Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Koska menee vaan hermo tuolla googletellessa, niin olisin tiedustellut palstan lääkäreiltä ja hoitajilta vielä semmosta..että onkohan tän mun sairaudentilan kannalta mahdollista/järkevää syödä minipillereitä vaikka ne yhdistelmäsemmoset onki "kiellettyjä"? Olis tosi jees jos joku vastais. 8)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23570
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suvinen kirjoitti:Mikähän ois hyvä/paras hotelli Treella
Paras voisi olla Ilves, toisaalta hinta-laatu omppu vetää korren.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sipsi kirjoitti:Koska menee vaan hermo tuolla googletellessa, niin olisin tiedustellut palstan lääkäreiltä ja hoitajilta vielä semmosta..että onkohan tän mun sairaudentilan kannalta mahdollista/järkevää syödä minipillereitä vaikka ne yhdistelmäsemmoset onki "kiellettyjä"? Olis tosi jees jos joku vastais. 8)
Mä vastaan tähän, että en tiedä, eli multa ei kannata odottaa vastausta. Gynekologi uskoakseni oli paras henkilö ottamaan kantaa.
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

^Gynekologi konsultoi jotain verisairauksiin tjmv. erikoistunutta lääkäriä tämän asian suhteen, näin teki mullakin (kun ne hyytymisarvot koholla). Uskoisin omasikin toimivan about niin.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:^ Menettekö koko perhe? No me mennään heinäkuussa särkkiksen delfinaarioon kun tytsä mukana. Se tykkää kaloista yms.
Mä kans. Mulla on aivan järkyttävän hyvää cilantro-habanerokastiketta joka toimii vaalean kalan kanssa kuin nyrkki romanin silmään.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23570
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Viiden tähden hotlaa ei Tampereella ole. Scandic tai Ipa voisivat olla kaksi parasta sulle, Suviska. Tunnelmallisia tai suositeltavia rafloja keskustassa mm:
- Näsinneula (sijainti!)
- Salud
- Tiiliholvi
- The Grill
- Astor
- Viikinki
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21558
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suvinen kirjoitti:^Now we're talking!!!! Vaan onkohan vähän liiankin fiini paikka, lähinnä miestä ajatellen? Mulle liian hienoa ravintolaa ei ole olemassakaan :P
Frankly on aika mutkaton ja helppo paikka.
http://www.ravintolafrankly.fi/
http://eat.fi/tampere/ravintola-frankly

Perlan tiloihin avattu C on erittäin kehuttu, mutta en ole käynyt. C tosin on jo samanlainen hienosteleva fine dining -paikka kuin Masuuni, Näsinneula sekä Hella ja huone. Tiiliholvi on ihan hitusen perinteisempi kuin nuo muut.
http://eat.fi/tampere/ravintola-c

Wistub Alsace on myös jäänyt käymättä, mutta arvostelujen perusteella tuo on ihan potentiaalinen ja fiiniys-asteikolla kärjen ja Franklyn välissä.
http://eat.fi/tampere/ravintola-wistub-alsace

Jos muuten Ilveksessä yövytte, niin tuo Ilveksen Masuuni voi olla miehelle helppo nieltävä kun on 'hotellin ravintola'. Plussana ei tuhraudu matkoihin aikaa, niin jää aikaa panemiseen.
http://eat.fi/tampere/hotel-ilves
http://www.ravintolamasuuni.com/masuuni

Näsinneula on muuten aivan huippu, mutta maisemista ja miliööstä joutuu maksamaan jonkun verran ekstraa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti: Saludin nettisivut ovat kärsimystä silmälle, mutta onko niiden pippuripihvi todellakin maan parasta?
Hyviä pihvejä saa myös ydinkeskustan The Grillissä ja El Torossa. Ei Saludin piffi sen kummoisempi ole. Tuonne Coussicaan en tod menisi - varsin kansanomainen, eikä sijaitse keskustassa vaan parin kilsan päässä Kalevassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

sipsi kirjoitti:Koska menee vaan hermo tuolla googletellessa, niin olisin tiedustellut palstan lääkäreiltä ja hoitajilta vielä semmosta..että onkohan tän mun sairaudentilan kannalta mahdollista/järkevää syödä minipillereitä vaikka ne yhdistelmäsemmoset onki "kiellettyjä"? Olis tosi jees jos joku vastais. 8)
Mäkin vastaan vaikken tiedä, taattua Kitinää. Mutta siis kokemuksen mukaan yhdistelmäpillerit pois aina jos on lisääntynyt riski sairastua, ei edes minipillereitä takaisin sitten kun jotain on tapahtunut. Tähän on varmasti poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia joista en tiedä, meillä rutiinisti kaikilta lopetetaan hormonit. Sulla on varmaan vielä jotain tutkimuksia tulossa tai vähintäänkin kontrolleja, kysäise neurologilta (tai neuro-oftalmologilta) sitten.
Elämä kantaa, jos sen antaa
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sipsi »

No mä soittelin tuossa ehkäsyneuvontaan, ja hoitaja sanoi että ihan hyvin voi minipillereitä syödä. (No mistähän hemmetistä se sen tietää, ku tutkimuksetkin on kesken? 8) ) Mutta mutta, ehkäpä ootan kumminki eka et pääsen sinne hyytymiskokeisiin, ja päätän sitten.

Kiitos kumminkin vastauksista. Kyllä Kitinä aina lääkäripalstat voittaa.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

Ajattelin kunnostaa kummisetäni minulle aikoinaan tekemän nukkekodin tytsälle 2-vuotislahjaksi. Hiukan googlailin ympräriinsä, ja kieltämättä ne järkyttävät nukkekotikartanot kamalalla hinnalla houkutti ihan liikaa :? Pitää vastustaa kiusausta.

No anyway, soitin semmoseen maali/tappetti etc. liikkeeseen ja sieltä saa maksutta semmosia roskiin meneviä tapetti-maali-laatta-lattiamatto näytteitä, joten eipä tarvitse rahaa tähän projektiin laittaa.

Mutta probleemi on seuraava. Joskus näin huutonetissä nukkekodin huonekalupaketteja, puisia, joten saisi itse niitä maalata/koristella mielensä mukaan. Mistä näitä mahtaa löytää? Nuo huutonetin versiot ei ollut ihan sitä mitä hain, edullisia paketteja tosin. Yksitellen osto nyt ei oikein inspiroi, paketteihin taas en ole törmännyt.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vaola kirjoitti:Help me. Missä päin stadia voisi nauttia brunssin (tai megasuperhyperhyvän lounas-buffetin) perjantaina? Pitäis viedä toi toinen kymmenvuotias herkkujen äärelle (mäkkäri, tai nakit ja lihapullat ei riitä). Kiinalaiset buffat ollaan jo suht koettu.
Neiti valitsee tästä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Voihan hautajaisiin laittaa mustat suorat siistit housut, tummanvioletin juhlapaidan, kultaisen kaulakorun ja tummanvioletit saakelisti puristavat korkeakokoiset saappaat? Mä en löydä mun mustaa hametta mistään...ja mustaa takkia en ees omista :/
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Tottakai voi.

t. Kaarina S.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mää palellun sinne perhana...oiskohan joillain serkuista lainata mustaa takkia? Ei viittis tota ihanaa villaista VALKOISTA ihan laittaa vaikka hieno onkin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23570
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kauanko ~ 1.8kg possun ulkofilettä pitää keittää, että on melkein kypsä?

Näköjään 1h 40min riitti sisälämmön saamiseksi 85C.
Viimeksi muokannut Bluntly, 22.06.2010 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

Ajattelin järjestää juhannuksena sekä lapsille että lapsenmielisille aikuisille lastenkutsut. Tiimarista varmaan saa juhlarompetta koristuksiin mutta mitä kivoja leikkejä/pelejä tarjoon viihdykkeeksi? Lapset on iältään 5, 7,7 ja kohta 8. Aikuiset 30 molemmin puolin.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Vittu mä alan olla oikeesti läski! Miten aineenvaihdunnaltaa ilmeisesti jo hidastunut varhaiskeski-ikäinen voisi laihtua ja tehdä samaan aikaan puuduttavaa istumatyötä? Vielä viis vuotta sitten sain pari kiloa pois parissa viikossa ihan melkein vain jättämällä suklaan pois, mutta enää ei toimi. Reilu puol kiloa tullut jo lisääkin taas kuukauden aikana. Mitä näitä on näitä painonpudotusapuvälineitä, kalorilaskureita ja muita? Millasia kokemuksia niistä nyt on, onks raskaita käyttää? Onks ollut hyötyä?
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

exPertti kirjoitti:
Parannat aineenvaihduntaasi pienillä hölkkälenkeillä joka toinen päivä?
En ehdi, kun käyn jo kolmella 90 minuutin tanssitunnilla viikossa ja vähintään kerran, mielellään kaksi kuntosalilla. Yhden uinnin tohon vois lisätä, mutta uni ja ei-liikunnallinen vapaa-aikakin on tärkeetä.

Edit: Juokseminen kuluttais varmasti kyllä enemmän kaloreita kuin tanssitunnit, jos jaksaisin yhtä pitkään siis juosta, mitä en jaksa, mutta toisaalta en voi tanssimistakaan jättää, kun oon koukussa.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

exPertti kirjoitti: Jos tuo on liikunnallinen taso niin sitten ei auta muu kuin vähentää syömistä tai jos syömätottumuksissa on muuta korjattavaa. Kuten jakaa sitä tasaisemmin pienempiin osiin päivän mittaan tms. Vähentää nopeita hiilareita ja silleen...
Joo. Mä en tajuu, miten voin olla aina esim. just työpäivän jälkeen ihan heikottavan nälkäinen, vaikka syön täällä ihan ok:n lounaan (kerrankin lounasetu!) ja lisäks iltapäivällä vielä jotain välipalaa, esim. jogurttia, tomaattia ja hedelmiä. Oon kyl syönyt kans karjalanpiirakoita yms, mikä ei oo ykkösterveysvalinta, mutta tänään mulla on kaks palaa kuivaa näkkileipää ja raejuustopurkki varalla. Enää ei hipsitä markettiin piirakalle. Työpäivän jälkeen syön sitten usein jonkun kevyen valmisruuan ja leipää. Paha, paha, varmaan.

Pahin on sit tietty toi, että kun tanssitunnit eilenkin oli 19.30-21, niin pakkohan tuonkin jälkeen on syödä. Eli aika myöhään. Ja silloin tulee sit vedettyä leipää ja juustoa yms. helposti. Vaikka pitäis taas varmaan vaan ottaa esiin yks raejuustopurkki ja pussi porkkainoita. Aargh.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nastamuumio kirjoitti:Pahin on sit tietty toi, että kun tanssitunnit eilenkin oli 19.30-21, niin pakkohan tuonkin jälkeen on syödä. Eli aika myöhään. Ja silloin tulee sit vedettyä leipää ja juustoa yms. helposti. Vaikka pitäis taas varmaan vaan ottaa esiin yks raejuustopurkki ja pussi porkkainoita. Aargh.
Ei tuo ole murehtimisen arvoista. Jos liikunta on myöhään, tottakai syöt myöhään. Tuo ruokahan menee vain vajeen korvaamiseen. Ylipäätään kelloa ei kannata juuri katsoa, kun syöt, koska kyllähän keho kertoo koska on nälkä. Turha napostelu on erikseen.

Liikut sen verran paljon, että tuli mieleeni liikuntasi rasittavuus eli teho. Aineenvaihdunta ei määrää lisätessä nouse kuin tiettyyn pisteeseen, jolloin tehon nosto astuu kuvaan. Tee vaikka kerran pari viikossa jotain lyhyitä ja kiihkeitä juttuja, joissa pulssi nousee tappiin (seksikin käy 8) ). Sellaisia ärsykkeitä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

nastamuumio kirjoitti:Vittu mä alan olla oikeesti läski! Miten aineenvaihdunnaltaa ilmeisesti jo hidastunut varhaiskeski-ikäinen voisi laihtua ja tehdä samaan aikaan puuduttavaa istumatyötä?
Joo sama homma. Lenkkiä joka päivä kuitenkin ja melkein joka päivä kahestikin (mikä on 100% enemmän kuin vielä helmikuussa), mutta ne lenkit on kuitenkin aika hitaita kun hurtta halua hurttailla eli nuuskuttaa. Nyt olen ruvennu tekeen pikkupyrähyksiä eli JUOKSEEN :O lyhyitä matkoja hurtan kans.

Miten paino voi nousta vaikka liikunta lisääntyy noinkin paljon? No, kohta se laskee. Pakko. Ei ole vaihtoehtoa. Ärsyttää joku kalorinlaskenta mutta pakko se on ruveta. Ja ehkä jo juhannuksen jälkeen pääsen takasin salille. Tai puistojumppa vois olla kiva.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vaola kirjoitti:
annepa kirjoitti:Neiti valitsee tästä.
Unohdin kiittää linkistä! Pistin heti suosikkeihin.
Olepa hyvä vaan. Muista lähettää tiedot listan päivitystä varten jos löytyy joku uus paikka.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.