AarneAnkka kirjoitti:Uudet silmälasit. Vanhoista on sangat hajoamispisteessä. Olen leikkinyt myös ajatuksella silmien laser-leikkauksesta, mutta ovat aika perkeleen kalliita, tietääkseni, eikä kela korvaa. Vai korvaako?

Ehkäpä rillit ovat tutumpi ja turvallisempi optio.
Sama mulla, en oikein näekään kunnolla enää näillä, kun ovat yli 7 vuotta sitten hankittu. Enää en viitti käyttää piilareita siinä missä ennen, kun ei ne oo kauheen kivat jos joutuu olemaan tietokoneella koko päivän. Uusien sankojen valitseminen vaan on kauhean vaikeaa jos tahtoo jotkun hyvännäköiset, itselle sopivat mutta myös sellaiset, ettei ne muutaman vuoden kuluttua näytä jo ihan typeriltä. Tuon valinnanvaikeuden vuoksi oon lykännyt vuosikausia uusien lasien ostamista.
Ei noi laserleikkaukset enää ole kauhean kalliita. Tai no monta tonnia kuitenkin tarjouksessakin, mutta ei se mun mielestä ole mitenkään ihan kohtuuton summa säästää vaikka parissa vuodessa. Mä vaan pelkään, että näkö sitten kuitenkin pian leikkauksen jälkeen huononee takaisin niin että rillejä pitäis käyttää joka tapauksessa tai että leikkaus ei tehoakaan tarpeeksi. En nyt tietenkään vielä tän ikäisenä sinne menisi muutenkaan, kun on hyvin todennäköistä että näkö muuttuu lähivuosina.
Kelalla on jotkun rajat siinä, pitää olla tosi huono näkö ennenkuin ne korvaa.
Sit mun tekis mieli läppäriä, mutta en jaksa alkaa myydä tätä pöytäkonetta ja molempia en kyllä pidä. Mulla ei ole aavistustakaan semmoisista perustiedoista mitä ostaja varmasti kysyisi tai edes paljonko tämmösestä muutaman vuoden vanhasta voisi pyytää tai miten saan varmasti tän tyhjäksi kaikista omista tiedostoista enkä läppäreistäkään tajua mitään. Olisi pitänyt vaan uskoa isiä, joka käski alunperinkin ostaa läppärin.
Ja mäkin haluan isomman kodin. Aika isoja kaikki nämä vaatimukset...no tahdon karkkia myös!