Eduskuntavaalit 2027
-
urpiainen
- Kitisijä
Re: Eduskuntavaalit 2027
^ Kiinnostava, ekä ollenkaan mahdoton. Loisi silleen toivoa, että vaikka prosenteista se ei käykään ilmi, paikkaennustemodossa antaisi hyvin mahdollisuuden näissä olosuhteissa toivomalleni sdp+kok+vihr+rkp -hallitukselle, kun vihreätkään eivät olisi vaa'ankieliasemassa, vaan jo sdp+kok-rkp olisi yli 100 paikkaa.
Edit. Katsoin vain kuvat, nyt luin jutunkin. Ja just tätä samaa selittävät. Mä olen tosi ilmeinen.
Edit. Katsoin vain kuvat, nyt luin jutunkin. Ja just tätä samaa selittävät. Mä olen tosi ilmeinen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Saa nähdä. Voihan se olla, että vaalien aikaan vasemmistoliitto on oikeammalla kuin vihreät.
Saa nähdä. Voihan se olla, että vaalien aikaan vasemmistoliitto on oikeammalla kuin vihreät.
-
urpiainen
- Kitisijä
^ Joo, kuka näistä tietää. SDP tietysti haluaa vassarit hallitukseen, että ne eivät pääse kritisoimaan säästöjä vasemmalta oppositiosta. Kokoomus taas varmaan lähtökohtaisesti ei halua vasemmistopainotteiseen hallitukseen, jos eivät sitten ajattele, että vähän paradoksaalisesti SDP voisi vasemmistoliiton kanssa tehdä oikeistolaisempaa talouspolitiikkaa kuin ilman vassareita, koska ilman niitä joutuvat tukkimaan kannatusvuotoa vasemmisto-oppositioon.
Toki siinä missä vihreät voivat liukua vasemmistoon (https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012019925.html), niin myös kokoomus voi persahtaa kokonaan populistioikeistoon (https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012022110.html), ja ehkä meillä onkin, kansainvälisen trendin mukaan, vaalien aikaan vasemmistoblokin ja populistioikeistoblokin vastakkainasettelu, ja maltillinen keskustaoikeisto marginalisoituu agraari- ja vähemmistökielihommiin. Ei olisi hyvä. Siksikin sinipuna, toivon.
Toki siinä missä vihreät voivat liukua vasemmistoon (https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012019925.html), niin myös kokoomus voi persahtaa kokonaan populistioikeistoon (https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012022110.html), ja ehkä meillä onkin, kansainvälisen trendin mukaan, vaalien aikaan vasemmistoblokin ja populistioikeistoblokin vastakkainasettelu, ja maltillinen keskustaoikeisto marginalisoituu agraari- ja vähemmistökielihommiin. Ei olisi hyvä. Siksikin sinipuna, toivon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Jos vihreät olisivat edelleen vihreitä, niin ne voisi lahjoa mukaan talousoikeistolaista poilitiikkaa tekevään hallitukseen liito-oravien suojelulla. Nytr on vähän vaikea keksiä tulokulmaa.
Itse elättelen toivetta, että kaupungit ja markkinavetoiset innovaatiot voisivat toimia jonkinlaisena liimana mahdollistaen markkinatalousvetoisen valtiontalouden uudistamisen. En vain keksimälläkään keksi tarinaa, jonka varaan tomera hallitusohjelma voisi rakentua. Luultavasti tiedossa on pelkkää puuhastelua.
Jos vihreät olisivat edelleen vihreitä, niin ne voisi lahjoa mukaan talousoikeistolaista poilitiikkaa tekevään hallitukseen liito-oravien suojelulla. Nytr on vähän vaikea keksiä tulokulmaa.
Itse elättelen toivetta, että kaupungit ja markkinavetoiset innovaatiot voisivat toimia jonkinlaisena liimana mahdollistaen markkinatalousvetoisen valtiontalouden uudistamisen. En vain keksimälläkään keksi tarinaa, jonka varaan tomera hallitusohjelma voisi rakentua. Luultavasti tiedossa on pelkkää puuhastelua.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^ demariekonomistien deathmatch. Fight!
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012041928.html
Toivottavasti. Ei Vanhan isännän katkeria ploki-kirjoituksia kukaan jaksa. Parempi, että saisi jotain uutta tekemistä.
Toivottavasti. Ei Vanhan isännän katkeria ploki-kirjoituksia kukaan jaksa. Parempi, että saisi jotain uutta tekemistä.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Timossa on jo väyrysvibat. Juna meni jo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo. Vähän tuntuu, että vaikka Soini kuinka harkitsisi ehdokkuutta kepun riveissä, Uudenmaan kepu ei välttämättä harkitse Timon ottamista listoille. Luulen, että tämä on vain vähän epätoivoista julkisuudessa pysyttelemistä.
Mut miksei se liehittele kristillisiä? MAGAkin on jo aikoja sitten ylittänyt vanhan kuilun herännäisprotestanttien ja konservatiivikatolisten välillä. Ehkä se laskee, että Uudeltamaalta ei krisuja pääse kuin yksi, ja se paikka kuuluu ministeri Poutalalle (tai puolue ei halua sitä kilpailemaan Poutalan kanssa). Uudenmaan kepusta taas menee läpi Kaikkonen ja joku toinen, ehkä Timon mielestä se toinen voisi olla Timo.
Mut miksei se liehittele kristillisiä? MAGAkin on jo aikoja sitten ylittänyt vanhan kuilun herännäisprotestanttien ja konservatiivikatolisten välillä. Ehkä se laskee, että Uudeltamaalta ei krisuja pääse kuin yksi, ja se paikka kuuluu ministeri Poutalalle (tai puolue ei halua sitä kilpailemaan Poutalan kanssa). Uudenmaan kepusta taas menee läpi Kaikkonen ja joku toinen, ehkä Timon mielestä se toinen voisi olla Timo.
-
Penix-lintu
- Elämätön Kitisijä
Mielenkiintoiselta vaikuttaa Liike NYT ehdokaslista ensimmäisessä kattauksessa.
Puni's Cab Company, Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Jos Timppa ei tuo ääniä, niin miksi Timpan pitäisi päästä läpi kepun kakkosena. Tuohonhan tämä kiteytyyy. Timpan pitäisi tuoda lisää ääniä. Persujen läpi menneet olivat aika tuntemattomia, joten vaikea sanoa, voisiko Timppa väräyttää viisaria. Ehkä paskakin Timppa olisi parempi kuin persujen nobodyt. Toisaalta, ei sitä tarvitse persujä äänestääkseen tuntea kuin puolue ja Purra. Kulminoituisikohan tämä siihen, että heikentääkö Timppa Kaikkosen toimimista kärkenä.urpiainen kirjoitti: 29.05.2026 16:16 Uudenmaan kepusta taas menee läpi Kaikkonen ja joku toinen, ehkä Timon mielestä se toinen voisi olla Timo.