Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2025 10:38 Joo. Täytyy odottaa Seiskaa.
Hesari ja IL lopulta paljastivat mistä kyse.

Calle kompastui omaan juonitteluunsa. Aikamoista meininkiä. Onneksi mulla ei ole koskaan ollut vallanhimoa, niin en ole altistunut tuollaiselle.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a ... f8e744b659

No nyt on maailmassa jotain pielessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

:cry:
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Onko Suomesta sittenkin tulossa kuningaskunta!?
James Potkukelkka
Kitisijä

Aivan! En tajunnut, että 2030 vaaleja ei järjestetä.
James Potkukelkka
Kitisijä

James Potkukelkka
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2024 11:48
urpiainen kirjoitti: 28.11.2024 11:46
James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2024 10:48 Maatalouden kuormituksen ja eläintenpidon näkökulmat hyväksyn argumentteina.
Kyllä nyt on helpompi nukkua kun taakka putosi harteilta!
Voidaan juhlistaa konsensusta laittamalla leivän päälle kokolihaleikkelettä!

Hiukan kyllä tuoreena Atrian osakkeenomistajana harmittaa tällaiset kaikenmaailman dosenttien suositukset!

Lihateollisuuden pitäisi ottaa oppia tupakkateollisuudesta. Nyt äkkiä rahoittamaan tutkimusta lihansyönnin kokoinaishyödyllisyydestä.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011513634.html

Kaiken maailman dosentit jauhotettu!111

:ohyeah:
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Siis mun mielestä kokoomus Suomen ja jopa Euroopan johtavana äärioikeistonormalisoijana, sääntöpohjaisen kv-järjestyksen rapauttajana, pohjoismaisen sopimusyhteiskunnan purkajana, ennätysvelan ja ennätystyöttömyyden rakentajana, lapsien köyhyysrajan alle painajana ja totuudenjälkeisen politiikan airueena ansaitsisi kaiken vastustuksen kunnes nykyjohto ja erityisesti kravattipersusiipi on heivattu mäkeen. Mutta näissä nimenomaisissa asioissa vaikuttaa, että kokoomus on yksiselitteisesti järjen kannalla hulluutta vastaan.

Miksi ihmeessä äppikyydeille pitäisi säätää joku taksamittaripakko? Onko mitään muuta perustetta kuin se, että kuskeissa on paljon maahanmuuttajia, joiden kiusaaminen on persuille itseisarvo?

Kaupungistumisen edistäminen, tai ainakin sen jarruttamisen lopettaminen, on kaivatulle tuottavuuskasvulle tärkeää. Lohjan lähijuna voisi olla tärkeä tekijä korkean tuottavuuden kaupunkiseudun laajentamisessa ja saavutettavuuden parantamisessa, mahdollisesti myös Turku-Salo. Lohja-Salo-väliä ei kokoomuksellakaan ole tarkoitus toteuttaa näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa.

Yhteiskunta on pakko sähköistää, vihreän sähkön laaja ja omavarainen tarjonta voi olla Suomelle todella iso juttu. Sekä oman yhteiskunnan toimivuuden että kv-investointi-houkuttelevuuden kannalta. Persujen Trumpilta kopioidun, identiteettipohjaisen tuulivoimavastaisuuden ei saisi antaa pilata tätä mahdollisuutta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jäänmurtajakauppoja sovittu :ohyeah:

11 alusta, joista 4 tehdään suomessa ja loput jenkeissä. Toivottavasti eivät ole kaikki sisaraluksia, vaan olisi ainakin paria kokoluokkaa, että toisi enemmän suunnittelutyötä. Saa nähdä tippuuko omalle työpöydälle jotain palasia kokonaisuudesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ HMS Fight fight fight the ICE
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 09.10.2025 16:23 Jäänmurtajakauppoja sovittu :ohyeah:

11 alusta, joista 4 tehdään suomessa ja loput jenkeissä. Toivottavasti eivät ole kaikki sisaraluksia, vaan olisi ainakin paria kokoluokkaa, että toisi enemmän suunnittelutyötä. Saa nähdä tippuuko omalle työpöydälle jotain palasia kokonaisuudesta.
Just ajattelin tulla kysymään näkyykö sun töinä 😊
James Potkukelkka
Kitisijä

Olisiko Haavisto sopinut hinaajakaupoista :think:
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Neljä jäänmurtajaa taitaa olla sama kuin yksi hupikänniristeilija. Toki tarjoaa mahdollisuuksia pienemmille telakoille kuten Hellsinki.

Eriaisia sitten onko tietotaidon siirtäminen jenkkeihin itsensä ampumista jalkoihin. Tosin ilmastonmuutos voi viedä koko alan tulevaisuudessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Ei jäänmurtajia tarvita ohueen jäähän. Ehkä jossain tarve voi vähentyä (täysin mutua.) Luoteisväylän (ja ehkä joskus taas koillisväylän) avaaminen voi tarvita uutta kalustoa.

Edit: siis Suomessa tarve voi vähentyä, mutta amerikoissa tarve lisääntyy, jos (...)
liukuu kuin avaruusalus momentitta avaruudessa
Bluntly
Kitisijä

Joku ottanut viinaa huolella.

Ja sitten semmoista:

900 miljardin euron velkapommi jysähtää
sivustahuutaja
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 11.10.2025 20:29
Ja sitten semmoista:
Euroalueen velkaelvytyksestä seuraa aivan mieletön talouskasvu! Kohta tulee rahaa!
sivustahuutaja
Kitisijä

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3 ... e7fe7de802

"Sarvamaan mukaan tilintarkastajat eivät tiedä, mitä 800 miljardin euron elvytyspaketilla saatiin aikaiseksi."

Miksei kukaan varoittanut tästä!?

Jos seuraava kusetuspaketti tulee, niin minulle voi lähettää kuitittoman miljardin. Laadin kyllä uskottavan raportin lopputuloksista.
sivustahuutaja
Kitisijä

Alankomaat otti haltuun Kiinalaisen siruvalmistajan
https://www.reuters.com/world/china/dut ... 025-10-12/

Kovaa peliä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Saksalaiset panssari vyöryvät Liettuaan!
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/bdc ... d54131c771
Penix-lintu
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Penix-lintu »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.10.2025 12:29 Saksalaiset panssari vyöryvät Liettuaan!
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/bdc ... d54131c771
"As a German, I just want to get this straight. The entire Western world wants us to build up a huge army, march through Poland and fight the Russians if necessary. Just writing it down so there are no misunderstandings in future...”
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Lahdessa kuoli kymmeniä ihmisiä tänään.
on sanomattakin selvää, että olosuhteet ovat olleet kesärenkailla ajaville fataalit.

https://www.verkkouutiset.fi/a/harvinai ... -lahdessa/
Matalamman sietotason järvikala.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ kitkat - nastat: 1 - 0
Bluntly
Kitisijä

Jotain tuommoisia nappeja ihan perkeleesti markkinoille nnin nistiongelma häviää nopeasti.

Suomesta löytyi uutta erittäin vaarallista huumetta
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jotain pientä keskustelua tästä on syntynyt tai syntymässä. Toimittajat varmaan pelkäävät Wahlroosia ja kumppaneita, kun ovat niin kovin varovaisia. Tässäkin viitattu Vihriälän blogi on itsessään tosi kovaa kamaa.

https://yle.fi/a/74-20189400
urpiainen kirjoitti: 25.09.2025 10:40 Mun mielestä tämä on jonkinlainen uutispommi. Etlaan, tai ainakin sen tutkimustoimintaan ja tutkimuksesta johdettuihin poliittisiin toimintasuosituksiin, on haluttu uskoa tiedelaitosten vastaaviin toimintoihin vertautuvina, akateemisina kontribuutioina. Wahlroosin mukaan näin ei ole, vaan Etla on business-myönteistä agendaa ajava viestintätalo.
Konkreettista valtaa Wahlroos on käyttänyt UPM:n ay-taistojen lisäksi Elinkeinoelämän valtuuskunnan EVA:n hallituksessa. Kirjassaan hän kertoo, miten myöhemmin yhdistetyn Etlan ja EVA:n johto puhdistettiin Korkmanin lisäksi myös Vesa Vihriälästä ja Mika Malirannasta, jotka olivat arvostelleet yritystukia.

Julkisen rahan käyttö on markkinatalousmiestenkin mielestä nimittäin ihan ok, jos raha annetaan yrityksille. Tätä nykyä Etlalta ei juuri lipsahda tutkimustuloksia tai lausuntoja, jotka voisi tulkita yrityksille kriittisiksi.

Vaikka Wahlroos on näihin muutoksiin tyytyväinen ja iloitsee politiikankin suunnan muutoksesta, tämä on hänen mielestään vasta puuhastelua.
HS-haastattelu | Björn Wahlroos ihailee Trumpin saavutuksia – ”Olen 80–90 prosenttisesti samaa mieltä heidän kanssaan”
https://www.hs.fi/talous/art-2000011487741.html
Viimeksi muokannut urpiainen, 21.10.2025 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Feministien konferenssin pitopaikka Brightonissa Britannian etelärannikolla joutui öisen hyökkäyksen kohteeksi juuri ennen konferenssin alkamista, kertoo BBC. Naamioituneet hahmot hajottivat kokouskeskuksen ikkunoita ja maalasivat niihin graffiteja.

https://www.suomenuutiset.fi/transaktiv ... ghtonissa/
Matalamman sietotason järvikala.