NegaDuck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Sun pitää tehdä itsestäsi tavoittelemisen arvoinen ton epätoivoisen itsensätyrkyttämisen sijaan.
Käänteiseen psykologiaan perustuva valtapeli tuntuu musta vaan vieraalta ja suorastaan kierolta. Taitaa olla joku kulttuurijuttu jota en vaan sisäistä? Ja muutenkin se vaan on ... omituista. Mähän periaatteessa
olen tavoittelemisen arvoinen, mutta se kaikki katoaa ja menettää merkityksensä kun ryhdyn itse tavoittelemaan.
Valtapeli? Mai gaad. Ei kyse ole mistään valtapelistä vaan siitä, ettet vaikuta puudelilta, joka on saman tien jyystämässä 10 vuoden epätoivojaan säärtä vasten, jos toinen sanoo "olipa hauska tavata". Sellainen todella on olemassa kuin liian nopea eteneminen - sanoo melkku mitä tahansa - jopa sellaisissa tapauksissa jossa toinen on se oikea. Suurin osa ihmisistä ei todellakaan halua päällekäyvää kumppania, joka tunkee kieltä kitarisoihin tunnin jutustelun jälkeen, vaikka miten muuten menisivät 5 vuoden kuluttua naikkariin kemioinensa. Sama pätee niihin lievempiinkin kahviehdotteluihin kuten myös yhdessä piereskelyynkin. Kaikelle on aikansa, mutta ei tässä ja heti nyt vaikka miten tuntuisi ihastuttavalta. Itsekin olen säikäyttänyt treffikumppanini olemalla liian innokas ekoilla kahdenkeskisillä treffeillä ja treffikumppani ollut tämän jälkeen sitä mieltä että tää homma nyt ei ehkä tuukaan pelittämään. Onneksi olen kuitenkin Zenimäisellä kriisitilanteen haltuunotolla onnistunut seivaamaan koko tilanteen alkamalla esittää välinpitämätöntä ja tilanteen täysin hyväksyvää! (Tähän pitää tietysti lisätä pieni nootti siitä ettei tiedä mikä itseen meni, ja että oma käytös hieman hävettääkin itseä, koska ei ole ennen tavannut naista joka saisi oman itsehillinnän tuolla tavoin kyseenalaistettua (but I'm cured now!))
Joka tapauksessa, kyse on ennemminkin käytöstavoista ja kyvystä tuoda esiin rauhallisuutta, itsevarmuutta, itsehillintää ja sitä kautta myös turvallisuutta, josta naiset kovasti miehissä välittävät. Valtapeli on jotain ihan muuta. Jos vaikuttaa heti pikadeitin jälkeen South Parkin Tweek Tweakilta, joka pelkää että kaikki lipsuu käsistä jos en nyt heti "hoida niitä juttuja jotka kuuluu hoitaa saadakseni naisen", niin on turha edes kuvitella pääsevänsä puusta pitkään. SE on omituista että lähetellään sähköposteja ja soitellaan heti perään jos sähköpostiin ei kuulu vastausta. Ei se, että omistetaan omanarvontunnosta lähtevää itsehillintää.
Mun on ihan oikeasti vaikea ymmärtää, miten näistä hommista saa tehtyä niin hankalia ja kuulostamaan niiden menevän jonkun käsikirjan mukaan jossa pelataan ja mietitään ja tehdään erilaisia odotusjäädytyssiirtoja. Ihan luontaisia sosiaalisia käytöstapoja ja toisen tunteiden huomioonottamista minusta. Empatiaa yksinkertaisimmillaan.