. Ainakaan minä, joka en ole miestä koskaan tavannut.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:
Gat kirjoitti:Normaalihinnoinkin yleiseen tasoon.
47 hehtaaria peltoa, käypä hinta jotain viiden ja seitsemän tonnin pintaan per hehtaari, pitääkö tarkistaa jyväjemmarien liitosta paljonko oli minimihinta?

Esittämilläsi massoilla 200k€ on kirkkaasti alle käyvän hinnan, hyvä jos edes varainsiirtoveron osuus. Notta siinä sitä laillisuutta, maksoitko verot vai suorititko talousrikoksia esim. "veroneuvojan" toimesta?
Unohdit metsät, puun, rakennukset ja (vanhat) koneet :D
Mutta kun tein oikeudenkäynnin alkuun sovittelutarjouksen, vastapuoli vastasi siihen itse kirjoittamallaan, kirotusvireitä vilisevällä lapulla, jossa suurinpiirtein syyttää minua talousrikolliseksi. Jo se paperi antaisi aihetta tutkintapyyntöön kunnianloukkauksesta.

Kun se ei mene noin kuin sinä savolainen luulet. Saa myydä mihin hintaan haluaa. Tässä tapauksessa hintaa emme määritelleet minä tai enoni, vaan kokenut sukupolvenvaihdosten järjestäjä normitaksojen mukaan. Tuon lisäksi siinä on näkymättömänä vielä enoni syytinkioikeus ja irtaimiston käyttöoikeus, eli minä kustansin hänen asumisensa.

Sukupolvenvaihdossysteemi on käytössä muissakin yrityksissä kuin maatiloilla. Siinä verottaja myöntää helpotuksen. Ehtona ettei saa myydä pinta-alaa viiteen vuoteen tai verot rapsahtaa päälle. Ilman tuota systeemiä, jos tilat siirtyisi täyteen arvoon ostaen tai perimällä, Suomessa tuskin voisi olla maatiloja ollenkaan.

Noin se tehdään, joten siitä vaan vittuilemaan kaikille maatiloille. Isännillä saattaa olla haulikko.

Siitä "ansaitsenko" minä tämän vastakysymys on että ansaitsisiko se vastapelurikaan? Ei halua jatkaa tilaa, vaan myydä kaikki osiksi pilkkoen "Ota rahat ja juokse pienimmän perintöveron jälkeen" -periaatteella. Hänen ansionsa on, että on syntynyt. Tilan jatkamiseen sitoutuneella se ei ole niin tuottavaa. No, tätä menoa hän saa puolet enoni pankkitilistä ja tila on turvassa.
Manaaja kirjoitti:
Kiitos, rakas!
Tietysti olen geneettisesti ali-ihminen. Mutta ei se riitä itsellenikään seliseliksi. Välillä en saa untakaan kun mieleeni nousevat kaikki mokani ja arkailuni ja mitä olisin voinut tehdä toisin.

Mitä kukin kestää riippuu ihmisestä. Olen melko varma, että kaikki eivät jaksaisi mitä minä olen jaksanut, ja olisivat jo vetäneet itsensä jojoon. Toiseen suuntaan minäkään en ymmärrä, miten kykenevät, toimeentulevat ja seksuaalisesti kelpaavat ihmiset voivat olla masentuneita tai kokea huonoa itsetuntoa. Hehän ovat Jumalia! Ovat Saaneet ilmaiseksi! :D Davekin syö psyykenlääkkeitä. Mutta kukin omista lähtökohdistaan omassa maailmassaan.

Elämäntapahtumistani, että kyllä ne kuitenkin ovat olleet varsin harvinaisia, tuo oikeusjutun kuviokin niin uniikki ettei edes lakia löydy. Ja sitten tämän suvun henkilöt.

Traumoistani, joissa ei pitäisi enää pipon kiristää.. niin että jäin silloin 13-vuotiaana kammottavan yksin ja vielä vastuuseen kun paska osui tuulettimeen. Isäni vanhemmat kuolivat, kun isä oli lapsi. Mutta he vain kuolivat, eikä niin että koti ja aran pojan perusturva paljastui harhaksi niinkuin minulla.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä haluaisin valkoisen villakangas takin. Vanha ei enää ensi talvena passaa. Ei ole tullut vastaan. Mustia aina löytyy, hyvä niin, mutta haluan myös valkoisen.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Punaisen trenssin. On tullut vastaan mutta materiaali oli niin muovista että en kelpuuttanut. Pitääkö tämäkin tehä ite?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ootas pari viikkoo, ehkä niiden kausi ei oo vielä alkanut.
Prepare for the worstest.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Katselin jo viime kesänä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Sola
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Sola »

Uuden asunnon.