Tämä on analyysi. Toimittajan analyysi on, että hallituksen tavoitteet ja toimenpiteet eivät kohtaa kovin hyvin. Kuten krjoitin, mun mielestä tämä analyysi ei vaikuta kovin hyvin perustellulta. Olen samaa mieltä, että hallituksen linjaukset vaikuttavat pääsääntöisesti olevan ihan ok, vaikka pallo äitiysoakkauksessa kuulostaakin noin niinku politiikkatoimena vähän vitsiltä.sivustahuutaja kirjoitti: 30.07.2025 12:03Eikös tämä ole toimittajan kirjoittama juttu, eikä mielipidekirjoitus? Saisi olla muutakin pihviä kuin toimittajan luulo ja usko. Sekava kirjoitus.urpiainen kirjoitti: 30.07.2025 11:19 Mun mielestä kirjoittaja näytti sanovan suurinpiirtein, että holhoojahallitus (i) haluaa lisätä ihmisten liikkumista ja edistää liikunnallista elämäntapaa ylhäältä johdetusti poliittisin toimenpitein ja (ii) on valmis käyttämään siihen julkista rahaa (ottamaan siihen lainaa), mutta (iii) rahoitetut toimenpiteet eivät todennäköisesti toimi tavoitteiden toteuttamisessa. Mun mielestä toi kolmosväite on vähän ontuvasti perusteltu, mutta jos kirjoittaja itse uskoo siihen, niin onhan se ihan perusteltua kirjoittaa tämä julki, vaikka ei parempiakaan ideoita esitä.
Typerimmät uutiset
-
- Kitisijä
Re: Typerimmät uutiset
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Mun mielestä kirjoittaja oli ihan vastaanottavainen sille hallituksen johtoajatukselle, että politiikkatoimilla voidaan vaikuttaa (ja pitäisi vaikuttaa) ihmisten halukkuuteen lähetä liikkumaan. Hän vain argumentoi, että hallituksen kaavailemat politiikkatoimet ovat epäoptimaalisia. Viimeinen askel jää minusta aika kevyesti perustelluksi. Mutta toimittaja ja hallitus eivät siis ole sitä mieltä, että aivan sama mitä hallitus puuhaa.James Potkukelkka kirjoitti: 30.07.2025 11:32 ^No sittenhän näyttää siltä, että kirjoittaja on aivan samaa mieltä kuin minäkin:
James Potkukelkka kirjoitti: 30.07.2025 10:56 Liikunta lähtee tai on lähtemättä henkilön korvien välistä. Aivan sama, mitä hallitus puuhaa.
Vastoin ensimmäistä viestiäsi, minusta toimittaja ei tässä ensisijaisesti vaadi hallitusta tekemään asioita alueella, joka ei hallitukselle kuulu. Vaan hallitus on ihan itse päättänyt touhuta tällä alueella, mutta toimittajan mielestä toimet ovat epäoptimaalisia. Perustelut vain ovat aika sekavat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Grokin mukaan leikkimatto tukee parhaiten vastasyntyneen ja vanhemman yhteistä liikkumista. Pallon Grok nimeää vasta yli 6kk vanhoille yli helistimien ja mobiilien. Tätä taustaa vasten sanoisin pallon olevan aivan fantastinen valinta, kun huomioidaan hinta. Eihän leikkimattokaan mitään maksa, mutta äityispakkauksen tuotteenna pallo on hinta-hyöty-suhteeltaan järkevämpi. Väittäisin pallon kustannushyötyanalyysin tuottavan paremman tuloksen kuin Kruunusiltojen.urpiainen kirjoitti: 30.07.2025 12:49 ... vaikka pallo äitiysoakkauksessa kuulostaakin noin niinku politiikkatoimena vähän vitsiltä.
-
- Kitisijä
^ Joo. Siksi suhtauduinkin siihen myönteisesti, ilmeisestä komiikkapotentiaalista huolimatta.