Mä luulen, ettei sun kannata ongelmaasi täällä kysellä.exsu kirjoitti:Se trippträppi on ehkä karmeimmasta päästä tarjontaa.
Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..
-
- Kitisijä
Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Mammalomanhan voisi käyttää luovasti designaamalla uuden suomalaisen vientihitin, eli stylen mutta turvallisen syöttökehikon.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^ Ja sitä voisi mainostaa Will it blend? -kanavalla. Lasten ruokahan soseutetaan, niin miksei ruokailuvälineetkin.
If you found out that Thomas Edison fucked kids, would you stop turning the lights on?
-
- Kitisijä
Mut muistakaa sitten, että klassikkomalli tulee nykyisin kiinnittää pöytään jalkaponnistukseen perustuvan kaatumisriskin eliminoimiseksi.
Pohdin tuota SH:n businessideaa. Lähipiirin touhuista syntyisi sellainen kuva, että todelliset rahat voisi tehdä lastenvaunubusineksessa. Vaunut ovat aika huonoja mutta käsittämättömän hintaisia. Jos olisi kotimainen tuote, joka yhdistäisi skandinaavisen designin sellaiseen volvo-henkiseen pohjoismaisen perhekeskeiseen turvallisuuteen, voitto olisi väistämätön.
Pohdin tuota SH:n businessideaa. Lähipiirin touhuista syntyisi sellainen kuva, että todelliset rahat voisi tehdä lastenvaunubusineksessa. Vaunut ovat aika huonoja mutta käsittämättömän hintaisia. Jos olisi kotimainen tuote, joka yhdistäisi skandinaavisen designin sellaiseen volvo-henkiseen pohjoismaisen perhekeskeiseen turvallisuuteen, voitto olisi väistämätön.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Emmaljunga on jo ottanut lastenvaunuvolvon paikan ainakin juristipiireissä.urpiainen kirjoitti:Mut muistakaa sitten, että klassikkomalli tulee nykyisin kiinnittää pöytään jalkaponnistukseen perustuvan kaatumisriskin eliminoimiseksi.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Emmaljunga mulla oli myös mielessä. Ainakin Suomessa kotimainen kilpailija menisi helposti ohi, eikä nyt muutenkaan luulisi olevan vaikeaa parantaa tasoa. Siitä sitten pisamenestyksen siivellä maailmanvalloitukseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Kotimaiset on itse asiassa tän tuolidesignin kärkipäätä.
Rinki:

Artek:

Rinki:

Artek:

Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
-
- Kitisijä
Tulin ehdottamaan Artekin tuolia, mutta se olikin jo nou nou - osastolla. Min silmään istuis, ehkä ainoana tosin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Artek on aika turha kun säädöt on nolla? Toki sitä voi etsiä parin vuoden välein uuden tuolin, mutta kuka jaksaa.Vesper kirjoitti:Tulin ehdottamaan Artekin tuolia, mutta se olikin jo nou nou - osastolla. Min silmään istuis, ehkä ainoana tosin.
Tuo Rinki on vähän parempi, mutta esim. 3-vuotiaalle näyttää hankalalta. Miten 3-vuotiaan on tarkoitus kiivetä tuonne? Lisäksi onko tuo selkänoja integroitu tuohon kaiteeseen: ei kaidetta, ei selkänojaa? Häkkyrä voi jonkun silmään olla nätti, mutta eihän tuo toimi alkuunkaan.
Tripp Trapp:
- toimii monen ikäisellä ja vähänkään isompi osaa kavuta itse istumaan
- korkeussäädöt hyvät ja tuolin saa lähelle pöytää jolloin lapsi voi syödä pöydältä muiden kanssa niin kuin kuuluukin
-
- Kitisijä
Mutta koska ulkonäkö..sivustahuutaja kirjoitti: Tripp Trapp:
En ymmärrä. Tai ymmärrän, mutta en välitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Bugaboo on tehnyt tuollaisilla vaunuilla jo vuosia rahaa. Muutaman vuoden sisään muutkin ovat alkaneet heräillä. Tosin bugisten valtti on enemmän näppäryys kaupungissa kuin se design, joka kuitenkin on ihan kohdallaan.urpiainen kirjoitti: Pohdin tuota SH:n businessideaa. Lähipiirin touhuista syntyisi sellainen kuva, että todelliset rahat voisi tehdä lastenvaunubusineksessa.
-
- Kitisijä
Googlasin syöttiksiä (!!), mites tollanen Onni? Tai Ovo by Micuna? Se menis pitkään, koska siitä saa myös juniorituolin. http://www.ovobymicuna.com/#/gallery
Viimeksi muokannut Vesper, 18.01.2016 22:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Vaikka sillä tavalla että tarhassa isommat istuu niillä.exPertti kirjoitti:Miten kolmivuotiaan saa käyttämään eri tuolia kuin muut?
Onko teillä joku koroke kolmivuotiaalle, jos kerran käyttää normituolia?
-
- Kitisijä
Tuo Vespan linkkaama on ollut kans kärkipäässä siedettävän näköisissä.
Mun lähipiiriin tenavat on siirtyneet kolmevuotiaana (tai oikeastaan jo aiemmin) ihan normituoleihin myös niissä perheissä joissa tripparit löytyy. Mä vakaasti uskon, että ihan kelvollinen lapsuus on mahdollista saavuttaa ilman sitä viritelmää.
Mun lähipiiriin tenavat on siirtyneet kolmevuotiaana (tai oikeastaan jo aiemmin) ihan normituoleihin myös niissä perheissä joissa tripparit löytyy. Mä vakaasti uskon, että ihan kelvollinen lapsuus on mahdollista saavuttaa ilman sitä viritelmää.
-
- Kitisijä
^ tuo speksi helpottaa etsimistä aika paljon. Jos ulkonäkö ratkaisee, niin sen kun pistää googleen "design high chair":
https://www.google.fi/search?q=design+h ... 36&bih=766
https://www.google.fi/search?q=design+h ... 36&bih=766
-
- Kitisijä
Koko keskustelu lähti siitä, että en hauista huolimatta löytänyt kelvollisen näköistä syöttötuolia. Nyt toisella sivulla sitten tulee yllätyksenä, että ulkonäöllä on merkitystä? 

-
- Kitisijä
^ ulkonäkö merkkaa meilläkin, mutta yleensä funktionaalisuus on ihan yhtä vahvasti läsnä. Pelkät kuvat löytää helpommin kuin tiedon toimivuudesta.
EDIT: kaikki ketjussa mainituista suomalaista perinnemallia lukuunottamatta taitavat tulla googlen kuvahaussa ekalla sivulla.
EDIT: kaikki ketjussa mainituista suomalaista perinnemallia lukuunottamatta taitavat tulla googlen kuvahaussa ekalla sivulla.
-
- Kitisijä
Osaan kyllä käyttää hakukoneita. Keskustelu alkoi siitä, kun en näistä mitään kotiini halunnut.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Jos nyt oikein muistan, niin siinä 1 vuotiaasta eteenpäin asunto oli jatkuvasti niin täynnä leluja ja muuta kaaosta, että on ihan se ja sama, miten syöttötuoli sopii muuhun sisustukseen. Asunto ei ole kuitenkaan esittelykunnossa kuin max puoli tuntia siivoamisen jälkeen. Käytettävyys, eli mieluusti tukeva ja kevyt, on IMHO oleellisempia asioita. Kaaos alkoi hieman helpottamaan jossain 6 ikävuoden seutuvilla.exPertti kirjoitti:...rupesivat valtaamaan alaa koko talosta outoine tavaroineen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Tässähän ei ole kyse kodin "esittelystä" tai siitä ettei lapsi saisi näkyä kotona. Syöttötuolien hintahaitari on kuitenkin n. 10-450 euroa (näillä jota olen katsonut) ja valinnanvaraa on, vaikka sieltä ei itseä miellyttävää löytynytkään. Kyllä mä myös lapsen isompikokoisia leluhärpäkkeitä pyrin valikoimaan sen mukaan, ettei ihan silmät sula niitä katsoessa, pienemmät saa taas väliaikaisesti kaappiin pakattua jos liiaksi ahdistavat. Eikä mahdollinen kaaos mitenkään poista sitä, että olen haluton maksamaan useita satoja euroja rumasta tuolista, jos erilaisen ruman tuolin saa kympillä.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ihan vaan virhetulkintojen välttämiseksi mainittakoon, että olin vähän niin kuin samoilla linjoilla... Mutta aika ihanaa, että sä vielä ajattelet siivoavasi lelut kaappiin pois silmistäexsu kirjoitti:Eikä mahdollinen kaaos mitenkään poista sitä, että olen haluton maksamaan useita satoja euroja rumasta tuolista, jos erilaisen ruman tuolin saa kympillä.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
Eipä siinä mitään, ja tahtoa löytyy ja syöminen sujuu.exPertti kirjoitti: Itseasiassa ei, hän ei suostunut mitään tyynyä käyttämään. Köh, keltä lie järjettömyyksiin menevän periksiantamattomuutensa perinyt.![]()
Tarhassa on tavalliset hieman pienemmät tuolit ja pöydät meillä päin.
Tarhassa, koulussa, omassa huoneessa ja autossa lapsilla on omat tuolit. Eli aika usein lapset käyttävät muita tuoleja kuin paikalla olevat aikuiset. Eikä se nyt ihan harvinaista ole, että ruokapöydän ääressä on aikuisillakin erilaisia tuoleja. Duunissa aikuisilla on säädettävät tuolit ja sähköpöydät ja itse en halua käyttää samoja säätöjä kuin joku 30 cm lyhyempi. Ehkä se on siis vanhemmilta opittua, että 'vauvat käyttävät syöttötuolia'? Mutta aivan samahan tuo on, jos homma vain toimii.
Meillä iltasiivous kuuluu tyttären jokapäiväisiin tehtäviin. Kun joka päivä on tehtävät suoritettu hyväksytysti, niin saa viikkorahan.exPertti kirjoitti:Minä olen sitkeästi joka ilta siivonnut lasten lelut lasten huoneeseen ennen nukkumaanmenoa. Vähän siinä sivussa koettanut opettaa siisteyttä heillekin.
-
- Kitisijä
Mä lähden töihin ennen kuin tuo itsenäisesti levittelee leluja kovin laajalle. En siis ajattele siivoavani leluja, vaan että kotiin jäävä puoliso tekee sen mun puolesta!Vagabondo kirjoitti:Mutta aika ihanaa, että sä vielä ajattelet siivoavasi lelut kaappiin pois silmistä
No, jos ihan tosissaan ollaan, niin oletan ettei ne mua päivittäin ahdista. Tarvittaessa sitten nostelee karmeimmat pois silmistä.
-
- Kitisijä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija